Jon Terje Larsen

Tlf: 56 15 83 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jon Terje Larsen er en av 26 fastleger i Askøy

Siste vurderinger av Jon Terje Larsen

Flink Fastlege

Jeg har hatt Larsen i mange år nå over 18 år :) han er veldig flink både som lege og som lytter. Hele familien går til ham både de store og de små. Veldig fornøyd med ham som fastlege. En snill vesen og en flink fastlege :)

Helt uegnet som lege

Etter å ha vært på 2-års kontroll med min datter til denne legen er jeg helt sjokkert over at han i det hele tatt er ansatt på et ellers velfungerende legesenter.

Legen var ikke til stede da vi kom til timen. Etter en tid kom det en annen lege og sa at vi kunne gå inn til Larsen, da han hadde gått å satt seg og begynt å jobbe uten å kalle oss inn. Han satt med ryggen til ved PCen og hilste verken på meg eller min datter. Han prøvde etterhvert å undersøke min datter men hun opplevde han som skremmende og fremmed. Han gjorde ingenting for å skape tillit med hverken henne eller meg. Da hun begynte å gråte etter han hadde forsøkt å holde armene hennes for å lyse henne i øynene sa han brått; - Hadet. -Hadet? sa jeg overrasket. Til svar fikk jeg; -Ja her er det jo ikke mer å hente.

Jeg har aldri i mitt liv gått gråtende fra en rutinekontoll på helsestasjonen. Det gjorde jeg denne dagen.

En god lytter

Han er barnelege til mine 2 små og jeg synes han alltid har lyttet når det er noe som har bekymret meg og fått gode svar. En mann av få ord, men det betyr ingenting når han har et behagelig vesen og kan det han driver med!

Veldig dyktig og tar meg seriøst.

Jeg syntes Dr. Larsen er en veldig flink lege. Han spør, lar meg fortelle, vurderer, sier sin mening, begrunner og kommer med gode løsninger. Jeg blir tatt på alvor og har fått tatt blodprøver, EKG, fått hennvisninger ol. Tidligere leger har nærmest ledd meg opp i ansiktet og bare spøket bort problemene mine..

Dette er en godt voksen mann, og jeg vil nok tro at han passer best for voksne pasienter, eller hvert fall pasienter som kan forklare seg selv, og begrunne hvilken hjelp de ønsker. Han er ikke av den lettvindte typen som bare skriver ut resepter uten å spørre, vurdere og komme med alternative løsninger før man går på medisin. Jeg måtte ta blodprøver før jeg fikk allergimedisin selvom jeg hadde tatt det hos min forrige fastlege for et par år siden. Jeg ser på det som en bra ting at han vil være sikker før han setter meg på medisin.

Jeg er hvert fall veldig fornøyd med Jon Terje, som fastlege!

Det er dog ikke noe lett å komme igjennom på telefonen. Ventet opp til 30 min for å snakke med en i resepsjonen, og det er for dårlig.. Fint legesenter, bra beliggenhet, hyggelige og fagdyktige folk.

Flink!

Får jobben gjort og uten noe dilldall. Han er VELDIG flink med barn, snakker og tuller. Litt mer alvorlig med voksne slik jeg liker det, for jeg går til legen for å løse medisinske problemer ikke snakke om været.

Dårlig barnelege på helsestasjonen

Han er nok faglig flink.men utrolig dårlig på kontakt m pasienter både barn og voksen.Vil påstå at det er en tragedie at helsestasjonen bruker han som barnelege der på kontrollene når barna er små.ingen kommunikasjon /barnetekke og altfor mye fokus på pcen..det går an å være litt hyggelig så barna ikke blir helt skremt.Det er heller ikke lett å oppfatte når timen og undersøkelsene er over for han sier ingenting om det og bare fortsetter å skrive.."er du her ennå" fikk jeg høre en gang det skjedde.
Glad jeg ikke har han som fastlege

veldig flink

Jeg har hatt Jon Terje som lege stort sett hele mitt voksne liv og har vært inne mange ganger av forskjellige grunner. Jeg har ingenting negativt å si, på kommunikasjonen. Jeg spør og graver kanskje litt mer enn de fleste, men det er min helse det er snakk om og da må man så klart ta litt tak selv.

Opplever Jon Terje som en jeg kan stole på, og som en meget dyktig fastlege. Han er også kjapp på papirer/henvisninger når jeg trenger det.

Støttefunksjoner ved Fenring Legesenter er derimot av en helt annen karakter. Frekke og vanskelige folk i skranken, og alltid MEGET lang telefonkø....

Ikke den beste!

Denne legen er faglig dyktig, men det er ikke nok. Han er ”en mann av få ord”, og dessverre ikke særlig flink med kommunikasjonen, og det å se pasienten. Men en god lege skal også beherske denne egenskapen, da god kommunikasjon er av stor betydning for at pasienten skal bli ivaretatt på en tilfredsstillende måte. Vil derfor ikke anbefale denne legen.

En grei kar

Denne legen virker dyktig faglig og har håndtert de medisinske problemene han har fått presentert av familien min. Derimot kan han bli bedre på kundebehandling; man lurer jo av og til om han stiller spørsmål til deg eller til PC-skjermen, ettersom det er skjermen han ser på.