Dragomir Zubac

Dr Zubac's legekontor
Kringsjåveien 33 5162 Laksevåg
Dragomir Zubac er en av 238 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Dragomir Zubac

Mange feil og hører ikke vad du sier

Legebesøket starter med ventetid på minst 1,5 timer ofte lenger. Du kommer in, legen sitter ved pc:en, ser på skjermen og hører ikke på vad du sier i det hele tatt, du må forklare dine problemer flere ganger og sen kommer plutselig en kortterminal frem og du skal betale, uten noen info eller forklaring vad dine problemer kan vare eller vad du ska gjøre mer. Til slutt når resepter ska hentes må du betale de som skulle vært blå resepter og allt du trenger er ikke med. Gå dit og gjenta samme prosedyre. Lykke till jeg har no byttet fastlege.

Forferdelig

STYR UNNA!
Sur, frekk og evner ikke å sette seg inn i deg som pasient. Vanskelig å kommunisere med.
Vil helst ha deg fort ut av legekontoret.

For deg som vet hva du vil - og har tid til å vente.

Etter noen år med Dr. Zubac har jeg skiftet fastlege.

Minus:

Det stemmer dessverre det som enkelte andre skriver her. Han er rotete og utydelig. Han er alltid på etterskudd. Venteværelset er som regel fullt, og som oftest har jeg ventet minst én time for å komme inn. Flere ganger faktisk over 2 timer.

Det er vanskelig å vite hva man betaler for, da han bare taster inn et beløp på terminalen. I tillegg har jeg opplevd at timen har blitt avbrutt av en annen pasient som har "måttet" komme inn og betale på terminalen, da legesekretæren ikke har betalingsterminal.

Jeg har måttet komme tilbake uken etter for å undersøke en enkel ting, selv om jeg har hatt dobbeltime. Dette fordi han hadde så mange pasienter på venteværelset (!). Etter hvert synes jeg at det har blitt et ork å gå til Dr. Zubac. Han virker ikke å være så interessert.

Pluss:

Dr. Zubac lytter til din egen "diagnose" - om du har noen.
Han tar også de blodprøvene du ber om - uten diskusjon.
Han har også vært flink å henvise meg til undersøkelser jeg har bedt om.
Du får raskt time.
Han har et rolig og hyggelig vesen.
Han er heller ikke vanskelig å be om resepter.
Han er spesialist i urologi og har doktorgrad på nyrekreft.
Legesekretæren er hyggelig.

For noen vil Dr. Zubac passe godt - for andre ikke.

Jeg trenger en lege som jeg kan kommunisere med, som virker litt interessert og som klarer (gjerne ved hjelp av journalen) å "huske" hvem jeg er, og det har jeg funnet nå.

Veldig fornøyd

Dette legekontoret viser stor omsorg for sine pasienter. Det er lett å få time og det er lite ventetid. Jeg går til denne legen med min mor som trenger støtte.Vi får alltid god hjelp og faglig veiledning. Spesielt takk til den hjelpsomme kontordamen som jobber der. Hun er utrulig serviceinnstilt og omsorgsfull.

En sjeldent god lege

Dr. Zubac er en lege som tar seg god tid og lytter til hva jeg har å si. Han stiller ikke tvil til hva du forteller, og nøler derfor heller ikke ved å f.eks henvise deg videre til spesialist dersom det er behov (I motsetning til andre leger som er "gnitne" med å henvise til en enkel røngten, MR osv) Zubac tar i mot forslag fra pasienten, og det synes jeg er viktig! Han er vennlig og har et rolig og godt vesen. Han har bred kunnskap innen bl.a urologi og kirurgi. Jeg anbefaler denne mannen på det sterkeste og kommer selv til å beholde han som min fastlege så lenge jeg kan! Jeg har litt reisevei til dette legekontoret, men det får bare være da ingen andre tar så godt vare på meg som Dr Zubac gjør!

Skiftet fort lege

Zubac fremstår som noe lat, veldig rotete og at han ikke bryr seg. Bruker vanvittig lang tid på å trykke ting inn på pc, og hører ikke på hva du sier. Om han hører det, så glemmer han det ofte. Har et ekstremt rotete kontor, og har ikke god hygiene når det kommer til blodprøvetaking.
Om du vil ha en fastlege som gjør akkurat det du sier-at du kommer inn å sier "jeg vil ha det og det", og du er villig til å vente minst 1 time fordi han er forsinket, er han fastlegen for deg. Ellers ville jeg holdt meg unna.

