Ragnhild Sirenne Eriksen

Autorisert1978

Ragnhild Sirenne Eriksen er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ragnhild Sirenne Eriksen

Merkelig pasientbehandling

Møtte opp tilavtalt time og ble fortalt at legen ikke ville ta imot,jeg ble anbefalt av resepsjonisten å finne en annen lege hvis jeg fremdeles hadde behov for det
Resepsjonisten hvirket utilpass

Ikke bra

Sier meg enig i mange av de andre omtalene her.

Hadde Eriksen som fastlege da jeg var student.

Hun har aldri anelse om hvorfor du kommer, og er heller ikke interessert i å høre hva du har å si når du først sitter i stolen. En gang kom jeg til henne med nyre-bekkenbetennelse, og hun lurte på om jeg hadde med meg helsekort for gravide og ville gjerne veie meg for å se hvor mye jeg hadde lagt på meg. Var ikke gravid, hadde aldri vært gravid og så heller ikke gravid ut.

En annen gang jeg kom til henne med søvnproblemer skrev hun ut antidepressiva og sovemedisin til meg. Hadde ingen spørsmål om døgnrytme eller andre faktorer som kan påvirke søvnen.

Fremstår også som veldig konservativ og dømmende overfor andres (helt normale) livsstil.

Styr unna!

Dyktig,erfaren og ærlig!

Dr.Eriksen har vært min lege/fastlege i over 20 år,og jeg er veldig fornøyd med hennes dyktighet og erfaring samt gode humør ;) Pga helseplager siden barndommen,samt kronisk sykdom siste 10 år har det blitt mange og regelmessige konsultasjoner.Hun har alltid tatt seg tid til å lytte,gjort grundige undersøkelser,henvist meg videre ved behov og vært en flott støtte i vanskelige perioder.Får alltid komme til hvis behov for akuttime og det er nok grunnen til at det som oftest er forsinkelser..

Presis, omtenksom og vennlig

Jeg hadde eriksen som vikarlege mens min fastlege var på ferie. Jeg var overrasket over å se den dårlige omtalen!
Jeg kom til på dagen (akutt sykdom). Jeg trengte ikke vente mer enn fem minutter. Jeg ble møtt av et vennlig smil. Eriksen lyttet til det jeg hadde å fortelle, gjorde grundig undersøkelser, og ønsket meg god bedring da jeg gikk.
En god opplevelse!

Ikke å anbefale dessverre

Gikk til henne tidligere. Alltid forsinket så man kom aldri inn til oppsatt tid.
Når man først kom inn til henne så hadde hun fryktelig dårlig tid, så hvorfor det alltid var forsinkelse der forstår jeg rett og slett ikke.

Hun virker rotete, ukonsentrert og uinteressert. Hun satt alltid og skumleste journalen min når jeg skulle fortelle hva som var grunnen til legetimen, så hun fikk aldri med seg hvorfor jeg var der på første forsøk.

Ene gangen jeg var hos henne så fikk jeg bare beskjed om å drikke farris og ble nesten snudd i døren....

Fjernet også sting i mageregionen hos henne en gang etter en operasjon. Hun fjernet ikke alle stingene så det endte med at jeg måtte inn igjen en ekstra gang for å plukke ut resten av stingene, samt at jeg fikk infeksjoner. Men betale for den ekstra timen måtte jeg lell. Etter samme operasjon skrev hun også ut en blåresept til meg på svært viktige medisiner, som jeg ikke fikk godkjent på blåresept på apoteket pga at hun hadde fylt ut resepten feil. Dette ville hun heller ikke rette opp i så vi måtte bare kjøpe ut medisinene selv til full pris.

Anbefaler heller å finne seg en annen lege. Om man vil ha kvinnelig lege så finnes det andre alternativer en kort busstur utenfor sentrum.