Esther Kraus Gundersen

Legene på Høyden DA

2010

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Legene på Høyden DA
Christies gate 13 5015 Bergen
Tlf: 52 69 51 51 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Esther Kraus Gundersen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Esther Kraus Gundersen

Den beste legen jeg har hatt!

Esther er den beste legen jeg har vært borti. Hun er veldig kunnskapsrik, forståelsesfull og empatisk. Man føler seg alltid godt ivaretatt som pasient.

Anbefaler Esther på det sterkeste!

Utrolig trygg og omtenksom lege

Kommer aldri til å bytte fastlege. Ester er en utrolig god lege. Hun gir aldri opp om det er noe som plager deg og hjelper deg til du er frisk. Hun tar seg god tid og lytter.

Beste legen i Bergen

Esther er uten tvil den dyktigeste fastlegen jeg noen gang har hatt. Hun tar seg tid til å forstå hva som er problemet og stiller gode spørsmål. Er også direkte på en forfriskende måte og det er tydelig at hun trives godt i jobben sin.

Fint personale, umulig å få time.

Både Esther, personalet og legevikarene (som man ser mest til for tiden) er flinke. Greie med barn og henviser om nødvendig. Men det er umulig å få time der. For ikke akutte timer har jeg måttet vente i opptil 5 uker, eller fått beskjed om å bestille en hastetime neste dag og se om det er noe ledig da. Dette fører til at hastetimene blir brukt opp til blodprøver o.l "ikke akutte-men vil ikke vente i 5 uker" timer. Jeg har dermed flere ganger blitt henvist til legevakten med skikkelig syke barn fordi det ikke er hastetimer tilgjengelig. Ufattelig dårlig system, som i tillegg må gjennomføres med knotete sms da telefontiden er på ca. 10 minutter og da er det tilnærmet umulig å komme gjennom.

Vil aldri bytte

Jeg har hatt henne i 4 år, og bor nå i Nordhordaland. Men jeg kjører gjerne det stykket. Det jeg synes er dårlig, er at det virker som hun alltid er vekke p.g.a permisjon, videre utdanning ol.

Ellers har jeg ingenting vondt å si om henne.

Lite tilgjengelig, rigide løsninger.

Fikk et svært godt førsteinntrykk av Esther, men har aldri opplevd at en fastlege har vært så lite tilgjengelig. Timer må bestilles via et klønete og dyrt sms-system, og om man ønsker time i løpet av en uke eller to må man ty til akutt-time-løsningen. Senteret tilbyr (i hvert fall for øyeblikket) ikke e-konsultasjon og ikke telefonkonsultasjon, selv ved akutte problemstillinger når man er i andre byer. Lite løsningsorientert kontor. Løsning på behov for konsultasjon i annen by var "bytt fastlege, få tilstendt journal, be ny lege ringe gammel lege, bytt tilbake når du kommer hjem fra sommerferie" i stedet for å ta en kort telefonkonsultasjon.

Fantastisk menneske, enda bedre lege

Esther er utrolig varm og omtenksom, og får meg til å smile selv om jeg har en kjip dag. Skulle gjerne hatt henne som fastlege resten av livet!

En varm og særdeles flink lege.

Jeg var hos henne første gang når hun var vikar. Og jeg bestemte meg allerede etter første legetime at hun ville jeg ha til fastlege.
Hun åpnet ny praksis på Høyden og jeg fikk henne som fastlege fra første stund.
En absolutt varm, omtenksom og særdeles flink lege.
Vil aldri bytte fastlege!

Den mest fantastiske legen jeg har vært borti noen gang.

Kommer aldri til å bytte fastlege igjen. Dr. Gundersen er fantastisk, og virkelig opptatt av å lytte til deg og yte god service. Føler meg tatt på alvor, sett og hørt. Hun får toppscore av meg i alle fall :-)

Beste fastlegen jeg har hatt

Jeg fikk Esther som fastlege det andre året på mitt masterstudie. Som student under mye press kan man møte andre utfordringer enn bare tett nese, og dette klarte Esther å se og hjelpe til med.

Esther er tålmodig, hjertelig, åpen og ikke minst utrolig dyktig. Esther er en lege jeg trygt kan anbefale. Hun er et menneske og en lege som gjør at du føler at du blir sett. Jeg vil savne å ha henne som min fastlege.

Jeg opplevde aldri å ha problemer med å komme inn for time hos legene på høyden. Resepsjonen ringte gjerne opp dersom det var spørsmål de hadde for å avtale time. Kan se at det siste året (2015) var det vanskeligere å få time enn det var før, men ingen umulighet.

Flink lege som tar seg tid

Har hatt Esther som fastlege i 4 år, og bytter nå av praktiske grunner. Jeg har hatt behov for mye hjelp de siste årene med både fysiske og psykiske plager, og hjelpen jeg har fått har vært upåklagelig - og tidvis "livreddende". Esther tar seg tid til å lytte og er god på å sette seg inn i situasjonen. Henviser når det henvises skal. Heldig er den som får den ene ledige plassen på faslegelisten hennes nå!

Når det gjelder vikarene som har vært i forbindelse med permisjonene de siste årene, er erfaringen med disse også svært god. Spesielt Arnfinn som vikarierte sist var en trygg lege å komme til.

Å bestille time kan dog by på utfordringer. En sier at det kun er akuttimer som skal bestilles på sms, og ikke timer frem i tid. Da må man ringe. En annen sier at vanlige timer er det man får om man bestiller på sms. På nettsiden står det at man må ringe om det er akutt, men dette gikk ikke så bra når jeg prøvde, for da var alle timene delt ut til de som hadde sendt sms..

