Tone Ranveig Sørland

Tlf: 55 55 09 55 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Tone Ranveig Sørland er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Tone Ranveig Sørland

Blandede følelser

Tone er en hyggelig lege og tok seg tid til å bli kjent med meg ved første besøk. Men det har vært flere ganger der jeg har nærmest måtte tvinge på en henvisning videre. Hun kan til tider virke irritert når det blir stilt spørsmål. Jeg har de siste timene ikke følt meg godt ivaretatt og tatt på alvor med det jeg har hatt som problem. Det er som regel lang ventetid for å få ny time. Resten av personalet i resepsjonen føler jeg avhenger av hvordan dagen deres er, men gjevt over er de svært hyggelig og imøtekommende.

Den beste legen jeg har hatt

Hun lytter alltid oppmerksomt til meg. Hun er vennlig og respektfull. Hun har bred kompetanse og vet alltid hva problemet er. Jeg får aldri følelsen av at jeg bruker for lag tid hos henne selvom jeg kanskje har fire saker. Sykepleierne hennes er dyktige og omsorgsfulle. Jeg føler meg så godt ivaretatt.

Det er ikke godt nok

Jeg skriver denne vurderingen av lege Sørland fordi jeg opplever at jeg ikke får god nok hjelp hos henne. Jeg har flere opplevelser med henne de siste årene hvor hennes vurdering er at jeg skal vente å se om det ikke går over eller prøve samme behandling en stund til.
Dette har resultert i at jeg har gått ubehandlet med utslett og betennelse i lengre tid. For hver av disse tilfellene har jeg gitt fyldig informasjon og også bedt om at andre medisioner eller at andre behandlinger prøves. Dette er ikke en kritikk av Sørland som person, fordi hun er svært hyggelig, men det er en bekymring over at hun ikke hører på pasienten og tar med den informasjonen inn i vurderingen (og revurderingen) av behandlingen. En "la oss prøve litt til" tilnærming er ikke godt nok.

Forståelsesfull Lege

Jeg ble tatt i mot like godt hver gang, og jeg vil si at Tone er et prakteksemplar av en lege!

Måtte bytte lege nå pga flytting noe som var veldig synd. Skulle ønske alle leger var like hyggelige, flinke og forståelsesfulle som henne! Kan anbefales på det sterkeste.

Skulle gjerne vært min lege!

Jeg går til den andre legen på kontoret, men har vært hos Tone Sørland flere ganger i ferier og når den andre legen har vært borte.

Hun er en veldig dyktig lege, hun kan det hun holder på med og hører virkelig på pasienten.

God lege, dårlig resepsjon

Fått et veldig godt inntrykk av legen. Virket som hun hadde peiling, og forklarte ting godt og tok seg tid til deg. Fikk ikke inntrykk av at hun hastet gjennom timen, selv om timen var 15 minutter forsinket.
I ettertid av timen ringte jeg derimot til resepsjonen for å stille noen spørsmål, og her ble jeg ikke godt motatt. Resepsjonisten svarte nedlatende, og var rett og slett ufyselig. Hun fikk en situasjon som allerede var ubehagelig og vanskelig til å bli mye verrre, og jeg følte meg ikke greit behandlet.

Er en lege som er til stede

Er en lege som altid er til stede.Er hurtig til og finne ut av ting og får altid beskjed tilbake om det er noe feil på prøvene.

Hyggelig men ikke fornøyd

Var min lege siden barndommen, men så meg til slutt nødt til å bytte. Hun var flink så lenge hun enkelt kunne stille en diagnose, men var det mer innviklet måtte jeg spørre og grave selv, og nærmest kreve at tester ble tatt eller å blir henvist videre til spesialister. Enkel å snakke med, men problemene mine ble ikke alltid tatt på alvor.

Verdens beste lege

Hun er rett og slett verdens beste lege. Omsorgsfull, forståelesesfull, lytter og du føler at hun virkelig vil hjelpe. Anbefales!

Den beste legen jeg har hatt

Veldig go behandling, en føler seg sett og hørt. Hun er snill og empatisk og kan veldig mye.

Den beste legen jeg har hatt

Har vært min fastlege i 30år. Tar seg alltid god tid. Alltid vennlig og imøtekommende. Tar pasienten på alvor. Begrunner sine vurderinger. Stor faglig tyngde. Henviser til litteratur - pasienten kan lese seg opp om ulike tema. Henviser raskt videre når det er behov for det. Fantastisk lege ved svangerskap

den beste legen jeg har hatt

Hun er Flink hjelpsom og god til å lytte. Den beste legen jeg har hatt.
tar meg seriøst. Føler at jeg blir ivaretatt på en god måte.

flink lege

Meget fornøyd med legen min er glade jeg har henne..

Veldig bra!

Tone Sørland er tar alltid pasienten på alvor, tenker helhetlig og bruker den tid som trengs under konsultasjonen. Det er trygt og godt å ha henne som fastlege.

Tilltaksløs lege

Jeg opplever Tone som en hyggelig lege og er svært behagelig å snakke med om problemer. Det jeg er misfornøyd med er at hun ikke tok tak i problemene mine. Jeg ble flere ganger sendt hjem med diffuse svar, og måtte etter mange år med plage "se det an noen måneder til". Hun vil heller ikke sitte vaksiner til utlandsreiser.

Min lege gjennom mer enn 25 år

Har hatt Tone Sørland som lege i over 25 år. Har alltid tatt meg på alvor. Hjulpet når jeg trenger det og er alltid tilgjengelig. Kommer aldri til å skifte fastlege så håper hun blir værende lenge.

Ingen over, ingen ved siden.

Faglig dyktig, begrunner avgjørelser, er forståelsesfull og grundig.
Følger godt opp.
Påholden, " varsom" med medisinering. Undersøke nøye mulige bivirkninger av medisiner før oppstart, samt uheldige kombinasjoner av medisiner.
Føler meg trygg og i "gode hender".
Har vært pasient i mange år.

Dyktig og snill lege

Har hatt Tone som fastlege i mange år, hun har alltid tatt seg god tid til meg. Jeg ser på henne som veldig kunnskapsrik, hun kan alltid svare på det jeg lurer på. Godt fornøyd!

Dr. Sørland er et kupp.

Hun gir gode råd, tar deg seriøst, er effektiv, holder seg oppdatert på sykdomshistorie, og forklarer og lytter så godt at selv en hypokonder av rang ville gått derfra med hvilepuls og lyse fremtidshåp.

Flink

Hadde henne en liten periode da jeg studerte i bergen. snill, lyttende, trygg. men en del borte fra kontoret dessverre når jeg trengte henne..