Thomas Sortland

Tlf: 51 65 60 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Thomas Sortland er en av 21 fastleger i Sola

Siste vurderinger av Thomas Sortland

Sympatisk lege

Tok tid å spørre om problemet.
Ga konkret råd
Flink å lytte.
Virker som han er mest interesesert I psykisk plager.
Godt fornøyd.

Den mest effektive legen noen gang.

dr Sortland er en svært effektiv lege, atmosfæren på legens kontor var hyggelig nok den med profesjonelle pleiere, men det trakk en hel del ned møte med Dr Sortland da han var så effektive at han glemte og gi meg svar på prøvene jeg hadde tatt.
Og det at jeg hadde et spørsmål på siden av hovedgrunnen til legebesøk måtte jeg bestille ny time for og få behandlet.
Som pasient kan du føle deg overflødig og til tider noe til bry for legen. Men han er flink og passe tiden når timen er over slik at du ikke pådrar deg å komme for sendt til bussen på toppen av alt.
Men alt i alt svært effektivt på en noe urovekkende måte.

En ufordragelig lege

Thomas Sortland er den mest ufordragelige legen jeg noen gang har møtt på. Når han blir fortalt hva plagene er så stiller han spørsmålene tilbake og spør "hva kan vi gjøre med det"? Det er vel ikke jeg som er utdannet lege her?? Han er lite villig til å høre på problemene og vrir og vrenger på alt slik at jeg alltid føler meg som en tufs. Jeg har brukt ham for siste gang og er nå på jakt etter ny lege.

Den verste legen jeg noensinne har møtt!!

Jeg var hos han for første gang i dag,Jeg ble møtt med null respekt eller forståelse for mine problemer! Jeg gikk ut av kontoret nesten på gråten!
Dette er den verste legen jeg har møtt og skal aldri gå dit igjen!

God lege

Effektiv, problemløsende, lyttende - perfekt lege for meg - glad jeg byttet fra Time Kommune som flyttet meg til Kverneland og til Sola Kommune der jeg jobber.

Den verste legen jeg har hatt

Thomas Sortland er den verste legen jeg har hatt. Jeg sliter en del med angst og han er en type som bare gjentar di samme spørsmåla og får deg til og føle "unnskyld for at jeg er her og trenger en leges hjelp". Han eier ingen evne til og lytte til pasienten, og forstår heller ikke min sykdom. Sykemelding er heller ikke noe du får før du ligger for døden og helst i graven. Han virker overlegen og at han har "heila vede". Føler meg ikke velkommen hos Doktor Sortland og kommer aldri til og gå der igjen. Men legesekretæren er bare helt kanon ! Bedre og mer smilende legesekretær skal du leite lenge etter.

Høy kompetanse og evne til ivaretagelse

Opplever Dr. Sortland som svært dyktig i sitt fag. Han viser vilje og faglig evne langt ut over hva jeg ville forventet av en allmennlege. Trygg og rolig i sin kommunikasjon.
Benytter hans tjenester som et alternativ til annen klinisk behandling og opplever at tilbudet han gir øker min nåværende livskvalitet.

Dårlig service

Bestilte time for legeundersøkelse hos Sortland og presiserte at dette gjaldt livsforsikring, noe som er mer tidkrevende en de generelle henvendelsene. Etter 40 min på venterommet ble jeg kalt inn. Sortland så raskt på forsikrings-skjemaet jeg hadde med og så på klokken sin. Jeg ble så bedt om å komme tilbake en annen gang og ta med journaler fra alle tidligere fastleger, noe skjemaet ikke krever. Dette opplever jeg som meget frustrerende når jeg tar fri fra en travel jobb og organiserer ekstern henting i barnehage. Jeg fikk heller ingen frivillige beklagelse. Jeg har nå byttet fastlege, som har vært langt mer ryddige i prosessen.

Bra lege

Jeg har likt denne legen.
Han er hyggelig, imøtekommende og flink til å lytte.
Han kan virke litt streng, men veldig snill.

Utilgjengelig lege

Det er vanskelig å oppnå kontakt med legen, damen i resepsjonen er svært lite imøtekommende når hun er på jobb. Hun er svært ofte syk, og når hun er på jobb er det ofte hun ikke tar telefonen. Dersom man er så heldig å få kontakt på telefon kan man ikke få gjort enkle ting som stille enkle spørsmål eller fornye rekvisisjon uten å ha time hos legen først. Jeg har vært på noen konsultasjoner hos Thomas, han virker som en hyggelig mann og jeg har ikke noe å utsette på ham. Jeg ser meg allikevel nødt til å bytte lege siden det er så vanskelig å nå gjennom. Datteren min ble syk en fredag, vi fikk ikke kontakt med legen i det hele tatt denne dagen og vi endte opp med legevakten etter å ha prøvd hele dagen å få tak i legen!

Fornøyd!

Dyktig lege som lytter. Får den hjelp jeg trenger. Lett å prate med!

Lyttende men lite forståelsesfull

Tok seg god tid men lite forståelse for sykdomsproblemet.
Virket som han ville at jeg selv skulle stille dignosen

Super fornøyd!

Dr. Sortland har hjulpet med med mine magesmerter. Der flere tidligere fastleger ikke tok alvor av mine problemer fant Dr. Sortland ut at jeg hadde Cøliaki. Jeg kan trygt anbefale Sortland.

flink, holder tiden

Han tar seg god tid. Flink til å lytte. Har hatt mange gode lange samtaler med han. Virker til å være faglig dyktig.

Uinteressert, lite brukervennlig praksis

I motsetning til min forrige fastlege - som flyttet til en annen landsdel - var det ikke mulig å få utført en 10 minutters rutineundersøkelse og be om rekvisisjon til fysioterapeut samtidig. Jeg måtte bestille ny time!
Dessuten virket legen uinteressert i meg som pasient - tok f.eks. farvel med ryggen snudd mot meg.

Missfornøyd

Lang telefon tid, lang tid før ledig time og legen lytter lite.

Uinteressert

Dr. Sortland virker noe uinteressert i å gi meg best mulig behandling for å nå mine mål. Jeg har en følelse av at han gjør det han må, men ikke noe ekstra. Jeg har en skadehistorikk som legen mener i stor grad er «selvforskyldt», noe jeg mener setter sitt preg på behandlingen og rådene jeg får.