Hans Petter Lie

Engen Legesenter DA
Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Hans Petter Lie er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Hans Petter Lie

Effektiv, kanskje litt for effektiv

Først og fremst: Selv har jeg ingen medisinsk skolering, men Hans Petter fremstår som faglig stødig. Han er restriktiv mtp. å skrive ut legemidler til annen bruk enn det de er laget for, og han skriver ikke ut antibiotika uten videre. Så vidt jeg vet har han aldri bommet på noen diagnose på tross av at han lirer dem av seg nesten før du er ferdig med å ramse opp symptomene. Han er effektiv, men noen ganger opplever jeg at det kanskje går litt for fort. Han er ikke en utadvendt type som gir deg følelsen av at han bryr seg om akkurat deg og ditt. Litt for ofte føles det som om jeg forstyrrer ham fra å drive med langt mer viktig arbeid enn å høre på meg - og enda mer viktig enn å opplyse om medisinering eller annet jeg bør (/ikke bør) gjøre i forbindelse med behandlingen etter legebesøket.

Dyktig og flink

Gode fagkunnskaper. Effektiv. Flink å henvise videre der det trengs. Jeg har hatt Lie som fastlege i flere år og er svært fornøyd.

Lite hyggelig

Han sitter omtrent bare vendt mot pc'en og henvender seg sjeldent direkte mot deg, noe som gjør meg veldig ukomfortabel fordi jeg føler at jeg er til bry som dukker opp. En gang hadde jeg flere ting jeg ville ta opp, men ble så godt som kastet ut fordi jeg hadde "brukt opp tiden min". Forlot en gang legesenteret i gråt fordi jeg var frustrert over oppførselen hans.

Men helsesøstrene på legesenteret er FANTASTISKE! Kjempehyggelig, blide og meget kompetente. De får deg til å føle deg både trygg og vel.

Ok fastlege

50+ konsultasjoner med Hans.

Positive:
I de nye lokalene er ventetiden redusert betraktelig, 9/10 konsultasjon på tiden. Lengste jeg har ventet er 35min(en lege var vekk,fødestuen)
Han er direkte og sier det som det er.
Tar heller flere prøver en færre.
Loggfører ALT.
Føles som han er medisinsk dyktig.
Kommuniserer med andre leger/spesialister for å få best resultat.
Veldig god oppfølging både på telefon og ved nye konsultasjoner.

Negative:
Han fremstår som stresset og haster alltid. Kanskje litt vimsete
Man må ha bein i nesen for å stille flere spørsmål enn et.
Han sitter og skriver for det meste på pc (ok for min del)

Må også nevne damene i resepsjonen og laboratoriet. Alltid godt humør, problemløsere og kjappe.

Vis jeg hadde fått tilbudet om å få han som fastlege der jeg flytter, hadde jeg sagt ja.

Den værste legen jeg har vært borte for

Dr.lie tar seg ikke tid til pasientene sine. Kun ett problem PR konsultasjon, har flere ganger gått inn med flere spørsmål for så å bli nektet å stille dem pga tid. ( har aldri fått lov å være der inne mer enn 15 min) man blir regelrett slengt ut når han virker ferdig. Dr.lie er heller ikke spesielt vennlig og kontoret er uryddig. Fraråder dere til å bruke dr.lie