Øyvind Ohren

Saglia Legesenter

• Allmennmedisin
  • Indremedisin

Autorisasjon (1983)

Saglia Legesenter Telefonnummer64 98 04 9064 98 04 ...
Vestheimveien 31 1541 Vestby
Øyvind Ohren er en av 18 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Øyvind Ohren

Flink lege

Han er alltid i imøtekommende og kjempe flink lege. Veldig fornøyd med han men andre ting med legesenteret som ikke fungerer som det skal. Det at dem ikke tar telefonen når lunsjen er ferdig, er litt slitsomt og irriterende. De har lunsj pause fra 11:30-12:30 men ser nå selv at dem kommer ikke ut av pauserommet før nesten klokken er 13.00. Og telefonen har ringt nå i over 15 min men ingen som tar den. Litt frustrerende å se det med egne øyne. Og sekretærer som tar imot beskjeder for legen skal begynne å fortelle deg hvordan du skal bruke medisinene. Det er noe «legen» skal vurdere og ikke dem bak telefonen! Uansett hvor lang erfaring du har med å ta tlf eller jobbet på legesenteret.

Trår til når min fastlege ikke er tilgjengelig

Min egentlige fastlege jobber på samme legesenter, men ikke alle dagene i uka. Når min fastlege ikke er til stede, får jeg god hjelp av ham (og de andre) uten diskusjon. Mitt sykdomsbilde er komplekst, men han gjør sitt beste. Her er du alltid velkommen, sa han til meg en gang. Ventetid må man regne med, men det er ikke legens feil. Tiden det tar å komme fram på telefon kan variere, da det i perioder er stor pågang. Men i rettferdighetens navn, personalet gjør så godt de kan.

En god lege, men det tar tid å bli behandlet.

Har hatt dr. Ohren som fastlege siden jeg flyttet til Vestby for 7 år siden. Han er utrolig dyktig i sitt fag og tar seg tid til sine pasienter. Men han er et B-menneske. Kommer ofte sent på jobb slik at pasientene allerede fra første time må vente. Tar seg meget god tid til pasientene og blir ofte forstyrret av private telefonsamtaler og kollegaer, noe som forårsaker lengre og lengre ventetid utover dagen. Dr. Ohren har nok for mange pasienter ift sin egen effektivitet. Han har også lett for å "glemme" avtaler, noe som kan skape problemer for pasienten.
Dr. Ohren er en behagelig og trygg fastlege etter min erfaring, men man må ha veldig god tid. Han er flink til å lytte til pasienten og tar de alvorlig.
Umulig å ha kontakt med legekontoret på nett. Prøvde å bestille time, men det var nytteløst. Og man kan bli sittende lenge når man skal bestille time over telefon.
Har et ambivalent forhold til personalet. De første årene følte jeg at jeg ble behandlet som et nummer. Ingen empati eller respekt. Etter jeg ble alvorlig syk forandret det seg betraktelig. Da først følte jeg at jeg ble tatt på alvor og ble behandlet som et medmenneske.
Flyttet for en stund siden, men beholdt dr. Ohren som fastlege, men pga den lange ventetiden og gjentatte "forglemmelser" valgte jeg å skifte fastlege.

Lyttende og omsorgsfull

Han er lyttende, omsorgsfull og dyktig. Han er nesten litt for snill, har til og med hans private mobil og han svarer på SMS. Bakdelen med hans tålmodighet er at du selv må være svært tålmodig og sette av tid. Sjelden jeg venter under 1,5 timer på å komme inn. Av denne årsak har barna en annen fastlege, men selv bytter jeg ikke!

Jeg er heldig som har denne legen.

Jeg er heldig som har hatt Ohren som fastlege så lenge jeg har levd,
Ohren er sindig, profesjonell og han behersker kunsten og kommunisere. Skulle ønske jeg kunne si det samme om resepsjonen.