Jørn Johannes Bendiksen

Holtbrekka 7 5200 Os
Jørn Johannes Bendiksen er en av 17 fastleger i Os

Siste vurderinger av Jørn Johannes Bendiksen

Guds gave til pasienten.

Var litt uheldig med en infeksjon i ett operasjonsår. Med min flaks var det påske,så det var kun ett alternativ...legevakten. Fikk påvist infeksjon og sårskift. Reiste fra legevakten med antibiotika. Måtte gå på sårskift hele påsken. Formen ble ikke bedre,Feberen var ett faktum. Heldigvis ble det hverdag og fastlegen var på jobb igjen. Han så på såret,fant ny antibiotika kur og kontroll etter 2 dager. Dagen etter rant det betennelse ut såret. Blant 100 om ikke 1000 forskjellige antibiotika kurer traff han på første! Har vært på sårskift og blodprøve kontroll hver dag,og nå går det rett vei. Våken og dyktig lege,som heldigvis vil jobbe i denne lille bygden vår. Har snakket med flere andre som er pasienter hos han,alle er like fornøyd. Så bygde sladderen omtaler han som en dyktig lege,som faktisk får pasientene frisk. Jeg bytter ikke min fastlege bort ,med noen annen lege.

Meget profesjonell og flink lege.

Han lytter og gir klare og forståelige beskjeder etter undersøkelsene.
Henviser der han er usikker og gir skriftlige tilbakemeldinger på prøver.
Det er godt å ha en lege som man stoler på når plagene og årene blir mange.

Dessverre!

Etter 4 år med mye utskiftning av praksisen Jørn J Bendiksen nå denne, og ble han automatisk vår fastlege. Har ikke fått muligheten til å virkelig forstå med på denne legen. Hatt 2 veldig dårlige opplevelser. Fyllt med mye arroganse og delvis ansvarsfraskrivelse som lege. (Hippocratus Oath).
Han sitter muligens på veldig mye kunnskap, men kommunikasjonsevnen, og det å være løsningsorientert og menneskelig er ikke tilstede dessverre.
Prøvde gi han en sjanse og få et forhold til han som fastlege, men det gikk dessverre ikke
Har nå fått plass hos legen som hadde praksisen før han et annet sted, en lege som kjenner meg og kan historien min. Der føler jeg meg mer trygg og ivaretatt, selv om det blir litt lenger reisevei. Håper han som oss alle andre, får muligheten til å utvikle seg menneskelig hvis han skal forbli i denne stillingen. Hvis ikke bør han nok vurdere sin stilling som fastlege som skal "omfavne" alle typer mennesker, problemstillinger og sykdomner/plager. Os er et lite sted dessverre og heldigvis, man kan ikke gjemme seg som på et større sykehus eller i en by.

en bedreviter, og ikke tilstede

Har hatt noen leger oppigjennom, ettersom jeg har studert og flyttet.

Dette er første gang jeg har møtt en lege som behandlet meg som en gjenstand fremfor å behandle meg som ett medmenneske.

jeg har valgt å finne meg en ny fastlege annet sted. Anbefaler ikke Bendiksen til andre.

Min vurdering er at Bendiksen ikke skulle vært i legeyrket.

Om legen min.

Du er den beste legen jeg kunne møtt nå. Veldig reflektert,profesjonell og kompetent. Takk for omsorg, innlevelse, forståelse og handlekraft. Jeg har følt meg veldig godt ivaretatt.