Dragomir Zubac

Kringsjåveien 33 5162 Laksevåg
Dragomir Zubac er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Dragomir Zubac

tålmodig, medfølende og effektiv

Zubac er svært vennlig og tar sin tid å lytte til pasienten. Jeg opplever ham som tålmodig, medfølende og effektiv, og en som tar seg tid å behandle hele mennesket, ikke kun den gjeldende diagnosen. Han er en trygg og jeg begynte raskt å høyt verdsette hans profesjonelle mening. Maks en dag ventetid. Vil også nevne at han er svært kunnskapsrik, også utenfor sitt fagfelt.

Værste legekontor

Sykt dårlig legekontor.. hver gang du får tid, du venter ekstra 2-3time. Lege forstår ikke hva du sier. Det er tid for han å bytte proffesjon.

Mange feil og hører ikke vad du sier

Legebesøket starter med ventetid på minst 1,5 timer ofte lenger. Du kommer in, legen sitter ved pc:en, ser på skjermen og hører ikke på vad du sier i det hele tatt, du må forklare dine problemer flere ganger og sen kommer plutselig en kortterminal frem og du skal betale, uten noen info eller forklaring vad dine problemer kan vare eller vad du ska gjøre mer. Til slutt når resepter ska hentes må du betale de som skulle vært blå resepter og allt du trenger er ikke med. Gå dit og gjenta samme prosedyre. Lykke till jeg har no byttet fastlege.

Forferdelig

STYR UNNA!
Sur, frekk og evner ikke å sette seg inn i deg som pasient. Vanskelig å kommunisere med.
Vil helst ha deg fort ut av legekontoret.

For deg som vet hva du vil - og har tid til å vente.

Etter noen år med Dr. Zubac har jeg skiftet fastlege.

Minus:

Det stemmer dessverre det som enkelte andre skriver her. Han er rotete og utydelig. Han er alltid på etterskudd. Venteværelset er som regel fullt, og som oftest har jeg ventet minst én time for å komme inn. Flere ganger faktisk over 2 timer.

Det er vanskelig å vite hva man betaler for, da han bare taster inn et beløp på terminalen. I tillegg har jeg opplevd at timen har blitt avbrutt av en annen pasient som har "måttet" komme inn og betale på terminalen, da legesekretæren ikke har betalingsterminal.

Jeg har måttet komme tilbake uken etter for å undersøke en enkel ting, selv om jeg har hatt dobbeltime. Dette fordi han hadde så mange pasienter på venteværelset (!). Etter hvert synes jeg at det har blitt et ork å gå til Dr. Zubac. Han virker ikke å være så interessert.

Pluss:

Dr. Zubac lytter til din egen "diagnose" - om du har noen.
Han tar også de blodprøvene du ber om - uten diskusjon.
Han har også vært flink å henvise meg til undersøkelser jeg har bedt om.
Du får raskt time.
Han har et rolig og hyggelig vesen.
Han er heller ikke vanskelig å be om resepter.
Han er spesialist i urologi og har doktorgrad på nyrekreft.
Legesekretæren er hyggelig.

For noen vil Dr. Zubac passe godt - for andre ikke.

Jeg trenger en lege som jeg kan kommunisere med, som virker litt interessert og som klarer (gjerne ved hjelp av journalen) å "huske" hvem jeg er, og det har jeg funnet nå.