Jørn Johannes Bendiksen

Tlf: 56 57 01 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jørn Johannes Bendiksen er en av 17 fastleger i Os

Siste vurderinger av Jørn Johannes Bendiksen

Ubehagelig!

Det har vert mye utskiftinger de siste årene for denne praksisen. Både positive og negative. Desverre skriver Bendiksen seg inn i rekken ved de heller negative og mest ubehagelige legebesøkene jeg har opplevd. Jeg har gått mye til legen for forskjellige ting og det har krevd en del oppfølging. Men det er ikke her problemet mitt med denne legen ligger. Han leser jornalen min fra spesialister og jeg oppfatter det dit henn at han er oppdatert på saken når jeg kommer. Jeg oppfatter likevel ikke at han HØRER når jeg snakker og hva som kommer ned på papiret er ikke alltid noe jeg kjenner meg igjen i. Han virker til tider distrahert og oppleves arrogant. Han har gjentatte ganger kommet med kommentarer på meg personlig. Han gjør hele opplevelsen av å gå til legen ubehagelig og det gjør at jeg i ettertid gruer meg for å ta kontakt. Han tåler dårlig å bli irettesatt. Han kunne holdt seg for god for kommenteringen og respektert pasientene sine i større grad.

Kunnskapsrik lege

Denne fastlegepraksisen har hatt mange leger siste årene. Jeg slet med betent hofte, mye smerter, lite søvn, kunne ikke gå¨i trapper eller motbakker. Men så kom Bendiksen, lyttet og konkluderte, gav meg ny medisin, og utrolig...smertefri, sover, springer trappene på jobben (4.etg)...håper han blir lenge i praksisen :-)

Guds gave til pasienten.

Var litt uheldig med en infeksjon i ett operasjonsår. Med min flaks var det påske,så det var kun ett alternativ...legevakten. Fikk påvist infeksjon og sårskift. Reiste fra legevakten med antibiotika. Måtte gå på sårskift hele påsken. Formen ble ikke bedre,Feberen var ett faktum. Heldigvis ble det hverdag og fastlegen var på jobb igjen. Han så på såret,fant ny antibiotika kur og kontroll etter 2 dager. Dagen etter rant det betennelse ut såret. Blant 100 om ikke 1000 forskjellige antibiotika kurer traff han på første! Har vært på sårskift og blodprøve kontroll hver dag,og nå går det rett vei. Våken og dyktig lege,som heldigvis vil jobbe i denne lille bygden vår. Har snakket med flere andre som er pasienter hos han,alle er like fornøyd. Så bygde sladderen omtaler han som en dyktig lege,som faktisk får pasientene frisk. Jeg bytter ikke min fastlege bort ,med noen annen lege.

Meget profesjonell og flink lege.

Han lytter og gir klare og forståelige beskjeder etter undersøkelsene.
Henviser der han er usikker og gir skriftlige tilbakemeldinger på prøver.
Det er godt å ha en lege som man stoler på når plagene og årene blir mange.

Dessverre!

Etter 4 år med mye utskiftning av praksisen Jørn J Bendiksen nå denne, og ble han automatisk vår fastlege. Har ikke fått muligheten til å virkelig forstå med på denne legen. Hatt 2 veldig dårlige opplevelser. Fyllt med mye arroganse og delvis ansvarsfraskrivelse som lege. (Hippocratus Oath).
Han sitter muligens på veldig mye kunnskap, men kommunikasjonsevnen, og det å være løsningsorientert og menneskelig er ikke tilstede dessverre.
Prøvde gi han en sjanse og få et forhold til han som fastlege, men det gikk dessverre ikke
Har nå fått plass hos legen som hadde praksisen før han et annet sted, en lege som kjenner meg og kan historien min. Der føler jeg meg mer trygg og ivaretatt, selv om det blir litt lenger reisevei. Håper han som oss alle andre, får muligheten til å utvikle seg menneskelig hvis han skal forbli i denne stillingen. Hvis ikke bør han nok vurdere sin stilling som fastlege som skal "omfavne" alle typer mennesker, problemstillinger og sykdomner/plager. Os er et lite sted dessverre og heldigvis, man kan ikke gjemme seg som på et større sykehus eller i en by.