Åse Nornes

Knud Askers vei 28B 1383 Asker
Tlf: 66 79 90 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Åse Nornes er en av 49 fastleger i Asker

Siste vurderinger av Åse Nornes

Menneskelig, varm, tillitsvekkende og dyktig😄!

Tar seg tid, og lytter. Varm, blid og flink! Alltid nok tid til deg. Det innebærer også at det er helt greit innimellom å måtte vente en god stund, pga forsinkelser. Man vet at de før deg får den tiden de trenger.

Dyktig lege med elendig tilgjengelighet

Dyktig lege men om man skal ha time er det oftest 4 ukers ventetid. Så om du trenger akutt time får du turnus lege eller en av de andre legene på kontoret.
Anbefaler det ikke og kan dermed ikke anbefale andre til å bruke Åse som sin fastlege.
Hun jobber bare 50%.
Det er alltid minst 45 min ventetid så har du time kl.10:00 er du nok inne tidligst kl.10:45. Vær oppmerksom på det spesielt hvis du har parkert ute med betalingsautomater så du slipper å få bot.

Men hun er grei og faglig dyktig.

Hønemor

Veldig fornøyd med Åse, og stoler 100% på henne. Hun har hjulpet meg masse bl.a i en vanskelig situasjon jeg kom oppi. Hun fikk meg på beina igjen :) Hun er også veldig flink med å se deg som person.

Snill og kunnskapsrik. Lang ventetid

Hun er snill og lytter og har nok gode kunnskaper faglig og dyktig med hva hun gjør. Men er alltid lang ventetid minst en måned. Om det haster må du til en av turnus legene der og jeg har vært hos to av dem og begge er ikke å anbefale de stresser og kan være rett og slett frekke. Forklarer ikke hva de skal gjøre før de stikker plutselig en pinne langt oppi nesa på deg. Nøler med å ta prøver av deg og til å med snakker deg fra å ta bare noen enkle blod prøver.
Jeg velger å bytte fastlege nå for å komme til en som er litt mer tilgjengelig og i værtfall har en annen skikkelig lege jeg kan gå til om min lege er syk eller på ferie.
Ellers er det lang ventetid om du har time kl.10:00 er du inne kl.10:45 om du er heldig. Minst 5 min venting på telefonen også.

Dyktig, men ikke tilgjengelig

Ventetiden for å få time hos henne er som regel mange uker (4-6), og man blir dermed satt opp hos turnuslege. Får man mot formodning time hos henne må man belage seg på å vente i 40-50 minutter på venterommet. Oppfatter henne dog som en dyktig og sympatisk lege.

Veldig fornøyd

Jeg har brukt Åse Nornes i mange år og er veldig fornøyd. Føler meg veldig sett av henne. Opplever at hun er god på å skille det vesentlig fra det uvesentlige. Hun slipper meg aldri ut fra kontoret før hun er sikker på at jeg har fått sagt alt jeg har på hjertet, og da får jeg heller tåle at jeg må vente litt ekstra på venterommet

Uholdbart

Umulig å få time hos henne fordi hun har redusert arbidstiden sin til 50% uten at pasientene er blitt orientert. Hun behersker heller ikke dataverktøyet og overlater veldig mye til pasienten. Hun er dårlig på tilbakemeldinger selv ved meget alvorlige diagnoser.
Hun tar av og til feil av pasientene - og man kan lure litt på hva det kommer av. Hun er blid og vennlig, men det hjelper ikke når man ikke føler at hun er på topp faglig og mntalt.
Kontoret har svært dårlig telefontjeneste med stort sett bare automatisk telefonsvarer som ber en ringe senere.

Meget tillitsvekkende.

Hun er Interessert og nær. Tar hurtig kontakt med spesialtjenester hvis det er aktuelt. Lett å forklare seg for henne. Tar seg god tid til å lytte til mine forklaringer og beskrivelse av symptomer. Forklarer enkelt og forståelig om situasjonen. Ser sammenhenger med forskjellige symptomer og drar slutninger ut fra det. Er tydelig åpen for nye tanker innenfor forskning. Gir gjerne råd.

Manglende tilgjengelighet

Hvordan kan det ha seg at legen kan ha 1700 pasienter når hun nå bare jobber halv tid? Ventetid på å få time og ventetid på venteværelset har vært et stort problem over lang tid, ihvertfall det siste året. Når hun nå i tillegg jobber bare 50% blir pasientene skyflet over til helt nye leger på kontoret som mangler erfaring. Jeg oppfatter dette som urimelig pasient behandling. Hvorfor gir hun ikke informasjon til pasientene om dette, slik at man kan bytte fastlege?

er ikke som jeg først trodde

Hun kan bli kraftig irritert. Og tror ikke på at jeg er syk. Og sier det på en sårende måte. Virker ikke som hun leser seg opp på ny forskning. Får behandling som hjelper hos privat senter, og bytter.

Snille Åse

Har brukt Åse i maaange år, og er kjempe fornøyd med henne. Er en dame på 49 år, og hun har tid til å lytte. Ringer for å høre hvordan det går. Hun bryr seg, noe som ikke er en selvfølge i dag. Anbefaler henne på det sterkeste

Dyktig, lyttande, fornuftig og sindig

*Dr. Nornes har følgt meg opp i årevis, grundig og roleg. Fagleg solid og også fornuftig i vurderingar av kva som er naudsynte undersøkingar og tiltak, sterk evne til å lytte og forstå, og takka vere hennar straks-vidaresending ved det som viste seg å vere ein kreftsvulst bidrog ho til at lever eg i dag.
*Får forklaringar intelligent tilpassa mitt helse-kunnskapsnivå, som er relativt høgt.
*Eg er svært takksam for både fagleg og menneskeleg oppfølging gjennom åra. Nærverande, men aldri taktlaus, kva som også karakteriserer ein god lege.
*Sidan dr. Nornes alltid gjev seg god tid, må ein rekne med ventetid, men ho bed alltid om orsaking for det.
*Legesekretærane er i tillegg verde si vekt i gull -

Stoler ikke på andre leger

Etter mange år med mye sykdom, så har jeg lært og være kritisk til fastlege. Det er kun Åse nornes jeg går til. Håper hun forblir min fastlege i mange år fremover. Selv etter å ha byttet kommune bruker jeg nornes.

Dårlig å lytte

Vi valgte å bytte fra Åse og til annen fastlege. Har hatt store problem da våre barn fikk diagnose ME og hun som fastlege klarte si at dette var en sykdomsdiagnose hun ikke trodde på. Diagnosen var fra rikshospitalet Dr. Wuller.

Har fått friske barn og god hjelp fra annen lege etter å byttet. Dessverre brukte vi for lang tid på dette

Meget bra

Veldig fornøyd med Åse, har brukt henne i mange år. Ringer opp og hører hvordan det er ved behov osv

Den beste

Er der for meg, lytter, gjør det hun kan, men sender meg "videre" hvis hun ikke kan gjøre mer.