Alicja Alda

• Allmennmedisin
  • Øre-nese-halssykdommer

1997

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Damsgård Klinikk AS
Johan Berentsens vei 63 5160 Laksevåg
Tlf: 56 11 20 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Alicja Alda er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Alicja Alda

Kompetent, dyktig, kloke og gode råd.

Jeg er meget godt fornøyd med behandling og gode råd i forhold til forebyggende tiltak mot sykdom.
Kommer raskt til time og får effektiv behandling og har overhodet ikke noe å klage på. Hun er effektiv og jobber i høyt tempo.
Kan anbefale dette legekontoret på det varmeste.

Frekk og likegyldig

Hver gang jeg er hos hun føler jeg meg dum som spør hun om mine bekymringer. Hun virker opptatt og ikke særlig interessert i å hjelpe, bare bli ferdig med timen.

Må alltid vente lenge, og gruer meg enormt til å møte henne.

Dårligste legen man kan tenke seg. Anbefales ikke!!

Veldig ufin

Lang vente tid, haster med å bli ferdig og er veldig frekk, styr unna om du hyppig trenger fastlege besøk

ikke en fastlege jeg anbefaler!

Anbefaler virkelig

Har brukt Alicja siden 2004 nå er riktig nok ikke jeg en som løper ned hennes kontor blir sjeldent syk så helst grunnet svangerskap men med veldig god oppfølging, i 2008 fikk jeg en betennelse under armen noe hun tok veldig alvorlig og viste seg å være brystkreft så ja dette er en dame som virkelig kan jobben sin og tar deg alvorlig, hatten av for henne alltid vært smilen og blid mot meg og får deg til å føle at hun er der kun for deg. Tar hatten av meg for denne dama og anbefaler henne på det sterkeste

Jeg anbefaler ikke

Jeg absolutt anbefaler ikke fastlegen. Hun har ikke tid til pasienter. Både hun og han er sur og ikke hyggelig til folk. Hun har ikke tid å hører pasienter. Må alle pasienter ta av sko uansett sykdom.

Uempatisk og ufin

Anbefales ikke! Lytter ikke til pasienten. Mer enn 1 problem (selv om de kan henge sammen) må du bestille ny time. Glemt å ta ut kontanter? Bestill ny time+ betal for den du ikke får komme inn til.
(uansett hvor syk du måtte være)
Penger er viktigere enn pasienten.

Perfekt fastlege

Veldig hyggelig og omsorgsfull lege. Får veldig god oppfølging og hjelp de gangene jeg trenger det, flink med å henvise til feks fysikalsk behandling. En autoritær og varm lege :-)
Pluss for den fantastiske mannen som er i resepsjonen!

Ikke veldig hjelpsomt..

Har ventet en uke på at kontoret hennes skulle åpne igjen mandag 8. august ettersom hun ikke har hatt vikar gjennom sommerferien hennes. Måtte gå til Volvat, tenkte at oppfølgning var greit å gjøre hos fastlegen for å redusere kostnad. Ringte presist klokken 10 i dag for å bestille time, (kontoret skal angivelig åpne da) men fikk ingen svar. Det fikk jeg ikke de neste 14 forsøkene fram til klokken 13 da kontoret stengte. Kom ikke i kontakt i det hele tatt og fikk dermed ingen hjelp. Ser ut til at jeg må bytte fastlege.

Ikke anbefaler

Nesten aldri løset problemet mitt. Uhøfflig altid stresset og travelt når kommet til samtale. Må vente lenge på venterommet og må ha kontant å betale. Har byttet lege og ser stor forskjell.

En flink lege

Hun kommer med gode råd, lytter og er en lege jeg er svært fornøyd med. Robert i resepsjonen, alltid høflig, både på telefonen og når jeg kommer til timen hos Alda.

Fabelaktig og sjældent dyktig lege

Jeg hatt henne som fast lege mange år (siden 1998). Hun er lege som burde vært mentor og forbilde for andre leger. Hun er imøtekommende, hyggelig, tilstedeværende, engasjert, grundig og oppdatert på det siste innen forskning og faglig svært dyktig. En fastlege som anbefales på det aller varmeste. En bør forvente at hun er noe strengt men alltid tilstede når du kommer inn. Jeg får alltid time på dagen.
Så må en ikke glemme den hyggelig og høflig legesekretær. De to gjør at du føler deg trygg og godt ivaretatt. Terningkast seks ++++++

Kompetent, kunnskapsrik, med velorganisert kontor

Legen har to spesialiteter (allemennmedisin og ØNH). Hun har mange andre kunnskaper (bl.a. akupunktur). Utfører også små operasjoner (kjent av usynlige arr, derfor andre leger henviser pasienter til henne for fjernelse av forandringer i ansiktet). Det er orden og disiplin på kontoret som er rent og romslig. Derfor barna leker i venterommet på rent gulv (siden alle må ta av seg sko eller bruke skoovertrekk). På den måten tar hun også hensyn til operasjonsstue og resten av kontoret.
Hvis du er høflig, får du tilbake stor respekt. Hvis du oppfører deg upassende, sier hun det direkte. Trenger du virkelig en god legehjelp, får du den raskt og effektivt. Hun virker engasjert i jobben sin (for noen år siden har BT skrevet en artikkel som viste hvordan hun støtter rettigheter til sine pasienter).
Jeg får alltid time når jeg trenger det! Men man bør komme med en problemstilling (ikke mange store saker til en samtale). Ved flere saker må man bestille en ny time. Men takket være det er det ingen eller veldig kort ventetid for å komme til legetime.
Eneste ulempe og noe som kan bil bdere: kontant betaling.
Jeg byttet lege en gang (pga lang reise), men kom fort tilbake. Dr. Alicja Alda er ganske streng men veldig oppriktig og den beste lege som jeg hadde til nå.

