Øivind Wesnes

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Øivind Wesnes er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Øivind Wesnes

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt Øivind som lege i et år og jeg er utrolig fornøyd med han. Han er veldig imøtekommende og hyggelig, hjelpsom, empatisk og også humoristisk som er veldig fint om man har en litt tung dag pga sykdom. Han setter igang med det samme å hjelpe deg på best mulig måte. 10/10!

Anbefales

Wesnes er en lege som jeg ble anbefalt selv, og som jeg ikke nøler et sekund med å anbefale videre. Han har uten unntak hatt godt humør alle gangene jeg har vært på besøk, og har hjulpet meg med mange helseproblemer.

Dette er en snakkesalig doktor, men han lytter til absolutt alt du har spørsmål om, og tar det på alvor. Som mange andre her nevnter - han er faglig dyktig, men er ikke redd for å innrømme faglige begrensninger og henvise deg til en ekspert.

En fordel med dette legesenteret er at du får raskt time, enten på dagen eller dagen etter. Ettersom Wesnes er en populær fastlege går det ofte litt fort, siden det sitter mange på venterommet. Noen her klager over "samlebånd", men husk at dette er en lege som hjelper veldig mange hver dag, så det er litt urettferdig holdning.

Fin fyr

Enkel, grei, jovial og lyttende lege som er flink i faget og tar pasienten på alvor. Eneste problemet med legekontoret er de elendige SMS-avgiftene på timebestilling. Ender fort opp med 30-50 kr i SMS-gebyrer om det er litt fram og tilbake i timebestillinga. Telefontidene er også i korteste laget, men det går igjen i store deler av helse-Norge.

Veldig fornøyd

Er enkelt å få legetime ved å bestille på app. Her skriver jeg hva det gjelder og når jeg trenger time. Får alltid time dagen etterpå når det er akutt og får tildelt time på ønsket dager og tidspunkt ca. 1 uke frem i tid. Legen er veldig hyggelig, flink til å lytte, profesjonell og effektiv. Det merkes litt at han er en travel mann, men ikke på en slik måte at en føler seg oversett, det bidrar til at jeg også holder fokus på det medisinske i samtalen. Jeg har ikke hatt noe alvorlig sykdommer, men som helt vanlig fastlege behov er jeg veldig fornøyd med hans medisinske kunnskaper.

Null Kjemi- ingen hjelp.

Byttet til Wesnes da jeg ønsket en lege som var nærmere. Da jeg kom til ham for første gang var han forsinket til timen. Da vi kom inn skulle alt mulig gå fort, veldig fort. Jeg har noen blå resepter på en øyesykdom. Sykdommen hadde han aldri hørt om og noen blå resept kunne jeg ikke få. Etter jeg insisterte på at jeg hadde det slo han endelig opp og fant ut at han kunne gi det likevel. Det var ikke tema å sette seg inn i sykdommen og hele timen var helt bortkastet. Siste han sa til meg var "det var ikke mye jeg kunne hjelpe deg med" og det var det heller ikke. Det hele tok i underkant av 15 minutter.

Der var nul kjemi, der var i det hele tatt ingenting og antagelig den sletteste legetimen jeg noen gang har hatt. Skiftet tilbake til min tidligere fastlege dagen etter.