Birgitte Fos Lundekvam

Oasen legesenter DA

1987

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Oasen legesenter DA
Folke Bernadottesvei 52 5147 Fyllingsdalen
Tlf: 55 17 50 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Birgitte Fos Lundekvam er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Birgitte Fos Lundekvam

utrulig enkel å ha med å gjere!

No skal det seiast at eg ikkje likar å gå til lege, og sjeldan går til legen, men dei gangane eg har gått/ hatt kontakt med Birgitte har eg vore so positivt overraska!
Ho er genuint interessert i meg som både person og pasient og eg har fått den hjelpa og dei svara eg har vore ute etter.
No har eg flytta til Bremanger, og har fortsatt fastlege i Bergen (over 5 timar unna), men det har faktisk ikkje vore noko problem. Her i Bremanger tar det ofte opp til månadar for ein legetime, og legevakta er som regel 45 min kjøring pr veg.. Derfor har eg hatt kontakt med Oasen legesenter og Birgitte over telefon når det har vore noko, og det har rett og slett bere vore utruleg ENKELT og sytalaust.

Seinast i går var eg hjå fysio, der eg fekk beskjed om å ta en kur med betennelsedempende. For å få tabletter måtte eg eigentleg på legevakta, noko som er vanskeleg iom at eg ikkje klarar å kjøre bil 45 min kvar veg pga smerter. Ringde til Oasen Legesenter og forklarte situasjonen, og med ein telefonsamtale til min fysio, fekk eg melding kort tid etter om at resept var skriven ut og låg på apotek for henting.
Kan ikkje beskrive kor takknemlig eg er over å ha ein fastlege der slike småting kan fiksest så enkelt og greit!

Legane her i Bremanger hadde krevd ein legetime for å skrive ut ein enkel resept, sjølv med diagnose og forklaring fra fysio. (kan jo tape litt pengar på det viss ikkje). Så Birgitte og Oasen Legesenter er mykje enklare å ha som fastlege, sjølv om eg bur 5 tima unna og ikkje kan møte opp ansikt- til ansikt.
Evig takknemlig!!!

Missfornøyd.

Veldig snill og grei. Jeg har erfart flere ganger at andre personer rundt meg i dagliglivet (som ikke er leger) må diagnostisere meg før jeg kan be om den rette medisinen. Ventetiden er på over en mnd for legetime, å få akutt time på Oasen Legesenter er nærmest umulig.

Anbefales sterkt om du bare skal ha noe medisin. Men om du ikke er glad i å gå til legen anbefaler jeg ikke henne. Du møter en del motgang ved akutt time bestilling og ekstremt lang ventetid ved vanlig bestilling.

Ikke fornøyd

Det tar lang tid å få time hos dr. Lundekvam, ofte opp til en måneds ventetid. Når man først kommer, må man vente lenge, som oftest over 30 min før man kommer inn. Den opplevelsen jeg har hatt, er at hun da vil ha deg ut igjen så fort som mulig. Har aldri hatt noen positive opplevelser hos denne legen. Hun er smilende og hyggelig, men non-verbalt uttrykker hun at hun har dårlig tid, og at problemene man kommer med ikke er viktige i det hele tatt.

Hastverk og bryr seg lite

Har veldig dårlig tid til pasientene, bryr seg lite om symptomene, kjenner ikke til bivirkninger fra medisinene som står som vanlige, kjenner ikke til eller ikke er interessert i å finne passende behandling.

Beste legen eg har hatt

Virkelig flink lege. Tar seg god tid til pasientene sine og lytter til det du har å sei. Spør også alltid til slutt om det er noko anna du lurer på. Blid og hyggelig dame.

Hyggelig, men diagnostisering må du gjøre selv!

Birgitte er stort sett smilende og hyggelig som vesen.
Dessverre er hun svært lite flink til å tenke 'ute av boksen' og engasjere seg i å finne ut av pasientens medisinske behov dersom mer sammensatte eller komplekse. Hun holder seg lite oppdatert på forskningsfronten, og stoler ofte blindt på blodprøveresultater. Og har lett for å avskrive pasientens symptomer dersom disse ikke stemmer med bildet dannet av resultatene uten å ta initiativ til å undersøke videre for å avdekke hva symptomene skyldes.
I tillegg tar hun seg lite tid til å lytte til pasienten, og du føler deg ofte feiet ut døren så fort du setter foten innenfor.
Ikke velg denne legen dersom du har andre behov enn sporadiske antibiotikakurer e.l.!!

Dyktig,kjapp og hyggelig!

Flyttet til Fyllingsdalen for 6 år siden. Skiftet fastlege 3 ganger før jeg fant Birgitte Lundekvam. Håper hun blir her lenge. Beste legen jeg har hatt noengang!

Anbefales på det sterkeste!

Var hos Birgitte Fos Lundekvam i dag for første gang. For en hyggelig opplevelse! Hun var skikkelig blid og hyggelig! I tillegg var hun kunnskapsrik og flink! Hun virket oppriktig interessert og lyttet til det jeg hadde på hjertet. Kom med gode forslag og jeg følte meg ivaretatt på en måte jeg sjeldent har følt når jeg har vært til lege. Er virkelig glad jeg har fått plass hos henne. Tusen takk!
I tillegg var øvrig personell på legekontor og laboratorium veldig hyggelige og hjelpsomme.

Utolig dyktig lege!

En lege som absolutt tar seg tid til pasienten.
Flin & dyktig på de fleste områder.Og ikke minst svært hyggelig/hjelpsom!
Meget godt fornøyd med denn lege!!

Dyktig og positiv

Rask og alltid positiv. Står på pasientens side og er veldig løsningsorientert. Henviser til spesialist nødvendig. Lytter til pasienten.
Trygg, kan ta opp alle problemstillinger med henne.

Trygghet

Har hatt en fastlege i 27 år. Erfaring etter alle disse årene, er trygghet. Kjapp, går rett på sak. Du føler trygghet

Likefrem og dyktig!

Hyggelig dame som er kjapp når det gjelder mindre viktige ting (som fornying av resepter o.l.), men som tar seg tid når du virkelig har behov for det. Anbefales!

Veldig bra

Flink, grei, god og effektiv. Har alltid vært fornøyd med behandlingen jeg får hos henne.

Bra

Kjapp og hyggelig lege, kanskje litt for kjapp.
Men har mye erfaring.

Flott lege!

Kjekk og grei - nøktern i beskrivelser av evt problem.

Helt fantastisk!

En helt fantastisk lege, imøtekommende og forståelsesfull. Hun har kanskje noe knapt med tid, men hun får alltid tid til en liten samtale, hun kan sakene sine og er kjapp i avtrekkeren om det er noe. Håper hun snart blir ledig slik at jeg kan komme tilbake til henne :-)

Effektiv og empatisk.

Har hatt henne som lege i minst 25 år, og opplever henne som dyktig, profesjonell og med empati. Det eneste minuset er at hun av og til har for dårlig tid, derfor kan det også være vanskelig å komme i kontakt med henne.

Innbyr til samtale, oppriktig.

En handlingens dame med stor innsikt og kunnskap. Oppleves noe hektisk, men tar seg tid når det trengs.

Trygghet, lyttende, seriøs

Etter 27 år, sier det seg selv, hvor fornøyd jeg er med henne. Topp 10.
Hva skal jeg gjøre når hun går av med pensjon.Trygghet, smilende, hun er som en vennine

Imøtekommende,lyttende og blid.

En dyktig lege med lang erfaring. Hun er forståelsesfull og tar tak i problemene. Her føler jeg meg i trygge hender.