Ingvald Vika

Tlf: 52 83 05 77 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingvald Vika er en av 26 fastleger i Karmøy

Siste vurderinger av Ingvald Vika

Dårlig lege

Han hører ikke etter hva du sier og bryr seg meget lite om pasientene sine. Vika gav meg erfaring av panikk angst for å gå til legen.

beste legen som har behandlet meg

god oppfølging, tar deg seriøst. kommer raskt til om det haster, kunne vert bedre med timebestillinger på nett også.

Konstruktiv kritikk

Jeg jobber selv med helse - og sosialt arbeid i en annen by.
Jeg er meget opprørt etter telefonsamtaler med Vika. Jeg håper at Vika kan jobbe med hvordan han kan gi gode og konkrete svar på henvendelser han får, at han holder seg til tema og at han ikke trekker inn irrelevant informasjon som omhandler mitt privatliv og nettverk. I samtaler med Vika er det tendenser till manipulerende kommunikasjon som jeg tenker en fastlege ikke skal bruke.

Forferdelig lege uten empati

Har kun hatt et møte med Vika. Måtte vente en time. Før jeg hadde sagt noe ble jeg møtt med at jeg bare kunde komme meg ut om jeg var ute etter avheninghetsskaoende medisiner eller sykemelding. Er selv helsepersonell og er rystet over møtet.

Hos min nye fastlege ble jeg tatt på alvor fikk medisiner som hjalp (ikke avhenighetsskapende) og ble ikke sykemeldt.

Møtet med Vika gav meg erfaring av panikk angst for å gå til legen.

Legen har sikkert mange erfaringe men er litt for vanskelige og litt for streng....

Legen er veldig direkte av og til, forstår litt at legen kan blir stresset pga mange forskjelige pasienter, men hvis man er lege så man være tålmodige, ikke være for strenge eller blir fort sur..

Lytter ikke og har ingen empati

Jeg har hatt Vika som fastlege i flere år, men skal nå bytte. Han tror at alle symptomene mine er "psykiske", og har ingen tiltro til at jeg snakker sant. Det innebærer at han ikke tror jeg trenger medisin, fordi jeg bare innbiller meg at jeg er syk. Dette går utover jobb og skole for meg, og jeg skal derfor bytte lege for å få behandlingen jeg trenger. Jeg hadde bilder for å dokumentere at sykdommen min gav symptomene jeg fortalte han om, men han ønsket ikke å se disse bildene.
Helhetsinntrykket mitt er at han er en uhøflig og usympatisk lege som ikke bryr seg om pasientene. Han er heller ikke interessert i å høre hva man har å si, og han vil ihvertfall ikke gjøre noe for hjelpe.

I love him :)

Doctor is great. However, the service is quite bad. A few times I have tryed to get through to them to make an appointment and there is no answer on the phone.

Maken til dårlig lege har jeg aldri sett !

Han har vært fastelegen min i 6 måneder nå. har vært hos ham i flere tilfeller. hver gang måtte eg vente minst 30 minutter før det ble min tur :-( er sint og forbanna fordi han har ingen sympati. har absolutt ingen tillit til ham lenger!

Usympatisk

Gidder ikke å ta pasientene på alvor , har en datter på 14 år veldig plaget av kviser på rygg ++ i flere år og hun ønsket å prøve tabeletter får å bli kvitt problemet , bare blåste av oss og sa at han hadde sett værre kviser.

Dyktig lege

Vika er kanskje streng rundt sykemeldinger osv. Det er det nok mange som ikke tåler. Han gir ikke lenger sykemelding enn høyst nødvendig, og Norge burde gatt mange flere leger som Vika. Når det først er noe alvorlig blir det tatt veldig seriøst. Jeg hadde en kul i kneet som ikke forsvant, gikk til Vika og han ordnet mr-skanning til meg tre dager etter. Litt venting er det om man har en sen time, men det er jo da noe man kan ta med i beregningen(noe Vika sier selv)

Null empati og ishjerte

Når jeg skulle til time hos han, så måtte vi vente nesten 1 time på overtid før vi fikk komme inn. Når vi kom inn, så satt han i vaksine telefonen i ca 20 minutter uten å si hei til oss. Når han endelig var ferdig, så snakket han både frekt og nedlatende til oss.

