Øyvind Ohren

Saglia Legesenter

Vestheimveien 31 1540 Vestby
Øyvind Ohren er en av 12 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Øyvind Ohren

Den beste legen jeg har hatt

Byttet til han for over 20 år siden etter at jeg hadde hatt to leger som ikke tok min diagnose alvorlig (høyt blodtrykk). Har tok det på alvor og sendte meg til spesilister. Kan takke han for at jeg lever et godt liv i dag. I forbindelse med undersøkelser (2011) fant man også ut at jeg hadde utposninger på hovedpulsåren. Dette hadde man ikke funnet ut hvis han var redd for å sende folk til vidre utredninger. Skiftet denne på Ahus og det har vært vellykket. Går til kontroll hver 3.mnd. og føler jeg blir godt ivaretatt og at han tar seg tid hver gang jeg er der. Han er et godt eksempel på en fastlege.

3 år med venting..

Hos Ohren må man vente ihvertfall 1 time. Men jeg tipper snittet ligger på 1,5-2 timer på avtalt time.

Ikke fornøyd

Jeg har nettopp byttet fastlege etter å ha hatt Dr. Ohren som fastlege i 13 år. Jeg har som regel blitt sendt til andre leger, da han sjeldent har tid. Han oppleves som svært nedlatende og lite medmenneskelig. Etter mitt siste besøk hos han bestemte jeg meg for å bytte fastlege snarest, da han fikk meg til å føle meg "dum" som stilte spørsmål. Anbefales IKKE.

En svært pålitelig og forståelsesfull lege med en enorm kompetanse

Dr. Ohren er en dyktig lege. Han har kjennskap til det meste, og er ikke minst veldig dyktig til å formidle og kommunisere med pasientene sine. Faktisk kan hans rolige, tålmodige og utrolig nøyaktige vesen gå utover pasientene på en dårlig måte også. Legetimene går ofte langt utover avtalt/planlagt tid, og dermed kommer man som regel for seint inn også. En bør regne med å vente mellom én og to timer før en kommer inn til konsultasjon og/eller undersøkelse. Det kan dessuten være problematisk å få kontakt med han dersom man ikke står ansikt til ansikt med han. Men for all del: Dr. Ohren er en familielege av ypperste kvalitet!

"Den beste legen jeg har hatt "

Den beste legen jeg har hatt, faglig dyktig.Sender til spesialist når det er påkrevd.Tar pasienten alvorlig, er god til å lytte og bruker mye tid på pasienten. Er en rolig lege, ikke stresset og alltid høflig. Har hatt samme lege i 11 år og er meget godt fornøyd. Anbefaler ham på det varmeste.