Olav Haugen

Postboks 1258 5406 Stord, Besøksadresse: Heiane 31, 5412 Stord 5406 Stord
Olav Haugen er en av 20 fastleger i Stord

Siste vurderinger av Olav Haugen

Ein klok lege

Eg har hatt han som fastlege i over 20 år, og som kronikar har eg opplevd mange tunge stunder. Han har vore ein "engel" og har alltid tatt seg tid til å lytte og ikkje minst å "sjå" når eg har vore inne til konsutlasjonar hos han. Han er erlig og ser sine begrensningar, sender ein vidare til spesialisthelsetenesta med ein gang det er behov for det.
Alt i alt er dette ein lege som eg kan stole på og som gir trygghet i ofte vanskelige situasjonar.
Dessverre er det ofte lang ventetid på venterommet, men det er lett å akseptere då ein veit at personen før deg i køen faktisk har behov for den tida han/ho har inne hos legen..

Altfor opptatt. Men likevel en av de beste.

E nok den beste fastlegen ein kan ha på Stord, men over en måned ventetid kvar gong ein bestilte time, gjer te en dårlige 'score'.

Følte meg nødt te å bytta fastlege, når ein oppleve at da som ikkje va relatert te kun utskriving av sjukemelding medførte 3-6 vekers ventetid kvar gong.

Venterommet va som regel og fullpakka om ein hadde time veldig tidlig på morgenen.

Fornøyd

fikk akuttime. Noe venting ble det, men sånt må man regne med. Legen tok seg god tid og spurte godt angående symptomer. Forklarte greit angående mulige diagnoser. Fremstår som hyggelig, lyttende og kunnskapsrik.

Dr. Olav Haugen

Jeg har aldri hatt en bedre lege. Han er ikke bare dyktig faglig, men han virker oppriktig interessert i å hjelpe pasientene sine. Han er ikke av typen som synes synd på deg, noe jeg synes er ett pluss. Jeg følte vi hadde en veldig god dialog de gangene jeg var hos han i motsetning til andre leger der det blir mer en monolog.
Han er svært god på å informere. Han tegner og forklarer slik at man som pasient virkelig forstår hva han prater om og hvorfor. I tillegg føler jeg han har en godhet ved seg som gjør at man føler seg veldig trygg. Uansett hvilke undersøkelser han har gjort, har jeg aldri følt meg flau eller utilpass. En utrolig dyktig lege!

et stort savn

Hadde denne legen da jeg bodde på Stord.
Skulle gjerne tatt han med meg da jeg flyttet.
Han er en mann til å stole på. Flink med voksne og barn.
Tok alltid det jeg måtte komme med alvorlig. Følte meg alltid velkommen.
De på kontoret/lab'en var også veldig hyggelige og flinke.

Litt lang ventetid eneste.