Zdenek Barton

Autorisasjon (1993)

Zdenek Barton er en av 77 fastleger i Lillestrøm

Siste vurderinger av Zdenek Barton

useriøs lege

Dette er en lege jeg ikke anbefaler i det hele tatt! Dette er den mest useriøse legen jeg har hatt. Han tenker ikke på pasienten og dens beste. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med han de siste to månedene uten å få svar. Dette har ført til at jeg fått avslag på en viktig sak. Ville råde alle til å holde seg unna en slik lege.

Håpløs, useriøs kar som ALDRI holder tiden eller Avtaler..!

Hold dere langt unna denne legen, har hatt han i mange år. Men har ikke tatt meg friheten til å bytte før nå. Har etterspurt dokumenter og fullmakter. Avtaler at han skal ringe meg men er på min 2mnd nå der han ikke tar kontakt etter min forespørsel. Dette er en av legene man skal holde seg langt unna. Her kan du sitte i timesvis uten noe som helst. Nei min tillit er helt borte fra denne karen.

Lang ventetid

Barton er alltid forsinket, selv til første time. Han er ofte mer opptatt av å fortelle anekdoter fra eget liv enn å høre på pasient og å undersøke. Midt i alle fortellinger kommer det allikevel gode råd, og jeg tviler ikke på at han er en god lege. Er ikke den typiske travle, kalde fastlegen.
Det kan også tidvis være vanskelig å komme gjennom på telefon.

Han nøler ikke å henvise videre ved behov. Er dog litt rundhåndet når det kommer til sykemeldinger, og er ikke veldig opptatt av å tilrettelegging for arbeid ved siden av skade/sykdom.

Slitsomt at han ikke tar kort eller vipps (bedrift, ikke til privat telefonnummer).

Håpløs å komme i kontakt, tregt!

Barton virker flink nok, og han er interessert i deg, men når du får henvisninger, så sender han deg til noen han kjenner, kjenner. Og det er som regel dyre spesialister.

Nå for tiden er det umulig å ringe dit og bestille time.
Dette har forøvrig vært slik i årevis. Man får bare melding om telefonen nå er stengt, pga langvarig fravær, og ingen mer info NÅR, OM og HVA man kan gjøre for å få bestilt time, så det er tydeligvis umulig.
Det er jo smått utrolig at man må reise til fastlegen sin, for å få bestilt time, og når minimum ventetid der er 1 time, så er det litt bortkastet.
Men hvis du trenger sykemelding er det nok rett sted...

Ikke en lege for alle

Han er kunnskapsrik og liker å prate mye. Alle gangene jeg har vært der er det altfor lang ventetid. Minste tid jeg har ventet er 20 min. Lengste opp mot 1,5 time. Det nytter ikke når man har pause fra jobben. Dette er legen for de som liker å prate om hvor syke de er, og for de som liker å skravle. Gjerne arbeidsledig.
Han skal ha for at han tar seg tid til pasientene sine. Men dessverre altfor mye tid i forhold til hvor mange som venter utenfor.
Kan tro at for noen så hører han på en, men for min del hører han ikke på det jeg EGENTLIG spør om. Det kommer mye prat. Og mye common sense som jeg ikke trenger å høre om. Er sjelden innom men hver gang jeg er der tenker jeg at nå må jeg bytte lege. Nå gjør jeg det, mest pga at jeg vil bli hørt når jeg virkelig trenger hjelp.