Rolf Reitan

Autorisasjon (1983)

Rolf Reitan er en av 250 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Rolf Reitan

Klok og engasjert lege

Jeg har bare fine ting å si om Reitan som fastlege. Han tar både små og store problemstillinger på alvor og lytter med nysgjerrighet, engasjement og øyekontakt. Alle konsultasjoner har vært preget av interesse og respekt. I tillegg til å være usedvanlig god til å lytte, er han trygg og tydelig når han formidler sine faglige vurderinger. Dette gjelder også når disse ikke sammenfaller med pasientens egne tanker. I tillegg bruker han humor på en klok og relasjonsbyggende måte.

En som bryr seg

Veldig hyggelig lege som lytter til deg. Han har svart raskt på e-konsultasjoner, og har alltid vært tilgjengelig når jeg har trengt det. Faglig dyktig.

Hva kan bli bedre? Tja, jeg setter pris på faglig engasjement, og liker å høre lange forklaringer og detaljer i det faglige. For meg er det spennende, men kanskje spørre pasienten før man prater utover emne, så er man sikker?

Bra!!!

Hatt Reitan som fastlege i mange år nå og har blitt godt forstått under timene helt fra starten. Får kjapt svar på prøver og ikke minst streng/tilbakeholden på reseptvarer på en positiv måte. Stiller krav til deg som pasient underveis i behandlingsløpet. Fått god oppfølging ifbm langt sykdomsforløp. Føler meg trygg som pasient hos ham. Legekontoret har flere andre gode leger så selv i ferieavvikling så fungerer det fint å få en av de andre om man trenger time da.

Dårlig oppfølging

Hører ikke skikkelig etter på det man sier, men er mer opptatt av å vise hva han kan ved å prate i munnen på pasienten, så mye tid går bort på dette. Pasienter som har hatt sykdommer et helt liv trenger ikke høre det grunnleggende igjen og igjen, de kan dette for de lever opp i det. Dette er ikke effektiv tidsbruk. Man bruker fort 15 min på en time som burde tatt 5 minutter når andre pasienter venter på å komme til. Har også ved flere anledninger opplevd at denne legen ikke sender inn henvisninger til sykehus, både for meg og barna når de er syke, selv om det eneste vi kom for var den henvisningen. Når vi oppdager glippen skylder han alltid på datasystemet og sender en laber unnskyldning på sms. Stoler ikke på denne legen. Han er smilende og positiv, men det er også alt det positive jeg kan si om han.

Travel mann med godt hjerte.

Føler meg godt tatt vare på av Rolf, han hadde tillit til meg da jeg trengte det som mest. Noe jeg virkelig savner i dagens samfunn. Alltid smilende og grei.