Ragnhild Sirenne Eriksen

1978

Ragnhild Sirenne Eriksen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ragnhild Sirenne Eriksen

Nei nei nei

Jeg hadde Dr Eriksen i mange mange år, men det var først jeg ble voksen, og virkelig trengte en lege jeg skjønte hvor ille dette var.

For å si det sånn, hold dere unna! Jeg har hatt dr Eriksen som fastlege siden fastlegeordningen ble innført, og da jeg endelig byttet lege forstod jeg hvor ille dette egentlig var.

Hos min nye lege fikk jeg sitte ned på en stol, hun hadde forberedt seg (!) på min historikk og hvorfor jeg var der.

Hos Dr Eriksen måtte jeg gi mitt fødselsnr hver gang, og fortelle hva og hvorfor hver gang, hun var aldri forberedt! Jeg sto på gulvet, det var aldri tid til å sitte ned. Og det var så ukomfortabelt å fortelle henne, hun ville bare bli kvitt meg, og skrive ut resepter, uavhengig av hva diagnosen var.

Vær så snill, bytt til en annen lege! Hun hører ikke på dere, hun har aldri tid til pasientene, Man venter i en evighet i resesjonen, hun er aldri presis, så regn med en time ekstra ventetid.

Men, de jeg har møtt i repepsjonen har alltid vært hyggelige og effektive! Det er veldig viktig for meg å understreke, jeg har bare positive ting å si om de! Min kritikk gjelder ikke dem!

De gangene jeg kom igjennom på tlf, og det var alvorlig (jeg har noen alvorlige allergier), så fikk jeg time samme dag. Men det var kun hvis jeg kom igjennom på tlf, det er ikke alltid Dr Erikssen har en sekretær. Men som sagt, når det var alvorlig for meg, og jeg kom igjennom så fikk jeg time samme dag. Det setter jeg pris på.

Men når det gjelder Dr Eriksen, nei, hold dere unna. Hun skriver ut alle de reseptene dere vil ha, men hun vil ikke høre på dere.

Tvi tvi... Som hun pleier å si

Alternativ, men ærlig og effektiv

Har hver gang jeg har besøkt henne på vegne av meg selv eller andre fått ærlige, direkte svar (her går man ikke rundt grøten, heldigvis), til tider har man også fått alternative råd som virkelig har fungert. Selv om det ved en normal kontroll er en del ventetid, har jeg fått tid få timer senere ved behov for akuttime. Min opplevelse er at hun har lang erfaring og ikke nødvendigvis er totalt bundet til hva som står skrevet i legebøkene. Rett og slett ser utenfor boksen etter løsninger. Men forstår at noen kan oppleve henne som veldig direkte og alternativ.

Anbefales ikke!

Hadde Ragnhild Eriksen som fastlege tidligere, og tror hun er den mest uprofesjonelle legen jeg har vært borti. Hun hadde sjelden tid til å høre på årsaken til at jeg var der i utgangspunktet, begynte bare å lese opp journalen fra sist gang. Noen ganger leste hun fra journalen til pasienten som var inne før meg, og jeg måtte da selv påpeke at dette var feil pasient. Følte at hun var totalt uinteressert, stresset og distré. Flere ganger har jeg også opplevd at dørene ikke er skikkelig lukket, slik at dersom du sitter på venteværelset så hører man hva som foregår inne hos legen. Anbefales definitivt ikke!!

Den værste legen jeg har vært borti

Hun er frekk. Hører ikke etter. Og sa bare til slutt at Hun ikke kunne hjelpe meg. Hun fokuserte på ting som ikke plager meg. Og uppførte seg uprofesjonelt ved måten hun reagerer på. På ene timen ble hun både høylytt og viftet med armene. Overhodet ikke ok å reagere slik etter hun spurte spørsmål og fikk svar, da bør man reagere profesjonelt og saklig.

Merkelig pasientbehandling

Møtte opp tilavtalt time og ble fortalt at legen ikke ville ta imot,jeg ble anbefalt av resepsjonisten å finne en annen lege hvis jeg fremdeles hadde behov for det
Resepsjonisten hvirket utilpass

Ikke bra

Sier meg enig i mange av de andre omtalene her.

Hadde Eriksen som fastlege da jeg var student.

Hun har aldri anelse om hvorfor du kommer, og er heller ikke interessert i å høre hva du har å si når du først sitter i stolen. En gang kom jeg til henne med nyre-bekkenbetennelse, og hun lurte på om jeg hadde med meg helsekort for gravide og ville gjerne veie meg for å se hvor mye jeg hadde lagt på meg. Var ikke gravid, hadde aldri vært gravid og så heller ikke gravid ut.

