Astrid Boon Mundal

Tlf: 67 80 86 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Astrid Boon Mundal er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Astrid Boon Mundal

Uinteressert, ikke engasjert

Da jeg trenge noen, var til og med fastlegen fraværende. Jeg har brukt denne legen i noen år. De gangene jeg har oppsøkt henne fordi jeg trengte hjelp, har jeg opplevd henne som uinteressert og fraværende. Min bror døde bare 40 år gammel. Dødsfallet skjedde brått og uventet. Selvfølgelig et sjokk og et traume, spesielt siden jeg hadde mistet så mange bare få år tidligere. Jeg oppsøkte Mundal og forklarte situasjonen, blant annet fordi jeg trengte sykemelding. Jeg var nærmeste pårørende til avdøde, og i tillegg til sorgen var det mye praktisk som skulle håndteres etter dødsfallet. Legen virket helt uinteressert. Hun så inn i pc-skjermen da jeg snakket og virket uvillig til å gi meg sykemelding, selv da jeg forklarte at dødsfallet var ekstra belastende siden min eldste bror døde av leukemi noen år tidligere. Jeg hadde kanskje forventet at legen skulle foreslå hjelp, som sorggrupper eller lignende, men i stedet gikk jeg ut av legekontoret uten støtte og med sykemelding på fire dager! Dette er noen år siden, og jeg føler at jeg aldri fikk tid eller rom til å bearbeide sorgen på en ordentlig og verdig måte.

Ikke den beste legen jeg har hatt

Legen skriver journalen mens pasienten forteller om sitt problem. Gir sjelden råd men spør pasienten hva den vil.

Veldig go lege

Jeg er så glad for å ha fått deg som lege:)
Du er veldig godt menneske å veldig hjelpsom. Om du ikke får hjelpt så henviser du til folk som kan hjelpe til. Jeg er enormt takknemlig for alt du har gjort for meg. Anbefaller deg på det sterkeste :)

Fornøyd

Har brukt Mundal i flere år, både for meg og mine to barn. Hun kan nok virke noe kort, men vi opplever å bli tatt seriøst og hun lytter og henviser videre hvis det er nødvendig.
Ser at flere skriver at hun stresser med tiden, men det er kanskje ikke så rart - en legetime er jo tross alt bare et kvarter. Hvis hun skulle blåse i dette ville jo timene for de som kom etter bli mye forsinket... Tror de fleste ville synes det er ganske irriterende også. For de som har flere ting å ta opp, er det jo bare å si fra om dette når man bestiller, så får man sikkert to timer etter hverandre.

Ikke å anbefale

Var min fastlege i omtrent to år. Følte ved flere anledninger at jeg ikke ble tatt seriøst, og at hun hadde en nedlatende holdning til pasienten, med kommentarer som hverken var objektive eller profesjonelle.

Veldig fornøyd

Synes det er trist å lese at så mange er misfornøyde med henne. Selv er jeg/vi veldig fornøyde. Hun har vært min og mine barns fastlege i mange år. Hun tar alltid problemene våre alvorlig, og sender oss videre til undersøkelse/spesialist heller en gang for mye enn en gang for lite. Vi føler oss trygge på at hun har den kompetanse og erfaring som trengs til å ivareta vår helse. Dessverre er en legetime svært kort, og jeg ser også det som nevnes av flere her, at hun stresser med tiden, men det har jeg full forståelse for. Det er ikke lite hun skal rekke på en kort legevisitt: hun skal ha tid til å lytte, undersøke plagen, skrive alt inn i journalen, kanskje skrive henvisning eller andre nødvendige papirer, finne nødvendige navn/spesialister/helseforetak for viderebehandling, ta div. telefoner for å undersøke noe osv. Jeg er faktisk ganske så imponert over at hun klarer er sånt arbeidspress dag etter dag. Dessverre er det ofte slik at man sier ifra når man er misfornøyd, men ikke når man er fornøyd, og det er kanskje derfor hun scorer så lavt på totalvurderingen her. Vi er iallefall veldig fornøyde og kommer aldri til å bytte henne ut.

Fornøyd!

