John Egil Davidsen

Solheimsgt.16 5058 Bergen
John Egil Davidsen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av John Egil Davidsen

Den beste legen!

Mine besteforeldre har gått til Davidsen, mine foreldre, meg, og mine barn. 4 generasjoner, og vi alle er/har vært så fornøyde med ham!

Han tar meg alltid seriøst, og hjelper så godt han bare kan. Kommer ofte med noen morsomme historier og.

Før var det et stort problem å få tak i ham, men det har bedret seg veldig siden de fikk bestilling av time per SMS, og sikkert andre tiltak.

Det eneste jeg har å utsette på Davidsen er ventetiden på venterommet.. Det er ikke veldig morsomt å sitte sammen med en baby på venterommet i nærmere 2 timer...

Profesjonell og grundig lege

Dr Davidsen, er etter min mening og erfaring, blant de beste, trolig den beste legen i Bergen. Ser hele menneske, kommer med kreative tiltak, forstår pasienters bekymringer og dilemaer. Noe ventetid var det tidligere - men man skal vel ikke velge en lege med tomt venterom. Nå er det mye bedre med dette og. Anbefaler - men listen er full. Det sier noe for seg selv. Damene som jobber på kontoret er også meget hyggelige.

Total mangel på respekt for andre menneskers tid

Etter 20 min venting hvor det skulle være "litt" forsinkelse, fikk jeg vite at det enda var 3 foran meg. Jeg takket pent for meg. Dette legekontoret skal ikke være min fastlege lengre dessverre. Det kan godt være han er en drivende dyktig lege, men man må respektere at folk må ta seg fri, samt innordne dagen til et slikt besøk. Denne gangen skulle jeg til en annen, akkurat det samme. Har og opplevd at kontoret stenger for lunsj selv med mange pasienter på venterommet! Respekter andre menneskers tid!

Meget god lege med god kunnskap

Har gått til Davidsen i over 10 år nå og har alltid vert veldig fornøyd. Har hatt mine frustrasjoner over ventetid og tilgjengelighet på telefon men spesielt telefon ordningen deres har blitt mye bedre i det siste.

Jeg har vert gjennom vanskelige sykdom som kreft, hjerteinfarkt og hjerteoperasjon samt diabetes og flere andre tilfeller hvor jeg har dratt stor nytte av hans erfaring.

Anbefales på det sterkeste.

Skuffende

Hadde hatt han som lege i 1 år, da han plutselig sviktet.Jeg hadde time og ba han fylle ut skjema for å forlenge T T kort, som jeg har hatt i flere år.Han skulle kun bekrefte opplysningene og signere, men det tok flere måneder og ingenting skjedde.Jeg purret mange ganger og ba om en forklaring på hvorfor det ikke ble gjort, men fikk ikke svar fra han.Tilslutt skrev jeg brev til han, der jeg truet med å anmelde han til fylkeslegen, hvis han ikke gjorde jobben sin.Hørte ingenting.Etter ca 6 mnd, fikk jeg brev om at jeg var ute av listen hans-overført til kollegaen.Jeg mistet TT kortet fordi fristen gikk ut og da må en søke på nytt, og da er det vanskeligere å bli godkjent som bruker.Nå må jeg betale taxi selv, og jeg er ufør og handikappet.

Veldig fornøyd

Jeg fikk mye god informasjon om de tingene jeg lurte på og han hørte empatisk på og svarte på spørsmålene mine på en utfyllende måte. En hyggelig lege!

Dwn beste legen jeg har hatt

Høre på hva du sier
Han bryr seg om deg og sjekker deg selv om man sier f.eks jeg tro barnet mitt har svette utslet og han finner ut at der er eksem istedet

Veldig flink lege. Hatt han siden jeg var liten, men måtte bytte da jeg flyttet til et annet fylke.
Lang ventetid, ja. Men, når du først kommer inn er han utrolig flink, medmenneskelig og finner gode løsninger. Hyggelige sykepleiere på kontoret.
Tar godt vare på pasienten, selv opplevde jeg ukentlig oppfølgning en periode ting var vanskelig.
Lang ventetid på timer osv, men er verdt ventingen. Anbefales.

Forbedret

Er veldig fornøyd med Davidsen, bortsett fra det med telefon/kontakt med kontoret.
Davidsen har nå splittet listen, slik at han har færre pasienter. Man har også anledning til å bestille time gjennom sms, og de har telefonsvarer.

