Tone Ranveig Sørland

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Tone Ranveig Sørland er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tone Ranveig Sørland

Blandede følelser

Tone er en hyggelig lege og tok seg tid til å bli kjent med meg ved første besøk. Men det har vært flere ganger der jeg har nærmest måtte tvinge på en henvisning videre. Hun kan til tider virke irritert når det blir stilt spørsmål. Jeg har de siste timene ikke følt meg godt ivaretatt og tatt på alvor med det jeg har hatt som problem. Det er som regel lang ventetid for å få ny time. Resten av personalet i resepsjonen føler jeg avhenger av hvordan dagen deres er, men gjevt over er de svært hyggelig og imøtekommende.

Den beste legen jeg har hatt

Hun lytter alltid oppmerksomt til meg. Hun er vennlig og respektfull. Hun har bred kompetanse og vet alltid hva problemet er. Jeg får aldri følelsen av at jeg bruker for lag tid hos henne selvom jeg kanskje har fire saker. Sykepleierne hennes er dyktige og omsorgsfulle. Jeg føler meg så godt ivaretatt.

Det er ikke godt nok

Jeg skriver denne vurderingen av lege Sørland fordi jeg opplever at jeg ikke får god nok hjelp hos henne. Jeg har flere opplevelser med henne de siste årene hvor hennes vurdering er at jeg skal vente å se om det ikke går over eller prøve samme behandling en stund til.
Dette har resultert i at jeg har gått ubehandlet med utslett og betennelse i lengre tid. For hver av disse tilfellene har jeg gitt fyldig informasjon og også bedt om at andre medisioner eller at andre behandlinger prøves. Dette er ikke en kritikk av Sørland som person, fordi hun er svært hyggelig, men det er en bekymring over at hun ikke hører på pasienten og tar med den informasjonen inn i vurderingen (og revurderingen) av behandlingen. En "la oss prøve litt til" tilnærming er ikke godt nok.

Forståelsesfull Lege

Jeg ble tatt i mot like godt hver gang, og jeg vil si at Tone er et prakteksemplar av en lege!

Måtte bytte lege nå pga flytting noe som var veldig synd. Skulle ønske alle leger var like hyggelige, flinke og forståelsesfulle som henne! Kan anbefales på det sterkeste.

Skulle gjerne vært min lege!

Jeg går til den andre legen på kontoret, men har vært hos Tone Sørland flere ganger i ferier og når den andre legen har vært borte.

Hun er en veldig dyktig lege, hun kan det hun holder på med og hører virkelig på pasienten.