Dagrun Alvhilde Skylstad

Tlf: 55 10 94 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dagrun Alvhilde Skylstad er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Dagrun Alvhilde Skylstad

Kjip opplevelse

Verste legen jeg har møtt! Fikk ikke forklart ferdig grunnen til at jeg var der en gang før jeg ble sendt hjem. Hun virket sur og irritert for at jeg i det hele tatt var der. Ble rett og slett lei meg.

Dyktig og effektiv

Dagrun Skylstad er faglig dyktig, og hun bruker tid på det hun skal bruke tid på. Når jeg behøver legetime, kommer jeg raskt til. Det er lite venting på venterommet. Hun fremstår kanskje ikke som så omsorgsfull med små barn for eksempel, men de få gangene jeg har hatt behov for det, har hun vist seg som et klokt og empatisk medmenneske!

Forferdelig lege!!

Verste legen jeg har møtt! Hører ikke på hva du sier, tar deg ikke seriøst. Tok ingen blodprøver eller sjekker kroppen på andre måter når du forteller hvor du har smerter. Spør ikke om feber eller annet heller. Ville ha meg ut av kontoret raskest mulig og "legetimen" varte i max 5 min. Spurte om jeg skulle betale med kort før jeg hadde fortalt ferdig grunnen til at jeg oppsøkte lege. Uhørt!

Uengasjert

Har brukt denne legen noen år, men merker at jeg gruer meg til å gå dit. Man får som regel følelsen av at hun vil ha deg fortest mulig ut av kontoret. Kommuniserer dårlig og lite empatisk med pasienten. Hun virker rett og slett uengasjert. Ved flere anledninger har det vært småfeil ved utskriving av resept på faste medisiner. Det er på tide å finne seg en annen lege!

Anbefales

Fru Skylstad oppleves som dyktig og grundig. Hun er ikke et typisk følelses menneske og kan sikkert virke litt brå av og til men hun har alltid funnet løsningen på mine problemer som har blitt flere etter hvert som jeg har blitt eldre. Hun setter seg inn i sykehistorien din før du kommer inn på kontoret og følger som regel opp gammel sykehistorie med noen kontrollspørsmål før dagens problem blir tatt opp.

Kom inn på hennes kontor med en forventing om å få problemet ditt løst på en ryddig og profesjonell måte, ikke bli dullet med, så har du knekt "koden" hennes. Dette er ikke en lege som skriver ut sykemelding uten at du trenger det, og hun er som regel veldig tydelig.

Ellers så har de pusset opp og gitt resepsjonsansatte en sårt trengt opplæring i service og vennlighet. Slik at hele kontoret fremstår som mer moderne og velkomment.

Ikke fornøyd

Opplevde legen som lite villig til å lytte og sette seg inn i pasientens plager. Ble ved flere tilfeller avfeid ved forsøk på å fortelle min mening om hva plagene kunne skyldes. Lite kunnskap om behandling av lavt stoffskifte, og måler ikke FT3.

Fornøyd - god hjelp

Var innom henne med sønnen min i ferien da hun vikarierte for hans fastlege. Veldig fornøyd. Til tross for veldig mange pasienter den dagen tok hun seg tid og sjekket han grundig.

Ufordrafelig

Har aldri opplevd en verre fastlege. Hun er frekk, tar deg ikke på alvor og ler deg i ansiktet om du kommer med et tips eller noe du kanskje tror det kan være... Rett og slett en forferdelig lege, og ikke minst overhodet ikke noe medmenneske! Byttet fort.. At noen opplever henne annerledes er svært overraskende. Jeg er tykkhudet, men forferdet...

Den beste legen jeg har hatt

Legen er faglig sikker og alltid grundig, og er derfor svært tillitvekkende. Arbeider raskt og effektivt, og dermed tar legebesøket (inkludert venting på venterommet) ikke unødvendig lang tid.

Upersonlig og kald

Denne legen er rett og slett kald og upersonlig. Hun tar seg ikke tid til å finne ut hva som feiler deg, eller hvordan du kan bli bedre. Er bare interessert i å få deg ut fortest mulig, slik at hun kan fortsette å surfe på mobiltelefonen sin. En skam for det norske helsevesenet. Resten av personalet er ikke hakket bedre, og hele legekontoret fremstår som et sirkus show.

