Tone Ranveig Sørland

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Tone Ranveig Sørland er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tone Ranveig Sørland

Det er ikke godt nok

Jeg skriver denne vurderingen av lege Sørland fordi jeg opplever at jeg ikke får god nok hjelp hos henne. Jeg har flere opplevelser med henne de siste årene hvor hennes vurdering er at jeg skal vente å se om det ikke går over eller prøve samme behandling en stund til.
Dette har resultert i at jeg har gått ubehandlet med utslett og betennelse i lengre tid. For hver av disse tilfellene har jeg gitt fyldig informasjon og også bedt om at andre medisioner eller at andre behandlinger prøves. Dette er ikke en kritikk av Sørland som person, fordi hun er svært hyggelig, men det er en bekymring over at hun ikke hører på pasienten og tar med den informasjonen inn i vurderingen (og revurderingen) av behandlingen. En "la oss prøve litt til" tilnærming er ikke godt nok.

Forståelsesfull Lege

Jeg ble tatt i mot like godt hver gang, og jeg vil si at Tone er et prakteksemplar av en lege!

Måtte bytte lege nå pga flytting noe som var veldig synd. Skulle ønske alle leger var like hyggelige, flinke og forståelsesfulle som henne! Kan anbefales på det sterkeste.

Skulle gjerne vært min lege!

Jeg går til den andre legen på kontoret, men har vært hos Tone Sørland flere ganger i ferier og når den andre legen har vært borte.

Hun er en veldig dyktig lege, hun kan det hun holder på med og hører virkelig på pasienten.

God lege, dårlig resepsjon

Fått et veldig godt inntrykk av legen. Virket som hun hadde peiling, og forklarte ting godt og tok seg tid til deg. Fikk ikke inntrykk av at hun hastet gjennom timen, selv om timen var 15 minutter forsinket.
I ettertid av timen ringte jeg derimot til resepsjonen for å stille noen spørsmål, og her ble jeg ikke godt motatt. Resepsjonisten svarte nedlatende, og var rett og slett ufyselig. Hun fikk en situasjon som allerede var ubehagelig og vanskelig til å bli mye verrre, og jeg følte meg ikke greit behandlet.

Er en lege som er til stede

Er en lege som altid er til stede.Er hurtig til og finne ut av ting og får altid beskjed tilbake om det er noe feil på prøvene.