Birgit Zimmermann

Tlf: 53 48 32 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Birgit Zimmermann er en av 16 fastleger i Kvinnherad

Siste vurderinger av Birgit Zimmermann

Den beste legen

Synes Birgit er den beste legen. Hun ser hele mennesket, er interessert i deg og tar tak i problemene. Prøver alltid å finne en løsning på det som måtte være.

Flink og grundig

Grundig, kan for noen virke vel klar i konklusjon.
Tror ikke hun passer som fastlege for hypokondere.
Men kan anbefales paa det varmeste.

Ho ser meg

Kan virke litt bastant, med det same. Men ho er interessert i heile meg og min kvardag, grundig og tydeleg i behandling. Rådfører seg med andre legar og spesialister. Sender videre når det trengs. Detter er ein dyktig lege, som også vågar å vera medmenneske.

Anbefales ikke

Jeg kan ikke anbefale denne legen. Hun har en ovenfra og ned holdning til pasientene og er ganske nedlatende . Jeg spurte henne om vi kunne gjøre sånn eller slik vedr. min psykisk tilstand og svaret jeg fikk, var at "du skal gjøre som jeg sier og ikke som du selv vil".

Det finnes andre og bedre leger ved dette helsesenteret.

Den beste legen jeg har hatt :-)

Har tatt tak i de problemene jeg har og har hatt :-)

Flink

Sender det videre til spesialist hvis det er noe ho er usikker på. Føler eg blir hørt. Tar seg tid og lytter til problemet.

Fullstendig krasj

Blir ikke spurt om hvordan jeg har det, men får i stedet for fortalt hvordan jeg har det. Her er det legen som bestemmer alt, medisiner jeg har fått av 2. linje tjenesten endrer hun uten spørsmål til meg da heller. Det finnes ikke det som kalles "pasientmedvirkning" Hun vil ikke samarbeide med 2. linje tjenesten, men prøver tvert i mot å overkjøre dem hele tiden både når det gjelder behandling og medisinering.

Beste legen eg har hatt !!

Flott lege som tar pasientene på alvor :o)
Har evnen til å lytte til pasientene og følger grundig opp behandling...

Lite positivt å finna

Når du kommer til legen er det som regel med ett eller flere problem/plager, men hos Birgit kommer dette i andre rekke siden hun alltid må fortelle at hun har hatt det samme og da selvsagt mye verre. Hun kommenterer gjerne klærne dine, sveisen elelr sminken din, og du må ikkje bli overrasket om du vil få tips om å klippe deg i en frisyre som er mer lik hennes. Eller at du har så uren hud at du burde bruke mer til å dekke over.
Så viss du har mer alvorlige plager så kan du hende du får beskjeden at sånn er det bare. Det kunne vært verre, du kunne fått kreft. Det var kommentaren jeg fikk etter å ha fått en kronisk sykdom som på sikt fører til invaliditet. Men som sagt, det kunne vært verre.
I tillegg klager hun gjerne på hvor travelt det er, hvor håpløse di andre legene er og ikke minst hvor mye syting det er fra pasientene.
Er du dame og skal til gynekologisk undersøkelse må du forberede deg på at evt. intimbarbering kan bli kommentert.