Jørn Johannes Bendiksen

Tlf: 56 57 01 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørn Johannes Bendiksen er en av 17 fastleger i Os

Siste vurderinger av Jørn Johannes Bendiksen

Ubehagelig!

Det har vert mye utskiftinger de siste årene for denne praksisen. Både positive og negative. Desverre skriver Bendiksen seg inn i rekken ved de heller negative og mest ubehagelige legebesøkene jeg har opplevd. Jeg har gått mye til legen for forskjellige ting og det har krevd en del oppfølging. Men det er ikke her problemet mitt med denne legen ligger. Han leser jornalen min fra spesialister og jeg oppfatter det dit henn at han er oppdatert på saken når jeg kommer. Jeg oppfatter likevel ikke at han HØRER når jeg snakker og hva som kommer ned på papiret er ikke alltid noe jeg kjenner meg igjen i. Han virker til tider distrahert og oppleves arrogant. Han har gjentatte ganger kommet med kommentarer på meg personlig. Han gjør hele opplevelsen av å gå til legen ubehagelig og det gjør at jeg i ettertid gruer meg for å ta kontakt. Han tåler dårlig å bli irettesatt. Han kunne holdt seg for god for kommenteringen og respektert pasientene sine i større grad.

Kunnskapsrik lege

Denne fastlegepraksisen har hatt mange leger siste årene. Jeg slet med betent hofte, mye smerter, lite søvn, kunne ikke gå¨i trapper eller motbakker. Men så kom Bendiksen, lyttet og konkluderte, gav meg ny medisin, og utrolig...smertefri, sover, springer trappene på jobben (4.etg)...håper han blir lenge i praksisen :-)

Guds gave til pasienten.

Var litt uheldig med en infeksjon i ett operasjonsår. Med min flaks var det påske,så det var kun ett alternativ...legevakten. Fikk påvist infeksjon og sårskift. Reiste fra legevakten med antibiotika. Måtte gå på sårskift hele påsken. Formen ble ikke bedre,Feberen var ett faktum. Heldigvis ble det hverdag og fastlegen var på jobb igjen. Han så på såret,fant ny antibiotika kur og kontroll etter 2 dager. Dagen etter rant det betennelse ut såret. Blant 100 om ikke 1000 forskjellige antibiotika kurer traff han på første! Har vært på sårskift og blodprøve kontroll hver dag,og nå går det rett vei. Våken og dyktig lege,som heldigvis vil jobbe i denne lille bygden vår. Har snakket med flere andre som er pasienter hos han,alle er like fornøyd. Så bygde sladderen omtaler han som en dyktig lege,som faktisk får pasientene frisk. Jeg bytter ikke min fastlege bort ,med noen annen lege.

Meget profesjonell og flink lege.

Han lytter og gir klare og forståelige beskjeder etter undersøkelsene.
Henviser der han er usikker og gir skriftlige tilbakemeldinger på prøver.
Det er godt å ha en lege som man stoler på når plagene og årene blir mange.

Dessverre!

Etter 4 år med mye utskiftning av praksisen Jørn J Bendiksen nå denne, og ble han automatisk vår fastlege. Har ikke fått muligheten til å virkelig forstå med på denne legen. Hatt 2 veldig dårlige opplevelser. Fyllt med mye arroganse og delvis ansvarsfraskrivelse som lege. (Hippocratus Oath).
Han sitter muligens på veldig mye kunnskap, men kommunikasjonsevnen, og det å være løsningsorientert og menneskelig er ikke tilstede dessverre.
Prøvde gi han en sjanse og få et forhold til han som fastlege, men det gikk dessverre ikke
Har nå fått plass hos legen som hadde praksisen før han et annet sted, en lege som kjenner meg og kan historien min. Der føler jeg meg mer trygg og ivaretatt, selv om det blir litt lenger reisevei. Håper han som oss alle andre, får muligheten til å utvikle seg menneskelig hvis han skal forbli i denne stillingen. Hvis ikke bør han nok vurdere sin stilling som fastlege som skal "omfavne" alle typer mennesker, problemstillinger og sykdomner/plager. Os er et lite sted dessverre og heldigvis, man kan ikke gjemme seg som på et større sykehus eller i en by.

en bedreviter, og ikke tilstede

Har hatt noen leger oppigjennom, ettersom jeg har studert og flyttet.

