Esther Kraus Gundersen

Legene på Høyden DA

2010

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Esther Kraus Gundersen er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Esther Kraus Gundersen

Fantastisk lege!

Esther har vært fastlegen min siden hun startet, hun har vært en fantastisk fastlege! Som regel trenger jeg ikke så mye tid, da er hun effektiv, men alltid nøye og gjør alltid det lille ekstra som jeg ikke egentlig forventer. Hun har supert barnetekke og er så flinke med barna mine. Et par ganger har jeg trengt lengre tid, da har jeg fått det. Hun kan det meste faglig sett, og det hun ikke vet (og som er spesialistoppgaver) henviser hun. Jeg har flyttet ut av byen men neimen om jeg bytter ut esther!

Stresset lege uten tid til pasienten. Ikke for kronisk syke.

Gundersen er en lege som vet best selv. En lege skal være imøtekommende og behjelpelig, men Esther får meg til å føle meg til bry. Hun kan hjelpe med enkle og konkrete problemstillinger, men der slutter det. Jeg opplever ikke at hun tenker helhetlig. Heller ikke at hun er åpen for at pasienten tenker selv, vet noe om egen kropp og helse. Hun blir fort irritabel, uten grunn, og kan være frekk. Hun vil ikke ta blodprøver eller henvise til spesialist. Jeg har gejntatte ganger oppsøkt private leger og det har vist seg nødvendig. Det er vanskelig å få time hos henne, hun er alltid på etterskudd og har lite tid. Opplever henne som stresset og ufokusert. Hun forbereder seg ikke til timene og husker ikke noe fra time til time. Jeg ble ikke tatt på alvor og ble til slutt nødt til å bytte fastlege. Har du en kronisk sykdom er ikke dette den rette legen. Jeg har ikke følt meg ivaretatt og har ikke tillit.

Dårlig

Anbefales ikke. Man føler seg til bry hos Esther.
Ønsker du en lege som tar deg på alvor og hører på deg, så bør du finne en annen.

Kunnskapsrik, hyggelig og profesjonell

Veldig flink og empatisk, tar meg alltid godt i mot. Godt oppdatert og profesjonell, kan mye. God til å lytte.

Alt en lege skal være.

Min opplevelse er at Esther er kunnskapsrik, forberedt, profesjonell og respektfull. Hun gir ikke tegn på å ha dårlig tid, og jeg opplever at hun hører på det jeg har å si. Hun fremstår også blid og imøtekommende. Jeg flytter nå fra Bergen og må dessverre bytte fastlege. Håper min neste fastlege er like flink og engasjert som Esther!