Arnhild Marie Hjelmen

Bjørnsonsgt.29 5052 Bergen
Arnhild Marie Hjelmen er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Arnhild Marie Hjelmen

Faglig dyktig

Dr. Hjelmen har forståelse, innsikt, erfaring og tar seg tid til pasientene. Virkelig lytter... Jeg føler at jeg er i de beste hender !!!

Flink lege

Har hatt henne som fastlege siden 2009 men hatt lite behov for legekontakt før nylig svangerskap. Hun er flink som lege men hennes "helsesekretær" er dessverre ikke flink. Han har så vidt jeg har skjønt ingen helseutdannelse. Jeg har opplevd han som en lite sympatisk og som en vanskelig person i telefonen. Det tas ikke blodprøver utover CRP og blodprosent på dette legekontoret og en må opp på Haukeland for å få tatt prøvene, og der kan en bli sittende lenge i kø. Dette har ført til at jeg nå bytter fastlege.

Særdeles dyktig

Fantastisk lege. Hennes interesse for pasientene er uovertruffen. Genuint opptatt av å finne årsaker og løsninger. Enorm bredde erfaring. Veldig positiv personlighet.

Super fornøyd

Vi som familie har hatt henne som lege i snart 10 år. Vi er super fornøyd med henne og er alltid blitt tatt på alvor med alle henvendelser. Hun fremstår som en ordentlig omsorgs person med et hjerte av gull. Hun tar seg tid til å sette seg inn i saken og ser menneske bak historien. Hun er en racer på henvisninger og er alltid oppdatert på de siste endringer og den som til en hver tid har den beste kompetansen og korteste ventetiden.

Det gjør oss ingenting at tiden på venterommet noen ganger kan drøye litt. Topp lege! Håper hun har tenkt seg noen år til som praktiserende lege :-)

Ikkje anbefalt

Har hatt denne legen i godt over eit halvt år. Eg har ikkje blitt tatt seriøst ein einaste gong. Når eg kjem til Hjelmen med eit problem får eg som regel beskjed om "å komme tilbake dersom det varer over lengre tid". Mesteparten av tida eg er på kontoret blir nytta til at ho anten skriv på pc-en utan å lytte til det eg seier, eller at ho rett og slett snakkar om seg sjølv. På toppen av heile greia er "resepsjonisten" på dette kontoret uhøfleg, usakleg og klarer ikkje å huske noko i meir enn nokre få minutt.

Ikke for fornøyd!

Hjelmen har nok lang fartstid,og er sikkert kunnskapsrik,men hun er dessverre mere opptatt av sine egne meninger og eier ikke evne til egen selvkritikk.Hun sier at hun aldri tar feil?!....og når noen mener slikt da mangler de selvinnsikt.Det mest krittiverdige med denne legepraksisen, er denne irriterende "sekretæren" hennes....Han blander seg i alt,og er til tider meget uhøflig i telefonen...!...Praksisen virker også til å ha altfor mange pasienter...noe man kan se på Hjelmens stress nivå...Anbefaler ikke denne legen!

Dyktig og menneskelig

Det var ikke med glede jeg så meg nødt til å skifte fastlege. Jeg har hatt dr.Hjelmen som min fastlege i mange år, og har følt meg meget godt ivaretatt. Hun er både flink og empatisk, og bruker den tiden hun trenger på hver pasient, noe som medfører at man kanskje må sitte litt for lenge på venterommet. Det var ikke lett å slutte hos denne legen, men det er ikke hun som er årsaken. Den må tilskrives hennes mann som "tar seg av" alt utenom det medisinske. Som et godt voksent menneske vil jeg ikke finne meg i å bli irettesatt og nærmest bli kjeftet på av en resepsjonist. Dessuten oppholder han seg altfor mye på venterommet der han prater hull i hodet på pasientene. Der har han vel ikke noe å gjøre????

Arnhild tar meg alltid på alvor og gjør alt hun kan for å få behandlet plagene mine. Jeg opplever å bli prioritert, får raskt time og opplever at hun virkelig bryr seg om meg. Hun sender meg alltid videre til eksperter dersom det er nødvendig og følger godt opp i ettertid. Man blir alltid tatt på alvor og hun finner raskt ut hva som er galt.

Det eneste minuset er litt lang ventetid og litt ufin sekretær, men det går fint dersom man har time litt tidlig på dagen og jeg har aldri vurdert å bytte lege selv om jeg har flyttet vekk fra det området der hun holder til.

