Einar Harald Evenstad

Dalen Legesenter

1989

66 av 2000

Siste vurderinger av Einar Harald Evenstad

Gått til han i over ti år nå, alltid vært fornøyd, noe opptatt, men det er ganske vanlig med leger nå for tiden. Blir alltid hørt på, og henvist til de rette instanser.

Flott kar

En flott og hyggelig kar som absolutt har stått på for meg.
Jeg har stor respekt for ham som person og lege, og jeg opplever at han kan sakene sine. Et minus er ventetiden fra jeg bestiller til jeg får komme. Ellers forsnøyd.

Aldri mer!

Respektløs, arrogant og humørsyk. Har bare dårlige erfaringer med denne legen. Byttet hele familien min vekk fra han.

Har vært fornøyd med legen i mange år.

Jeg har gått til denne legen i mange år og har vært veldig fornøyd med den oppfølgingen jeg har fått.
Legesenteret er også bemannet av dyktige og imøtekommende legesekretærer mm.
Jeg har alt i alt følt meg godt ivaretatt, og byttet kun pga lang reisevei.

Den beste legen jeg har hatt

Tar seg tid.
Kjenner meg godt.
Kan prate om alt .
Ikke vanskelig å få akutt time.
Har stor tillit til ham.

Orket ikke mer.....

Gikk til Evenstad i nesten 15 år og deler igrunnen det som er skrevet flere ganger her.... Humørsyk og travel! Følte meg og som en belastning mange ganger når jeg kom. Han hadde noen gode dager og da var han ikke så værst å snakke med men jeg følte allikevel at det ble mye pjatt og lite gjort med minde jeg slo i bordet. Det gjorde jeg mer og mer og til slutt skiftet jeg lege. Mitt første møte med Evenstad for mer enn 17 år siden var en sjokkopplevelse...... Jeg gikk til behandling for angst på Betanien den gangen og klarte ikke å gå i jobb. Han slang av seg en arrogant kommentar om at vi har det alle litt tøft til tider men vi kan jo ikke bare gå å sykemelde oss av den grunn...
Jeg spurte om han hadde lest hele journalen min? Nei det hadde han ikke. Les den til neste gang jeg kommer er du snill sa jeg. Han hadde lest hele journalen og var meget ydmyk og ba om unnskyldning neste gang jeg kom. Men det burde være unødvendig å forsvare seg for sin egen lege synes jeg..... Er superfornøyd med min nåværende lege og kommer nok ikke til å anbefale Evenstad til noen.

Han er den beste legen jeg har hatt

Etter å ha vært innom ganske mange udugelige "leke-doktorer", ble jeg anbefalt dr. Evenstad av en venn, og jeg igjen har anbefalt ham videre til andre, og ingen av oss vil bytte lege.

Jeg er klar over at det kan gå litt fort i svingene her, for "alle" vil inn til dr. Evenstad, men, jeg har alltid fått all den hjelpen jeg trenger av ham.

Dr. Evenstad har vært min fastlege i over 10 år, jeg er superfornøyd, og det er "store sko å fylle" for min nye lege, nå som jeg har flyttet til en helt annen kant av landet.

Flink lege

jeg har ¨bare positive ting å si om han! jeg kan forstå at han må avvise noen som kommer med vond fot, vondt hofte, ørebetennelse, øyebetennelse, influensa, diare osv i en og samme legetime. jeg tror noen spekulerer i legeutgifter og ønsker å bruke minst mulig tid pr år, og ikke minst økonomi. Jeg føler meg ivaretatt og han behandler meg med respekt. Gi respekt og få respekt. I grunnen et enkelt regnestykke. jeg har av og til kommet for å for eksempel en ting og sagt: kan du se litt i halsen min også? Jeg hoster en del. ingen problem. Men selvsagt, kommer jeg med en hel liste, har jeg forståelse for at han ikke kan ta alt. Ellers, dyktig og erfaren lege som jeg stoler på.

Positiv og grei

Jeg har bare gode erfaringer, lytter og er flink å henvise videre til spesialister.

Delte meninger

Som mange andre her, har jeg delte meninger om Einar. Min erfaring er at tidsmessig, så er det ikke tid til noe utenomsnakk, verken før eller etterpå. Og det er greit nok, jeg liker heller ikke å sitte på venterommet fordi tante Guri skal fortelle om barnebarnet som har fått sin første tann. Så det går unna veldig kjapt. Jeg har dog merket meg at dersom du forsøker å ta opp mer enn en ting, så er uviljen der. Noen ganger får man grei beskjed om at dette må bli to konsultasjoner, men da er det gjerne større ting, og det forstår jeg. Men jeg synes at når det er avsatt 15 minutter, da burde jeg i hvertfall få bruke 10 av dem. Så mye etterarbeid kan det da ikke være, men jeg vet ikke. Har jo hørt at legene drukner i papirarbeid.

