Ingrid Sandvoll

Tlf: 55 39 30 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Ingrid Sandvoll er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingrid Sandvoll

Uprofesjonell lege

Lang ventetid ,kald lite imøtekommende lege,blir dårlig behandlet,ingen hjelp å få.Bytter lege omgående.

Lege som ikke tar deg seriøs

Etter å ha lest vurderingene på legelisten, kom jeg forberedt. Denne legen skal være kald og upersonlig og rett på sak—greit. Ikke noe problem så lenge hun er flink og profesjonell.

Førsteinntrykket av Ingrid Sandvoll var nøyaktig det: kald og upersonlig og rett på sak. Inntrykket endret seg ikke særlig gjennom resten av timene jeg hadde hos henne, men troverdigheten hennes stupte.

Så lenge jeg holdt meg til overfladiske problemer, var Ingrid grei nok. Hun skrev ut resepter. Men da jeg henvende henne for hjelp for mer seriøse lidelser, viste Ingrid en veldig uprofesjonell holdning ved å love å henvise meg videre uten å faktisk henvise meg videre.

Jeg slet i flere måneder mens jeg ventet på videre behandling før jeg innså at det ble aldri sendt noen henvisning. Jeg kontaktet dem igjen, men de virket avvisende og jeg fikk ingen videre tilbakemelding. Dette er svært uprofesjonelt av legen og legekontoret og jeg har ikke lenger tillit til dem.

En lege skal ikke kunne velge og vrake behandling av lidelser eller love vekk falske henvisninger.

Ventetiden hos henne er veldig lang og jeg venter ofte i 30 min-1 time før jeg kommer inn.

Heilt elendig

Aldri følt meg so verdiløs som etter ein time hos henne!
Avbraut meg midt i samtalen, såg kun i skjermen når hun pratet til meg, lyttet ikkje i det heiletatt når eg snakket. Hun var rett å slett kald...
Eg vart langt i fra tatt på alvor, her er det bare å finne seg ein annen lege!
Og plutselig menst eg pratet reiste hun seg og latet opp døren får å sleppe meg ut. Å fekk kun døren i trynet i det eg sa hade..

Flink

Jeg er veldig fornøyd med Sandvoll. Jeg opplever at hun lytter til meg, og tar seg tid til å finne ut av hva som er galt.

Helst ikke!

Hva de andre beskriver er svært korrekt for denne legen. Har hatt henne som fastlege i alle år og skal endelig bytte etter lang tid- får ikke lyst til å dra til legen når jeg vet jeg skal til henne, er vanskelig å få en kontakt og forståelse med denne legen. Lang ventetid og å være lite punktlig skjønner jeg at ikke er hennes feil, men hun er svært kald, ser lite på deg og bare på pcen, er knapp og svært svært upersonlig. Sent inn, fort ut. Føler jeg er til bry når jeg er der og at jeg ikke blir tatt på alvor. Om du har mulighet vil jeg anbefale å ikke gå hit - har selvsagt hatt gode timer hos henne også, men i det meste virker det som om jeg er der på en dårlig dag. Jeg forstår det er hektisk på dette legekontoret, men det bør ikke gå utover pasientene. Er bare en lite hyggelig opplevelse hvor jeg får lite ut av situasjonen.

Endret seg til det bedre!

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Jeg opplever at hun har endret seg fra å være noe fraværende til nå å ta seg god tid, være grundig og lyttende. Jeg føler meg sett og ivaretatt. Noen ganger er det lang ventetid (forsinkelser), men jeg opplever at dette er fordi hun tar seg god tid til pasientene sine. I neste omgang kan det være jeg som trenger ekstra tid, og da får jeg det. Hun er faglig flink, og kommer med gode og konstruktive oppfølginger. Det er ikke så lett å komme til akuttmedisinsk hos henne, men jeg får alltid akuttmedisinsk ved legesenteret der hun holder til.

Håpløs

Hun er ofte veldig forsinket. Når en kommer inn blir en avbrutt før en er ferdig med innledningen. Ser for det meste inn i pc skjermen når hun stiller spørsmål som en ikke får svart ferdig på før en blir avbrutt igjen. Tror hun er faglig flink, men det hjelper ikke når en ikke føler seg ivaretatt overhodet.

Ikke en lege jeg vil anbefale!

Hadde hun som fastlege lenge men endte opp med å bytte da hun avbrøt med hele tiden, kun så i pc skjermen og var mer opptatt av å sykemelde enn å behandle. Måtte alltid vente minst 30 min før jeg fikk komme inn og da ble sendt ut igjen etter kort tid. Jeg byttet lege da hun annonserte at jeg hadde en kronisk sykdom og måtte lære meg å leve med det uten noen tips fra hun. Før jeg hadde fått stilt spørsmålene mine sto hun og holdt døren åpen for meg.

