Frode Bjørn Hammer

Ågotnes Legekontor

1982

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Ågotnes Legekontor
Ågotnes legekontor 5363 Ågotnes
Tlf: 56 31 39 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Frode Bjørn Hammer er en av 20 fastleger i Fjell

Siste vurderinger av Frode Bjørn Hammer

Unik lege!

Dr.Hammer er en lege med høy faglig kompetanse. Han ser hele mennesket og hjelper med det meste med et smil. Dyktig og erfaren lege. Han har vært min lege siden jeg var 5 år gammel, og jeg har ikke i løpet av de årene hatt en dårlig erfaring med han. (Jeg er snart 32. år) Han har hjulpet meg med alt fra kroniske sykdommer, kriser i livet og kraftig vektreduksjon! En unik lege, som jeg er meget fornøyd med!

En flott lege !

Hammer har vært familie legen våres i alle år, og han er en utrolig flink lege som bryr seg om pasientene sine, det er vært å vente litt ekstra på venterommet for å komme til trygge hender. Bytter kun lege nå pga flytting.

Ser hele bildet

Jeg erfarer at Hammer tar seg god tid til meg, og bryr seg om meg som pasient.

Han er effektiv, henviser til spesialister der det trengs, kommer med gode råd.

Jeg var i en situasjon hvor sykdomsbildet først var fysisk, men forverret seg og ble mer en psykisk plage. Dette geleidet Hammer meg gjennom, både under konsultasjon men også ved bruk av spesialister. Jeg er i dag symptomfri.

Jeg føler meg trygg som pasient hos Hammer.

Tar seg god tid

Denne legen tar seg god tid til sine pasienter. Dette medfører at det gjerne blir en del ventetid, men jeg mener det er verdt å vente en stund for å møte en lege som er opptatt av pasienten og ikke opptatt av å bli ferdig fortest mulig! Han har kunnskap om det meste og respekterer pasienten. Enten jeg har kommet pga. psykiske eller fysiske problemer, så har jeg fått den hjelpen jeg trenger.

Eneste kritikken er mot Ågotnes legekontor. Det er for lite og det trenger flere fastleger og kontorfolk. Ågotnes og omegn vokser kraftig for hvert år som går, og det blir flere innbyggere per lege, noe som gjør at ventetiden ofte blir lengre enn det burdee vært. Dette inkl. ventetid ved bestilling av time over telefon. Jeg får ofte ikke tak i noen før jeg har ringt flere ganger. Det går også ofte så mye som to uker før jeg får en time. En ide kunne vært å legge inn timebestillinger via e-post eller en annen elektronisk metode uten å måtte sitte i telefonen hele dagen.

Ikke like fornøyd

Frode B. Hammer er fastlege for meg og mine barn. Mitt inntrykk er at han er lite engasjert, og gjør kun det som MÅ gjøres.
Han hjalp ikke min sønn med henvisning til spesialist. Jeg måtte ringe legesenteret å fortelle at henvisning måtte komme fra fastlege. Han nekter også å henvise ved abort-saker.
Noen ganger hyggelig og imøtekommende, andre ganger overlegen, likegyldig og en smule tverr. Jeg føler heller ikke at han tar seg særlig tid.

Den dårligste legen jeg har hatt,

Må lære seg og høre hva som blir sakt, og ikke bruke tid på og snakke om urelevante ting!!

Den lyttende lege

Du føler deg alltid velkommen til en lege som kan lytte og tar seg tid til pasienten selv om han er forsinket. Det er liksom jeg og en legen som tar seg tid. Er det flere valg muligheter for problemet gir han frihet og åpenhet om hva som kan være best for meg.
Har per dags dato ikke noe negativt å si.

Hjelpsom

Tatt oss godt i vare, meg og spesielt barna. Ble for langt å reise og byttet derfor lege.

passe fornøyd

Litt variert opplevelse. Noen ganger har han tid og jeg føler meg sett, andre ganger virker han ikke like interessert. Da min sønn var der med kneproblemer, var han ikke til hjelp i det hele tatt. Hadde ikke peiling og gjorde ingenting for å hjelpe.

Jeg har enda ikke opplevd å komme inn til rett tid. Selv ved time tidlig på dagen, har vi måtte vente opp mot en time. Kanskje fordi han (i følge de andre kommentarene) tar seg så god tid med folk?

Pleier å få time ganske raske, hvis det er noe som haster.

Takk for all hjelp.

Verdens beste lege. Har alltid god tid til å lytte, og er veldig hjelpsom.

Hyggelig og grei

En lege med øye for pasienten. Alltid oppmerksom og hyggelig.

Den beste legen eg har hatt

Alltid positiv,tar seg god tid til å lytte.Det første han spør om er hvordan eg har det.Står det bra til på jobben din, altså min jobb.Eg forteller han at eg sliter en god del,har mye smerter.Hammer har hjelpt meg å søke om å få parkeringsbevis for funksjonshemmede,det fikk han i orden,han har skaffet meg plass på terapibasenget på Haukeland,skriver ut sykemeldinger og ligger inn resept på Internett osv.

Min beste lege som jeg har hatt

Min beste lege som jeg har hatt noen sinne.
Tar tid til å lytte og samtale.
Posetiv og hyggelig å møte på både på kontoret og utenom.
Meget oppmerksom.