Esther Kraus Gundersen

Legene På Høyden DA
Christies gate 13 5015 Bergen
Esther Kraus Gundersen er en av 237 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Esther Kraus Gundersen

En varm og særdeles flink lege.

Jeg var hos henne første gang når hun var vikar. Og jeg bestemte meg allerede etter første legetime at hun ville jeg ha til fastlege.
Hun åpnet ny praksis på Høyden og jeg fikk henne som fastlege fra første stund.
En absolutt varm, omtenksom og særdeles flink lege.
Vil aldri bytte fastlege!

Den mest fantastiske legen jeg har vært borti noen gang.

Kommer aldri til å bytte fastlege igjen. Dr. Gundersen er fantastisk, og virkelig opptatt av å lytte til deg og yte god service. Føler meg tatt på alvor, sett og hørt. Hun får toppscore av meg i alle fall :-)

Beste fastlegen jeg har hatt

Jeg fikk Esther som fastlege det andre året på mitt masterstudie. Som student under mye press kan man møte andre utfordringer enn bare tett nese, og dette klarte Esther å se og hjelpe til med.

Esther er tålmodig, hjertelig, åpen og ikke minst utrolig dyktig. Esther er en lege jeg trygt kan anbefale. Hun er et menneske og en lege som gjør at du føler at du blir sett. Jeg vil savne å ha henne som min fastlege.

Jeg opplevde aldri å ha problemer med å komme inn for time hos legene på høyden. Resepsjonen ringte gjerne opp dersom det var spørsmål de hadde for å avtale time. Kan se at det siste året (2015) var det vanskeligere å få time enn det var før, men ingen umulighet.

Flink lege som tar seg tid

Har hatt Esther som fastlege i 4 år, og bytter nå av praktiske grunner. Jeg har hatt behov for mye hjelp de siste årene med både fysiske og psykiske plager, og hjelpen jeg har fått har vært upåklagelig - og tidvis "livreddende". Esther tar seg tid til å lytte og er god på å sette seg inn i situasjonen. Henviser når det henvises skal. Heldig er den som får den ene ledige plassen på faslegelisten hennes nå!

Når det gjelder vikarene som har vært i forbindelse med permisjonene de siste årene, er erfaringen med disse også svært god. Spesielt Arnfinn som vikarierte sist var en trygg lege å komme til.

Å bestille time kan dog by på utfordringer. En sier at det kun er akuttimer som skal bestilles på sms, og ikke timer frem i tid. Da må man ringe. En annen sier at vanlige timer er det man får om man bestiller på sms. På nettsiden står det at man må ringe om det er akutt, men dette gikk ikke så bra når jeg prøvde, for da var alle timene delt ut til de som hadde sendt sms..

Ubeskrivelig lang ventetid

I samarbeid med Lisa ved samme senter og en legestudent tok det ubeskrivelig lang tid å få skrevet ut en resept.

Selve konsultasjonen var nøye og god, men når man ikke skriver ut e-resepten mens pasient er der, så burde man klare å gjøre det innen klokkeslettet man forteller pasienten. Det skal ikke være nødvendig å måtte ringe opp igjen for å be legene om å gjøre jobben sin. Att på til at en da måtte vente opp mot 1 time på at telefonen igjen skulle åpne.

Gjør dere ferdig med én pasient før dere starter på neste.