Karina Koller Løland

Tlf: 55 11 78 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Karina Koller Løland er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Karina Koller Løland

Mindre empatisk

Opplevde denne legen på legevakten i Fana.

Jeg opplevde ikke at hun tok mine symptomer på alvor.
En mindre hyggelig opplevelse.

Straight shot

Hadde problemer med henne i begynnelsen, da jeg fant henne litt kald og dette gjorde meg engstelig, men etter en snakk om dette, endret det seg og hun tok seg mer tid til forklaring. Jeg har total tillit til henne og liker henne veldig godt. Hun er dyktig og grundig. Tommelen opp!

Der er litt ventetid, men viktig at hun tar seg tid nok med pasientene sine. Jeg venter gjerne.

Ikke fornøyd

Er alltid forsinket, alt fra 30 min - 60 min, når du først kommer inn så har hun ikke tid til deg, og spør om vi skal ta det på neste time.
Å få tatt en blodprøve etc, er ikke bare bare. Fatter seg i korthet og hun vet best. Har alltid dratt fra legetimene 200,- fattigere og ikke et spor klokere eller med svar på det jeg hadde time for. Vil ikke anbefale henne til andre, da jeg utelukkende bare har negative erfaringer. Kokstad medisinske senter skal ha pluss for at man alltid får en akutt time på dagen enten hos fastlegen eller en annen tilgjengelig lege.

Anbefales ikke

Har opplevd henne som frekk og uforskammet, samt uinteressert i å løse pasientens problemer. Alltid lenge å vente på venterommet og liten tid til pasientene. Vil ikke anbefale henne til noen. Har byttet fastlege.

Fantastisk!

Ho hører alltid på meg, er faglig flink og tar godt i mot meg og mine 2 barn.
Kan fortelle henne "alt" og føler ho forstår meg og situasjonen eg er i. Kjapp og grei vurdering av barnene de gangene de har vært der.

Litt forsinket til timene.

Veldig fornøgd!

Anbefales ikke

Dette er den verste fastlegen jeg har opplevd for både meg og min sønn. Hun virker totalt uinteressert uansett hvilke plager man har og bagatelliserer alt uten å gjøre noe for å identifisere bakenforliggende årsaker.Jeg føler ikke at denne legen tar meg på alvor og lever ikke opp til mine forventninger. Basert på overstående blir det bytte av fastlege for meg og min sønn.

Flink

Hyggelig og bestemt dame. Vil aldri bytte.
Jeg stoler på henne.
Min sønn og jeg bruker henne. Hun er posetiv og dyktig i sitt arbeid.

Ikke interessert i min helse

Har hatt denne legen i halvannet år. Er ikke fornøyd, hun virker mer som en saksbehandler fra NAV enn en lege. Rart å ha en lege som ikke er interessert i helsen min. Hun har brukt en stor del av en legetime til å kritisere meg for småting. Får følelsen av at hun ikke har tid til meg, og at hun vil at jeg skal koste minst mulig i forhold til undersøkelser hos spesialister. Nå har jeg skiftet fastlege og gleder meg til et godt samarbeid med den nye legen.

ikke å anbefale

Før du har fått snakket ferdig har hun bestemt diagnosen. Lytter ikke, og fortalte om alt hun hadde opplevd. Ikke intresert i om hennes familie har hatt samme sykdom. Ungene ville heller ikke gå til hun. Har skiftet fastlege.

Ikke å anbefale

Dette er den rett ut den verste legen jeg noen gang har vært hos.
Jeg var inne hos henne en gang og noe mer uforskammet skal man lete lenge etter.
Dette er første og siste gang jeg setter mine ben hos denne legen.

Effektiv og vennlig!

Jeg har hatt Karina som fastlege i over to år, blandt annet gjennom et litt komplisert svangerskap, og er godt fornøyd. Hun er effektiv, ja, men er vennlig, tar seg tid, lytter og har lest f.eks. epikrise fra sykehus/satt seg inn i prøvesvar i forkant av timen.
Dessverre kan en måtte vente opp til en time på venterommet før en får komme til, men til gjengjeld får en time på dagen ved behov, og hun har tatt i mot barna mine både i lunsjen og seint på dag.

Følger opp

Hun er veldig seriøs og følger skikkelig opp. Seriøs og viser omsorg på en bestemt måte, samtidig som hum lytter.

Opplevelsen sitter ennå i

Jeg hadde henne som lege i Florø på begynnelsen av 90 tallet og da jeg skulle fjerne en føflekk i underlivet beskjedent ga uttrykk for smerte da hun satte bedøvelsessprøyten, sa hun bryskt at når jeg kunne klare å føde så kunne jeg klare dette. Jeg husker ennå hvor liten jeg følte meg. Sånn skal ikke en lege oppføre seg. Det hjelper ikke å kunne det rent faglige når man er inkompetent og uempatisk i møte med mennsker. Hvorfor bli lege om man ikke ønsker å lindre problemene for andre mennesker?

Ikke fornøyd

En hyggelig dame, men ikke så lett å kommunisere med. Altfor kort og effektiv, og gir inntrykk av å ha dårlig tid. Alltid forsinket, noe som er et problem for oss som må ta oss fri i arbeidstiden for å gå til lege .... Har skiftet fastlege.

Ikke en god lege på noen måte

Kan med hånden på hjertet si at dette er den verste legen jeg har hatt. Har vært hos henne én gang og aldri mer. Var inne hos henne i mindre enn 10 min etter å ha ventet i 30 min. Jeg hadde noen ting jeg lurte på, men det hadde hun ikke tid til. Hun lurte på om vi kunne ta det neste gang, om hun kunne sette opp en ny time? Jeg gikk derfra med tårer i øynene. Ganske så fortvilet ja. Om hun ikke har tid til pasientene så går det an å ringe for å gi beskjed. 193-, for 10 min og ingen svar på mine spørsmål. Så enkelt som å få en blodprøve, nei det var ikke bare bare. Jeg bestiller ikke noe ny time her. Bytter lege igjen. Vil ikke anbefale henne til noen. Første inntrykk har alt å si. Du skal kunne stole på en lege og tørre å fortelle de mye gjennom årene...

Dyktig!

Jeg har kun positive erfaringer med Dr.Løland. Hadde det ikke vært for at jeg flyttet hadde jeg ikke byttet fastlege. Syns hun er flink til å lytte, og flink til å følge opp ting vi snakker om. Positiv og blid.

Dyktig

Blir tatt på alvor, henviser og tar nødvendige prøver. Kjempeflink med barn!

Elendig lege

Har kun dårlig erfaring med henne. Tar ikke pasienten på alvor. Lytter ikke og " Hun vet best".

Veldig fornøyd!

Faglig flink og tar pasientene på alvor. Flink med barn også. Kjempefornøyd!

veldig fornøyd

Tar meg på alvor, lett å snakke med. Veldig flink å henvise og undersøke. Beste legen jeg har hatt