Martin Thormodsen

Kong Augvalds veg 6 4262 Avaldsnes
Martin Thormodsen er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Martin Thormodsen

Uinteressert

Kom til legen med ein lett bihulebetennelse. Etter å ha målt CRP, sat eg over ein time på venterommet, etter stengetid. Dei kunne eigentleg berre ha bede meg gå heim. For då eg kom inn til legen, verka han ikkje særleg interessert i å hjelpa meg. Einaste eg fekk var råd om å bruka meir otrivin.

Eg enda opp med å gå til legevakt nokre dagar seinare, då fekk eg hjelp.

Frekk og arrogant

Kommuniserer dårlig med pasienten.Har frekke nedlatende kommentarer, upassende! Har aldri opplevd en så lite profesjonell lege.Mangler sosiale antenner.Er sjokkert og har gått til han for første og siste gang.

Arrogant og fjern

han bryr seg ikke om mennesker. Han ignorerer meg og lar meg ikke snakke. han snakker heller ikke til meg, fordi han sitter bare og er opptatt med å skrive på pc sin.
Jeg opplever han som vinglete og ustabil og uten forståelse. arrogant og uhøfflig er ord som dekker denne Legen meget godt.
Har brukt han i 8mnd.
Terningkast 1 fra meg!!! har aldri opplevd verre person innenfor helse.

Menneskelig og faglig dyktig lege

Jeg har hatt denne legen som fastlege i seks år nå, og har bare gode erfaringer fra mine legebesøk. Det kan selvfølgelig bli litt venting på oppsatte timer, men det er verdt det når legen faktisk tar seg nødvendig tid til å snakke med pasientene. Han er empatisk, men også ærlig og direkte. Det setter jeg stor pris på! Ikke mange leger i dag som har øyekontakt med pasientene sine under konsultasjon. Det er utrolig viktig i dagens teknologisamfunn. Jeg trives veldig godt på Thormodsen legekontor, både hos legen og i møte med de hyggelige og smilende damene på kontoret.

Tummelumsk

Snakker mye om uvesentlige ting.
Han syntes det var komisk at jeg ikke visste den medisinske beskrivelsen av en lidelse jeg har. Som forresten er umenneskelig vondt og dessuten farlig. Gav ingen hjelp ved denne eller andre ganger. Har vært tålmodig med han men hver gang har det vært det samme. Ingen hjelp å få, ingen henvisninger til eksperter. Han bruker heller opp tiden på å prate om sine personlige filosofier om livet, sikkert fordi jeg var ung.

Mitt inntrykk er: Ikke flink med små barn, keitete med dem under 30 men grei med dem over 50.

Flink og empatisk

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av denne legen da jeg synes han har vært flink, imøtekommende og grundig..
Synes han stiller de rette spørsmålene og han en veldig rett klient tilnærmelse. Jeg kan kun anbefale ham. Hvis jeg skal si noe negativt så er det at lokalene hans kunne trengt en oppgradering.

Semste lege jeg har vaert i kontakt med

Tycker det er trist med leger som ikke kan vare profissjonelle.
Personen i fråga borde ta en vurdering om dette verkligen er riktig yrke!

"Snål" men en god lege når det gjelder.

Jeg har bare vert hos Thormodsen me ørebetennelser osv, da går legebesøket veldig fort, og han må alltid lete etter redskapene sine. Ser ikke helt ut som et legekontor der. Men nå som jeg er gravid følger han meg veeldig godt opp. Han er veldig nøyen, tar seg god tid til å svare på spørsmål, å høre på mine bekymringer. Han både sier og gjør det han kan for at jeg skal få et best mulig svangerskap. Han følger meg godt opp ved å gi meg ny time hver gang jeg er der, ca en gang i mnd. Kan av og til være litt ventetid, men som regel går det veldig kjapt. Jeg opplever også sykepleierne hans som veldig imøtekommende og kompetente. Er veldig fornøyd med Thormodsen :)

Ikke noe særlig fornøyd

Lang ventetid, og rotete kontorer. Føler han tar pasientene useriøst.

Skulle fjerne en føflekk som var vokst så stor at den begynte å være i veien. Da jeg skulle tilbake for å fjerne stingene var føflekken fortsatt tilstede, om noe mindre enn tidligere. Når jeg påpekte dette, var kommentaren fra legen "Hmmmm, det var visst en føflekk der der ja, og ingen vorte"... Det skurrer litt i mine øyne når han ikke ser forskjell på en (brunsvart) føflekk og en vorte. Det, i kombinasjon med andre ting, fikk meg til å bytte fastlege.

Ved en annen anledning hadde jeg smerter under fotsålen, som gjorde det ubehagelig å gå... Dette kom etter å ha trent en periode, deriblant jogget. Ifølge legen kom dette av at jeg var for tjukk til å jogge (25kg overvektig) og da heller burde sykle eller svømme. Joda, han var vel forsåvidt ærlig med å si at jeg er tjukk, men søsteren min som hadde samme symptomer omtrent samtidig fikk beskjed om at der var betennelse hos sin lege. Så føler han kanskje tar litt lett på ting, å ser etter enkleste utvei, istedet for kanskje den riktige...

Vanskelig å holde seg saklig

Som nevnt i beskrivelsen er det vanskelig å holde seg saklig når en skal beskrive opplevelsene jeg hadde med Thormodsen.

