Rolf Reitan

Danmarksplass Legesenter

• Allmennmedisin
  • Almenpraktiker Dnlf

1983

Danmarksplass Legesenter Telefonnummer55 59 61 3055 59 61 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Fjøsangerveien 51 5054 Bergen
Rolf Reitan er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Rolf Reitan

Dårlig oppfølging

Hører ikke skikkelig etter på det man sier, men er mer opptatt av å vise hva han kan ved å prate i munnen på pasienten, så mye tid går bort på dette. Pasienter som har hatt sykdommer et helt liv trenger ikke høre det grunnleggende igjen og igjen, de kan dette for de lever opp i det. Dette er ikke effektiv tidsbruk. Man bruker fort 15 min på en time som burde tatt 5 minutter når andre pasienter venter på å komme til. Har også ved flere anledninger opplevd at denne legen ikke sender inn henvisninger til sykehus, både for meg og barna når de er syke, selv om det eneste vi kom for var den henvisningen. Når vi oppdager glippen skylder han alltid på datasystemet og sender en laber unnskyldning på sms. Stoler ikke på denne legen. Han er smilende og positiv, men det er også alt det positive jeg kan si om han.

Travel mann med godt hjerte.

Føler meg godt tatt vare på av Rolf, han hadde tillit til meg da jeg trengte det som mest. Noe jeg virkelig savner i dagens samfunn. Alltid smilende og grei.

Veldig hyggelig, men...

Dette er en lege jeg liker veldig godt! Han er hyggelig og flink til å lytte. Syns også han tar seg god tid!
Når det gjelder å vurdere symptomer, er jeg mer skeptisk. Flere ganger har jeg opplevd at ting som jeg har bekymret meg for, har vist seg å være mer alvorlig enn legen har gitt uttrykk for. Jeg tenker også at han burde ha lavere terskel for å bruke spesialisthelsetjenesten.

Glemte meg ut..

Etter en kjapp visitt og undersøkelse hos legen, så tok han en prøve som jeg måtte levert til laboratoriet.
Og dermed begynte ventingen. Lenge.
Tok tilslutt kontakt med resepsjonen litt sånn: hehe, dere har ikke glemt meg ut...? Og det hadde de. Ble sendt hjem 2 minutter etter.

Legetime som kun varer 5-10min uansett

Denne legen føles det som en kan kun være frisk, uansett tilstand.

Kun en henvendelse pr. gang. selv om det er et mindre spørsmål på 5 minutter. Da må ny legetime bestilles, til tross for at du har vært der under 10 minutt.

Har ved flere anledning måttet motsi lege da det som er nevnt ikke stemmer. Løsning på alle sykdommer/skader er å bare "vente" så går det nok fint.

Andre familimedlemmer har samme lege og alle får identisk svar.

Dette er et mer et pengeinnkrevningssenter der en skal ha mest mulig klienter på kortest mulig til som gir mest mulig penger i posen. Følelse av å ikke bli ivaretatt i det hele tiden.

Trengte legetime nå, men må vente over en uke fordi det er alltid fult. Er du syk så må du vite det minst 7-10 dager i forveien.