Håper hun fortsetter som lege i mange år til!

Et skjønt menneske

En herlig dame som tar godt imot deg. Ja, hun prater mye og innimellom kommer det noen fakta fra hennes eget liv, men selv om jeg ikke har vært så mye hos legen i mitt liv så blir jeg alltid veldig godt mottatt og hun har funnet en løsning/hjelp for det jeg har kommet for. Virker som hun kan veldig mye om mye forskjellig som er en fordel!

Alltid opplevet henne som hyggelig og interessert.Stiller spørsmål og tar seg god tid.

Enig med at timebestillingen er litt stress da det er kort tlf tid og mannen i røret faktisk virker sur og spør om ting som man kanskje bare ønsker å fortelle til legen.

Har også satt lenge på venterommet hver gang, men går ut ifra at hvis man får en av de første timene for dagen så blir det mindre venting.

Totalopplevelsen blir ikke bra

Har vært pasient hos denne legen siden jeg flyttet til Bergen for noen år siden. Hun skal ha pluss i boken for å gi time relativt raskt. Dessverre gruer jeg meg ofte til timebestilling, ettersom det er kort telefontid (9-12) og sekretæren/mannen hennes oppleves som regelrett uhøflig og legger seg opp i ting som er for både ham og legen fullstendig irrelevante. På venterommet må en påregne å sitte 1,5 time. Når jeg først kommer inn på kontoret til Arnhild tar hun meg på alvor, og gjør mye for å hjelpe. Oppholdet på venterommet gjør likevel totalopplevelsen utrivelig, noe jeg synes er veldig synd ettersom hun virker dyktig i sitt fag.

Jeg har ikke ord!

Dette må være en av de værste legene jeg noen sinne har vært borti. Her får du fort kjeft for ting. Noe som ikke skal skje hos en lege. Du kan fort risikere å sitte på venterommet halvannen time fordi hun sitter å skravler med en pasient/venninne. Jeg har opplevd at folk har gått fordi de ikke kan vente lenger. Hun eier ikke respekt for deg som pasient. Jeg følte jeg bare var til bry. Etter å ha vært hos henne har jeg følt meg som en hypokonder.. Jeg anbefaler dere å finne en annen lege!

Absolutt den beste legen jeg har hatt

Arnhild er en meget god lege med en uvanlig og usedvanlig god personlighet. Anbefales på det sterkeste.

Flott!!

Arnhild får meg alltid til å føle at jeg er i trygge hender. Hun har utredet plager hos meg (og andre i min familie) det ville tatt andre leger evigheter å finne ut av, og hun tar alltid det man sier på alvor. Plages man av noe, finner hun ut av det. Hun er eksepsjonelt flink til å holde seg oppdatert hva gjelder legevitenskapen.
Som en del nevner er hun veldig snakkesalig, men det er vel ikke noe man kan kritisere hos en fastlege. Hun er hyggelig og oppegående, tar pasientene på alvor, og er en knallflink lege. Hva mer kan man be om?

Faglig dyktig og et medmenneske

Jeg renner ikke ned dørene hos leger akkurat,men de gangene jeg har vært der har jeg blitt møtt av en meget profesjonell og effektiv lege som er åpen og medmenneskelig og hører på det jeg sier.

Noe lang ventetid kan det være,og sekretæren er av den svært snakkesalige sorten.Dette kan noen ganger bli litt irriterende,men jeg har ingen direkte negative opplevelser å melde om.Er godt fornøyd med denne fastlegen og håper hun blir værende i mange år enda.

Både og.

Fikk et meget godt førsteinntrykk, men fulgte ikke opp en langtidssykemelding som hun tok intiativet til. Måtte senere presse på for en henvisning til fysioterapi og spes. lege da hun ikke hadde tro på fysioterapeuter. Fikk noen år senere en fibromyalgidiagnose etter bytte av fastlege og deretter påfølgende relevante undersøkelser. Herlig dame, noe eksentrisk, og gjør sikkert en kjempeinnsats i mange tilfeller.Sa upassende ting som ikke passer helt i et lege-pasient forhold, litt for personlig, noe rart der. Ville heller ha mannen som kontor assistent enn en sykepleier. f.eks, de siste kunne gjøre mer skade enn gavn. Litt forskjellig smårare ting, men er hun engasjert betviles ikke at hun er en fantastisk lege. Ble konfrontert etter innsyn i legejournal ved bytte av fastlege med noe som var av en art at det hadde vært naturlig blitt tatt opp med meg. Litt kniven i ryggen.

