Hans Petter Lie

Engen Legesenter DA Mann, 61 år

Autorisert1983
Ledige plasser 144 av 1750
Vil du bytte til denne fastlegen?

Engen Legesenter DA

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Hans Petter Lie er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Hans Petter Lie

Dyktig og flink

Gode fagkunnskaper. Effektiv. Flink å henvise videre der det trengs. Jeg har hatt Lie som fastlege i flere år og er svært fornøyd.

Lite hyggelig

Han sitter omtrent bare vendt mot pc'en og henvender seg sjeldent direkte mot deg, noe som gjør meg veldig ukomfortabel fordi jeg føler at jeg er til bry som dukker opp. En gang hadde jeg flere ting jeg ville ta opp, men ble så godt som kastet ut fordi jeg hadde "brukt opp tiden min". Forlot en gang legesenteret i gråt fordi jeg var frustrert over oppførselen hans.

Men helsesøstrene på legesenteret er FANTASTISKE! Kjempehyggelig, blide og meget kompetente. De får deg til å føle deg både trygg og vel.

Ok fastlege

50+ konsultasjoner med Hans.

Positive:
I de nye lokalene er ventetiden redusert betraktelig, 9/10 konsultasjon på tiden. Lengste jeg har ventet er 35min(en lege var vekk,fødestuen)
Han er direkte og sier det som det er.
Tar heller flere prøver en færre.
Loggfører ALT.
Føles som han er medisinsk dyktig.
Kommuniserer med andre leger/spesialister for å få best resultat.
Veldig god oppfølging både på telefon og ved nye konsultasjoner.

Negative:
Han fremstår som stresset og haster alltid. Kanskje litt vimsete
Man må ha bein i nesen for å stille flere spørsmål enn et.
Han sitter og skriver for det meste på pc (ok for min del)

Må også nevne damene i resepsjonen og laboratoriet. Alltid godt humør, problemløsere og kjappe.

Vis jeg hadde fått tilbudet om å få han som fastlege der jeg flytter, hadde jeg sagt ja.

Den værste legen jeg har vært borte for

Dr.lie tar seg ikke tid til pasientene sine. Kun ett problem PR konsultasjon, har flere ganger gått inn med flere spørsmål for så å bli nektet å stille dem pga tid. ( har aldri fått lov å være der inne mer enn 15 min) man blir regelrett slengt ut når han virker ferdig. Dr.lie er heller ikke spesielt vennlig og kontoret er uryddig. Fraråder dere til å bruke dr.lie

Fantastisk!

Får alltid time innen meget kort tid. Han stiller spørsmål knyttet til sykdomsforløpet, og er og interessert i hverdagslivet generelt. Jeg føler meg alltid ivaretatt når jeg er på legetime hos han. Legen tar seg tid til å svare på andre medisinske spørsmål (selvom timen ikke dreide seg om de). Legetimen er aldri over før alle spørsmål er besvart.

Foruten at han er en fantastisk lege, må jeg og rette skryt til de øvrige ansatte hos Engen legekontor. Alltid hyggelig og smilende. Er ikke fastlegen tilgjengelig, kommer man til en av de andre praktiserende legene på kontoret. De og er fantastisk!!