Rolf Reitan

Tlf: 55 59 61 30 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Rolf Reitan er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Rolf Reitan

Veldig hyggelig, men...

Dette er en lege jeg liker veldig godt! Han er hyggelig og flink til å lytte. Syns også han tar seg god tid!
Når det gjelder å vurdere symptomer, er jeg mer skeptisk. Flere ganger har jeg opplevd at ting som jeg har bekymret meg for, har vist seg å være mer alvorlig enn legen har gitt uttrykk for. Jeg tenker også at han burde ha lavere terskel for å bruke spesialisthelsetjenesten.

Glemte meg ut..

Etter en kjapp visitt og undersøkelse hos legen, så tok han en prøve som jeg måtte levert til laboratoriet.
Og dermed begynte ventingen. Lenge.
Tok tilslutt kontakt med resepsjonen litt sånn: hehe, dere har ikke glemt meg ut...? Og det hadde de. Ble sendt hjem 2 minutter etter.

Legetime som kun varer 5-10min uansett

Denne legen føles det som en kan kun være frisk, uansett tilstand.

Kun en henvendelse pr. gang. selv om det er et mindre spørsmål på 5 minutter. Da må ny legetime bestilles, til tross for at du har vært der under 10 minutt.

Har ved flere anledning måttet motsi lege da det som er nevnt ikke stemmer. Løsning på alle sykdommer/skader er å bare "vente" så går det nok fint.

Andre familimedlemmer har samme lege og alle får identisk svar.

Dette er et mer et pengeinnkrevningssenter der en skal ha mest mulig klienter på kortest mulig til som gir mest mulig penger i posen. Følelse av å ikke bli ivaretatt i det hele tiden.

Trengte legetime nå, men må vente over en uke fordi det er alltid fult. Er du syk så må du vite det minst 7-10 dager i forveien.

Ok

Ok hva vis jeg kan ikke skrive, de ta alt for lenge tid til å bestille time hos lege og så du skal vente lagt inn venterommet

Veldig fornøyd

Hadde Rolf Reitan til fastlege da jeg var student i Bergen. Opplevde kort ventetid, og en svært imøtekommende mann som tok meg seriøst.

Han kom med gode råd og forslag de gangene jeg var innom enten i forbindelse med sykdom eller vanlig sjekk.

En varm og blid mann, anbefales!

Hyggelig lege, dårlig oppfølging ved kronisk sykdom

Veldig hyggelig lege. Følte jeg ikke ble hørt alltid og følte meg litt hypokonder når jeg gikk der fra. Kanskje jeg er det:)

Følte ikke at jeg ble tatt på alvor

Har hatt Reitan som fastlege i 2 år ca. men har akkurat byttet ettersom jeg ikke følte at han var så veldig opptatt av mitt ve og vel. Eksempelvis ba jeg om å få en helhetlig undersøkelse kort tid etter jeg byttet til Reitan ettersom det var flere år siden jeg hadde vært til lege før det. Det eneste han gjorde var å lytte på lunger og hjerte mens han fortalte noen barnslige vitser. Ingen blodprøver eller andre former for undersøkelser selv om jeg etterspurte dette. Sikkert en helt grei lege for folk som ikke går til lege mer enn ved akutte tilfeller, men jeg følte at han ikke var så veldig interessert eller engasjert i arbeidet sitt.

Det er også litt ventetid på å komme til på telefon, men tidvis enorm ventetid når man har time. Har opplevd å måtte vente i halvannen time når jeg har hatt time der.

Helt grei

Har hatt Reitan som fastlege i en årrekke, uten å være en fast gjest på hans venterom. De gangene jeg har brukt han synes jeg han har vært grei. Opplevde han av og til som litt utålmodig, men de fleste fastlegene har jo en venterom fullt av folk, så det kan jeg forsåvidt forstå. Men for meg betydde det at jeg kunne være på en konsultasjon og rett og slett glemme deler av hva jeg ønsket å fortelle legen, fordi ting så fort.

Legesenteret ligger sentralt til på Danmarksplass, og er "rent og pent". Litt sære tider for når telefonen er åpen, så det kan være litt vanskelig å komme gjennom. Synes likevel sekretærene er flinke, både til å vurdere over telefon, og ta blodprøver etc.

Beste legen!

Fantastisk flink og empatisk lege. Han er alltid lyttende og har en løsning på alle mine problemer. Kunne ikke vært mer fornøyd!!

misfornøyd

Hadde reitan som tidligere fastlge og var misfornøyd. Legen var svært vennlig og trivelig, men Opplevde flere ganger at jeg ikke ble hørt og sendt hjem med smertestillende uten å være noe klokere,og frustrert over å ikke bli tatt seriøst. helt forferdelig å komme gjennom på tlf.

Flink lege

Har hatt han som fastlege i mange år, kunne ikke vært mer fornøyd, har jeg et problem så blir det tatt hånd om. Beskriver du problemet til han, så har han løsning på problemet hver eneste gang. Han fikser til og med små inngrep selv om man bare har en time for vurdering. Betse legen jeg noen gang har hatt.

Dyktig

Er veldig fornøyd med legesenteret i sin helhet. Man kommer gjennom på telefon, får raskt time og legen fremstår med god faglig og mellommenneskelig kompetanse.

Hyggelig

Har vært hos ham 1 gang i forbindelse med at han hadde vakt på legevakten i Fana. Var skeptisk da jeg ikke visste noe om ham, men han viste seg å være veldig hyggelig og grei. Kanskje litt sær, men ydmyk og flink. Og godt humør.