Ragnhild Sirenne Eriksen

1978

Ragnhild Sirenne Eriksen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ragnhild Sirenne Eriksen

Nei nei nei

Jeg hadde Dr Eriksen i mange mange år, men det var først jeg ble voksen, og virkelig trengte en lege jeg skjønte hvor ille dette var.

For å si det sånn, hold dere unna! Jeg har hatt dr Eriksen som fastlege siden fastlegeordningen ble innført, og da jeg endelig byttet lege forstod jeg hvor ille dette egentlig var.

Hos min nye lege fikk jeg sitte ned på en stol, hun hadde forberedt seg (!) på min historikk og hvorfor jeg var der.

Hos Dr Eriksen måtte jeg gi mitt fødselsnr hver gang, og fortelle hva og hvorfor hver gang, hun var aldri forberedt! Jeg sto på gulvet, det var aldri tid til å sitte ned. Og det var så ukomfortabelt å fortelle henne, hun ville bare bli kvitt meg, og skrive ut resepter, uavhengig av hva diagnosen var.

Vær så snill, bytt til en annen lege! Hun hører ikke på dere, hun har aldri tid til pasientene, Man venter i en evighet i resesjonen, hun er aldri presis, så regn med en time ekstra ventetid.

Men, de jeg har møtt i repepsjonen har alltid vært hyggelige og effektive! Det er veldig viktig for meg å understreke, jeg har bare positive ting å si om de! Min kritikk gjelder ikke dem!

De gangene jeg kom igjennom på tlf, og det var alvorlig (jeg har noen alvorlige allergier), så fikk jeg time samme dag. Men det var kun hvis jeg kom igjennom på tlf, det er ikke alltid Dr Erikssen har en sekretær. Men som sagt, når det var alvorlig for meg, og jeg kom igjennom så fikk jeg time samme dag. Det setter jeg pris på.

Men når det gjelder Dr Eriksen, nei, hold dere unna. Hun skriver ut alle de reseptene dere vil ha, men hun vil ikke høre på dere.

Tvi tvi... Som hun pleier å si

Alternativ, men ærlig og effektiv

Har hver gang jeg har besøkt henne på vegne av meg selv eller andre fått ærlige, direkte svar (her går man ikke rundt grøten, heldigvis), til tider har man også fått alternative råd som virkelig har fungert. Selv om det ved en normal kontroll er en del ventetid, har jeg fått tid få timer senere ved behov for akuttime. Min opplevelse er at hun har lang erfaring og ikke nødvendigvis er totalt bundet til hva som står skrevet i legebøkene. Rett og slett ser utenfor boksen etter løsninger. Men forstår at noen kan oppleve henne som veldig direkte og alternativ.

Anbefales ikke!

Hadde Ragnhild Eriksen som fastlege tidligere, og tror hun er den mest uprofesjonelle legen jeg har vært borti. Hun hadde sjelden tid til å høre på årsaken til at jeg var der i utgangspunktet, begynte bare å lese opp journalen fra sist gang. Noen ganger leste hun fra journalen til pasienten som var inne før meg, og jeg måtte da selv påpeke at dette var feil pasient. Følte at hun var totalt uinteressert, stresset og distré. Flere ganger har jeg også opplevd at dørene ikke er skikkelig lukket, slik at dersom du sitter på venteværelset så hører man hva som foregår inne hos legen. Anbefales definitivt ikke!!

Den værste legen jeg har vært borti

Hun er frekk. Hører ikke etter. Og sa bare til slutt at Hun ikke kunne hjelpe meg. Hun fokuserte på ting som ikke plager meg. Og uppførte seg uprofesjonelt ved måten hun reagerer på. På ene timen ble hun både høylytt og viftet med armene. Overhodet ikke ok å reagere slik etter hun spurte spørsmål og fikk svar, da bør man reagere profesjonelt og saklig.

Merkelig pasientbehandling

Møtte opp tilavtalt time og ble fortalt at legen ikke ville ta imot,jeg ble anbefalt av resepsjonisten å finne en annen lege hvis jeg fremdeles hadde behov for det
Resepsjonisten hvirket utilpass