Ragnhild Sirenne Eriksen

Legekontoret Ragnhild Sirenne Eriksen AS Kvinne, 69 år

Autorisert1978

Ragnhild Sirenne Eriksen er en av 236 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ragnhild Sirenne Eriksen

Alternativ, men ærlig og effektiv

Har hver gang jeg har besøkt henne på vegne av meg selv eller andre fått ærlige, direkte svar (her går man ikke rundt grøten, heldigvis), til tider har man også fått alternative råd som virkelig har fungert. Selv om det ved en normal kontroll er en del ventetid, har jeg fått tid få timer senere ved behov for akuttime. Min opplevelse er at hun har lang erfaring og ikke nødvendigvis er totalt bundet til hva som står skrevet i legebøkene. Rett og slett ser utenfor boksen etter løsninger. Men forstår at noen kan oppleve henne som veldig direkte og alternativ.

Anbefales ikke!

Hadde Ragnhild Eriksen som fastlege tidligere, og tror hun er den mest uprofesjonelle legen jeg har vært borti. Hun hadde sjelden tid til å høre på årsaken til at jeg var der i utgangspunktet, begynte bare å lese opp journalen fra sist gang. Noen ganger leste hun fra journalen til pasienten som var inne før meg, og jeg måtte da selv påpeke at dette var feil pasient. Følte at hun var totalt uinteressert, stresset og distré. Flere ganger har jeg også opplevd at dørene ikke er skikkelig lukket, slik at dersom du sitter på venteværelset så hører man hva som foregår inne hos legen. Anbefales definitivt ikke!!

Den værste legen jeg har vært borti

Hun er frekk. Hører ikke etter. Og sa bare til slutt at Hun ikke kunne hjelpe meg. Hun fokuserte på ting som ikke plager meg. Og uppførte seg uprofesjonelt ved måten hun reagerer på. På ene timen ble hun både høylytt og viftet med armene. Overhodet ikke ok å reagere slik etter hun spurte spørsmål og fikk svar, da bør man reagere profesjonelt og saklig.

Merkelig pasientbehandling

Møtte opp tilavtalt time og ble fortalt at legen ikke ville ta imot,jeg ble anbefalt av resepsjonisten å finne en annen lege hvis jeg fremdeles hadde behov for det
Resepsjonisten hvirket utilpass

Ikke bra

Sier meg enig i mange av de andre omtalene her.

Hadde Eriksen som fastlege da jeg var student.

Hun har aldri anelse om hvorfor du kommer, og er heller ikke interessert i å høre hva du har å si når du først sitter i stolen. En gang kom jeg til henne med nyre-bekkenbetennelse, og hun lurte på om jeg hadde med meg helsekort for gravide og ville gjerne veie meg for å se hvor mye jeg hadde lagt på meg. Var ikke gravid, hadde aldri vært gravid og så heller ikke gravid ut.

En annen gang jeg kom til henne med søvnproblemer skrev hun ut antidepressiva og sovemedisin til meg. Hadde ingen spørsmål om døgnrytme eller andre faktorer som kan påvirke søvnen.

Fremstår også som veldig konservativ og dømmende overfor andres (helt normale) livsstil.

Styr unna!