Ingrid Sandvoll

Åsane Legekontor
Myrdalsveien 22 5131 Nyborg
Ingrid Sandvoll er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Ingrid Sandvoll

Lege som ikke tar deg seriøs

Etter å ha lest vurderingene på legelisten, kom jeg forberedt. Denne legen skal være kald og upersonlig og rett på sak—greit. Ikke noe problem så lenge hun er flink og profesjonell.

Førsteinntrykket av Ingrid Sandvoll var nøyaktig det: kald og upersonlig og rett på sak. Inntrykket endret seg ikke særlig gjennom resten av timene jeg hadde hos henne, men troverdigheten hennes stupte.

Så lenge jeg holdt meg til overfladiske problemer, var Ingrid grei nok. Hun skrev ut resepter. Men da jeg henvende henne for hjelp for mer seriøse lidelser, viste Ingrid en veldig uprofesjonell holdning ved å love å henvise meg videre uten å faktisk henvise meg videre.

Jeg slet i flere måneder mens jeg ventet på videre behandling før jeg innså at det ble aldri sendt noen henvisning. Jeg kontaktet dem igjen, men de virket avvisende og jeg fikk ingen videre tilbakemelding. Dette er svært uprofesjonelt av legen og legekontoret og jeg har ikke lenger tillit til dem.

En lege skal ikke kunne velge og vrake behandling av lidelser eller love vekk falske henvisninger.

Ventetiden hos henne er veldig lang og jeg venter ofte i 30 min-1 time før jeg kommer inn.

Heilt elendig

Aldri følt meg so verdiløs som etter ein time hos henne!
Avbraut meg midt i samtalen, såg kun i skjermen når hun pratet til meg, lyttet ikkje i det heiletatt når eg snakket. Hun var rett å slett kald...
Eg vart langt i fra tatt på alvor, her er det bare å finne seg ein annen lege!
Og plutselig menst eg pratet reiste hun seg og latet opp døren får å sleppe meg ut. Å fekk kun døren i trynet i det eg sa hade..

Flink

Jeg er veldig fornøyd med Sandvoll. Jeg opplever at hun lytter til meg, og tar seg tid til å finne ut av hva som er galt.

Helst ikke!

Hva de andre beskriver er svært korrekt for denne legen. Har hatt henne som fastlege i alle år og skal endelig bytte etter lang tid- får ikke lyst til å dra til legen når jeg vet jeg skal til henne, er vanskelig å få en kontakt og forståelse med denne legen. Lang ventetid og å være lite punktlig skjønner jeg at ikke er hennes feil, men hun er svært kald, ser lite på deg og bare på pcen, er knapp og svært svært upersonlig. Sent inn, fort ut. Føler jeg er til bry når jeg er der og at jeg ikke blir tatt på alvor. Om du har mulighet vil jeg anbefale å ikke gå hit - har selvsagt hatt gode timer hos henne også, men i det meste virker det som om jeg er der på en dårlig dag. Jeg forstår det er hektisk på dette legekontoret, men det bør ikke gå utover pasientene. Er bare en lite hyggelig opplevelse hvor jeg får lite ut av situasjonen.

Endret seg til det bedre!

Jeg har hatt henne som fastlege i mange år. Jeg opplever at hun har endret seg fra å være noe fraværende til nå å ta seg god tid, være grundig og lyttende. Jeg føler meg sett og ivaretatt. Noen ganger er det lang ventetid (forsinkelser), men jeg opplever at dette er fordi hun tar seg god tid til pasientene sine. I neste omgang kan det være jeg som trenger ekstra tid, og da får jeg det. Hun er faglig flink, og kommer med gode og konstruktive oppfølginger. Det er ikke så lett å komme til akuttmedisinsk hos henne, men jeg får alltid akuttmedisinsk ved legesenteret der hun holder til.