Kathe Helland Holmås

Sandviksbodene 65B 5035 Bergen
Kathe Helland Holmås er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Kathe Helland Holmås

Hyggelig og imøtekommende

Tok hensyn og tok meg alvorlig. Hadde skuldervondt som tidligere lege avviste. Fikk henvisning til røntgen

1 mnd ventetid på time

Jeg og barna mine byttet til denne fastlegen for to måneder siden. Ettersom gutten min har astma og har vært mye plaget med forkjølelser og luftveisinfeksjoner, har jeg ila denne perioden forsøkt en rekke ganger å få time og elektroniske resepter via nettjeneste og telefon. Flere ganger har jeg måtte purre fordi jeg ikke har fått svar på henvendelsene. De åpner ikke opp telefonen før 9, hvilket er sent når man selv skal på jobb og ønsker vurdering av et mulig sykt barn. De har ikke hatt mulighet for akuttime for barna, og da jeg bestilte legetime til meg selv fikk jeg time først om en måned. Jeg har ikke selv møtt Helland Holmås fordi det var en vikar den ene gangen vi kom til, men dette er ikke godt nok. Jeg kommer derfor til å bytte fastlege.

Trygg og profesjonell lege

Har tidligere vært hos mange ulike leger, og blitt send fra vikar til vikar.
Jeg har nå endelig funnet meg tilrette hos en trygg og god lege. Kathe Helland Holmås er hyggelig, profesjonell og du føler at hun ønsker å hjelpe deg. Jeg har imidlertid ikke vært der mer enn én gang enda, men jeg følte meg godt ivaretatt.

Minus for legesenteret sin del er at de var relativt forsinket, og jeg måtte derfor se flere pasienter gå inn til min lege, selv om tiden var langt over.

Veldig bra og respektful

Flink til å se løsninger, vennlig og proffesjonell. Ikke dømmende. Spør spørsmål. Ser på pasienten. Tar prøver for å finne ut ting.

Særdeles seriøs og flink lege !

Har hat Kathe H Holmås som fastlege i 15 år, særdeles flink og seriøs lege. Absolutt ingenting negativt og si om henne ! Varmeste anbefalinger fra meg !

gråt da jeg kom ut

Første gang jeg var der, var ok - men hun kunne med fordel ha lest litt i journalen før jeg kom inn. Da hadde jeg sluppet å gjenta meg selv...igjen.
Andre gang - etter å ha ventet i nærmere tretti minutter over tiden, ble jeg overrumplet over at hun hadde en eldre kar (var han medisinstudent, selger, sjefen eller hva?) med under timen. Veldig ubehagelig.
Jeg følte meg så dum når jeg satt der. Hadde avtalt jevnlig oppfølging foregående time, og denne timen var det som om hun hadde glemt det og nærmest tafatt sa at det var nok ikke noe hun kunne gjøre - jeg måtte ta tak selv. Det vet jeg - men, det hjelper å ha en som støtter og veileder på en bedre måte.

Legen som endelig tok meg på alvor.

Jeg hadde blitt kastet mellom vikar etter vikar på et tidligere legekontor, og etter enda et ubehagelig møte med enda vikar, byttet jeg til Sandviksboder legekontor. En svært hyggelig resepsjonist mottok meg og stemmingen på dette kontoret bærer preg av at her arbeider det personer som møter folk med respekt. Kathe Holmås er en svært trygg og profisjonell lege. Jeg hadde ingen problemer med å forklare situsjonen min, og ble med en gang henvist videre. Hun kan være direkte når det trengs, men jeg syns hun har en svært imøtekommende holdning, og er dermed lett å snakke med. Hun er uten tvil en av de beste legen jeg har hatt. De 4 gangene jeg har måttet se en vikar har disse også vært flinke og hyggelige, noe som veier opp for at det er nærmest komplett umulig å nå fram via tlf til tider! Dersom en ønsker en kvinnelig lege, er sandviksboder legekontor et godt alternativ, for også vikarene her er kvinner. Når sentralbordet til dette lille legekontoret får en real oppgradering , og ventetiden nedkortet, får den terningkast 6.

Dyktig lege

Grundig og nøye, tar deg på alvor. Henviser videre når det er behov for det. Hun er også hyggelig og imøtekommende.
Litt lang ventetid både på telefon og på å få time.

Utrolig bra lege

Hun lytter til pasientene og du føler deg hørt. Hatt henne som fastlege siden jeg flyttet til Bergen. Hun har henvist meg med en gang det var snakk om det og følte selv hun altid hadde god tid. Kun en gang hun ga beskjed at hun måtte ta neste pasient. men det var etter 45 min inne hos henne. Dypt savnet på Loddefjord legesenter

beste legen jeg har hatt:)

Ble ordentlig lei meg når jeg mistet henne som fast lege...Hadde god forståelse for mine problemer og flink til å se meg som person ikke bare en pasient..

Hyggelig lege

Hun ser deg og forstår hva du mener. Var dessverre lang ventetid og tok ikke seg mye tid pr pasient. Følte ikke alltid at jeg fikk all den hjelpen jeg trengte hver gang.
Savnet på Loddefjord Legesenter.

Meget flink og imøtekommende

Har hatt henne som lege i flere år, først i Bergen og senere i Loddefjord. Hun er alltid flink til å lytte og henviser videre der dette trengs. Kan absolutt anbefales. Ville ikke ha endret om det ikke var for at hun byttet til ny praksis lengre unna mitt bosted.

Vestkanten legesenter var svært vanskelig å komme gjennom til på telefon, men når jeg først kom gjennom, sørget de alltid for å finne en reservelege om det var kritiske ting og Holmås ikke var ledig.

En av de beste!

Dette er en lege som man kan ha tillitt til! Tar seg alltid tid og man føler seg trygg på tilbakemeldingene man får. Veldig savnet på Loddefjord legesenter!!

Helt grei

Grei lege, men tar seg for dårlig tid. Er alltid forsinket.

Beste legen jeg har hatt.

Min fastlege over mange år. Veldig dyktig og tar seg alltid til til å lytte.

Dyktig faglig, men lang ventetid

Min fastlege over flere år. Jeg er alltid trygg på hennes faglige vurderinger. Men det er ofte lang ventetid, mellom 3 til 5 uker. Det fører til at legevakten gjerne må benyttes selv om det ikke er akutt.

lenge å vente men flink lege

Tar pasienten alvorlig, når man endelig kommer til.

En lege som ser deg

En lege som ser deg, er hyggelig og grei.
Litt synd det er svært tidkrevende å komme gjennom på telefon til legesenteret.