Uten tvil den beste legen jeg har hatt

Arnhild er en klar favoritt. Hun har gjort det å gå til lege til en positiv opplevelse. Ja, hun er som regel alltid etter skjema, så det blir en stund å vente på venterommet. Men når du først kommer inn er ventetida verdt det! Arnhild bryr seg om hele mennesket, og "setter jord og himmel i bevegelse" for at pasienten skal få det bedre. Jeg personlig har gått til Arnhild mest for psykiske plager, og har fått kjempegod oppfølging. Hun fant ut etter 1. legetime hvilken medisin jeg trengte som gjorde livet lettere.
Jeg har fått hennes personlige nummer viss det skulle gå skikkelig ille, og jeg får alltid klem når timen er ferdig. Jeg er GLAD hver gang jeg går fra kontoret hennes!
Det var en venninne av meg som anbefalte henne, og nå har nesten alle i min vennegjeng henne som fastlege; alle like fornøyde.
Ser det er et par stykker som ikke er fornøyd; jeg kan ikke tenke meg hvordan det går an IKKE å være fornøyd med Arnhild.

Det negative er kort ringetid (tror det er åpent 3 eller 4 timer), og en ubehagelig og arrogant sekretær som gjør at det kan være ubehagelig å bestille time.

Klarer du å gi blaffen i sekretæren så er dette en priceless lege!

Kjenner meg igjen i et par av de negative kommentarene her....

Jeg har hatt Arnhild Hjelmen som lege i mer enn 5 år, og jeg har flere ganger reagert på uprofesjonell oppførsel fra både henne og mannen.

Hun bruker uforholdsmessig lang tid på meg som pasient. I hovedsak på grunn av at hun alltid skal fortelle om seg selv og sitt liv. Det er flaut å gå forbi venterommet, med ventende pasienter, etter at hun har brukt 25 min ekstra på å prate om sitt.

Mannen er kontormedarbeider, men egner seg ikke til jobben. Han er ofte frekk, og blander seg opp i saker som jeg føler er mellom meg og legen.

Disse observasjonene er ikke engangstilfeller hos denne legen.

Burde gjort det før, men nå har jeg bestemt meg for å bytte lege

Usympatisk sekretær

Legen er dyktig, hun tar seg god tid til samtale og følger godt opp. Desverre har jeg flere ganger fått krasse tilbakemeldinger fra sekretæren hennes. Han er ikke serviceinnstilt og burde ikke ha en slik rolle. Flere ganger har han nektet meg time fordi han mener jeg er der for ofte.

Faglig dyktig og engasjert lege som ser hele mennesket

For ca. 20 år siden var Dr. Hjelmen bedriftslege der jeg jobbet. Hun hjalp meg med å få utredet ufrivillig barnløshet. Så meg i opp og nedturer. Var inspirerende og motiverende. Hjalp med hormonsprøyter og praktiske ting ved flere prøverørsforsøk. Hun sørget for fysikalsk behandling når ryggen klikket. Hun så at jeg var plaget med astma/allergi og tok affære også på det området. Jeg har svært mye å takke Dr. Hjelmen for, og jeg anbefaler henne på det varmeste.

Den desidert beste legen eg har hatt!!!!

Dr. Hjelmen er den første fastlegen eg hadde som verkeleg prøvde å hjelpa meg! Etter å ha blitt sett på som hypokonder av tre tidlegare fastlegar, sende Dr. Hjelmen meg rett på prøvetaking ved første konsultasjon, så ho hadde mistankar om kva som feila meg. Ho hadde rett, og eg fekk omsider bevist at eg ikkje var hypokonder. Ho har vidare åpna praksisen sin på kveldstid og helg for meg, etter ein stygg infeksjon i eit operasjonssår. Eg fekk til og med tilbud om heimevisitt! Det er det ikkje mange legar som gjer om dagen!
Ho har mykje kompetanse, og ho bryr seg om pasienten. Ho tar seg tid, og tar deg på alvor. Det er ein grunn til at eg beheld ho som fastlege, sjølv om eg no har flytta til Oslo for fleire år sidan! Og eg kjem ikkje til å skifte fastlege før eg må