Ingvald Vika

Norheim legesenter DA
Norheim legesenter Oasen Senter Austbøvegen 16 5542 Karmsund
Ingvald Vika er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Ingvald Vika

beste legen som har behandlet meg

god oppfølging, tar deg seriøst. kommer raskt til om det haster, kunne vert bedre med timebestillinger på nett også.

Konstruktiv kritikk

Jeg jobber selv med helse - og sosialt arbeid i en annen by.
Jeg er meget opprørt etter telefonsamtaler med Vika. Jeg håper at Vika kan jobbe med hvordan han kan gi gode og konkrete svar på henvendelser han får, at han holder seg til tema og at han ikke trekker inn irrelevant informasjon som omhandler mitt privatliv og nettverk. I samtaler med Vika er det tendenser till manipulerende kommunikasjon som jeg tenker en fastlege ikke skal bruke.

Forferdelig lege uten empati

Har kun hatt et møte med Vika. Måtte vente en time. Før jeg hadde sagt noe ble jeg møtt med at jeg bare kunde komme meg ut om jeg var ute etter avheninghetsskaoende medisiner eller sykemelding. Er selv helsepersonell og er rystet over møtet.

Hos min nye fastlege ble jeg tatt på alvor fikk medisiner som hjalp (ikke avhenighetsskapende) og ble ikke sykemeldt.

Møtet med Vika gav meg erfaring av panikk angst for å gå til legen.

Legen har sikkert mange erfaringe men er litt for vanskelige og litt for streng....

Legen er veldig direkte av og til, forstår litt at legen kan blir stresset pga mange forskjelige pasienter, men hvis man er lege så man være tålmodige, ikke være for strenge eller blir fort sur..

Lytter ikke og har ingen empati

Jeg har hatt Vika som fastlege i flere år, men skal nå bytte. Han tror at alle symptomene mine er "psykiske", og har ingen tiltro til at jeg snakker sant. Det innebærer at han ikke tror jeg trenger medisin, fordi jeg bare innbiller meg at jeg er syk. Dette går utover jobb og skole for meg, og jeg skal derfor bytte lege for å få behandlingen jeg trenger. Jeg hadde bilder for å dokumentere at sykdommen min gav symptomene jeg fortalte han om, men han ønsket ikke å se disse bildene.
Helhetsinntrykket mitt er at han er en uhøflig og usympatisk lege som ikke bryr seg om pasientene. Han er heller ikke interessert i å høre hva man har å si, og han vil ihvertfall ikke gjøre noe for hjelpe.