Arnhild Marie Hjelmen

Bjørnsonsgt.29 5052 Bergen
Arnhild Marie Hjelmen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Arnhild Marie Hjelmen

Trygg og kunnskapsrik

Tar seg alltid god tid, profesjonell, meget kunnskapsrik og fremtrer på en måte som gjør meg trygg og godt ivaretatt.
Kan virkelig anbefales.

Selvsentrert lege

Hatt henne som fastlege en stund nå, men nå er det nok. Hun er flink, og hun hjelper deg, dersom hun får litt skryt og får tid til å snakke om seg selv (noe som hun gjerne gjør veldig lenge). Men hun kan høvle over deg, på en meget upassende måte, dersom hun er litt uenig i personlige valg du tar generelt i livet. Selvtilliten går ned noen hakk etter besøk hos henne, og mer enn en gang har jeg følt meg mistrodd. Hun glemmer hva hun har sagt tidligere, og følger ikke opp etter hun har henvist til prøver og andre undersøkelser. Nok er nok. Anbefaler henne ikke!

Kunnskapsrik, men anbefales ikke

Vil ikke anbefale denne fastlegen. Dersom du kommer med et problem må du være rask å snakke før hun tar over og snakker om sin tidligere yrkeskarriere. Hun henviser videre, og er ikke redd for å teste det meste ved blodprøvetaking.
Hennes sekretær kan til tider virke svært frekk på telefon. Han prøver nok å være hyggelig, men det føles ofte ubehagelig å ringe for å få time. Du får imidlertid rask time dersom du ikke er der for ofte.
Arnhild er kunnskapsrik og henviser videre, men en får ofte flere feil ved henting av resept og sykemeldinger, og slik skal det ikke være når en går til fastlegen.

En fantastisk fastlege, som jeg har hatt i mange år

Jeg er meget takknemlig for å ha henne som min fastlege og kan anbefale henne på det beste. Hun er meget flink til å videre sende meg til spesialist, dersom det er noe uklart. Flink til å ta fullstendige blodprøver, som blir tatt på Haukeland. Godt at hun kun tar CRP på sitt kontor. Jeg tror at større blodprøver er mer betryggende, for eksempel PSA, å ta på Haukeland. Hun gir seg tid til den enkelte pasient. Derfor gjør det ikke noe at ventetiden på venterommet tar litt lang tid.

Uhygienisk

Som sykepleier har jeg reagert sterkt på denne legens mangel på hygieniske tiltak. Bør redusere antall ringer til toppen en giftering! Synes også hun er litt for flittig i reseptskrivingen. Mine barn trenger ikke resepter på medikamenter som de muligens kan trenge på et senere tidspunkt.. Er også svært så raus med 100 glass på blåresept.. Dette kan skape alvorlige konsekvenser for pasientene. Prater seg for mye bort og resultatet blir unødvendig lang ventetid på venterommet. Henvisninger kan ta opptil et år før de blir sendt, selv etter flere purringer klarer de å bli glemt på dette kontoret.