Else Brit Hetland Strassegger

Kleppelundsveien 15 4352 Kleppe
Tlf: 51 78 95 95 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Else Brit Hetland Strassegger er en av 20 fastleger i Klepp

Siste vurderinger av Else Brit Hetland Strassegger

Absolutt beste legen jeg har hatt

Tar alt jeg feiler veldig seriøst. Sender meg videre til spesialist om nødvendig. Lett å få komme til om noe akutt oppstår.

Beste legen jeg har hatt

Har hadd denne legen i ange år, alltid lyttende .Tar ting på alvor. Sender meg raskt videre for utredning og følger opp. Kunne ikke hatt bedre lege.

En lege som trår til når det trengs.

Legen er positiv og alltid lyttende.
Jeg har hatt en relativ tøff sykehistorie og har vært mye på nettet for å finne stoff om mine plager. Legen lytter og diskuterer alternativ / endret medisinering.
Jeg føler at legen tar meg og mine problemer på alvor.

Flott lege!

Har slitt både fysisk og psykisk. Hun ivaretar meg akkurat slik som jeg håper hver gang! Jeg får komme med mine tanker og synspunkter og han gir gode råd.

En imøtekommende og tillitsfull fastlege.

Hun er en lege som er ærlig mot pasientene, og ikke godtar selvdiagnoser. En skikkelig bra lege for oss som har tillitt til den klassiske medisinen. Hun har alltid forklart meg på et faglig grunnlag hva som hun måler og tester, og har en informativ dialog med meg som kunde og pasient. Vil absolutt ikke bytte bort henne som fastlege, og forstår godt hvorfor hun er fulltegnet som fastlege.

Hvor ble det av engasjementet?

Jeg opplevde henne som om hun hadde mistet litt gnisten for jobben, der var lite interesse som møtte meg med mine problemer. Husker henne som bra lege tidligere men ikke så veldig mye positivt å si i det siste.

Uinteressante legen jeg noen gang har vert hos

Uinteressert og får deg til å føle veldig ukomfortabel og bryr seg ikke om problemene

Føler meg ikke lenger møtt...

Jeg skifter nå fastlege pga at jeg ikke lenger føler meg møtt. Fra å ha vært en lege jeg hadde full tillit til, har det endret seg til det motsatte. Hun snakker skråsikkert om ting hun slett ikke vet så mye om - da jeg både har lest meg opp og konsultert andre om samme sak. Føler også at jeg blir møtt nedlatende. Ikke bra.

Utdatert

En lege som jeg har null tillit til. Jeg opplever hennes kunnskap som utdatert, hun foretar ikke en ordentlig undersøkelse av pasienten og hun har en ovenfra og ned holdning til pasienten. Har man havnet på hennes pasientliste bør man selv sørge for at man vet hva man feiler før man evt går til henne for å utelukkende få skrevet ut resepter. Har en utdannelse som gjør meg rustet til å ta vare på mine rettigheter, føler med pasienter som faktisk ikke har det og som utelukkende har fastlegen til å sørge for at disse blir ivaretatt. Det er ikke en allemannsrett å være allmennlege. Selv ikke om man har papirer å vise til.

Den beste legen for oss.

Hun kjenner oss inn og ut. For oss å bytte fastlege i vår alder - over 80 -
er det rene vanvidd. Etter min kones kreftoperasjon har hun vært til kontroll
til faste tider hos en lege som er der for pasienten..

Nå er vi kommet til en lege som er ukjent med vår helsetilstand og som ikke følger opp de gode rutinene for trygghet til pasienten. Dessuten har
nye legen en mentor som han må konsultere hele tiden. Det forteller mye
om vår trygghet til han.

Flott lege!!!!!!!

Alltid på tiden, lett tilgjengelig, følger nøye opp pasienten, lyttende og empatisk.

Godt fornøyd!!

Hyggelig dame med godt humør! Er nøye i sitt arbeidet og får nesten alltid komme inn på tiden. Føler meg hørt og forstått!

Styr unna.

Min opplevelse av Strassegger er ikke positiv. Jeg har hatt henne som fastlege i flere år og merket allerede første gang at kjemien mellom oss ikke stemte. Jeg har flere ganger prøvd å skifte fastlege men p.g.a fulle lister i kommunen har jeg ikke lyktes med dette før nå.
Hun er veldig overflatisk og oppleves av meg som lite empatisk.
Til tider gidder hun ikke engang å undersøke skikkelig. Dette var bl.a. i forbindelse med et besøk hos en annen lege som ba meg om å kontakte fastlegen min med en ting/tilstand som potensielt kunne være meget farlig.