1984

Langgata 51 4306 Sandnes
Vidar Øksnevad er en av 59 fastleger i Sandnes

Siste vurderinger av Vidar Øksnevad

Ikke bra

Syns han blir bare mer og mer uinspirert.
Har etter hver blitt vanskelig å diskutere med for å finne ut av plager, lite villig til å lytte til pasientens behov.
Til tross for en kronisk diagnose har han ikke forståelse for at man kan ha smerter og at formen kan være dårlig hvis verdiene på blodprøver tilfeldigvis er "normal".
Der man hos de fleste andre bare kan henvende seg til legesekretæren for sånn som influensavaksine o.l., må man her bestille ordinær time. Veldig tungvint og unødvendig ressursbruk.

Var en god lege men...

Hadde ham som fastlege før jeg flyttet til et annet sted og var veldig fornøyd men da jeg flyttet tilbake etter et par år og fikk ham som fastlege igjen var det skjedd en forandring, han var lite imøtekommende og det virket som jeg bare var i veien, han var på grensen til å være sur og uforskammet, har valgt meg en annen fastlege nå.

Bør vurdere førtidspensjon

Har gått til han snart i 2 år, og blir mer og mer misfornøyd. Han følger ikke opp ting han skal følge opp, i tillegg er han direkte sur av og til. Å spør etter sykemelding er omtrent så "banne i kirken". Var så uheldig å komme innom en gang de hadde lunch for å spør etter noen papirer, ble formelig utskjellet av kontordamen for å forstyrre de "midt i lunchen". Fikk klar beskjed å sette meg til de var ferdige.

En fantastisk lege

Dr. Vidar Øksenvad bryr seg om pasientene sine. Jeg stoler 100% på ham.Har masse erfaring.
Han lytter og tar ingen hurtige konklusjoner og han gir deg inntrykk av at du er i gode hender. Har aldri måtte vente lenge og er alltid fornøyd med timen. Han er en av de beste legene jeg har møtt og men han bruker ikke mer tid enn nødvendig,altså han er effektiv.

Byttet lege etter sist konsultasjon..!

Jeg har gått til Øksnevad i nesten 18 år og har vært stort sett fornøyd i alle disse årene, men i de siste par årene har Dr. Øksnevad blitt mindre vennlig og mer opptatt av å være fort ferdig. Han er flink til å skrive ut medisiner men er ikke alltid oppdatert på det siste (og beste) innen medisinering.

Ved sist konsultasjon gjorde han seg vanskelig når jeg ba om sykemelding etter å ha vært syk i over en uke. Jeg måtte argumentere for å få sykemelding når jeg hadde feber og ikke sovet mer enn 3 timer natten før jeg var der, dette på tross av at jeg var innom dag.2 som syk for å ta en blodprøve!

Der og da bestemte jeg meg for å bytte lege. Det er trist når jeg har vært fornøyd så lenge men som man ser av de andre anmeldelsene av ham her så virker han både trøtt og lei av jobben, og sånn skal det ikke være!

Mangler empaty

En fastlege som ikke bryr seg og tilbyr null oppfølging. Jeg synes at han er for raske med å skrive medisiner som ikke går på blå resept, uten å vurdere pasientens økonomi. Har tar aldri initiativ når det hjelper utredning.
Lett å få time hos han, dog ikke på fredag- da holder de stengt. Damen i resepsjonen er veldig hyggelig og flink sykepleier.

Helt ok

Jeg har hatt ham som fastlege i over 25 år og stort sett er jeg fornøyd. Som kroniker er jeg hos ham 2-4 ganger i året og gjennom så mange år blir det mange besøk!

Har nettopp byttet fastlege

Etter å ha benyttet ham som fastlege i nær 30 år, vår det skuffende å se hvor lite interessert han virket når jeg nå kom med et medisinsk problem jeg ønsket en løsning på. Man går ikke til lege for moro skyld, men dette tror tydeligvis Øksnevad. Han trekker konklusjoner uten å foreta nærmere undersøkelser av de problemene jeg beskriver. Dette var ikke bra!

Totalt ubrukelig

Jeg og min familie har gått har i over 30 år. Det har fungert fint så lenge vi har vært friske. nå når to av oss faktisk har blitt syke trenger vi en skikkelig lege og har byttet sporenstreks. Denne legen har gått ut på dato. Kan muligens brukes til bytting av plaster

Ufornøyd

Hos Dr øksnevead må man være dødssyk tydeligis for å få sykemelding. Her gjelder det ikkke om man bare har litt feber, ryggplager osv. Styr unna!

Den dårligste lege jeg har møtt!

Jeg er kronisk syk med diagnosen Leddgikt. Gikk til min første time og fortalte om min sykdomshistorikk og medisiner jeg bruker. Dr. Øksenvad sa da at han nok ikke var legen for meg, siden han er svært restrektiv med å utskrive B-preparater. Helt greit å være restrektiv, men han ville heller ikke skrive ut andre medisiner heller(Foreskrevet av nevrologisk på sykehuset). Ikke undersøkte han meg heller, selv om jeg ytret ønske om hans vurdering av hoften min(Ikke relatert til leddgikten). Kan ikke forstå at han kan praktisere som fastlege og anbefaler ingen å oppsøke han.

