Birgitte Fos Lundekvam

Folke Bernadottesvei 52 5147 Fyllingsdalen
Birgitte Fos Lundekvam er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Birgitte Fos Lundekvam

Missfornøyd.

Veldig snill og grei. Jeg har erfart flere ganger at andre personer rundt meg i dagliglivet (som ikke er leger) må diagnostisere meg før jeg kan be om den rette medisinen. Ventetiden er på over en mnd for legetime, å få akutt time på Oasen Legesenter er nærmest umulig.

Anbefales sterkt om du bare skal ha noe medisin. Men om du ikke er glad i å gå til legen anbefaler jeg ikke henne. Du møter en del motgang ved akutt time bestilling og ekstremt lang ventetid ved vanlig bestilling.

Ikke fornøyd

Det tar lang tid å få time hos dr. Lundekvam, ofte opp til en måneds ventetid. Når man først kommer, må man vente lenge, som oftest over 30 min før man kommer inn. Den opplevelsen jeg har hatt, er at hun da vil ha deg ut igjen så fort som mulig. Har aldri hatt noen positive opplevelser hos denne legen. Hun er smilende og hyggelig, men non-verbalt uttrykker hun at hun har dårlig tid, og at problemene man kommer med ikke er viktige i det hele tatt.

Hastverk og bryr seg lite

Har veldig dårlig tid til pasientene, bryr seg lite om symptomene, kjenner ikke til bivirkninger fra medisinene som står som vanlige, kjenner ikke til eller ikke er interessert i å finne passende behandling.

Beste legen eg har hatt

Virkelig flink lege. Tar seg god tid til pasientene sine og lytter til det du har å sei. Spør også alltid til slutt om det er noko anna du lurer på. Blid og hyggelig dame.

Hyggelig, men diagnostisering må du gjøre selv!

Birgitte er stort sett smilende og hyggelig som vesen.
Dessverre er hun svært lite flink til å tenke 'ute av boksen' og engasjere seg i å finne ut av pasientens medisinske behov dersom mer sammensatte eller komplekse. Hun holder seg lite oppdatert på forskningsfronten, og stoler ofte blindt på blodprøveresultater. Og har lett for å avskrive pasientens symptomer dersom disse ikke stemmer med bildet dannet av resultatene uten å ta initiativ til å undersøke videre for å avdekke hva symptomene skyldes.
I tillegg tar hun seg lite tid til å lytte til pasienten, og du føler deg ofte feiet ut døren så fort du setter foten innenfor.
Ikke velg denne legen dersom du har andre behov enn sporadiske antibiotikakurer e.l.!!