En Lege som er et forbilde for andre fstleger

Veldig flink til å bruke tid til å lytte, man føler seg avslappet på kontoret hans, uten frykt for å bli kastet ut før man har fått sagt sitt.

Distré, men relativt snill

Først og fremst er det som oftest nokså lang ventetid i venterommet. Det varierer veldig, men kan ta opp til en time eller noen ganger mer.

Man kan få time ganske raskt etter ringing; normalt etter et par dager.

Legen selv er generelt snill og omsorgsfull, men kan også være trøtt og da virke distré og mindre høflig. Er også litt rotete og kan glemme ting. Har litt manglende detaljkunnskap når det gjelder visse saker og gir ikke så mange råd, men sannsynligvis god nok kunnskap for allmennlege. Gir henvisninger uten problem om det trengs.

Sier en ting, gjør det motsatte.

Dr Zubac tror at hardt arbeid er det som skal til for å bli frisk. Han kan finne på å skrive en sykemelding, for så å la være å sende den inn til NAV. Dermed står jeg uten penger. Han er av den gamle skole, og viser i praksis at den som ikke arbeider skal heller ingen penger ha. Han nekter også å kommunisere med mine andre behandlere i spesialisthelsetjenesten. Dette fører til at jeg blir sykere og sykere. Han tar ikke de grep som trenges for at jeg skal komme meg videre i livet heller. Jeg har bedt han om å søke meg inn på AAP (Arbeidsavklaringspenger), men han kan ikke skrive den legeerklæringen jeg trenger for å få denne godkjent av NAV.

Forøvrig er han en meget hyggelig mann, men tiden har løpt fra han.

seriøs

kunnskapsrik og hjelpsom. Tar deg på alvor. Lett tilgjengelig.

Solid og nøyaktig.

På grunn av flytting har jeg hatt noen fastleger. Det er med stor glede jeg kunne velge Dr. Zubac nå når jeg flyttet tilbake til Bergen, etter å ha hatt ham som fastlege en periode inntil for 2 år siden.. Jeg har selv hatt kreft 2 ganger for en stund siden (i 20 og 30-årene), og har en del (små)plager. Dr. Zubac har tatt meg på alvor og har hatt en bred tilnærming til mine plager innledningsvis. Han nøler heller ikke med å henvise til spesialist; det har han gjort i 2 tilfeller med meg. Ved svar på blodprøver ringte han og kommenterte de ulike verdiene og foreslo tiltak.
I tillegg fikk jeg tilsendt en papirkopi (dette var da jeg flyttet FRA Bergen).
Tidligere hadde jeg en flott kvinnelig fastlege, men da hun pensjonerte seg fikk jeg ikke den samme "på nett" følelsen med henne som overtok. Selv er jeg mann i slutten av 40-årene. Dr. Zubac føler jeg at jeg kan snakke med om "hva som helst", og han er absolutt tilstede som menneske. Jeg ser fram til å kunne benytte ham på nytt igjen nå.

En lege av de sjeldne

Jeg er meget fornøyd med Dragomir Zubac. Han har fulgt meg opp hver gang jeg har vært der (har kronisk sykdom). Han er kunnskapsrik langt utenfor sitt felt (spesialist i urologi, ikke indremedisin som en annen skrev) og jeg kan ikke skryte nok av ham. Ingen problemer hverken med henvisninger eller resepter. Han tar seg tid til å lytte, og er du urolig prøver han å roe deg. Til tider litt tid å vente på å komme inn (ikke å få time, det får du raskt), men dette er fordi han tar seg tid til deg som pasient. Er det akutt kommer du til samme dag.
Anbefales!

Allmennlege av beste kvalitet

Jeg ble anbefalt denne legen av en venninne av meg, og byttet fastlege til ham. Da jeg trengte time, ringte jeg dit og fikk komme med en gang. Både legen og hans sekretær tok i mot meg med omsorg, og behandlingen var av særs høy kvalitet.
I tillegg ble jeg kalt inn til en time hos Zubac, for en generell sjekk, siden jeg var ny pasient hos ham. Det har jeg aldri opplevd hos andre leger før, og jeg sitter igjen med et meget positivt inntrykk av ham, både profesjonelt og omsorgsmessig.

Glemsom

Selv om han er spesialist i indremedisin, og han uten tvil har erfaring og kunnskap, er han uvanlig treg med å henvise til rett sted (eller glemmer/ utelater det), utelukke alvorlige sykdommer, skrive resept på behandlende medisin og følge opp.