Øyvind Ohren

Saglia Legesenter

• Allmennmedisin
  • Indremedisin

1983

Saglia Legesenter Telefonnummer64 98 04 9064 98 04 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Vestheimveien 31 1541 Vestby
Øyvind Ohren er en av 14 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Øyvind Ohren

En god lege, men det tar tid å bli behandlet.

Har hatt dr. Ohren som fastlege siden jeg flyttet til Vestby for 7 år siden. Han er utrolig dyktig i sitt fag og tar seg tid til sine pasienter. Men han er et B-menneske. Kommer ofte sent på jobb slik at pasientene allerede fra første time må vente. Tar seg meget god tid til pasientene og blir ofte forstyrret av private telefonsamtaler og kollegaer, noe som forårsaker lengre og lengre ventetid utover dagen. Dr. Ohren har nok for mange pasienter ift sin egen effektivitet. Han har også lett for å "glemme" avtaler, noe som kan skape problemer for pasienten.
Dr. Ohren er en behagelig og trygg fastlege etter min erfaring, men man må ha veldig god tid. Han er flink til å lytte til pasienten og tar de alvorlig.
Umulig å ha kontakt med legekontoret på nett. Prøvde å bestille time, men det var nytteløst. Og man kan bli sittende lenge når man skal bestille time over telefon.
Har et ambivalent forhold til personalet. De første årene følte jeg at jeg ble behandlet som et nummer. Ingen empati eller respekt. Etter jeg ble alvorlig syk forandret det seg betraktelig. Da først følte jeg at jeg ble tatt på alvor og ble behandlet som et medmenneske.
Flyttet for en stund siden, men beholdt dr. Ohren som fastlege, men pga den lange ventetiden og gjentatte "forglemmelser" valgte jeg å skifte fastlege.

Lyttende og omsorgsfull

Han er lyttende, omsorgsfull og dyktig. Han er nesten litt for snill, har til og med hans private mobil og han svarer på SMS. Bakdelen med hans tålmodighet er at du selv må være svært tålmodig og sette av tid. Sjelden jeg venter under 1,5 timer på å komme inn. Av denne årsak har barna en annen fastlege, men selv bytter jeg ikke!

Jeg er heldig som har denne legen.

Jeg er heldig som har hatt Ohren som fastlege så lenge jeg har levd,
Ohren er sindig, profesjonell og han behersker kunsten og kommunisere. Skulle ønske jeg kunne si det samme om resepsjonen.

Den beste legen jeg har hatt

Byttet til han for over 20 år siden etter at jeg hadde hatt to leger som ikke tok min diagnose alvorlig (høyt blodtrykk). Har tok det på alvor og sendte meg til spesilister. Kan takke han for at jeg lever et godt liv i dag. I forbindelse med undersøkelser (2011) fant man også ut at jeg hadde utposninger på hovedpulsåren. Dette hadde man ikke funnet ut hvis han var redd for å sende folk til vidre utredninger. Skiftet denne på Ahus og det har vært vellykket. Går til kontroll hver 3.mnd. og føler jeg blir godt ivaretatt og at han tar seg tid hver gang jeg er der. Han er et godt eksempel på en fastlege.

3 år med venting..

Hos Ohren må man vente ihvertfall 1 time. Men jeg tipper snittet ligger på 1,5-2 timer på avtalt time.