En annen gang jeg kom til henne med søvnproblemer skrev hun ut antidepressiva og sovemedisin til meg. Hadde ingen spørsmål om døgnrytme eller andre faktorer som kan påvirke søvnen.

Fremstår også som veldig konservativ og dømmende overfor andres (helt normale) livsstil.

Styr unna!

Dyktig,erfaren og ærlig!

Dr.Eriksen har vært min lege/fastlege i over 20 år,og jeg er veldig fornøyd med hennes dyktighet og erfaring samt gode humør ;) Pga helseplager siden barndommen,samt kronisk sykdom siste 10 år har det blitt mange og regelmessige konsultasjoner.Hun har alltid tatt seg tid til å lytte,gjort grundige undersøkelser,henvist meg videre ved behov og vært en flott støtte i vanskelige perioder.Får alltid komme til hvis behov for akuttime og det er nok grunnen til at det som oftest er forsinkelser..

Presis, omtenksom og vennlig

Jeg hadde eriksen som vikarlege mens min fastlege var på ferie. Jeg var overrasket over å se den dårlige omtalen!
Jeg kom til på dagen (akutt sykdom). Jeg trengte ikke vente mer enn fem minutter. Jeg ble møtt av et vennlig smil. Eriksen lyttet til det jeg hadde å fortelle, gjorde grundig undersøkelser, og ønsket meg god bedring da jeg gikk.
En god opplevelse!

Ikke å anbefale dessverre

Gikk til henne tidligere. Alltid forsinket så man kom aldri inn til oppsatt tid.
Når man først kom inn til henne så hadde hun fryktelig dårlig tid, så hvorfor det alltid var forsinkelse der forstår jeg rett og slett ikke.

Hun virker rotete, ukonsentrert og uinteressert. Hun satt alltid og skumleste journalen min når jeg skulle fortelle hva som var grunnen til legetimen, så hun fikk aldri med seg hvorfor jeg var der på første forsøk.

Ene gangen jeg var hos henne så fikk jeg bare beskjed om å drikke farris og ble nesten snudd i døren....

Fjernet også sting i mageregionen hos henne en gang etter en operasjon. Hun fjernet ikke alle stingene så det endte med at jeg måtte inn igjen en ekstra gang for å plukke ut resten av stingene, samt at jeg fikk infeksjoner. Men betale for den ekstra timen måtte jeg lell. Etter samme operasjon skrev hun også ut en blåresept til meg på svært viktige medisiner, som jeg ikke fikk godkjent på blåresept på apoteket pga at hun hadde fylt ut resepten feil. Dette ville hun heller ikke rette opp i så vi måtte bare kjøpe ut medisinene selv til full pris.

Anbefaler heller å finne seg en annen lege. Om man vil ha kvinnelig lege så finnes det andre alternativer en kort busstur utenfor sentrum.

Konservativ, dømmende og lite empatisk

Jeg hadde Eriksen som fastlege for noen år siden og byttet til ny lege etter to konsultasjoner. Under første konsultasjon opplevde jeg henne som hardhendt, lite interessert og lite lyttende. Ved andre konsultasjon var jeg gravid og ønsket abort. Dette ble en forferdelig time der jeg følte meg dømt og tråkket på. Hun ville ikke henvise meg videre eller fortelle meg hvem jeg kunne henvende meg til for å få utført aborten. Jeg endte derfor opp med å selv ringe sentralbordet på Haukeland sykehus for så å spørre meg frem der. Anbefaler henne ikke til noen!

Dr. Eriksen som fastlege? - Tvi tvi!

Jeg har hatt Dr. Ragnhild Eriksen som fastlege siden 2007 og opplever henne som usympatisk, frekk, dømmende og slurvete i undersøkelser.

Ved tre anledninger har jeg oppsøkt Dr. Eriksen av ganske ulike årsaker, fra veldig konkrete muskel-skjelett plager, til mer diffuse problemer. Jeg opplevde at hun gjorde seg opp en mening om meg uten å egentlig ha snakket med meg eller lyttet til det jeg hadde å si. Hun overkjørte mine behov, og har ved flere anledninger gitt direkte feilaktige/utdaterte opplysninger, samt avstått fra å gi meg den hjelpen jeg ønsket.

Jeg føler meg hverken sett, hørt eller ivaretatt på noen som helst måte. Tvert i mot ble jeg så hårreisende behandla ved mitt forrige besøk at jeg sporenstreks gikk hjem og byttet fastlege.

Doktoren fremstår som ukonsentrert og stresset. En må gjenta hvorfor en er der, og kan risikere å bli spurt ut om mental helse mens en sitter med blottet underliv. Spesielt støtende er det å bli indirekte kalt dum i denne situasjonen. Jeg støtter tidligere omtaler om doktoren som "brå" og "hardhendt" ved undersøkelser. Videre er huns svært taktløs og kan lett bli oppfattet som dømmende, blant annet når det gjelder seksuell legning.