Byttet lege

Har hatt henne i mange år, men skiftet lege endelig. Føler at hun ikke gjorde jobben sin skikkelig. avslag på henvisninger og at hun ikke ville henvise meg. Måtte vente i 6 uker på time!
Endelig byttet lege

Byttet lege

Har hatt denne legen i mange år. Kan bare bekrefte at alt som står i tidligere vurderinger er sant. Hun mangler totalt evne til kommunikasjon , virker lite interessert i hva jeg sier og bare " ser på dataen" Har tenkt på det lenge men har endelig byttet lege!!

Bytter lege

Jeg har hatt Ingrid som fastlege i mange år, men ikke før det siste året har jeg hatt behov for å gå til legen. Hun har ikke vært flink til å lytte, hun liker å avbryte og prøver å feie ting vekk. Jeg har vært på mange undersøkelser på sykehuset, men ingen fant noe og da sa hun at det sikkert går over etter hvert (sterk hodepine, besvimelse, svimmelhet). Snakk om å prøve å løse problemet! Hun er aldri forberedt til timen og man føler seg til bry.

Skygg unna!

Mangler fullstendig evne til å lytte og vise interesse for pasienten. Hver gang jeg har vært hos henne sitter hun og stirrer inn i pc-skjermen. Umulig å få øyekontakt med henne. Føler meg mildt sagt dårlig ivaretatt! Bytter herved fastlege.

anbefales ikke

Dette er den verste legen jeg noen gnag har møtt. Har null interresse i deg når du er på kontoret hennes. Det er bare til å møte opp 20-30 min etter at du skulle hatt time for da trenger du bare å vente 10-15 min før du kommer inn. Alle henvisninger går sent og man må purre på henne gjenntatte ganger før hun sender denne. Har du henne så lege anbefaler jeg deg å bytte så fort som overhode mulig.

Greit inntrykk!

Har ikke opplevd noe av det de fleste under her skriver. Hun var lett å snakke med, hyggelig og interessert i problemet. Henviste meg videre og gjorde sitt for å løse "problemet".

Hun er ofte utilgjengelig, men så har også flest akuttimer, så det skal i grunn ikke hun få kjeft for :)

Anbefaler ikke

Ser av tidligere tilbakemeldinger at jeg kan føye meg til dem. Upersonlig, dårlig til å kommunisere og ta bekymringer på alvor. Flink faglig sett på konkrete ting, men oppleves mer av å ha sitt på det rene enn å følge deg opp.
Jeg følte meg som et nummer på listen hun ønsket å skyndte seg forbi, og er veldig glad jeg tok beslutningen om å bytte. Anbefaler ikke!

Anbefales ikke

Tar seg ikke tid til å lytte til pasienten. Avbryter, og viser ingen interesse for hva man har å si. Opptatt av pc skriving hele tiden. Tør ikke ha henne som fastlege da jeg er svært usikker på hva hun får med seg av symptomer jeg prøver å formidle.

Upersonlig

Har hatt henne som fastlege i alle år. Som de fleste skriver, virker hun faglig dyktig, men er veldig kald og upersonlig. Får lite personlig kontakt med henne. Hadde med meg sønnen min på ett år, hun var ikke flink m han. Han hylte og var redd, mens hun bare fortsatte å undersøke han. Jeg har byttet fastlege, siden jeg vilvføle meg ivaretatt, og føle at det jeg sier blir hørt!!

Denne legen anbefaler jeg ikke!

En lege som ikke ser på deg når hun kommuniserer, er svært opptatt av å skrive på pc, og bruker lang tid på å skrive en henvisning. Hun avbryter når jeg snakker, og er ikke interesert i å høre hva jeg ønsker og si. I tillegg virker hun ikke verken hyggelig eller sympatisk.Hun er også svært forsinket.

Lite tilgjengelig - dårlig på kommunikasjon

Sikkert faglig dyktig, men vanskelig å få tillit til en lege som er mer opptatt av å skrive på PC enn å ha øyekontakt med pasientene sine.
Har hatt henne som fastlege men kommer til å bytte da jeg ikke føler meg godt nok ivaretatt de gangene jeg har oppsøkt lege. Får en følelse av å være til bry

Fornøyd

Har henne som fastlege og er fornøyd med henne.
Er hyggelig, nøye og faglig flink. Noen ganger har jeg måtte vente før hun er klar til å ta i mot meg, men hun har alltid beklaget seg dersom hun henger litt etter tiden.