Øivind Wesnes

Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Øivind Wesnes er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Øivind Wesnes

Helt ordinær lege

Wesnes er en lege som er grei å benytte hvis du kun har enkle ærend som f.eks. kort sykemelding, henvisning osv. som tar kort tid, gjerne knapt 10 minutter og langt innenfor de 15 minuttene du betaler for.

Dessverre er han tildels utolmodig og uinteressert hvis noe tar litt tid. Han ser sjelden på sammenhenger i ditt sykdomsbilde og er veldig opptatt av at du kun skal ta opp en ting om gangen pr. konsultasjon (som flere har skrevet her tidligere). Hvis ikke må du ha dobbel eller trippel time.

Han har og en merkelig og utdatert praksis at han/kontoret ikke kan/vil sende henvisning til spesialist elektronisk. Du får den med deg eller sendt hjem, og må selv sende den med post eller levere den selv. Håpløst gammeldags og unødig bruk av ressurser og penger. Det samme gjelder røntgensvar hvis du ønsker spesialisten skal kunne se på epikrisen før du kommer til time.

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt Øivind som lege i et år og jeg er utrolig fornøyd med han. Han er veldig imøtekommende og hyggelig, hjelpsom, empatisk og også humoristisk som er veldig fint om man har en litt tung dag pga sykdom. Han setter igang med det samme å hjelpe deg på best mulig måte. 10/10!

Anbefales

Wesnes er en lege som jeg ble anbefalt selv, og som jeg ikke nøler et sekund med å anbefale videre. Han har uten unntak hatt godt humør alle gangene jeg har vært på besøk, og har hjulpet meg med mange helseproblemer.

Dette er en snakkesalig doktor, men han lytter til absolutt alt du har spørsmål om, og tar det på alvor. Som mange andre her nevnter - han er faglig dyktig, men er ikke redd for å innrømme faglige begrensninger og henvise deg til en ekspert.

En fordel med dette legesenteret er at du får raskt time, enten på dagen eller dagen etter. Ettersom Wesnes er en populær fastlege går det ofte litt fort, siden det sitter mange på venterommet. Noen her klager over "samlebånd", men husk at dette er en lege som hjelper veldig mange hver dag, så det er litt urettferdig holdning.

Fin fyr

Enkel, grei, jovial og lyttende lege som er flink i faget og tar pasienten på alvor. Eneste problemet med legekontoret er de elendige SMS-avgiftene på timebestilling. Ender fort opp med 30-50 kr i SMS-gebyrer om det er litt fram og tilbake i timebestillinga. Telefontidene er også i korteste laget, men det går igjen i store deler av helse-Norge.

Veldig fornøyd

Er enkelt å få legetime ved å bestille på app. Her skriver jeg hva det gjelder og når jeg trenger time. Får alltid time dagen etterpå når det er akutt og får tildelt time på ønsket dager og tidspunkt ca. 1 uke frem i tid. Legen er veldig hyggelig, flink til å lytte, profesjonell og effektiv. Det merkes litt at han er en travel mann, men ikke på en slik måte at en føler seg oversett, det bidrar til at jeg også holder fokus på det medisinske i samtalen. Jeg har ikke hatt noe alvorlig sykdommer, men som helt vanlig fastlege behov er jeg veldig fornøyd med hans medisinske kunnskaper.