Erlend Kvamme

Legesenteret i Florvåg Mann, 43 år

Autorisert2002
Ledige plasser 174 av 1420
Vil du bytte til denne fastlegen?

Legesenteret i Florvåg

Postboks 3 5329 Florvåg
Erlend Kvamme er en av 25 fastleger i Askøy

Siste vurderinger av Erlend Kvamme

Dr, Erlend Kvamme

Min konsultasjon med Dr. Kvamme i dag var dårlig, han var utålmodig og sa støtende ting. Som svar på min henvisning ble jeg møtt med en insisterende anbefaling om å bruke smertestillende tabletter.

Mitt inntrykk var at han var irritert og nesten sint på meg.

En uke før konsultasjonen falt jeg og var derfor gul og blå i ansiktet. Dessverre fikk jeg ingen innledende spørsmål fra ham om dette, og måtte selv etterspørre en undersøkelse av sårene. Det føles som han glemmer at vi er mennesker.

Definitivt behov for forbedring av kommunikasjonsferdigheter.

Den fysiske undersøkelsen var bra.

Vil gjerne bytte lege.

Verste legen jeg har vært hos

Så bare inn i pcen mens jeg forklarte hva problemet var. Ingen øyekontakt. Han ga meg ikke noe hjelp eller råd. Hadde ikke noe særlig sympati. Anbefaler ikke å gå til han.

Arrogant

Visst du ikke ber om å bli tatt prøver av, så er ikke han interessert å finne ut noe. Da får du smertestillende å beskjed om å komme tilbake om en uke, visst det ikke er blitt bedre. Blir ikke tatt seriøst, kommer til å bytte fastlege.

Sympatisk, oppmerksom og empatisk

Kvamme er en lege man trenger litt tid for å bli kjent med. Førsteinntrykket er gjerne at han virker distansert og vanskelig å kommunisere med, men enten har han forbedret kommunikasjonsferdighetene sine de siste årene, eller så trenger han tid "to warm up". Når man er fast pasient over tid vil man oppleve ham som en varm og lyttende lege med god tid og et genuint ønske om å hjelpe deg som pasient. Jeg vil derfor anbefale pasientene hans om å gi ham litt tid, det vil du ikke angre på!

Profesjonell

Får raskt time.
Jeg opplever at han stiller mange spørsmål for å få en grundig oversikt, samt gjentar mine svar i egne ord for å sikre at vi forstår hverandre. Jeg fikk rask henvisning i en periode jeg hadde det svært tøft, og jevnlig oppfølging derfra. Jeg mener at han er profesjonell når det kommer til ubehagelige tema, slik at det ikke føles så ille å ta opp emner som kan virke pinlige.
Kan bli bedre på å vise medfølelse.