Øyvind Ohren

Tlf: 64 98 04 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Øyvind Ohren er en av 12 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Øyvind Ohren

Lyttende og omsorgsfull

Han er lyttende, omsorgsfull og dyktig. Han er nesten litt for snill, har til og med hans private mobil og han svarer på SMS. Bakdelen med hans tålmodighet er at du selv må være svært tålmodig og sette av tid. Sjelden jeg venter under 1,5 timer på å komme inn. Av denne årsak har barna en annen fastlege, men selv bytter jeg ikke!

Jeg er heldig som har denne legen.

Jeg er heldig som har hatt Ohren som fastlege så lenge jeg har levd,
Ohren er sindig, profesjonell og han behersker kunsten og kommunisere. Skulle ønske jeg kunne si det samme om resepsjonen.

Den beste legen jeg har hatt

Byttet til han for over 20 år siden etter at jeg hadde hatt to leger som ikke tok min diagnose alvorlig (høyt blodtrykk). Har tok det på alvor og sendte meg til spesilister. Kan takke han for at jeg lever et godt liv i dag. I forbindelse med undersøkelser (2011) fant man også ut at jeg hadde utposninger på hovedpulsåren. Dette hadde man ikke funnet ut hvis han var redd for å sende folk til vidre utredninger. Skiftet denne på Ahus og det har vært vellykket. Går til kontroll hver 3.mnd. og føler jeg blir godt ivaretatt og at han tar seg tid hver gang jeg er der. Han er et godt eksempel på en fastlege.

3 år med venting..

Hos Ohren må man vente ihvertfall 1 time. Men jeg tipper snittet ligger på 1,5-2 timer på avtalt time.

Ikke fornøyd

Jeg har nettopp byttet fastlege etter å ha hatt Dr. Ohren som fastlege i 13 år. Jeg har som regel blitt sendt til andre leger, da han sjeldent har tid. Han oppleves som svært nedlatende og lite medmenneskelig. Etter mitt siste besøk hos han bestemte jeg meg for å bytte fastlege snarest, da han fikk meg til å føle meg "dum" som stilte spørsmål. Anbefales IKKE.

En svært pålitelig og forståelsesfull lege med en enorm kompetanse

Dr. Ohren er en dyktig lege. Han har kjennskap til det meste, og er ikke minst veldig dyktig til å formidle og kommunisere med pasientene sine. Faktisk kan hans rolige, tålmodige og utrolig nøyaktige vesen gå utover pasientene på en dårlig måte også. Legetimene går ofte langt utover avtalt/planlagt tid, og dermed kommer man som regel for seint inn også. En bør regne med å vente mellom én og to timer før en kommer inn til konsultasjon og/eller undersøkelse. Det kan dessuten være problematisk å få kontakt med han dersom man ikke står ansikt til ansikt med han. Men for all del: Dr. Ohren er en familielege av ypperste kvalitet!

"Den beste legen jeg har hatt "

Den beste legen jeg har hatt, faglig dyktig.Sender til spesialist når det er påkrevd.Tar pasienten alvorlig, er god til å lytte og bruker mye tid på pasienten. Er en rolig lege, ikke stresset og alltid høflig. Har hatt samme lege i 11 år og er meget godt fornøyd. Anbefaler ham på det varmeste.

Veldig dyktig

Byttet til Ohren i 2006, og der har jeg blitt.. Den beste legen jeg har hatt!!! Litt lang ventetid, men ellers supert!!!

Dyktig lege,men desverre dårlig service på legekontoret

Noen av kontordamene er veldige nedlatende og til tider agressive
Helt umulig å komme igjennom på tlf,kan ta mange timer å få svar.
Når man gir beskjed om problemet til kontoret får man en brysk tilbakemelding om at dette er brukerenes egen skyld som ringer for mye.

Denne legen lever i sin egen verden.

Ohren var en grei lege, for endel år tilbake. I dag fremstår han som en som er mer opptatt av å tilpasse diagnosen etter "det som passer ham best", og lytter i realiteten veldig dårlig til pasientens egne utsagn. Han virker fjern. Er en petimeter på feil måte, og evner ikke å se sammenhenger. Resultatet er at han bruker altfor lang tid på hver pasient, hvor det er helt vanlig at hans pasienter sitter 1 time på venterommet når de faktisk har en timeavtale. En skulle tro at det er fordi han tar seg tid til og lytter til pasientene, men faktisk så er det akkurat motsatt. Han finner ikke veien. Han er dessuten altfor rask til å kaste pilleglass etter pasientene, av en eller annen merkelig grunn. Jeg skal skifte fastlege. Orker ikke denne sendrektige fyren.

Dyktig

Veldig serviceinnstilt, vil det beste for deg - lytter til pasienten.

Den beste legen jeg har hatt her i Norge (jeg er innvandrer)

En av de ytterst få legene som man kan stole på, ALLTID bli hørt av og forlate lettet. Tusen hjertelige takk til leger som han!