Alt i alt kommer jeg ikke til å bytte lege med det første. Det er til tider vanskelig å komme til hos ham, men som lege har han hjulpet meg når jeg har hatt behov for det. Det føles dog lett som om man havner i en hard meningsutveksling noen ganger, han har en tendens til å skjære gjennom med sitt syn uten å la meg snakke ferdig/komme til poenget. Det liker jeg ikke. Men av de legene jeg har hatt gjennom årene, så havner Einar helt klart blant de beste.

Veldig god lege

Veldig fornøyd etter å ha hatt ham i mange år både jeg og mine barn.
Veldig støttende og flink å henvise videre til spesialister dersom det er nødvendig.
Føler meg veldig hørt og veldig godt mottatt, selv i travle tider.

Ikke fornøyd!

Jeg gikk til Evenstad i mange år, men de siste årene valgte jeg å heller gå til turnus-leger på samme legesenter. Grunnen til dette er at jeg føler ikke at Evenstad har verken forståelse,empati eller omsorg for meg når jeg kom inn med problemer/sykdom,enten det var fysisk/psykisk. Han bagatelliserte depresjon,angst etc. Og hvis jeg hadde en ekstra liten ting jeg ville ta opp eller spørre om måtte jeg bestille ny time. Han fikk meg til å føle meg som en byrde da jeg var der og brukte så utrolig liten tid på meg hver gang. Var rett inn og rett ut igjen,alltid! Nå når jeg har byttet lege er det som natt og dag! Endelig en som viser forståelse og empati, endelig en som tar seg noen minutter ekstra til å fortelle/snakke om ting.. Ville aldri gått tilbake til Evenstad, er veldig viktig å ha en lege som man føler at bryr seg om ditt ve og vel!

lege med dårlig tid og veldig opptatt at man MÅ betale fort

Har også ikke så god erfaring med han, er min fastlege pr idag men ser etter en ny..........evenstad bagatelliserer det som betyr mye for meg, dødsfall og depresjon er alvorlig for den det gjelder........føler jeg må betale før jeg skal inn for å bli møtt med et smil..........han har dårlig tid og man kan ikke ta opp to forskjellige ting i en time f eks er du hos han pga du har halsbetennelse og ikke kan gå på jobb og samtidig har du vondt i et kne, så må du besille ny time pga kneet.............nei vi er ikke fornøyd med en lege som ikke har tid og ikke bryr seg om oss som pasienter.....og ikke minst når du trenger akutt timer så kommer du aldri til han.....

20 års erfaring

Jeg går ikke hos Evenstad mer for jeg har flyttet. Jeg har bare godt å si om ham. Lett å prate med er han også. Vurderer å bytte tilbake da den nye fastlegen min som får veldig mye skryt, er en dust.
Evenstad har alltid hatt tid til meg. Han har aldri vært sur eller arrogant.

Erfaren lege som evner å skille det viktig fre det litt mindre viktige

Bra på kommunikasjon, ikke noe dill, rett på sak. Ingen planer om å skifte lege selv om han som andre kan være noe opptatt fra tid til annen. Evner å skille mindre saker fra det som potesielt kan være alvorlig..

OK

er helt ok... inntrykk av at han har for mange pasienter og at det av og til går ut over "humøret"... men er tilfreds....

Grundig og faglig dyktig

Seriøs, grundig og faglig dyktig. Ps! Litt skuffet over hvordan folk tillater seg å ordlegge seg i vurderingene. Husk at ditt liv er ditt ansvar! En lege kan hjelpe deg med sykdom/skade ol, men livet må du klare å ordne opp i selv!!!! Evenstad er også flink med mennesker, noe flere her hentyder at han ikke er! Min mening er at mange går til lege for flisespikkeri, og hadde de ikke gjort det kunne alle legene hatt bedre tid til sine pasienter. Forøvrig er alle legene på Dalen legesenter flinke, og kontorpersonalet fortjener også ros!

Veldig fornøyd!

En flink lege som tar pasienten seriøst og er god til å lytte. Kan tiltider ha litt dårlig tid, men jeg synes ikke dette går utover kvaliteten på konsultasjonen. Jeg er veldig fornøyd med Dr. Evenstad :-)

Flink lege

Har kun god erfaring med ham. Han er god til å lytte, tar pasienten på alvor og flink å følge opp

Gadd ikke mer, skiftet lege

Arrogant, spydig, får følelsen av at han ikke tror på det du sier. Hadde rett og slett vondt i magen da jeg gikk ut der ifra. Alvorlig sykdom og dødsfall i familien, men skule tro det dreide seg om en flis i fingen, sånn som han opptrådte. Kunne bare aldri mer gå tilbake der!!!!