Terje Nysæther

Tlf: 55 92 02 20 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Terje Nysæther er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Terje Nysæther

Høflig, snakker kun norsk

Legen er høflig, ganske flink å jobbe sin jobb.
Snakker ikke engelsk og prøver ikke å forstår hav som ble sagt på enegelsk.

Grei

Gir meg de medisinene jeg trenger. Holder avstand til sine psienter. Til tider, ikke bra. Han kunne nok vist mer interesse for pasientens ønsker. Hva jeg ønsker og trenger av medisiner, bør han som min fastlege tespekyere og etterkomme.

Kan ikke få sagt nok om hvor FANTASTISK Dr Nysæther har vært!

Jeg traff Dr Nysæther første gang som 19 åring (1993)
Han var bedrifts lege for Baker Martens hvor jeg jobbet.
Jeg har aldri verken før eller etter følt meg så i varetatt som jeg gjorde med Dr Nysæther.
Han ga meg den beste medisinske behandlingen når jeg var syk eller hadde skadet meg.
Han hadde også tid til å lytte om jeg trengte det...
Da jeg begynte i nordsjøen i 2005 var jeg avhengig av å være frisk slik at jeg kunne reise ut når bedriften kalte.
Ble jeg syk fikk jeg time med en gang og vi kom frem til den beste og raskeste behandlingen jeg kunne få!
Var det noe dypere så ble det full sjekk med masse blodprøver slik at han kunne sette en diagnose på det og fikse det så fort som mulig :)
Da han sluttet fikk jeg ny fastlege og det ble ikke helt det samme som før...... :(
Nå har jeg bestemt meg for å få Dr Nysæther tilbake som min fastlege!!! :)))))

Meget hyggelig og oppegående lege!

Utrolig hyggelig, sympatisk og oppegående lege. Tok seg nødvendig tid og fulgte meget bra opp. Jeg er ikke kvalifisert for å vurdere det faglige, men han har jo erfaring og han fremsto som en som har peiling!

Virkelig en Lege jeg kan anbefale!

En lege med alt for lite tid

Dette er en lege som ikke har tid til å høre på deg.
Man får tydelig vis kun time hvis men er døende.
Kan på ingen måte anbefales.

Virker uinteressert + not recommended for foreigners

Legen har kanskje for mange pasienter: han er alltid forsinket og jeg følte som jeg måtte haste meg da jeg besøkte ham. Det at jeg ikke er norsk var et problem for kommunikasjonen våres; han såg ut som han ikke forstod hvis jeg sa noe på engelsk, og han hadde dårlig tålmodighet når jeg forsøkte å forklare saker på norsk. Han virket som at han ikke stolte på oversatte kopier av anamnese og diagnoser fra mitt hjemland eller det som jeg fortalte om mine tidligere behandlinger. Han påsto at jeg ikke burde ha smerter fordi jeg er så ung – smerter som jeg har hatt for 15 år (og har klare diagnoser om fra før). Han var flink til å skrive henvisninger, men av og til var dette også en utfordring fordi a) han syntes det var ikke nødvendig, b) han glemte å gjøre det, eller c) han hadde dårlig tid til å gjøre mer enn en sak per legetime. SMS-servicen til fornying av resept og bestilling av time på legesenters nettsider fungerte bra, men nå er nettsider ikke lenger i bruk.

Jordnær og hyggelig lege

Flyttet til Bergen for 4-5 år siden og måte bytte lege. Har brukt Terje siden. Veldig hyggelig og grei mann. Er nøyaktig og tar "ingen snarveier"

Too busy with lack of focus

Terje is good as a person and no doubt he is experienced as the age tells it about. I am writing this on the basis of our several visits. The moment you enter the room he seems too busy, he is good at sending you home ASAP by writing some medicine and referring to hospitals. He does very little to know about the real issue which results in repeated visits for the same problem and long time to get cure. Also very poor at following up.

I will not recommend if you are among any of the following:
* person who needs to visit a doctor frequently
* Person who can't speak Norwegian(unless you order a translator every time)
* family with little kids who need to see a doctor frequently
* Person who needs follow up on his case / disease that demands real root cause analysis

Good luck

Flott og sympatisk lege

Et av mine barn som hadde store rusproblemer benyttet denne legen, og siden mitt barn ofte ikke kunne følge opp sin egen situasjon særlig godt, har jeg hatt endel kontakt med legen selv om han ikke har vært min fastlege. En meget sympatisk og snill lege som ønsker det beste for sine pasienter. Faglig dyktig, men burde bli betydelig strengere og klar overfor NAV med hensyn til pasienter med alvorlige rusproblemer slik at disse eller deres pårørende slipper "å kjempe" mot NAV for å få rask og korrekt oppfølgning betalt av det offentlige.

En god lege.

Har hatt han som fastlege i årevis og har ingen planer om å bytte. Tar tak i ting.

Hyggelig men overfladisk

Var familiens lege en årrekke. Absolutt en hyggelig lege, men hovedinntrykket var etter hvert at han ikke var tilstrekkelig grundig. Var overfladisk og tok ikke tak i ting som kunne fortjent en oppfølging.
Jeg liker ikke å bytte lege og holdt fast i det lengste, men etter en hendelse som gjorde at jeg følte meg utrygg byttet jeg (og familien) til slutt.

ikke den raskeste og må gjerne purre for å få ting gjort. hyggelig og forstålig kar. Ellers er det ikke så lett å komme gjennom på tlf her.

En lege som kan lytte og hører hva du sier :)

Opplever en lege som hver gang etterstreber gjøre sitt beste for pasienten.
Fornøyd pasient