Indremedisin

Nattlandsveien 89, 2.etg 5094 Bergen
Arne Skag er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Arne Skag

Grei kar

Vært lite til fastlege, men synes det har fungert godt med dr. Skag når jeg har behøvd det. Han virker å forstå seg på mine plager, stiller gode og relevante spørsmål, og gir gode svar når jeg spør. Sitter litt på PC som de fleste leger, men ihvertfall god service med e-resepter etc. Det går greit å få time på kort varsel så lenge man finner rett telefonnummer(virker som han tidligere tilhørte et annet kontor på nesten samme sted og da får man p.t. feil treff på google).

Faglig dyktig fastlege

Hatt dr Skag som lege i 4 år. Meget fornøyd med tilgjengelighet, faglighet og nysgjerrighet på meg og mine barn. Han har vært en god støtte i tid hvor jeg har vært syk og vært innlagt på sykehus. Lyttende og støttende i timene jeg har hatt. Anbefales på det sterkeste.

Profesjonell og hyggelig

Arne Skag har vært min fastlege i snart fire år. Han er en hyggelig, lyttende og profesjonell utøver av sitt fag som tar seg god tid til å samtale med sine pasienter. Jeg anbefaler han på det varmeste.

Tverr og uinteressert

Har vært hos han et par ganger, begge gangene har han virket uinteressert. Kan ikke utelukke at han kan faget sitt, vanskelig å si noe om det, men følte at han ikke så meg. Det positive er at forbedringspotensialet er stort, men han er godt voksen, så han må i så fall skynde seg.

Den beste legen jeg har hatt

Måtte dessverre bytte lege pga. flytting, men utsatte det så lenge som mulig. Arne Skag er en svært seriøs lege som tar seg tid til pasienten. Jeg har vært til konsultasjon både for vanlige småsykdommer og mer alvorlige tilstander i forbindelse med graviditet og har ikke ingenting å utsette på ham. Jeg ble spesielt begeistret ved første konsultasjon da han anbefalte å utføre tester for bl.a. mitt kolesterol m.m. for en basis (mens jeg fortsatt er ung - sånn at vi har et sammenligningsgrunnlag ved evt. sykdom i eldre alder). Fantastisk grundig lege. Om min nye lege ikke svarer til forventningene bytter jeg raskt tilbake, om jeg så må reise en time hver vei.

Kontoret er stengt på fredager, og det kan være derfor tidligere vurderinger nevner problemer med tlf. Jeg har aldri hatt problemer med å komme igjennom, og akuttime har jeg fått på dagen 2-3 ganger, "middels akutt" i løpet av neste dag. Skal man ha time på dagen, MÅ man ringe kl. 8. Dette gjelder for øvrig ALLE leger og tannleger.

Har aldri opplevd å få komme inn akkurat på klokkeslettet jeg hadde avtale. På det meste har han vært 30-40 minutter forsinket, på det jevne 10-15 minutter. For meg har dette aldri vært et problem - det skyldes som oftest akuttimer. Jeg har aldri blitt informert om evt. forsinkelser. Det er eneste minus.

Uproffesjonelt forværelse

Ser det har vært skrevet mye dårlig om legekontorets forværelse. Vi er så hjertens enige!
Pasientens første møte er pr telefon. Her gjøres et særdeles dårlig inntrykk.
Personen som betjener telefon må på smilekurs. Hun jobber i et serviceyrke. Derfor forventer vi noe mer.
Damene på blodprøverommet er kjempesøte og imøtekommende.
Lege virker litt lite grundig, men er ellers hyggelig og grei.

Veldig lite serviceinnstilt

Telefontid, kontorpersonalet og legen virket veldig useriøse. Jeg følte ikke jeg ble tatt på alvor.

Stort forbedringspotensiale

Stort sett hyggelig og trivelig, men synes å ha veldig hastverk. Korte timer, avbrytes brått.

Dyktig lege, ubrukelig kontordame

Arne Skag er en fantastisk lege som tar henvendelsene seriøst. Fremstår som svært erfaren og tillitsverdig. Er veldig fornøyd med ham som fastlege.