Ubeskrivelig lang ventetid

I samarbeid med Lisa ved samme senter og en legestudent tok det ubeskrivelig lang tid å få skrevet ut en resept.

Selve konsultasjonen var nøye og god, men når man ikke skriver ut e-resepten mens pasient er der, så burde man klare å gjøre det innen klokkeslettet man forteller pasienten. Det skal ikke være nødvendig å måtte ringe opp igjen for å be legene om å gjøre jobben sin. Att på til at en da måtte vente opp mot 1 time på at telefonen igjen skulle åpne.

Gjør dere ferdig med én pasient før dere starter på neste.

Skulle ønske jeg kunne ta henne med meg på flyttelasset!

Esther er SUPER! Hun fortjener alle de fineste adjektiv man kan finne! Hun lytter, støtter, henviser ved behov og går innimellom veldig langt for å få deg til å føle deg ivaretatt.

I forbindelse med en spontanabort i fjor tok hun frem kollegaens UL-apparat som hun ifølge henne selv ikke hadde brukt siden studiene, kun fordi hun ville hjelpe! På toppen av det hele gjorde dette at hun gikk glipp av lunsjen sin!

Hun har vært endel borte de siste årene ifbm barselpermisjon og etterutdanning. Vikarene har vært utrolig fine og Arnfinn (vikar til våren 2016) var utrolig hyggelig! For min del er det dessuten svært positivt at legen tar mer utdanning, slik at jeg vil få den beste hjelpen av henne!

Hadde jeg kunnet hadde jeg tatt henne med meg på hele flyttelasset til Oslo!

Lang ventetid

Har vert i kontakt med Legene på Høyden, veldig fornøyd når jeg først kommer til....
Timebestilling på SMS fungerer ikke i det hele tatt, måtte sende 3 meldinger før jeg fikk tilbud om time...

Flinke leger, men umulig å få time

Har bare vært hos Esther en gang pga mye permisjon, men var veldig fornøyd. Hun var profesjonell, lyttende og tok meg på alvor.

Det er imidlertid, som mange andre påpeker, helt umulig å få time hos Legene på Høyden. SMS-bestillingen fungerer svært dårlig fordi man må vente til tidlig på dagen for å se om man får time, og må sende melding igjen neste dag hvis man ikke får det. Dette er både tidkrevende og dyrt, og skaper usikkerhet når man er i en situasjon der man trenger legehjelp.

Har ved to akutte tilfeller opplevd å få beskjed om å prøve igjen neste dag for å se om de kanskje har en time til meg da. Om man tar kontakt på telefon for å forklare situasjonen risikerer man å få tilsnakk av personalet om at man heller burde ha tatt kontakt på SMS. Vet ikke om det skyldes sprengt kapasitet eller dårlig organisering av timebestilling, men resultatet er uansett elendig kundeservice. Spiller ingen rolle at legene er flinke når det er umulig å få time - jeg valgte å bytte til et legekontor med bedre tilgjenglighet (og dem er det mange av!).

Veldig behagelig og sympatisk person

Er veldig fornøgd med vikaren Arnfinn Osdal. Han er en lege som tar deg på alvor og er en veldig behagelig person å gå til. Har selv ikke gått til Esther, men kan absolutt anbefale Arnfinn på det varmeste, kunne gjerne tenke meg å ha han som fastlege.

Behagelig

Jeg har nylig byttet og ikke truffet Gundersen for hun er ute i utdanningspermisjon har jeg blitt fortalt. Hennes stedfortreder heter Arnfinn Osdal og han opplever jeg som en dyktig og behagelig lege. Han tar meg alvorlig og henviser videre der det er behov. Han er lett å snakke med.
På labaratoriet er det to damer. En med skaut som kan virke streng, men hun er flink og hyggelig. Og en med krøller som er varm, morsom og flink. De begge prater mykt for å gjøre deg rolig når du er redd for å gi blod. Jeg har også sett og hørt når jeg har ventet i gangen, at de tar vare på pasientene sine.

Super!

Veldig behangelig lege som er lett å snakke med, og som tar deg på alvor. Hun bruker tid på deg, og er flikt til å lytte til det du har å si. Kjempefornøyd!

Imøtekommende og blid

Alltid smilende, åpen og lyttende. Virker flink og interessert i pasienten. Henviser hvis nødvendig. Gir henne de beste anbefalinger, og jeg føler meg heldig som har henne som min fastlege. Eneste minuset er at hun er mye borte i permisjoner, men det er midlertidig. Hun kommer mer permanent tilbake for fullt.

God lege, lang ventetid og mange vikarer, dårlig bestillingssystem

Esther er en imøtekommende og engasjert lege som er nysgjerrig og løsningsorientert. Hun møter deg som pasient, og ser på deg, noe som jeg til sjeldenhet har blitt møtt med hos andre leger (de ser helst bare på PC). Hun er den beste fastlegen jeg har hatt.
Til tross for dette vurderer jeg nå å bytte da det er helt umulig å få timer. Får ofte ikke time for en måned etter man bestiller og bestillingssystemet er utrolig tungvindt for noen som jobber. En må sende melding på morgenen og så vil man kanskje kunne få time i løpet av dagen. Dersom man ønsker en annen dag må man sende melding om dette, men man får ikke svar på om man har fått time før denne dagen på morgenen. Så man ikke planlegge inn noe denne dagen man har bestilt legetime. Det går jo ikke å holde av en helt dag for å bruke 5 minutter hos legen. Dessuten er det dyrt å bestille time og de ønsker å bruke sms (betaler 6 kr pr sms). I tillegg tar de gebyr for å betale med kort.
Esther har også vært mye borte de siste årene og man får ofte tildelt vikar (av varierende dyktighet).