Det kan virke noe surmaget å gi kun èn stjerne, men jeg kan ikke gjøre annet. Han har konsekvent vært sur og vanskelig. Som epileptiker er det også veldig viktig for meg å bli hørt, da sykdommen er nyansert og alle ikke kan gres under èn kam. Dette har ikke skjedd i det hele tatt, og i ettertid er det sårt å tenke på hvordan tilværelsen min de siste 5 årene kunne vært helt annerledes dersom jeg hadde kommet meg til en mer kompetent lege tidligere.

Min kone, som jeg føler at jeg kan skrive på vegne av selv om siden her oppfordrer til å unngå å nevne andres erfaringer, ble også behandlet veldig merkelig. Dette gjaldt spesielt under graviditet, og hun fikk heldigvis skiftet fastlege underveis i svangerskapet.

Totalt uengasjert!

Han prøver ikke engang å tilnærme seg pasientens reelle behov av hjelp, veldig overfladisk og rotete. Papirer forsvinner og akutt videresendinger til spesialister kommer aldri frem.

Kan bli bedre

Som flere under meg har kommentert så er denne legen noe spesiell.

Husker en time jeg var der: han skulle sende en henvendelse videre til ett sykehus for meg, jeg visste ikke hvordan det foregikk, om du fikk en bekreftelse med deg eller lignende, så jeg spurte høflig om dette,
hvorpå han svarer surt:
"nei det får du ikke! de ringer deg."

Kontoret er rotete, og personalet er noe uproff, Beklager å gjenta de under meg men det er faktisk tilfelle.
Han har hatt mangen forskjellige sækreterer, der felles for de er vel uproft., hyggelige men dog. En gang så fikk jeg ett håndskrevet brev, sikkert ikke noe galt med det, men bare det virker uproft.

Ventetiden har vært grei, selvom jeg har noen ganger ventet opp mot en time.

tja...

Ventetiden varierer mellom 30 min til 2 timer, noe som ikke er så veldig bra. Veldig direkte i hvordan han mener ting skal forgå, grenser til det gammeldagse, noe som kan både være postitvt og negativt for noen. Tar ting litt for "lett", og hadde nesten på følelsen en stund at jeg var ei prøvekanin på medisiner han ikke hadde peiling på utenom det han leser på skjermen sin. Noe som har resultert i mange unødvendige plager. Kontoret er rotete, og personalet virker litt uproff, men ellers hyggelige.
Liker ikke holdiningen til Thormodsen, arrogant og småfrekk. Ganske A4 (i forhold til jobben sin ivertfall), for de som liker det!

Har skiftet fastlege nå, siden jeg er alvorlig syk og har lyst til å ha en god dialog med legen min, noe som alldeles ikke fungerer med Thormodsen.

Merkelig....

Kan bli bedre på det meste. Virker ikke å ha kontroll på mye på det legekontoret, dessverre. Laaaang ventetid på å få komme inn.
Bisarr form for humor....

Ikke den beste legen jeg har hatt

Hadde uheldigvis denne legen som fastlege under mitt første svangerskap.
Det endte med at jeg heller gikk til Daglegevakten dersom det var noe.
Fikk kommentarer som "sikker på at du er gravid" da han ikke fant hjertelyden til barnet o.l.
Mannen min kunne heller aldri være med på kontroller, da legen da ble sur(ere).
Venterommet var alltid fullt, og jeg måtte beregne ca 1/2-1 1/2 times ventetid.
Jeg ble også undersøkt av en assistent en gang jeg hadde time, og det var helt tydelig at ho ikke visste hva ho holdt på med.
Han hadde aldri orden på papirene, og det var papirer som skulle sendes til sykehuset som aldri ble sendt. Vanlige blodprøver som tas ved starten på et svangerskap ble glemt ut. Heldigvis ble disse prøvene tatt rett før jeg fikk barnet, da jeg trengte akutt blodoverføring.
Byttet lege så snart det var noen ledige.

enigma

hvorfor denne mannen er lege er en sann gåte. jeg nøyer meg med det ettersom noe av det negative jeg opplevde på hans kontor rett og slett er for drøyt. for all del; han er snill og rar, men noen ganger tipper det rare over i det surrealistiske.

God og ærlig lege

Legen er grundig med barn. Samtidig som han tilnærmer seg barn på en morsom måte for at barna skal føle seg tilfreds. Men tåler du ikke å høre sannheten må du finne en annen lege. Gir veldig god forklaring om du lurer på noe. Denne legen går ikke rundt og pynter på ting og snakker rett ut slik at du forstår hva han snakker om.

Veldig fornøyd

Flink lege. God til og forklare og gi svar på det du har spørsmål om. Ingenting vondt og si om legekontoret på Avaldsnes!

Kjempe flink med barna

Tar seg alltid tid til pasienten når man er kommet inn. Og bruker gjerne lengre tid med barna slik at de føler seg trygg og at de ikke blir redde.

Usympatisk og nedlatende

Denne legen er usympatisk, nedlatende og har ikke særlig god service. Det tar lang tid å få time, og om man tror man selv kan ha en formening om hva som kan være problemet, så blir han fort ufin.

Han har pasientstolen bundet fast i pulten sin, slik at pasienten ikke kan trekke seg litt tilbake når han blir nærgående, og han har ikke særlig god innsikt i personlig rom og sfære.