Frode Bjørn Hammer

Ågotnes Legekontor Mann, 62 år

Autorisert1982
TilleggskompetansePetroleumslege
Ledige plasser 2 av 1500
Vil du bytte til denne fastlegen?

Ågotnes Legekontor

Skjærgardsvegen 1376 5363 Ågotnes
Frode Bjørn Hammer er en av 18 fastleger i Fjell

Siste vurderinger av Frode Bjørn Hammer

Unik lege!

Dr.Hammer er en lege med høy faglig kompetanse. Han ser hele mennesket og hjelper med det meste med et smil. Dyktig og erfaren lege. Han har vært min lege siden jeg var 5 år gammel, og jeg har ikke i løpet av de årene hatt en dårlig erfaring med han. (Jeg er snart 32. år) Han har hjulpet meg med alt fra kroniske sykdommer, kriser i livet og kraftig vektreduksjon! En unik lege, som jeg er meget fornøyd med!

En flott lege !

Hammer har vært familie legen våres i alle år, og han er en utrolig flink lege som bryr seg om pasientene sine, det er vært å vente litt ekstra på venterommet for å komme til trygge hender. Bytter kun lege nå pga flytting.

Ser hele bildet

Jeg erfarer at Hammer tar seg god tid til meg, og bryr seg om meg som pasient.

Han er effektiv, henviser til spesialister der det trengs, kommer med gode råd.

Jeg var i en situasjon hvor sykdomsbildet først var fysisk, men forverret seg og ble mer en psykisk plage. Dette geleidet Hammer meg gjennom, både under konsultasjon men også ved bruk av spesialister. Jeg er i dag symptomfri.

Jeg føler meg trygg som pasient hos Hammer.

Tar seg god tid

Denne legen tar seg god tid til sine pasienter. Dette medfører at det gjerne blir en del ventetid, men jeg mener det er verdt å vente en stund for å møte en lege som er opptatt av pasienten og ikke opptatt av å bli ferdig fortest mulig! Han har kunnskap om det meste og respekterer pasienten. Enten jeg har kommet pga. psykiske eller fysiske problemer, så har jeg fått den hjelpen jeg trenger.

Eneste kritikken er mot Ågotnes legekontor. Det er for lite og det trenger flere fastleger og kontorfolk. Ågotnes og omegn vokser kraftig for hvert år som går, og det blir flere innbyggere per lege, noe som gjør at ventetiden ofte blir lengre enn det burdee vært. Dette inkl. ventetid ved bestilling av time over telefon. Jeg får ofte ikke tak i noen før jeg har ringt flere ganger. Det går også ofte så mye som to uker før jeg får en time. En ide kunne vært å legge inn timebestillinger via e-post eller en annen elektronisk metode uten å måtte sitte i telefonen hele dagen.

Ikke like fornøyd

Frode B. Hammer er fastlege for meg og mine barn. Mitt inntrykk er at han er lite engasjert, og gjør kun det som MÅ gjøres.
Han hjalp ikke min sønn med henvisning til spesialist. Jeg måtte ringe legesenteret å fortelle at henvisning måtte komme fra fastlege. Han nekter også å henvise ved abort-saker.
Noen ganger hyggelig og imøtekommende, andre ganger overlegen, likegyldig og en smule tverr. Jeg føler heller ikke at han tar seg særlig tid.