Den værste legen jeg har vært bort i

Han er vikar for min fastlege mens han har ferie. Var der i dag, han satt mest på pc'en sin enn han gadd å kommunisere med meg, mens han satt på pc'en så ristet han på hode, og spurte meg: Er det noe mer ? jeg sa at det nei det var det, ingen hensyn til smertene mine, jeg og samboeren min ser tydelig hevelse i min høyre hånd, som jeg nå har gått med i over 1 døgn og konstante smerter, derfor jeg ringte han for å sjekke opp, da klemmer han som bare det på den vonde hånden min, og sier det er en liten hentydning til hevelse, det synes godt.. Han Bagatelliserer smertene mine. Han her har absolutt INGEN empati, og jeg følte meg trengene siden han ikke er min fastlege, men vikar for fastlegen min.. Jeg fikk så klart beskjed om at hvis det ble hovent og oppover armen og ble rødt så måtte jeg ta kontakt, det er noe som ikke kommer til å skje.. Styr unna han her, mitt råd til dere.

Erfaren, men til tider overfladisk og stresset

En lege med lang erfaring og nøkternhet. Kunnskapsrik.
Kan svikte i forhold til langtids oppfølging av pasienter, for eksempel ved oppfølging av anbefalinger/instrukser fra sykehus.
Kan til tider virke uengasjert og stresset, noe som går ut over kommunikasjonen med pasienter.

anbefales ikke

du må være forberedt på mange "tilleggsgebyr" eller "tilleggshonorar", sats for "forbruksmateriell" kan også være urimelig høy. Betaling helst med kontant, faktura skrives ikke, ikke etter anmodning heller. Et ark med informasjon om din sykdom skrevet ut fra internett koster 50kr, hvis du betaler ikke med en gang hos legen, men noen minutter senere hos dama i resepsjonen etter du hentet kontant fra minibanken, da koster deg det ekstra 50kr etc...etc...

værste jeg har vært med på+ farligt

Her er en lege som virkelig ikke vil hjelpe, føler alle gangene jeg har møtt opp hos øksnavad har det bare blitt problemer, går på angstmedisin, og sist jeg kontaktet dem, ville han gi meg noe sove medisin av det kraftigste "nosynan" og mente at jeg skulle gå på jobb med denne medisinen.

Meget bra

Familiens fastlege.
Vi er 5 personer i familien og har alle blitt tatt på alvor når vi har oppsøkt ham. Har god tro på hans vurderinger og tillitt til at han gjør jobben sin. Har han vært usikker på sine vurderinger har vi alltid blitt henvist videre. Han er ydmyk for at spesialister er spesialister og at han selv er spesialist i almenmedisin.
Tror mye av den negative kritikken som er lagt inn her beror på veldig ulike forventninger til hva en lege skal bidra med overfor pasientene. Vi har i alle fall tiltro til ham (og vi har gått der i snart 25 år, også gjennom tre svangerskap og alvorlig sykdom).
En lege som gjør jobben sin, kort og godt.

Annbefales ikke!

Opplevde ikke å bli mye hørt av denne legen. Han gav aldri forslag til løsninger som kunne gjøre meg bedre. I en veldig vanskelig periode der jeg trengte en kort sykemelding, som var helt på sin plass, så var det ekstremt vanskelig å få. Når jeg fikk det, så hadde han gitt meg feil skjema å levere til arbeidsgiver. Alle symptomer og årsak til sykemelding var tydelig for arbeidsgiver å lese.
Dårlig til kommunisere og lytte. Følte ingen interesse for meg som pasient fra denne legen. Kunne nesten virke som han var lei av yrket.

Meget misfornøyd

Denne legen er jeg desverre ikke fornøyd med i det hele tatt. Han bryr seg lite om pasienten, mer om datamaskinen sin og er dårlig å jobbe med mennesker. Er dårlig til å forstå hva pasienten prøver å si.
Dersom han ikke finner noe galt i blod- eller urinprøve har du ingenting å klage over, da er du frisk.
Bagatelliserer det meste!
I tillegg er han til tider veldig vanskelig å nå. Forrige gang måtte jeg ringe 36 ganger før jeg fikk svar, men han er somoftest på tiden, det skal han ha!

En god lege

Dette er en lege som jeg er meget fornøyd med. Det er en empatisk lege men også en som kan ansvarliggjør der det er behov.
Veldig dyktig, sjekker nøye opp symptombilde (derav kanskje se i pc kritikk), og meget flink til å berolige hvis du lett bekymrer deg/nervøs. Utstråler en trygghet/stødighet som en gjerne får etter lit fartstid i yrket.

På kritikk er nok ikke dette en lege en vil få helt kjemi med hvis en liker å bli henvist ved minste symptomer, og sjekke seg selv mye. Kan være aventende med henvisninger noe som kan være bra eller dårlig alt etter hva en ønsker å oppnå med besøket.

Full tillit til han her karen.

En lege jeg burde ha kvittet meg med for lenge siden.

En lege uten empati,og som i det hele tatt bryr seg svært lite om pasientens ve og vel.Jeg gikk lenge til ham,men fikk nok til slutt.
Styr unna denne legen er mitt råd.