Utilgjengelig

Flink lege og helt sikkert super for den eldre garde, som har faste avtaler, men for unge folk nytter det ikke å ha et legekontor som ikke er tilgjengelig uten at du møter opp personlig i disken.

forslag til forbedring:
1. anskaff dere en nettside hvor det går an å bestille time eller resepter
2. anskaff dere mail.
3. anskaff dere et kø system på telefonen(11.12.13 prøvde jeg å ringe 10 ganger i åpningstiden uten å komme gjennom)

En erfaren og dyktig lege.

Han nyter stor tillit hos meg.
Har hatt ulike behov for legebehandling,
både kritisk behov og alminnelig behandlingsbehov.
Har benyttet legen i mange år. Har også
benyttet legen som bedriftslege.
Alltid gitt behandling/!løsninger som har gitt
ønsket resultat. Kjempefling.

Sikkert flink lege men ubrukelig å få kontakt med.

Jeg sendte ham en SmS på tlf: 911 55 462. Mulig det hjelper.
Grunnen til at jeg vil ha kontakt er at han ikke har sendt en henvisning på 1,5 mnd.

bergens beste allmennlege

har gått til Dr Davidsen i snart 23 år siden jeg var liten gutt.han er den beste legen jeg har hatt.han tar meg på alvor ,kan snakke med han om absolutt alt og han undersøker og forklarer alt nøye:) jeg e rkjempefornøyd med å ha han som fastlege.anbefaler han på det sterkeste:)

Overarbeided

Grei lege, men umulig å få tak i, og time er det bortimot umlig å få om en da ikke venter ett to-tre måneder.

Nytteløst å ringe, enten er det opptatt, ellers så bare ringer det.
Ikke har de en email adress dere en kan spørre om ting heller.
Prøvde faks nummeret, men ikke noe svar der heller, tror egentlig at denne doktoren har alt for mange pasienter.

Dårligste opplevelse på et legekontor

Skiftet fastlege for ha en nærmest bosted som mulig - skulle aldri gjort det!! Det er svært vanskelig/umulig å få telefonisk kontakt. Måtte møte opp personlig i luken for å få time og da fikk jeg 2 1/2 mnd fram i tid. Trengte time fort.... Legen var 50% sm og hadde en vikar for seg - fikk time hos vedkommende. Etter å ha ventet i en time og et kvarter kom jeg inn til en lite imøtekommende og selvgod type som fikk en til å føle seg uvelkommen.
Har vært der to ganger og fikk samme mottagelse begge gangene. Driften ved denne praksisen er lite effektiv. Enten må konsultasjonstiden være lengre pr pasient eller så må enkelte pasienter ha dobbeltime - for å sitte på et lite fullstappet venterom i over en time hver gang er ikke bra service og passer ikke for alle (angst,klaustrofobi mm).

Den gamle skolen

Dette er en lege fra den "gamle" skolen. Altfor mange pasienter, rotete og utilgjenglig.

Ingen telefon, ingen epost, ingen øyekontakt

Første timen jeg bestilte fikk jeg etter å ha ringt jevnlig i nesten en uke. De legger på tlf mens det ringer eller bare tar den ikke.
Han hadde ledig time etter EN MÅNED og to dager. HELT FULLSTENDIG HÅPLØST!

Under timen hadde vi ikke øyekontakt ved håndhilsen en gang. Han satt med ryggen til meg under hele legebesøket.

Jeg byttet fra lege i Åsane for å spare tid. Med John Egil Davidsen taper jeg en måned i påvente av time, og ca 2-3 timer på å vente på legekontoret enn å heller ta buss til Åsane.

TOTAL STRYKKARAKTER!

Dyktig

En dyktig lege, som er hyggelig og kan det han driver med.
Men desverre er ventetiden alt for lang og å komme igjennom på telefon er nesten umulig.

Alt for mange pasienter

Den korteste ventetiden jeg har hatt på dette legekontoret er 2 timer. Det er uholdbart. Jeg har opplevd at han både tar seg tid til å undersøke meg noe grundigere, men også tilfeller der han, da etter minst to timer på venterommmet, bruker knappe 5 minutter til å høre, se og kjenne etter ting.

Den beste legen i Bergen

Meget dyktig og grei lege.Har hatt samme lege hele livet og kunne ikke tenkt meg en annen. Kan jobbe sin,flink og lytte man får alltid god hjelp