• Allmennmedisin

Bjørnsonsgt.29 5052 Bergen
Arnhild Marie Hjelmen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Arnhild Marie Hjelmen

Ikke fornøyd

Denne legen ga ett veldig uprofesjonelt inntrykk. Hun bruker dessverre store deler av lege-timene til å prate om uviktige ting, som omhandler henne selv og legeyrket. I tillegg deler hun egne meninger, både politiske og moralske. Dette syns jeg ikke hører hjemme på ett legekontor. Jeg som pasient følte meg overkjørt og dårlig behandlet når jeg forlot legekontoret.

Personlig kom jeg til legen da min far på 50 år er blitt alvorlig syk. Dette oppleves som en stor krise i livet og jeg ønsket å bli henvist til psykolog.
I min sårbare posisjon presterer legen å synse rundt årsaken til min far's sykdom. Legen kommer med merkelige utsagn og "ideer" om hvorfor sykdommen har oppstått. De fakta legen forsøker å overbevise meg om er fullstendig misvisende og regelrett uriktig. Ikke bare feilinformerer hun om en alvorlig sykdom, men hun fremstår som fullstendig u-empatisk og har en tydelig mangel på selvinnsikt.

Det kan også nevnes at kommunikasjonen med hennes helsesekretær oppleves som ubehagelig og ytters uprofesjonell.

Personlig vil jeg sterkt fraråde andre til å velge denne legen som fastlege. Jeg skriver dette innlegget slik at andre unge mennesker (og eldre) skal slippe å oppleve det jeg har opplevd.

Trygg

tar seg alltid tid til deg , finner raskt ut hva som feiler deg . Tar de blodprøver en måtte trenge.Kan stole på henne fullt å helt.

Anbefales om du vil bruke penger på å bli nedtrykt

Gikk til lege frivillig for første gang for jeg innså at nå var situasjonen min blitt så alvorlig at jeg virkelig trengte profesjonell hjelp. Mens jeg ventet på venterommet i over en time på at min forhåndsbestilte time skulle bli ledig ble jeg fortalt at de ikke hadde markert bygget med noe logo/skilt fordi det var mange narkomane i området, og de var ikke interessert i slike kunder. Resepsjonisten sa stolt at de ikke hadde noen narkomane pasienter. Skal ikke narkomane få hjelp? Da timen min omsider ble ledig (over en time etter avtalt tid) fikk jeg beskjed om at hun hadde hatt det mye vanskeligere enn meg i ungdommen, og at jeg derfor ikke hadde noe å syte over. I tillegg fikk jeg beskjed om at fremtidsplanene mine om å bli sosionom kunne jeg legge på hylla, for hun var tidligere utdannet sosionom og hadde ikke tro på at dette var noe jeg kunne klare, men at jeg heller burde ta meg et friår og velge en enklere utdanning. Eneste hjelpen jeg fikk var en henvisning til psykolog hvor jeg kunne "Få orden på tankene". Mangel på hjelpen jeg ba om resulterte blant annet i en vektnedgang på over 25 kilo på under et år. Dette var noe jeg sa tydelig ifra om at var et problem, men hun så ikke alvoret og ba meg bare skjerpe meg. Konstruktiv kritikk? Snakk mindre om deg selv, din egen fortid har ingenting i min legetime å gjøre. Jeg er ikke deg, og å vurdere om jeg trenger hjelp utifra hvor vanskelig du selv har hatt det er helt bak mål.

En nær meg ble tildelt dette kontoret

Og dette er garantert det verste legekontoret jeg har vært innom, inkludert i utland.

Et veldig lite og trangt venterom, en sur resepsjonist som for lengst har mistet gleden i jobben. Han satt på venterommet og snakket med en som ventet på time mens telefonen ringte på kontoret hans, han satt i stolen på venterommet og fortsatte å snakke med hun som ventet, blant annet om personlige ting ang. jobben.

Dr. Arnhild opplever jeg som unøyaktig og veldig opptatt av seg selv. Hun preker mye og man skal ikke komme og si at man er sliten, for i hennes yngre dager måtte hun bære passienter alene opp på operasjonsbordet, så ikke kom her og klag.

Hun snakker mye om ditt og datt og tar en kjapp sjekk innimellom alt snakket. Hun har gitt feil resept og skrevet feil info på en viktig bekreftelse. Ble bedt for nesten 2 uker siden å sende journal til nytt legekontor, fikk en regning men journalen har altså ikke blitt sendt. Totalt kaos, anbefales ikke.

Uhøflig og dårlig service

Har vært noen ganger til Arnhild nå og er meget missfornøyd, skal bytte fastlege etter denne vurderingen er skrevet.

Venter som oftest en halvtime eller mer på venterommet da hun en gang sjekket en ekstra passient som var med moren sin, og andre ganger får jeg bare et: beklager ventingen.

Jeg ringte og skulle ha en bekreftelse, den ble sendt i posten med feile opplysninger. Gikk til legekontoret og ba om en rettet utskrift, det endte med nesten 2 timer venting og en sur beskjed om at jeg måtte ringe neste gang.

Meget uprofesjonelt og som en annen sa snakker hun så mye om seg selv at jeg ofte føler hun glemmer å sjekke viktige ting.

Har vært hos hun for siste gang.