Stefan Hjørleifsson

Sletten Allmennpraksis DA
Vilhelm Bjerknesvei 4-10 5081 Bergen
Stefan Hjørleifsson er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Stefan Hjørleifsson

En trygg, empatisk og dyktig lege!

Stefan Hjørleifsson er en fantastisk dyktig lege som virkelig bryr seg og setter seg inn i sine pasienters behandlingsbehov. Som kvinne trodde jeg lenge at det "beste" var å ha en kvinnelig lege, men Hjørleifsson viste seg å overgå samtlige av legene jeg tidligere hadde vært hos. Jeg var i flere år plaget av en smertelidelse i underlivet (vestibulitt). Etter gjentatte (forferdelig vonde) gynekologiske undersøkelser og utallige leger uten svar, var konsultasjonen hos Hjørleifsson en ren lettelse. Dette er en lege som er forståelsesfull, profesjonell og empatisk. Han tar seg god tid om nødvendig og er ikke redd for å lese seg opp på mindre kjente lidelser. Takket være ham er jeg i dag så og si helt kvitt min kroniske vestibulitt. Jeg anbefaler ham på det varmeste - både for kvinnelige og mannlige pasienter!

Kommer til å bytte ASAP

Da jeg for første gang skulle til Stefan hadde jeg tenkt å ta opp både at jeg sliter mye med hodepine og at jeg hadde vondt i ørene etter ferien,
Da fikk jeg spørsmålet
'' Hva er viktigst for deg da, Ørene eller hodet ditt??''
han kunne nemlig ikke hjelpe med 2 problemer på en time..

om man har planer om å bli henvist til spesialist er det vel egentlig bare å glemme det hos Hjørleifsson.

Jeg måtte gå til bedriftslegen min for å få hjelp med hodepinen min, jeg ble da sendt til spesialist med en gang.. hvor de fant ut at det var nødvendig med opperasjon.

Hjørleifsson kunne ikke en gang ta en bloprøve uten å kommentere at dette kostet samfunnet unødvendig med penger.

Sikkert flink, men kald

Var hos denne legen en periode, men matte bytte. Jeg fortalte om mine vansker, som riktignok var vel uspesifikke. Han hadde ikke noe plan, forslag, spørsmål, hjelp eller svar å komme med. Han satt bare med et tomt, uinteressert blikk i stolen sin. Og når han ikke selv kan hjelpe, da må han i det minste klare å finne noen andre som kan (det være seg en annen lege, psykolog, kiropraktor etc).

Om han er en dyktig lege rent kunnskapsmessig kan jeg ikke kommentere. Men noe hyggelig eller omtenksom person opplevde jeg han ikke som. Vanskelig var det også med papirer, da jeg selv matte ordne mye av dette, noe som var som en sten til byrden.

Denne legen har, for å si det pent, et ekstremt stort forbedringspotensiale når det gjelder å behandle folk som folk.

Tror ikke han trives i jobben

Jeg har kun trengt han en gang på over ett år, og jeg kommer til å skifte fastlege så snart som mulig. Jeg gikk inn med nakkesmerter og fikk spørsmål om hvorfor jeg gadd å komme dit for det. Jeg nevnte også at jeg unngår å gå til legen med mindre det er totalt krise og da kastet han armene i luften og jublet! Om det var fordi han ikke likte meg og håpet på at jeg aldri skulle komme tilbake er jeg jaggu meg ikke sikker på. Virker som han er lei jobben sin...og så er det den greia med et problem per time... Hallo!!? Er han redd for å løse to problemer innen de oppsatte 15min??

stopp! for flere spørsmål, bestill ny time.

Latsekk som ikke gidder å gjøre jobben sin utover hva han selv har lyst til.
Får pasienten til og må ringe rundt og samle inn journaler til hans kontor.
Empatiløs, og har en kynisk regel om at hvis du ikke fikk med alt som plager deg når du bestilte time så er det synd for deg, men gjerne bestill en ny time.