Har gått til henne lenge, og har ikke vært misfornøyd. Veldig flink og henviser videre ved behov. Utfører behandlinger bra, og beskriver hele tiden hva hun gjør slik at jeg vet hva som skjer når hun utfører undersøkelsen. Jeg er fornøyd:)

Frarådes

Hardhendt i omgang med febertermometer,
virket som om hun så prøveskjemaet for første gang i sitt liv,
lite interessert i pasienten

Ikke anbefalt

Min fastlege over flere år. Hennes faglige dyktighet er det ingen tvil om, hun virker oppdatert, interessert i problemstillingen og henviser gjerne videre i tilfeller hun ser nødvendige. Dessverre ikke fullt så mye positivt når det gjelder lege/pasient relasjon. Brysk fremtoning, kjølig og lite imøtekommende. Ikke forberedt før time, alltid gjennomgåing av journal og personopplysninger tross gjentatte besøk. Hardhendt ved undersøkelser, og liten evne til medmenneskelig kommunikasjon.
Har byttet fastlege, og opplever en helt annen behandling.

Dyktig men kort

Denne legen opplever jeg som dyktig innenfor sitt fag. Hun henviser villig hvis det er noe hun ikke kan utrede.

Hun er ikke uvennlig men kort og vil ha jobben gjort fortest mulig uten for mye snakk. Har du to problemstillinger du kommer med på legetimen, blir hun irritert og sier at da må man bestille to legetimer.

Er på utkikk etter ny fastlege da jeg ikke føler meg vel når jeg går til denne legen.

Kald,uinteressert og arrogant

Hun nekter å lytte når du presiserer på hvor vondt du har det og vil aldri gi en resept uten legebesøk. Hun vil bare tjene penger og er uinteressert i jobben sin. Som lege skal man være omsorgsfull, og det er hun IKKE!

Uinteressert med vekt på effektivitet

Legen leser sms under besøket og følger derfor nesten ikke med. Alt er veldig fort gjort og det er veldig vanskelig å få noen vurdering om du ikke allerede vet hva du trenger/vil. Videre opplever jeg at legen gjerne henviser til spesialist, og imøtekommer behov dersom du på forhånd vet hva du trenger.

Meget Uprofesjonell

Anbefales absolutt ikke. Uinteressert og som mange skrev så er hun opptatt av å bli ferdig med pasienten innen ti min og aller helst innen fem min. Aldri opplevd at en lege er så ubehagelig. MISFORNØYD!

værste legen jeg har gjordt

hatt hun som lege og vært så misfornøyd! hørte ikke på det jeg sa, og alltid vært uintresert, og heller opptatt av klokken. kommet med frekke kommentarer! dro til hun med dattern min og hun sjekket hun ikke onketlig en gang, har byttet og takk gud for det! kanskje på tide og pansjonere seg?

dårlig

En lege som ikke lytter, og du går ofte ut av legekontoret med flere spørsmål enn du kom inn med.
Virker stresset og irritert. Byttet vekk fra denne legen, det angrer jeg ikke.

DÅRLIG!

Hold deg unna denne legen dersom du vil ha en lege som bryr seg om deg og som tar seg tid. Skikkelig samlebånd, upersonling og lite trivelig. Byttet fra henne for ca 5 år siden. Har ikke angret en gang!

Samlebånd pengemaskin

Helt uinteressert. Viser ingen evne til å lytte på pasienten. Får du audiens hos henne mer enn 5 min, er du heldig.

Lokalene har ingen skilt som skulle tilsi at legene holder til her.

Personale på resepsjon prøver å leke lege.

Faglig dyktig lege

Jeg har hatt denne legen i mange år og har inntrykk er en ekstremt god fagperson. Hun er effektiv, strukturert, holder alltid avtaler og følger meg opp. Den beste legen jeg har hatt.

Lettet over å ha byttet fra denne fastlegen.

Føyer meg til i rekken av de som dessverre er misfornøyd.
Jeg har endelig byttet fastlege og er så fornøyd - det var jeg ikke hos henne de timene jeg var enten for egen del eller med barnet mitt.
Bærer preg av samlebånd og hastverk - mistet litt motivasjo for yrket sitt kanskje?

Grundig, effektiv og klok

Vært familiens fastlege i mer enn 10 år. Effektiv og ryddig, kanskje av og til litt knapp i formen, men slett ikke uten glimt i øyet. Ike først og fremst en omsorgsperson, men en faglig solid lege som vet hva som trengs.