Hans Petter Lie

Engen Legesenter DA

1983

Ingen på venteliste

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Hans Petter Lie er en av 241 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Hans Petter Lie

Kommunikasjons problemer på høyt nivå.

Dr Lie, er definetivt den dårligste legen jeg har møtt iforhold til kommunikasjon og er utrolig vanskelig og få inn spørsmål, om du har flere ting du vil ta opp iløpetav timen, som du må vente 30-40 minutter etter du har fått time, vil du føle at du tråkker han på tærene, han strekker ut hånden å byr farvell, om du prøver og gjennoppta samtalen eller stille spørsmål vedrørende noe annet du har problemer med sier han blankt nei og ber deg bestille ny time, selvom du har vært der i maxmimum 15 minutter.
har hatt 2 møter med denne legen, og kommer til og bytte fast lege med engang jeg får mulighet.

Begynte bra

Fremstod som faglig dyktig selv om evnen til å kommunisere med annet enn datamaskinen forran seg kunne vært noe å jobbe med.

Ser andre skriver de opplever han som knapp, men velger å sjå på det som en positiv ting at han prøver å holde oppsatt tid - selv om han kanskje burde vært flinkere å selv sette av mer tid, og formidle til pasienter at de bør be om mer tid når timer settes opp.

Følte imidlertid eg måtte bytte lege etterhvert som det å endre en dosering ble undersøkelser og å forklare alt fra begnnelsen av, selv om han regelmessig hadde gjort samme undersøkelser over lengre tid.

Profesjonell

Dr Lie har gode fagkunnskaper, han lytter bra, stiller deg masse spørsmål og prøver å finne årsak av sykdom. Jeg er veldig fornøyd.

Har ikke tid

Man føler man må skynde seg når man besøker denne legen, jeg har brukt han flere ganger fordi jeg ikke har hatt noe langvarig sykdom, stort sett vert innom for å få lege erklæring. Jeg har alltid fått dette, går ikke til legen for morro skyld. Derimot har jeg alltid tenkt at får jeg en sykdom som trenger oppmerksomhet utover sykemelding bytter jeg lege.
I tillegg bør man ikke bruke Engen legesenter om man kommer med egen bil, da er det enklere å benytte legesenter utenfor bykjernen, får de som bor i området er det en annen sak. Lie vil helst ikke at du bruker for mye tid på kontoret hans så det lukter business lang vei, jeg oppdaget nylig at han er daglig leder for senteret, får håpe de andre legene bruker bedre tid på sine pasienter.
Det er også vanskelig å håndtere uriktige fakturaer med legesenteret, de bruker ett aggresiv "inkassofirma" som hendviser til legesenteret istedet for å behandle feilfaktureringen. Setter ikke foten innom der flere ganger...

Sikkert kunnskapsrik, men dårlig på pasientbehandling.

Er mest opptatt av hva han får tid til å skrive på pc' en. Unngår øyekontakt. Om jeg etter en konsultasjon hadde snudd og gått inn igjen på kontoret hans, tror jeg ikke han hadde kjent meg igjen.