Margareta Hagala

Senterlegene

2000

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Senterlegene
Åsane Senter 42 5116 Ulset
Tlf: 55 39 70 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Margareta Hagala er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Margareta Hagala

Stor forståelse og innsikt

Har tydelig møtt den beste fastlegen på lang tid. Hører etter og har stor forståelse og innsikt i hva som er problemet.
Har den største tillit til henne.

Den dårligste legen jeg har hatt.

Kommunikasjonen er elendig. Informasjonen elendig. Tilgjengelighet dårlig. Konklusjon: Legen kan ikke anbefales!

Arrogant

Hagala å personalet er bemannet av individer som virkelig ikke ønsker bry. Legen prater oppegående norsk, mn ikke alltid tilstrekkelig til å nå dybden i saken. Jeg har hatt Hagala fra 2010-2016. Legen er omrent alltid vekkreist ellr på ferie, å trenger man øyeblikkelig hjelp, ender man på legevakten. Alt i alt er det merkelig at Hagala får lov å drive praksis. Totalt håpløst...

Jeg anbefaler ikke !!

Ansatte ikke svare på anrop fra pasienter. Du kan ringe hele dag og ingen svar, ingen muligheter lage avtale på undelsøkelse.
Ansate er ordartet og og et presserende besøk for å gjøre en avtale om 3 uker !!
Jeg trenger ikke en slik lege !!

Flink lege, men mye venting

Byttet til Hagela da jeg villa ha en kvinnelig lege. Problemer jeg har hatt i mange år og som andre leger har bagatellisert tok hun på alvor. Men, det er håpløst å ringe til resepsjonen, kommer ALDRI gjennom på telefon. Time må derfor bestilles på sms. Inne hos legen skjer alt veldig raskt og man er ute igjen før man har fått stilt de spørsmålene man vil spørre. Sist måtte jeg vente i 45 min. Vurderer å bytte igjen pga ventetid (både på venterommet, og på å få time) og kommunikasjon.

Ikke bare lege, men og problemløser

Margareta Hagala er en meget flink lege. Hun gjør noe som jeg synes mange andre leger overser i dag. Hun ser etter årsaken til problemene. Jeg har full tillit til henne og stoler på henne. Og det er for meg meget viktig. Jeg stresser, hun sender meg på kurs for å lære avstressende teknikker, og det hjelper. Hun maser ikke, men lar meg forstå at med et annet opplegg for mitt liv hva gjelder røyk, trening og mat, vel så er kroppen langt på vei lege selv. Så nå trener jeg litt, har sluttet å røyke i snart 9 mnd og er mye mer bevisst på hva jeg spiser. Ting går bra, og jeg har en lege som backer meg opp. Takk til min lege / problemløser Hagala.

Min kjære fastlege

Jeg setter stor pris på Hagala sin evne til å lytte og hjelpe. Hun får også mange stjerner i boken for å være den første legen i hele min sykehistorie som kom på å teste meg for autoimmune sykdommer, og etter diagnosen og behandling har jeg endelig fått livet mitt tilbake! Samme hvor jeg flytter hen i Bergen/omegn så tror jeg jeg kommer til å beholde denne fastlegen. You can all pry her from my cold, dead fingers!

Hun som tar blodprøver er forresten meget flink til å stikke, og de som tar telefonen gjør sitt for å gi deg den infoen du måtte trenge. Bra legekontor! Du skal ikke undervurdere viktigheten av det om du trenger utredning!

Dårlig (språklig) kommunikasjon

Hadde Margareta Hagala som fastlege en kort periode. Hun skrev ut resepter uten faglig tyngde, det virket som at når hun hadde gitt en resept for aktuelle helseproblem var jobben gjort, selv om det ikke nødvendigvis var rett medisin. Da jeg fikk utskrift av journal hadde hun skrevet mye feil om meg siden hun ikke hadde forstått det jeg fortalte av tidligere sykehistorie.

Misfornøyd

Jeg er ikke fornøyd. Følte jeg var til bry og ikke ble tatt på alvor. Ene gangen hadde jeg bestilt en time, med noen forskjellige ting jeg ville ta opp (nevnte alt da jeg bestilte time), men da jeg kom inn, kunne vi bare ta en ting, for hun hadde ikke tid, for jeg hadde bare fått en kort time. Har jeg vært syk eller noe, har jeg heller gått på legevakten..
Det hele endte med at jeg byttet fastlege.

Omsorgsfull og dyktig

Hagala er en fantastisk lege! Hun lar deg snakke ut og tar seg tid til hele deg, selv om det betyr at en annen pasient må vente litt denne gangen. Hun undersøker nøye og henviser ved behov. Best av alt er at hun ser helheten og tar seg av hele kroppen. Hun vil lege og ikke bare behandle symptomer.
Jeg fikk Hagala etter at Bang sluttet. Han var osgå en fantastisk lege og flott medmenneske, men ta deg tid til å bli kjent med Hagala så får du samme gode følelse av å være i trygge hender.

En god lege

Jeg føler at hun er den beste legen jeg har gått til. Ikke bare hørte hun på meg og tok meg på alvor, men hun er faktisk den første legen jeg har stolt nok på til å fortelle enkelte ting jeg ikke har fortalt andre leger. Jeg har ikke brukt mye tid inne på hennes kontor, men det er mer fordi jeg vet hva skal når jeg går der og da blir ofte fort løst også. Hun kan gjerne virke noe brysk og hard, men jeg har selv jobbet med øst-europere og det er ofte slik de oppfattes, trenger nødvendigvis ikke være arrogant av den grunn. Et minus for meg er at hun kun sender ut blodprøvesvar om det er noen verdier som ikke er som de skal være, jeg liker å få tilsendt svar uansett.

Kan være enig at de nye legesekretærene ikke nødvendigvis virker spesielt serviceinnstilt alltid.

Er veldig fornøyd med sms bestilling, mye bedre enn å sitte i telefonene å vente. Veldig greit når en har faste resepter å fylle på.

Var innom en vikar hun hadde en gang, han var også svært hyggelig og behjelpsom.

Var ikke fornøyd med denne legen

Jeg fikk Hagala som fastlege da min tidligere lege sluttet og solgte sin praksis til henne. Jeg gikk fast til oppfølging ca hver 3 mnd hos min tidligere lege og tenkte å fortsette denne oppfølging med henne.

Den første timen jeg hadde med Hagala virket hun helt uforstående til hvorfor jeg var der, jeg følte meg rett og slett til bry. Bestemte meg raskt at henne ville jeg ikke ha til fastlege og byttet med en gang.

verste lege jeg noen gang har vært hos!!

Arrogant, følte hun var frekk, aldri mindre enn 45 til 60 min venting når man har time, 3 mnd for å få time, ingen forståelse, blir ikke tatt på alvor. Byttet lege, og det var lurt!!

Huff...

Forferdelig sur kontordame som stort sett ønsker å ha minst mulig pasienter inn virker det som? Aldri mindre en 3-4 ukers ventetid på time, stort sett mer. Selv akutt timer er nesten umulig å få.

utrolig dårlig lege,med sure kontor damer

tok 6 uker for og komme til, og når du først kom til var det ingen hjelp og få..meget misfornøyd!!!

Dårlig norsk

Dårlig forståelse av norsk språk, tidspress, mangel på vilje til å lytte/hjelpe

dårlig på kommunikasjon og vanskelig å få time

Det tar mnd for å få time - blir henvendt til legevakt.

Dårlig på kommunisere med passient - lege snakker i irritert tone og man føler at man bruker av legens tid.