Ikke anbefale

Dessverre jeg er misfornøyd. Alicja Alda er veldig uhøflig, forstår ikke hva jeg mener og hva jeg sier. Store problemer med norske språk.Jeg måtte forklare to ganger det samme. Hengene overalt forbud og påbud. Ta av deg skoene, ikke sette noe på bordet. Hvis du skal komme for sent må man betale 320 kr og bestille nye ledig time. Ingen hjalp. Definitivt ikke anbefale.

Hun er en fantastisk fink lege, jeg har vært pasient siden hun startet for seg selv.

Er du syk støtter hun deg 200 %, prøver du å få noe du ikke har krav på, da ber hun deg komme deg på jobb. Når jeg ringer får jeg time raskt, det er litt kjedelig å ikke kunne betale med kort, men jeg bytter ikke ut Bergens flinkeste lege pga at jeg ikke kan betale med kort.

Helt Ok, på en måte

Lite sensitiv. Er du deprimert er det bare å "manne" seg opp. Forøvrig grei så lenge du synes det er ok å ta av seg på beina i venterommet. Hun tar seg heller ikke råd til kortterminal, så husk å ta med kontanter.

Veldig bra

Best på tilgjengelighet. Får alltid time samme da eller dagen etter.

Definitivt den beste legen jeg har hatt

har bare positivt å si om Alicja! Hatt henne som fastlege i flere år, og aldri hatt negative opplevelser. Alltid fått time på dagen når jeg har ringt tidlig. Hun er veldig tilstede, og hun viser en genuin interesse i deg. Etter å ha jobbet meg gjennom en uendelig lang liste med hovne og frekke fastleger har jeg endelig funnet en dame som både kan det hun holder på med OG som viser respekt og høflighet overfor meg. Kan ikke be om noe mer rett og slett!:) en annen positiv ting er at hun ikke leverer ut medisiner ukritisk. Hun er påpasselig med antibiotika, og jeg har i hvert fall ikke fått det med mindre det er helt nødvendig. Robert i resepsjonen er også kjempehyggelig og høflig.

Jeg har fått nok

Stresset, lenge å vente på venterommet, humørsyk og utrolig kald + frekk. Hatt henne som lege helt fra vi startet med fastlegeordningen men pga en del plager siste tiden har jeg ikke klart å holde ut med henne så leter etter en ny en. Hun forstår jo heller ikke hva jeg sier og ber meg frekt slutte å forklare så mye for hun har dårlig tid.

Blid, hyggelig og imøtekommende....

...men fremstår nesten alltid travel og temmelig stresset. For mange pasienter? Jeg har stor tillit til henne og hun gir fyldig og god rådgivning slik jeg ser det. Humørfylt og effektiv er hun også. Jeg kommer til å fortsette med henne som fastlege.

greit med "google", folkens!

Fru Alda er en bra spesialist, og det forstyrrer ingen som har ihvertfall videreutdanning, at hun sjekker ting på nettet (google, sol, kvasir eller andre søkemotorer). Akkurat slik som hvilken som helst spesialist i sin bransje har en bokhylle på kontoret sitt, hvor han når som helst kan kikke i en bok; leksikon, ordbok, eller hva han bare trenger der og da. Søkemotorer på internett i dag er omtrent det samme (vel, kanskje bedre!) som vanlige bøker på papir, bare mye raskere, som er jo en fordel, ikke sant?

Hun har hjulpet meg flere ganger, og jeg har aldri lurt på hva hun hadde brukt til å løse problemet mitt. Henger man seg i bruk av google som verktøy, så merker man seg selv som utdatert og uviten (for å si det høfflig...).

For meg som pasient er det avgjørende at jeg får hjelp. Og den fikk jeg hver gang jeg var der.
Jeg har ikke brukt henvisning, så jeg vet ingenting om den ekstra betalingen for den. Imidlertid la jeg merke til det, at hun var svært oppmerksom på hygiene under undersøkelsen og behandlingen, og hun ga meg gode råd om dette. Godt konsentrert under arbeidet. Man ser helt tydelig, at pasientens gode har hun på hjertet. Er delikat. Åpen for tilbakemeldinger fra pasienten, som for meg, personlig, er kanskje det viktigste i legens innstilling til pasienten. Jeg setter pris på det, at hun er driftig, konsentrert og yter vesentlig mer enn de aller fleste leger jeg har besøkt. Det er kanskje det som for enkelte, som tenker sakte, kan virke som hektisk, eller stresset. Hun er i hvert øyeblikk tilstede - det ser man.
Hennes informasjon om problemet mitt var uttømmende og hun besvarte mine spøsmål imponerende godt. Jeg kan, med fullt ansvar, anbefale henne som en ordentlig lege, som ikke er karriereorientert, men det er pasienten som hun har i fokus.

Kunne godt skrive enda mer, men innlegget mitt er allerede langt nok.
Det, at hennes pasientliste er alltid full tyder godt på det, at hun fortjener tillit og beundring.