John Tarald Haugen

Tlf: 55 34 96 96 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
John Tarald Haugen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av John Tarald Haugen

Utrolig Dyktig Lege!

Kjempebra lege med MYE kunnskap!
Kanskje ikke så bra på det sosiale, men vil du vite hva som er galt så gå til han.
Allmennpraksisens "House" - utrolig dyktig!
Vil du ha en lege som duller eller at du ikke takler sannheten, så er ikke han din lege. Men hvis du vil ha en lege vet hva han driver med, så velger du Haugen.

Hvorfor er du lege når du tydeligvis ikke er medmenneskelig

Denne legen viser 0 interesse, glor i pc-skjermen og gir ingen respons til at han har hørt det du snakker om.
Skriver men kommuniserer ikke før printeren er i gang med resepter, husk å se på resepten for han skriver gjerne ut bare 1 når du ba om 2.

Gjelder timen din noe som ikke er fysisk så blir det fnyst av.

En gang jeg var inne for å få ut allergi-medisin ba jeg ham om å se på en utvekst/vorte jeg hadde fått i skallen, mannen reiste seg å så på den for så å forsvinne ut av rommet uten ett ord.
Han kom tilbake tok tak i hodet mitt og "meislet" vorten av. Dette er nok måten å gjøre det på, men en LITEN forvarsel hadde jeg satt pris på da det gjorde vondt, og hva om jeg ikke ville gå rundt med en svær bomullsdott og teip rundt skallen resten av akkurat den dagen?
Det eneste jeg liker er damene i resepsjonen.

Står nå på venteliste hos ny lege.

Er veldig fornøyd

Jeg byttet fastlege pga flytting og opplever Haugen som dyktig. Alt jeg har tatt opp har han tatt seriøst. Og han er bare generelt flink.

Dårlig opplevelse - Ikke medmennesklig

Hei.

Hva som kan bli bedre 1)
Opplever Haugen som lite interessert i meg som menneske. Han ser kun i pc skjermen og opplever ikke at han hører det jeg sier.

Hva som kan bli bedre 2)
Har vært til han 3 ganger for samme problem, men han sier at det ikke er noe problem. Det er vel ikke opp til han å vurdere? Da må han henvise meg videre når han ikke har kunnskap/vilje til å hjelpe. Men det gjør han ikke.

Hva som er bra 1)
Kundemottak / damene som booker time er veldig hyggelig og behjelpelig.

Den beste legen eg har hatt. Storfornøyd :)

Haugen hører på deg og eg personlig vil gi han en toppkarakter for måten han behandler og vurderer ut i fra min tilstand. Meget fornøyd med Dr Haugen mvh .... :)

Ganske dårlig lege

Uintresert, er mere opptaget i å noter på PC, føler jeg ikke når igjenen med mine problemer, føler jeg ikke får den hjelp jeg trenger!

Tungvint å få kontakt med

Jeg oppfatter at personlig oppmøte er eneste måten å komme i kontakt med fastlegen på, og det er for dårlig. Det bør være mulig å få svar på enkle spørsmål via telefon eller hjemmesiden. Jeg må bytte til annen lege mot min vilje hvis ikke dette blir bedre.

Imøtekommende, Forståelsefull, Tar seg tid.

Skiftet fast lege etter flytting, Og viste seg var en lege som tok seg tid og lyttet hva eg egentlig sa.Følte virkelig han brydde seg og viste empati.
Så har bare possitivt og si , og vil annbefale han på det sterkeste.

Lytter ikke

Har hatt john som lege siden august i fjor. Jeg gruer meg til å dra til han hver gang fordi han aldri hører på meg. Sliter mye med eggstokkene å har prøvd å fått han til å henvise meg, han vill heller hive meg oppå benken å undersøke selv. Hardhent er han å og ender opp med 10 gange mer smerte enn fra før og ingen svar på prøver får jeg heller.. Skal aldri inn til han igjen! Styr unna han her jenter, han har null peiling på kvinnelige sykdommer.

Seriøs og rett frem.

Når jeg går til Lege trenger jeg ikke en som skal koseprate i det uendelige. Jeg trenger en som hører, ser, vurderer og HANDLER. DET gjør Dr. Haugen.
Jeg har ALDRI blitt "oversett" eller "ikke hørt".
Han er en GOD lege for meg.

