Erlend Kvamme

Tlf: 56 15 74 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erlend Kvamme er en av 26 fastleger i Askøy

Siste vurderinger av Erlend Kvamme

God lege

Han ser på deg og tar deg på alvor. Ønsker å hjelpe og virker å være genuint interessert. Det går an å diskutere vanskelig problemstillinger.

Anbefales IKKE!!!

Har hatt Erlend Kvamme som fastlege i noen år. Men har stort sett gått til vikaren hans siden Dr. Kvamme ikke verken ser eller hører meg og mine barn som pasienter. Han er usympatisk og arrogant i sin fremtreden og har til og med sagt rett ut til mitt barn at det "må ta seg sammen". Barnet har en diagnose som gjør at det ikke er mulig. Det var dråpen i begeret vårt. Så nå ha vi byttet fastlege. Styr unna!

anbefaler ikke dr.kvamme

Dr. Kvamme er en lege som gjerne ber pasientene om å "se det an", fremfor å gi noen behandling. I stedet for å gi betennelsesdempende, antibiotika og lignende, velger han heller å skrive ut sterke smertestillende (i mitt tilfelle).

Har hatt en del legetimer hos han de siste årene, og jeg har ofte følt at jeg ikke blir gjenkjent, ikke blir tatt på alvor, jeg må selv etterspørre henvisning og/eller diverse prøver.

Hadde med min sønn til en legetime en gang, og da fikk jeg kjeft for at han var med. Han kan bli mye bedre på empati og kommunikasjon med pasientene sine. Han kan også bli vesentlig mye bedre på å ta pasientene sine på alvor. Jeg kommer til å bytte fastlege så snart det blir ledig hos den legen jeg ønsker. Dr. Kvamme anbefales ikke!

Forferdelig

Grusomme opplevelser for hver gang jeg har vært i samtale med Kvamme. Han tar meg absolutt ikke seriøst, og burde lære seg å ha mer empati for pasientene sine. Om du spør om man kan sjekke f.eks om du mangler noe i kroppen, så er det veldig mye om og men før han virkelig gjør det.
Burde også lære seg å kommunisere med pasientene sine. Helst på en annen måte enn det han gjør i dag.

Dr, Erlend Kvamme

Min konsultasjon med Dr. Kvamme i dag var dårlig, han var utålmodig og sa støtende ting. Som svar på min henvisning ble jeg møtt med en insisterende anbefaling om å bruke smertestillende tabletter.

Mitt inntrykk var at han var irritert og nesten sint på meg.

En uke før konsultasjonen falt jeg og var derfor gul og blå i ansiktet. Dessverre fikk jeg ingen innledende spørsmål fra ham om dette, og måtte selv etterspørre en undersøkelse av sårene. Det føles som han glemmer at vi er mennesker.

Definitivt behov for forbedring av kommunikasjonsferdigheter.

Den fysiske undersøkelsen var bra.

Vil gjerne bytte lege.

Verste legen jeg har vært hos

Så bare inn i pcen mens jeg forklarte hva problemet var. Ingen øyekontakt. Han ga meg ikke noe hjelp eller råd. Hadde ikke noe særlig sympati. Anbefaler ikke å gå til han.

Arrogant

Visst du ikke ber om å bli tatt prøver av, så er ikke han interessert å finne ut noe. Da får du smertestillende å beskjed om å komme tilbake om en uke, visst det ikke er blitt bedre. Blir ikke tatt seriøst, kommer til å bytte fastlege.

Sympatisk, oppmerksom og empatisk

Kvamme er en lege man trenger litt tid for å bli kjent med. Førsteinntrykket er gjerne at han virker distansert og vanskelig å kommunisere med, men enten har han forbedret kommunikasjonsferdighetene sine de siste årene, eller så trenger han tid "to warm up". Når man er fast pasient over tid vil man oppleve ham som en varm og lyttende lege med god tid og et genuint ønske om å hjelpe deg som pasient. Jeg vil derfor anbefale pasientene hans om å gi ham litt tid, det vil du ikke angre på!

Profesjonell

Får raskt time.
Jeg opplever at han stiller mange spørsmål for å få en grundig oversikt, samt gjentar mine svar i egne ord for å sikre at vi forstår hverandre. Jeg fikk rask henvisning i en periode jeg hadde det svært tøft, og jevnlig oppfølging derfra. Jeg mener at han er profesjonell når det kommer til ubehagelige tema, slik at det ikke føles så ille å ta opp emner som kan virke pinlige.
Kan bli bedre på å vise medfølelse.

Ikke å anbefale

Han er ikke hyggelig på noen måte. Du blir ikke tatt seriøst, ser deg aldri i øynene, ser alltid på pc. Går der ifra uten noe form for hjelp. Tror mannen rett og slett mangler empati og har ikke lært seg hvordan man snakker til folk. Han ba meg søke på internett om info om graviditet. Skulle tro legen som sitter foran meg skal kunne svare på dette men den gang ei.

Ikke empatisk, gjør at man føler seg usikker.

Føler at man ikke blir tatt seriøst. Han ser mer inn i pc-skjermen enn å lytte til pasienten. Mann av få ord. Føler at han har en irritabel tone. Spessielt om man fikk legetime før lunsjen hans.

Distre

Virker usikker og vanskelig å få øyekontakt med, lite interessert i å under søke rettigheter for deg eller sette seg inn i ting som han ikke er sikker på, dette fører til forsinkelser og utsettelser og en føler seg overlatt til seg selv.Inntrykk av at han rømmer fra ansvar og tar ikke kontakt med deg når jeg har bedt han ringe.

Dårlige opplevelser..

Jeg har vært hos denne legen to ganger med forskjellige problemer. Begge gangene har legen virket usikker og litt hardhendt ved undersøkelser. Jeg har gått derfra med en følelse av manglende empati og forståelse. For å nevne noe positivt så får man time raskt.

Mareritt

Finner det rart at Dr Kvamme fremdeles opptrer som lege. En mindre forståelsesfull og imøtekommende lege skal man lete lenge etter.

Useriøs lege

Man blir ikke tatt på alvor når man kommer til han og forteller hva som er gale. Han "kjefter" nærmest på en, og sier man at man har smerter så påstår han at dette ikke er tilfelle etc etc. Sluttet til slutt å gå til legen pga jeg aldri ble tatt på alvor av denne mannen. Forferdelig lege å ha!

Dårlig opplevelse

Hver gang jeg har vært innom med Erlend Kvamme har følte jeg at man ikke blir tatt seriøst. Svært negativ og aldrig positiv, får 'kjeft' om man prøver å komme med innspill.

Ikke anbefalt

Når det er 6år siden du var hos legen sist, regner man med å bli tatt seriøst når du først velger å ta turen.
Fant ut hva jeg hadde problemer med etter ett 5minutters langt besøk hos min nye fastlege.

Ønsker alle pasienter til Dr. Kvamme lykke til.

Bryr seg ikke

Kvamme er utrolig tafatt som legen. Man får feks ikke henvisninger til videre utredning, uten at en selv kan tenke seg til behovet. Det virket aldri som om han husket hvem jeg var for hver gang, eller at han noensinne leste gjennom journalen min.

Du får timer raskt.