Dette er første gang jeg har møtt en lege som behandlet meg som en gjenstand fremfor å behandle meg som ett medmenneske.

jeg har valgt å finne meg en ny fastlege annet sted. Anbefaler ikke Bendiksen til andre.

Min vurdering er at Bendiksen ikke skulle vært i legeyrket.

Om legen min.

Du er den beste legen jeg kunne møtt nå. Veldig reflektert,profesjonell og kompetent. Takk for omsorg, innlevelse, forståelse og handlekraft. Jeg har følt meg veldig godt ivaretatt.

Dyktig lege

Har hatt min første time hos den nye fastlegen og sitter igjen med et veldig godt inntrykk.
En behagelig person som er lett å forholde seg til, lytter, har masse erfaring og skaper en trygghet.

Dette er en fastlege jeg håper er kommet for å bli.

Min dyktige fastlege

Jørn J. Bendiksen er min fantastiske fastlege. Etter mange år med kroniske smerter og stadig nye fastleger (6 leger på ca 6 år) var jeg klar for å gi opp. Store problemer med å gå opp trappene, flytte meg fra stue til kjøkken og i utemiljø. Alle bevegelser ble vurdert og rasjonalisert. Vanskelige søvnløse netter med smerter. Helt til JJB ble min nye fastlege. 10 minutter inn i min første konsultasjon stilte han min diagnose. Etter 8 måneder med medisiner er jeg nå 90% smertefri, løper i trapper og sover om natten. Nå er det nedtrapping og etter to måneder avsluttes behandlingen.

En dyktig lege for oss som stoler på hans kunnskaper. Tre stikkord på tampen: kunnskapsrik, lyttende og direkte. Håper du blir på Os.

Fornøyd pasient

Høflig og dyktig lege som lytter til pasienten. Tar ting seriøst, samarbeider og gjør det beste for pasienten.
Føler meg ivaretatt på alle punkt.

Endelig

Ja endelig etter så mange år med ymse fastleger sitter jeg her nå og kan nesten ikke tro at det er mulig. Kom til Jørn Bendiksen med forventninger og kropp som var helt på bunn... her ble jeg møtt med forståelse og innsikt som jeg ikke har opplevd før. Hele livet og tro på legestanden er fullstendig endret.. tusen takk for fantastisk behandling.

Ufin og "jeg er best typen"

Å få ny lege er jeg åpen for og alle skal få en sjangse men en har også lov å være skeptisk til en behandling med piller som en aldrig har brukt. Dette likte ikke min lege for jeg ville vite bivirkningen. Når en lege sier til meg: følger ikke du mitt REGIME så har du kastet bort tiden min for jeg har mange pasienter som trenger hjelp. Han var så ufin i språket. Måten han snakket til meg på var så hardt og ja som om vi var i militæret. Han sa at denne behandlingen kom jeg ikke til å fullfør og dette visste han for jeg ville lese bivirkningene selv om han hadde sagt 2 av de. Sa jeg ville forsøke og igjen sa han at dette kom ikke jeg til å klare. Da jeg gikk sa jeg: vel, tusen takk og hadet, han svart ikke bare snudde seg med ryggen til meg.
HAR ALLEREDE SKIFTET LEGE

Dyktig lege med humor

Gjett om jeg var spent på møtet med min nye fastlege etter alle kommentarene her. Jeg valgte Bendiksen nettopp på grunn av disse, for jeg var overbevist om at han kanskje har en humor ikke alle forstår og som kan treffe veldig feil hos enkelte mennesker. Og jammen hadde jeg rett! Han er en morsom og tillitsvekkende lege som virker trygg på det han driver med. Tommel opp!

Utilgjengelig og noe ufin

Mitt første og eneste møte med han var på svangerskapskontroll da æ fikk gjennomgå fordi æ ikke har brukt diverse tilskudd som f.eks folat.
Ungen kunne få skev ryggrad (om jeg ikke husker feil), og ble fortalt at det var kjempe dumt av meg og æ fikk inderlig håpe at det ikke va skjedd. Men nu va det for sent å gjøre noe med det uansett fordi æ va i andre trimester så æ måtte bare håpe på det beste.
Å der va flere andre ting som sjokkerte mæ med måten han snakka til et annet voksent menneske.
Har i ettertid ikke møtt han fordi han ikke e der. Og det har æ for øvrig vært glad for. Syntes han var veldig ufin, men som han sa så hadde han ikke drukket kaffe enda.