For å oppsummere har jeg opplevd mine besøk hos Dr. Eriksen som nedverdigende, ubehagelige og i beste fall lite konstruktive. Det du kan forvente med Dr. Eriksen som fastlege er å bli avspist med en bunke resepter. Henvisning til spesialisthelsetjenesten kan du se langt etter.

Rent praktisk er det relativt raskt og enkelt å få time hos Dr. Eriksen, og sekretæren framstår som veldig sympatisk og hjelpsom, men dessverre er timene nesten alltid forskjøvet, slik at en må vente ca 30-60 minutt etter avtalt tid.

For å si som Dr. Eriksen pleier å si ved endt besøk: "Tvi tvi!"

Ikke god

Denne dama er ikke god. Hun har liten oversikt. Tar fri og stenger uten at hun har vikar slik låven pålegger henne. Utrolig lang ventetid på telefon, og det samme på kontoret. Hun har det alltid meget travelt. Synes å være mer opptatt av eget utsende enn pasientens helsetilstand. Pasienter som ikke godtar det som hun sier og mener over tid henviser hun til Hypokonderklinikken. Jeg er av den oppfatning av selv den friskeste kan bli syk og dårlig av denne legen. Du bør kunne tåle og høre det meste dersom du har valgt Ragnhild som lege. Styr unna!

Dyktig og erfaren

En dyktig og erfaren lege som alltid tar seg god tid til å følge opp min eldre mor. Føler oss godt ivaretatt.

Hold deg unna.

Denne damen er direkte motbydelig og ufyselig å ha med å gjøre.
Mer opptatt med å skrive ut resept på tilfeldige legemidler enn å undersøke.
Hører ikke etter om symptomer.

Nekter å henvise til spesialist.

Stiller diagnose før man får fortalt om problem.

Samarbeider ikke med NAV på noen måte og tar heller ikke imot henvendelser fra NAV saksbehandlere. Selv med skriftlig fullmakt.

Ikke av de beste

Jeg har ikke så gode erfaringer med denne legen.

Hun er veldig brå, hardhent (ikke så gøy på alle undersøkelser) og frekk.

I min erfaring ga hun ikke et tillitsvekkende inntrykk.

Ikke fornøyd

Gikk til denne legen for ca 10 år siden. Jeg følte hun hadde satt diagnose omtrent før jeg var kommet inn døren. Hun virket ikke interessert i å undersøke noe særlig, men skrev ut resepter i rasende fart. Effektivitet er vel og bra, men det var ikke bra å sitte igjen med følelsen av å ikke bli sett, vurdert eller med tillit til at man har fått god behandling. Etter jeg byttet fra henne, har jeg tatt en utdannelse som gjør at jeg kan vurdere henne på en mer faglig måte, og jeg er definitivt ikke imponert! Vil ikke anbefale henne til noen.

Frekk, uorganisert og treg.

Hadde henne som fastlege en liten stund, og hun var frekk når jeg snakket om problemene mine. Ikke nok med at det alltid var lang kø på venterommet, hun hadde ingen orden på hvem som hadde time når. Så når hun komme ut døra bare ropte hun inn en tilfeldig person. Flere ganger ble jeg sittende mens folk som hadde time seinere enn meg fikk gå inn.

Veldig dårlig opplevelse...

Var kun inne til denne legen en enkelt gang, så vurderingen er kun på denne ene opplevelsen...

Da legen ikke fikk til å printe en resept på datamaskinen, fikk jeg beskjed om at jeg nok ikke trengte resept siden datamaskinen ikke ville printe ut mer...
Ble så sjokkert over at noen kan stå å lyve meg opp i ansiktet at jeg gikk rett hjem og skiftet fastlege...

Man får ikke en trygghetsfølelse når legen står å lyver til deg bare fordi hun ikke fikk til noe på datamaskinen og nok var litt stresset siden det var lang kø...

Energisk og hjelpsom

Fikk god hjelp av legen. Opplevde henne som empatisk, effektiv og svært erfaren. Pluss for at hun har ultralyd-apparat, så man slipper ekstra runde til gynokolog i enkle tilfeller. Eneste minus var laaang ventetid på forværelset alle gangene jeg var hos henne.

"Effektiv"

Flink lege som har egen ultralyd tilgjengelig. Om du ønsker effektiv og praktisk hjelp er dette den riktige plassen men om du har mindre direkte symptomer eller lit vanskeligere problemstillinger virker hun som tiden ikke strekker til.