Forferdelig dårlig

Det er bare å holde seg langt unna denne legen.. har en følelse av at han ikke helt bryr seg neveverdig om pasientene.

Lite pratsom men fokuserer på det viktige

Har hatt Haugen som fastlege siden ordningen startet og er veldig fornøyd. Siste besøk er et godt eksempel;
Fikk en kneskade under trening på ferie i syden i fjor. Legene som sjekket skaden fant ikke ut konkret hva det var. Endte opp med noen piller, støttebandasje og krykker og slet med skaden i ca to måneder etterpå. Fryktet meniskskade.
Fikk samme skade for litt over en uke siden. Haugen fant ut hva det var etter to minutter på benken (heldigvis ikke menisk). Fikk behandling og foten er allerede 100% restituert.

FORFERDELIG

Jeg har hatt denne legen fast så lenge jeg kan huske. Jeg er 18 år nå. Jeg har aldri blitt hilset på og aldri blitt lyttet til. Han sjekker ikke journalen før jeg kommer og er frekk og sarkastisk. Blir sendt på dør med en idiotisk respept hver gang. Be om blodprøver flere ganger må jeg også. Han har kalt meg for en "gother" til psykologen min (grunnet at jeg har svart hår), og når jeg spurte han om hvorfor fikk jeg klar beskjed om "å dra til gotherland". Jeg fraråder alle mennesker å gå til han, man ender opp verre og i dårlig humør etter de 30 sekundene inne hos han.. Ingen hjelp å få..

Veldig fornøyd med legen

Familiens fastlege gjennom mange år. Vi føler vi blir godt ivaretatt. Er blitt henvist raskt til nødvendige undersøkelser. Føler oss trygg.

Anbefales ikke

Virket uinteressert i meg som pasient, ville bare gi meg resept og få meg ut døren igjen. Husker ikke hva vi har snakket om tidligere og sjekket ikke journalen min før jeg kom. Måtte fortelle hele historikken fra begynelsen hver gang. Har nå byttet til en annen fastlege på samme legesenter og er veldig fornøyd.

Uhyggelig.

Hadde i en periode Haugen som fastlege, det var et rent helvete. Jeg måtte grine meg til sykemelding når jeg hadde så store smerter at jeg ikke klarte å stå oppreist. (og jeg har en jobb der jeg står oppreist hele dagen). Ved fjerning av føflekk forsvant han ut døren og kom tilbake når bedøvelsen delvis var borte og tok den til tross for at jeg sa jeg kjente det meget godt. Han trekker beslutninger uten å stille spørsmål slik at jeg dermed måtte tilbake flere ganger etter å ha fått forskjellige resepter uten hell. Jeg skiftet etter sistnevnte opplevelse, og har aldri hatt en bedre lege enn han jeg har nå.

Faglig flink, effektiv og løsningsorientert

Min erfaring med dr. Haugen er utelukkende positiv. Han er tydelig, lyttende og løsningsorientert. Han sier ting som de er, og det setter jeg stor pris på, selv om det ikke alltid er det jeg har lyst til å høre. Jeg vil ikke nøle med å anbefale ham som fastlege.

Grundig og dyktig Lege

Ikka alle mennesker er "født med et smil" Heller ikke leger, men må ta i mot pasienter som heller ikke er så smilende og blide. Mine erfaringer med Dr. Haugen i sin imøtekommenhet, kanskje uten "smil og glede" ved mine besøk, har aldri hindret meg i å forstå at han "unner meg det aller beste". Haugen er profesjonell og faglig meget dyktig, og har for mitt vedkommende også vært min "slelesørger". Han har alltid lyttet, og fulgt meg gjennom "gleder og sorger" - men mest sorger naturligvis. Alle blodprøver, røntgen bilder av diverse organer, henvisninger til spesialister er fulgt tilfredstillende opp. Han har ikke ved noen anledninger bagatelisert mine symptomer, og alvorlighetsgrad av min tilstand. Personalet ved Laksevåg Legesenter har for meg fremstått som "engler". Uten dem alle ville jeg kanskje ikke sitte her å skrevet denne anbefalingen........

lei pasienter?

Er du heldig så hilser han, av og til føler jeg at det er jeg som er legen...jeg må be om blodprøver, fortelle ham hva som feiler meg og hva jeg tror det er..
dårlig oppfølging!

Virker som pasienter er en plage.

Virker som han vil ha deg ut fortest mulig. Ikke særlig interresert i å høre.