Veldig fornøyd med legen

Har lest noen uttalelser her hvor jeg lurer på om det er samme fastlege vi snakker om. Har vært pasient hos Skylstad i ca 15 år og har ALDRI vært misfornøyd. Hun tar seg god tid til å lytte og gi råd. Kunne ikke tenke meg en bedre fastlege.

Følte meg til bry

En gang da jeg fant en "kul" i brystet gikk jeg rundt med angst i ukesvis før jeg turde å bestille time . Var sikker på at jeg hadde fått kreft og så for meg det verste .
Da jeg kom til timen så ble jeg ledd av og fikk beskjed om å gå hjem og bli bedre kjent med kroppen min . Jeg var da altfor ung til å ha brystkreft . Følte meg utrolig dum . (var jo bare en hoven kjertel men det kunne jo ikke jeg vite) Jeg har lege-angst og bruker ganske lang tid før jeg tør å bestille timer hos legen i utgangspunktet så jeg syns faktisk at hun kunne sagt det på en annen måte f.eks : flott at du kommer og sjekker, men det der er ingenting å bekymre seg over" eller noe i den duren ...
Noen ganger var det bedre men følte at jeg forstyrret hver gang jeg kom og før jeg visste ordet av det så hadde jeg betalt og var på vei hjem ... fremdeles med mange ubesvarte spørsmål ...
Hyggelig resepsjonister og assistenter ..

hold deg unna!

Verste legen jeg har vært hos. Ikke personlig. Gikk med mitt syke barn ned høg feber. Istedenfor å sjekke temp spurte hun om jeg hadde gjort det som jeg var hennes assistent. Kommunikasjon pasient lege var lik 0. Engelsken var dårlig. Kunne ikke forklare noe. Ville ha deg ut etter et par minutter. En dårlig doktor.

Den beste legen jeg har hatt

En kunnskapsrik lege som virkelig tar pasienten på alvor. Lytter til hva en sier og stiller spørsmål. Tar seg tid til å skjønne utfordringen pasienten har og ikke bare stille en diagnose for å teste om det virker. Her blir jeg så lenge min fastlege praktiserer.

Likegyldig

Her følte jeg meg til bry. Legen leste sms på telefonen sin istedet for å høre på meg. Fikk følelsen av at hun ville ha meg ut før jeg hadde kommet inn. Det minst imøtekommende forkontoret jeg har møtt. Følte meg hånet og latterliggjort. Har byttet lege og legekontor og er mye mer fornøyd.

Håpløst å få tak i lege

Her er det umulig å komme igjennom på telefon.
Ikke svarer de i telefontiden og heller ikke på sms/mail bestilling.

Ikke fornøyd

Får aldri tak i legekontoret på telefon, og onlinebestilling fungerer ikke.

Følte meg i veien og ikke tatt på alvor av lege, og hun virket sur og kald.

Anbefales ikke av meg!

Ikke særlig fornøyd med denne legen

Tar seg ikke tid til å undersøke deg ordentlig, får deg til å føle at du forstyrrer henne. Kald og upersonlig. Ventet en gang en time på venterommet og var inne hos henne i to minutter. Styr unna!

timebestilling

Har forsøkt alt for å få kontakt, telefon kan du bare glemme, onlinebestilling fungererte ikke for min del. Sendt inn informasjon der, men har enda ikke fått time. må jeg reise opp til legekontoret personlig for å bestille time eller??
ender vel med at jeg bytte fastlege snart.
Godt vi har legevakt

Ikke intresert i passienten

Leste Fanaposten da jeg skulle måle blodtrykket...
Målingen ble tatt 3 gg ..slik at hun fikk lese Fanaposten ferdig ..
Ikke intresert i å hjelpe og svare på min andre spørsmål, virket et helt annet sted ... på nettet .............puh...
Kommer jo for å få hjelp, men da legen ikke er intresert, bare å bli ferdig .....
skal bytet lege snarest....