Øivind Wesnes

Nygårdsgaten legesenter Mann, 60 år

Autorisert1982
Ledige plasser 4 av 1910
Vil du bytte til denne fastlegen?

Nygårdsgaten legesenter

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Øivind Wesnes er en av 235 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Øivind Wesnes

Ypperlig lege for den som ønsker komme lett til, effektiv behandling og rask henvisning.

Har hatt Wesnes som fastlege siden fastlegeordningen ble opprettet en gang på 90-tallet, og har alltid vært strålende fornøyd. Det skal sies at jeg er en pasient som legger mest vekt på å komme hurtig til og som ønsker å bruke minst mulig tid hos legen når det er nødvendig. Både telefonbestilling og elektronisk bestilling av time fungerer utmerket, og hvis man er fleksibel med hensyn til tidspunkt kommer man vanligvis til på dagen - eller i verste fall i løpet av noen få dager. Har ved noen få anledninger der Wesnes har vært på ferie blitt henvist til Axel Heienberg på samme legekontor, og han er også en ypperlig lege.

Wesnes er faglig kompetent og interessert i medisinske problemer, men kjenner sin begrensning og er rask med henvisninger hvis det er nødvendig. Han er flink til å både spørre og lytte, og flink til å skrive grundige journaler. Jeg er ikke ofte til legen, og selv om han neppe kjenner meg igjen har jeg inntrykk av at han er forberedt og kjenner min sykdomshistorie mye bedre enn jeg gjør selv. Han er også veldig rask i konsultasjonene, noe jeg setter stor pris på. Det er svært sjelden en konsultasjon har vært på mer enn 10 minutter. Heller ikke ventetiden er særlig lang. I verste fall kan man risikere å vente 15 minutter.

Han er blid og hyggelig, men arbeider raskt og effektivt. Derfor vil jeg si at han er en lege som passer best for de som har konkrete problemer, og i mindre grad for de som trenger en samtalepartner. For min del er muligheten for hurtig og effektiv behandling det viktigste, og jeg antar det ofte er en sammenheng mellom den tiden en lege bruker på hver pasient og den tiden neste pasient må vente. I så måte mener jeg Wesnes har en perfekt balanse som tar hensyn til alle pasienter. For øvrig gir han sykemeldinger når det er nødvendig, men ikke lenger enn nødvendig.

Noen pasienter ser jeg har klaget over at han ikke ønsker flere problemstillinger på en konsultasjon, og det har jeg delvis merket selv. Jeg tror ikke han er så rigid, men jeg tror det er viktig at man oppgir alle forhold man ønsker å få konsultasjon om ved timebestilling. Jeg tror det er to årsaker til dette. For det første er det svært lett å få akutte timer på dette legesenteret, men dette krever også at man ikke tar opp ikke-akutte forhold "når man først er der". Da sprekker lett tidsskjemaet. Det andre er at jeg oppfatter Wesnes som en lege som ønsker å forberede seg med utgangspunkt i de symptomer som er oppgitt i timebestillingen, og hvis man tar opp nye problemstillinger i en time er det vanskelig for legen å forberede seg. Jeg har en viss forståelse for dette, men samtidig er det mange som først kontakter lege ved en akutt situasjon og ønsker samtidig å ta opp alle småproblemer man normalt ikke ville brydd seg med å gå til legen for isolert sett. Synes uansett at han har blitt mye mer fleksibel på dette de siste årene.

Om det er noe jeg skulle ønsket forbedret, så er det muligheten for å få time etter normalarbeidstid en dag i uken. Det er irriterende å måtte ta seg fri fra jobb hver gang man skal til legen, men det er vel knapt noen fastleger som tilbyr slik service. I hvert fall slipper jeg å bruke en formue på privatklinikker. Mine barn benytter min samboers fastlege, og der er det ofte 6-8 ukers venting for å få time, og en mye strengere praksis for akutte timer. Dette fører til at ungene vanligvis ender på privatklinikk eller på legevakten. Jeg skjønner ikke at folk aksepterer så lang ventetid på legetime...

Utålmodig

Han var før en dyktig og lyttende lege. I de senere årene virker han lei av sin virksomhet. Han har blitt en dårlig lytter, avbryter raskt, blir fort utålmodig. En får følelse av å være et produkt på en samlebånd. Synd, han er kunnskapsrik, og innrømme når det er ting han ikke vet eller kan.
Får inntrykk av at han er lei av yrket og pasientene.

har hatt Øivind siden jeg var liten

Har gått til denne legen siden jeg var liten, jeg er nå 20 og kan veldig trygt anbefale han, hver eneste gang jeg er der føler jeg at jeg er i profesjonelle hende, han opptrer saklig og profesjonelt, samtidig som han er avslappet og munter, noe som får meg til å føle meg veldig trygg når jeg er hos han.
Nesten så jeg gleder meg til å se han, men, han er en lege, så må bemerkes at det vanligvis ikke er helt bra at jeg må gi han et besøk

Meget bra

Jeg har hatt Wesnes som fastlege i en årrekke. Jeg opplever ham som faglig svært dyktig og omsorgsfull på alle vis. Jeg har veldig mye å takke ham for og gir ham mine beste anbefalinger.

Beste legen jeg har hatt

Alltid imøtekommende, godt humør, hjelpsom, forståelsesfull og på alle måter en veldig kunnskapsrik og behagelig lege. Anbefales på det sterkeste :)