Det store minuset - som gjør at jeg vurderer å bytte legesenter er kontorpersonalet samt telefonbetjening.
HVER gang jeg har tatt kontakt pr tlf møtes jeg av en likegyldig dame som synes å ikke kunne bry seg mindre om mitt ærend. Er i stor grad mer fokusert på å unngå at jeg bestiller time eller får den hjelpen som trengs. Serviceinnstilt er et fremmedord, og sammen med manglende hjelpsomhet er dette en svært dårlig kombinasjon.

Telefontidene er stort sett en vits og at telefonen er stengt absolutt hele fredagen er faktisk helt uakseptabelt!

Velger man Landås Legesenter som fastlege, må man sørge for å ikke være såpass syk at man ikke kan vente 2-3 uker på å få time

Forkontoret ødelegger

Har valgt å skifte fastlege.
Ikke pga dårlig lege, men noen legesekretærer som ikke er LITT serviceinstilt engang! Er større sjanse for å vinne i lotto enn å få besvart tlf eller treffe en dame som ikke er sur i tlf...

Tar deg på alvor

Arne Skag har vært min fastlege i snart 3 år nå. Han tar meg alltid alvorlig, uansett problem jeg har kommet med fysisk. Jeg har en kjevetilstand som min forrige lege bare feide vekk som eksperten han var. Da jeg kom til Skag ble jeg straks sendt til diverse utredninger! Og de fant hva det var! Det er slik det skal være. Han kan være litt rask til å prate kanskje, men ikke få inntrykket av at han ikke lytter. For han tar det på alvor. Han er bare effektiv m det han gjør etterpå. Han virker dyktig og ærlig og hvis han ikke vet en ting, så sier han det og sender deg til eksperter som vet det! En lettelse å komme til Skag. Noe ventetid på legekontoret, alt fra punktlig til 30 min over tiden. Men slik er det jo overalt. Tlf tjenesten deres er IKKE bra desverre. Kun i to tidsrom om dagen det er åpent. Og så har de ganske så ofte planleggingsdager på fredager av alle dager. Så blir du syk før helgen sitter du i baret i 3 hele dager med mindre det er alvorlig nok til å dra til legevakten. På planleggingsdagene på fredager kommer man til tlfsvar om at de tar tlf hvis de har tid innimellom, men jeg har aldri fått tak i dem da. Det er absolutt ikke bra.Derfor får samlet vurdering 5 av 6 stjerner.

Sure kontoransatte

Legen er sikkert ok, men kontorpersonalet virker ganske sure, hilser ikke, ikke et smil. Har inntrykk av at en er et forstyrrende element.

Rolig og ærlig

Skag har vært min fastlege i 2 år. Rolig, lyttende og jeg oppfatter han som ærlig. Ulempen m Skag er at han ikke tror på fibromyalgi, slik sett er han nok sikkert feil lege for meg. Men til andre som ikke har denne diagnosen, så kan jeg varmt anbefale Skag!

Seriøs og dyktig lege, som tar meg på alvor.

Denne legen virker på meg å være en seriøs lege som tar pasienten på alvor. Litt verre med legesekretærkontoret. De har rotet med timene mine og virker litt useriøse. Talemaskin på tlf. oppdateres ikke og telefonen er ikke åpen i det oppgitte tidsrom.
Legen har heller ikke "telefontid". Man må ha time for å få snakket med han. Det trekker noe ned på service/tilgjengelighet.

Tok meg på alvor

Lytter på meg. Dømmer ikke. Leger må kunne beherske metoder og strategier for å innhente og ta i bruk gyldig og oppdatert kunnskap. Dette er sider ved legers virke som tradisjonelt er viet lite oppmerksomhet i studiet, men som i dag fremholdes som en nødvendig del av kompetansen. .
Lege Arne S Får topp karakter av meg.

Veldig bra lege

Tar seg tid til å lytte. Enkel og snakke med. Lett tilgjengelig, aldri lang ventetid. Bare positivt å melde om Arne Skag.