Dyktig lege som tar pasienten på alvor

Fikk grundig undersøkelse og ble tatt på alvor. Fikk gode råd og tips på veien. Han ser pasienten, og synes å være dyktig faglig.

En meget dyktig lege som ser pasienten.

Jeg oppsøkte min fast lege på grunn av kroniske muskelsmerter fra skulderbladene opp mot nakke. Det kjentes ut som kraftig "kink " i
nakken . Etter måneder med smerter ,dårlig nattesøvn , uutholdelig hverdag ,ble denne legen min redning .Han lyttet, stilte de riktige spørsmålene tok seg god tid og fikk grundig oversikt over mine symptomer.Den første samtalen varte en time.Jeg ble satt på Noritren tabl som smertestillende, var litt skeptisk da det jo også blir brukt som antidepressiva .Jeg ble nesten helt smertefri 14 dager etter påbegynt medikasjon. En mnd etter er jeg helt smertefri. Jeg har også bedre nattesøvn og roligere mage, kort sagt økt livskvalitet. Jeg følte jeg som pasient ble godt ivaretatt og vil anbefale denne legen på det sterkeste.

Æ

Er gla det ble HAN æ fikk til ny fastlege

Var veldig skeptisk til bytte av fastlege, men Bendiksen gjorde mine tvilsomme tanker om ny lege, til skamme. Ble tatt godt imot ved første besøk, følte at æ ble både sett og hørt. Rolig type, noe som gjør mæ også mere avslappet foran ett fremmed menneske. Har vært hos han mange ganger etter første "besøk", han er alltid rolig og æ føle virkelig at han bryr sæ om MÆ mens æ er hos han. Humor har han også, det setter æ også på pluss siden. Faglig dyktig er han også. Han er en lege som æ virkelig håper blir her han er nå. På Kvaløysletta legekontor! Til alle de negative kommentarer som er på siden her: Noen liker mora og noen liker dattera; sånn er det bare, og husk hva vi som pasienter sender ut av negativitet; det smitter!!!!!

Reddet livet mitt

I november 2014 møtte jeg Jørn j Bendiksen som min nye fastlege for første gang. Da hadde æ "møtt veggen" så det holdt. Jeg var på vei til avsluttet mitt eget liv, men pga ungan ville æ gjerne prøve å få hjelp.

Jeg har hos min tidligere fastlege bare blitt sendt til apoteket for å hente enten noe for å sove på, noe for migrene og æ vet ikke alt annet æ har fått servert for at det skulle hjelpe.

Dette er ikke Jørn sin praksis, han vil hjelpe.
Etter samtalen med Jørn kjente jeg allerede at dette er en som faktisk vil hjelpe meg, å inne bare sende meg ut med "dop" for så ses neste gang. Nei han fikk meg såpass på rett kjør ang tankene min at jeg kunne vente på psykiatrisk hjelp.

Han følger meg opp, tar kontakt når jeg har rotet d til.

Hadde det ikke vært for deg Jørn j Bendiksen hadde jeg nok ikke vært her i dag. Takk

Vet det er lang vei igjen, men med deg som fastlegen min skal dette gå

En fantastisk lege!

Jeg fikk tildelt Jørn Johannes Bendiksen høsten 2014, og han har vært ett eneste friskt pust i min sykdomshistore. Han har sett på hele journalen og mine nåværende sykdommer med nye øyne, ærlige meninger og råd, og nye behandlingsmåter. Han har fra starten av gjennomført tett oppfølging, alltid tid til spørsmål, og jeg føler han følger godt med under samtaler. Etter mange år som kronisk syk med forskjellige plager, har han på kort tid med rett behandling og medisinering gjort meg klar til å begynne å jobbe.

Ehhhhh ikke verd ett besøk

Fikk han høsten 2014 da den forrige legen gikk av med pensjon. Har han på ungene å. Nå har jeg prøvd over ett halvt år å tenkt at det her må jo gå seg til. Men gi bedre nå bytter jeg. Klarer ikke fyre lenger.
Søkkfortvilet
Også er han sjelden til stede, men da er jeg bare lykkelig for att jeg kan få noen andre