Hans Petter Lie

Engen Legesenter DA

1983

Engen Legesenter DA Telefonnummer55 30 49 5055 30 49 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Hans Petter Lie er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Hans Petter Lie

Har ikke tid

Man føler man må skynde seg når man besøker denne legen, jeg har brukt han flere ganger fordi jeg ikke har hatt noe langvarig sykdom, stort sett vert innom for å få lege erklæring. Jeg har alltid fått dette, går ikke til legen for morro skyld. Derimot har jeg alltid tenkt at får jeg en sykdom som trenger oppmerksomhet utover sykemelding bytter jeg lege.
I tillegg bør man ikke bruke Engen legesenter om man kommer med egen bil, da er det enklere å benytte legesenter utenfor bykjernen, får de som bor i området er det en annen sak. Lie vil helst ikke at du bruker for mye tid på kontoret hans så det lukter business lang vei, jeg oppdaget nylig at han er daglig leder for senteret, får håpe de andre legene bruker bedre tid på sine pasienter.
Det er også vanskelig å håndtere uriktige fakturaer med legesenteret, de bruker ett aggresiv "inkassofirma" som hendviser til legesenteret istedet for å behandle feilfaktureringen. Setter ikke foten innom der flere ganger...

Sikkert kunnskapsrik, men dårlig på pasientbehandling.

Er mest opptatt av hva han får tid til å skrive på pc' en. Unngår øyekontakt. Om jeg etter en konsultasjon hadde snudd og gått inn igjen på kontoret hans, tror jeg ikke han hadde kjent meg igjen.

Effektiv, kanskje litt for effektiv

Først og fremst: Selv har jeg ingen medisinsk skolering, men Hans Petter fremstår som faglig stødig. Han er restriktiv mtp. å skrive ut legemidler til annen bruk enn det de er laget for, og han skriver ikke ut antibiotika uten videre. Så vidt jeg vet har han aldri bommet på noen diagnose på tross av at han lirer dem av seg nesten før du er ferdig med å ramse opp symptomene. Han er effektiv, men noen ganger opplever jeg at det kanskje går litt for fort. Han er ikke en utadvendt type som gir deg følelsen av at han bryr seg om akkurat deg og ditt. Litt for ofte føles det som om jeg forstyrrer ham fra å drive med langt mer viktig arbeid enn å høre på meg - og enda mer viktig enn å opplyse om medisinering eller annet jeg bør (/ikke bør) gjøre i forbindelse med behandlingen etter legebesøket.

Dyktig og flink

Gode fagkunnskaper. Effektiv. Flink å henvise videre der det trengs. Jeg har hatt Lie som fastlege i flere år og er svært fornøyd.

Lite hyggelig

Han sitter omtrent bare vendt mot pc'en og henvender seg sjeldent direkte mot deg, noe som gjør meg veldig ukomfortabel fordi jeg føler at jeg er til bry som dukker opp. En gang hadde jeg flere ting jeg ville ta opp, men ble så godt som kastet ut fordi jeg hadde "brukt opp tiden min". Forlot en gang legesenteret i gråt fordi jeg var frustrert over oppførselen hans.

Men helsesøstrene på legesenteret er FANTASTISKE! Kjempehyggelig, blide og meget kompetente. De får deg til å føle deg både trygg og vel.