Esther Kraus

Autorisasjon (2010)

Strandsiden Legesenter AS Telefonnummer52 69 51 5152 69 51 ...
Logemannsgården C. Sundts gate 51 5004 Bergen
Esther Kraus er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Esther Kraus

Fantastisk

Fantastisk fastlege. Lytter til pasienten, og gir tydelige tilbakemeldinger. Henviser og følger godt opp. Vennlig og tillitsvekkende, samt profesjonell.

Lite fornøyd

Ble møtt med lite forståelse og empati. Det virket som hun ville ha meg ut av kontoret fortest mulig. En lege skal være behjelpelig og imøtekommende, men det synes jeg ikke denne legen er. Det virker ikke som om hun er åpen for pasientens egne tanker om sykdomsbildet, kun hennes egne. Jeg oppleve også henne som frekk og ufin i måten hun pratet til meg på.

Effektiv og flink

Møter deg med humor og et smil, men på en profesjonell og saklig måte. Stått på venteliste i 2 år for å få henne, hatt henne i 1&1/2 år nå. Kjempe fornøyd

Uempatisk og vanskelig

Jeg ble møtt av en lege som virket lite interessert i å snakke med meg, og enda mindre interessert i å undersøke meg.
Ble raskt fortalt at det jeg kom inn for, ikke var noen grunn til å komme til legen, og virket mest opptatt av å belære meg om nettopp det.

Uempatisk, uinteresert og lite ålreit. Styr unna denne legen.

Tar pasienter seriøst

Legen er grundig, trygg, og empatisk og tar meg alltid seriøst når jeg har time. Hun er en av de eneste legene jeg har hatt som hører på hva jeg sier, og ikke bagatelliserer mine problemer eller er dømmende. Hun er kunnskapsrik (er god på bla. kvinnehelse!) og beroligende. Hun er den beste legen jeg har hatt, og jeg kommer til å bli værende som pasient så lenge som mulig.

Selvsagt kunne ventetidene vært kortere, og noen ganger har jeg måttet benytte meg av private helsetjenester pga. lang ventetid. Det er ikke legens feil, men et strukturelt problem. Det er et stykke å gå til kontoret, men det kompenseres av et vennlig og dyktig personale.