Tone Ranveig Sørland

Legene i andre DA

1982

1 person

Legene i andre DA Telefonnummer55 55 09 5555 55 09 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Tone Ranveig Sørland er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tone Ranveig Sørland

Blir ikke tatt på alvor

Hun er hyggelig nok som person, men lite grundig og forståelsesfull som lege. Virker som hun ikke klarer å forholde seg til problemer som ikke vises på blodprøver og tester. Da har hun ikke noe løsningsforslag å komme med og svarer bare at alle prøver ser bra ut, og ønsker en nærmest bare lykke til. Jeg vil derfor ikke anbefale denne legen, selv om kontorpersonalet er veldig flinke og hyggelige. Det har et par ganger vært nesten sånn at jeg har håpet at en av de var legen.

En stor skuffelse.

Ikke fornøyd med denne legen. Hun virker ikke interessert i å lytte. Virker som ho handler etter en fastspikret mål. Evner ikke å se helhet.

Blandede følelser

Tone er en hyggelig lege og tok seg tid til å bli kjent med meg ved første besøk. Men det har vært flere ganger der jeg har nærmest måtte tvinge på en henvisning videre. Hun kan til tider virke irritert når det blir stilt spørsmål. Jeg har de siste timene ikke følt meg godt ivaretatt og tatt på alvor med det jeg har hatt som problem. Det er som regel lang ventetid for å få ny time. Resten av personalet i resepsjonen føler jeg avhenger av hvordan dagen deres er, men gjevt over er de svært hyggelig og imøtekommende.

Den beste legen jeg har hatt

Hun lytter alltid oppmerksomt til meg. Hun er vennlig og respektfull. Hun har bred kompetanse og vet alltid hva problemet er. Jeg får aldri følelsen av at jeg bruker for lag tid hos henne selvom jeg kanskje har fire saker. Sykepleierne hennes er dyktige og omsorgsfulle. Jeg føler meg så godt ivaretatt.

Det er ikke godt nok

Jeg skriver denne vurderingen av lege Sørland fordi jeg opplever at jeg ikke får god nok hjelp hos henne. Jeg har flere opplevelser med henne de siste årene hvor hennes vurdering er at jeg skal vente å se om det ikke går over eller prøve samme behandling en stund til.
Dette har resultert i at jeg har gått ubehandlet med utslett og betennelse i lengre tid. For hver av disse tilfellene har jeg gitt fyldig informasjon og også bedt om at andre medisioner eller at andre behandlinger prøves. Dette er ikke en kritikk av Sørland som person, fordi hun er svært hyggelig, men det er en bekymring over at hun ikke hører på pasienten og tar med den informasjonen inn i vurderingen (og revurderingen) av behandlingen. En "la oss prøve litt til" tilnærming er ikke godt nok.