Vi har endelig klart å bli Gravid etter mange år forsøk, og flere spotanaborter. Nå har vi blitt gravide igjen med hjelp av IVF, og etter 5 uker så sliter vi med blødninger, og den siste uka har jeg vært på jobb med over 39 i feber.

Men han hadde ikke tid til å hverken treffe meg eller snakke på telefon. Han ville ikke gi noen form for sykemelding, selv om det kun dreide seg om 1 dag til å få en lang helg slik at vi kan redde graviditeten.

Dette er den verste og ufagelige legen jeg har noen ganger vært borti.

Ikke bra:(

Hadde vika som fastlege i mange år, og var utrolig missfornøyd. Han hører ikke etter hva du sier og bryr seg meget lite om pasientene sine. Hver gang jeg hadde time måtte jeg vente minst 1.5 timer før jeg kom til, og til slutt når jeg kom til mange ganger var det bare for og fortelle meg at han ikke hadde tid idag å lagde ny time til neste uke ( Måtte betale for timen for det om ). Han kjefter og kommer med upassende kommentarer, selv når jeg var syk skrev han ikke ut mer en 1 dag sykemelding å ville ha meg inn hver dag for å se på formen om han skulle skrive en dag til, Koster penger det! Fikk aldri noe som helst hjelp fra ham så jeg mistet all tro på leger, men fikk heldigvis byttet lege til slutt og fikk ordnet årlange problemer nesten på dagen. Så min erfaring av Vika er at folk burde holde seg unna og finne seg en ny

Usympatisk

Vika er den mest usympatiske legen jeg har hatt. Han er direkte frekk og snakker nedlatende og er spydig.
Han kommenterer utseende (han er den eneste jeg har møtt som kaller meg "tykk" med en BMI som tilsier normalvektig) negativt og får meg til å føle meg utilpass.
Han har også ekstreme ventetider i hele åpningstiden. Har opplevd at han har gjort private ærend på Oasen (gikk ut uten pose, kom tilbake med pose) mens det sitter fullt av folk på venterommet.
Har heldigvis klart å finne ny lege.

God lege som lytter og gir råd

Har hatt Vika som lege i over 20 år, veldig fornøyd med ham.

Den beste legen jeg har hatt

Usnobbet og grei. Ansvarsfull og tar deg på alvor. Føler meg alltid trygg for at jeg får den rette behandling.

Alltid forsinket og avbrytes under behandlingen

Ingvald Vika driver Vaksinesenteret på Norheim i tillegg til fastlegejobben. Han tar derfor alle telefonene som kommer inn på vaksinasjonstelefonen, og selv om han er midt i en konsultasjon. Ikke bare er det upassende, det fører også til at han nærmest alltid er forsinket. De gangene min familie har vært der har det vært rundt en times venting på timer rundt klokken 12. Det anbefales å bestille første time i tilfelle. Faglig sett er han flink. Har en direkte stil. Men alt dette overskygges over at han alltid

Vika er ok

Vika har kanskje en direkte måte å hendvende seg på, og det er det kanskje ikke alle som takler. Jeg har hatt han som lege i mange mange år, og forholder meg til han som han gjør til meg. Et par friske diskusjoner har vært, men det er helt ok. Han gjør jobben sin, og er ikke en av dem som sykemelder uten at en virkelig feiler noe.

Ingvald Vika er en svært dyktig lege.

Dr.Vika har vært min fastlege i en årrekke og jeg har bare godord å si om Vika. Han behandler meg med respekt og viser at han bryr seg om det som jeg har på hjerte. Han har alltid tid og han har store kunnskaper i medisin og god menneskekunnskap.

Faglig dyktig. Føler meg ivaretatt.

Tar deg på alvor. Grundig vurdering. Faglig dyktig.
Oppmuntrer deg til ¨stå på.
Full tillit.
Hatt han som fastlege i 20 år til hele familien.
Anbefales.

ikke fornøyd.

jeg synes ingvald vika er frekk i måten han kommuniserer på, han snakker ned til sine pasienter og setter sine egne preferanser foran pasientens. kommer med krittik om utseende og kommer med spydige kommentarer.