Erling Åserud

Fortunen 5 5013 Bergen
Tlf: 55 23 46 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Erling Åserud er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Erling Åserud

Sympatisk og nøysom men distré.

Har ikke hatt en bedre lege. Han er et medmenneske, og strekker seg ekstra langt i sine undersøkelser før det blir trukket noen konklusjoner.

Dessverre så blir videre oppfølgning og henvisninger fort satt på vent, sikkert på grunn av stor arbeidsmengde, og resultatet av dette blir altfor ofte at det blir helt glemt. Så her må man nesten følge litt med selv, og det er en ubehagelig situasjon å være i når man må purre på henvisninger ol. gjentatte ganger. Man blir utsatt for å bli en masete person som ikke er særlig heldig.

Verdens beste lege

Erling er en fantastisk flink lege.
Han er en god lytter, og er veldig flink til å se deg som pasient.
Det et lett og bestille time og er veldig lite ventetid når du skal inn til time. Sekretærene på dette legekontoret er også utrolig imøtekommende og hyggelige.
Tipp topp tommel opp!

Livredder!!

Jeg har hatt Erling som min "livlege" i mange år. Tidligere har jeg vært langt nede psykisk og er overbevist om at jeg ikke hadde skrevet her i dag om det ikke hadde vært for Åserud. Han er for meg mer ett medmenneske og en sparringspartner enn en lege. I tillegg har en meget dyktig og kompetent sekretær som er veldig imøtekommende. Jeg er evig takknemlig for å ha Erling som min lege

En fantastisk mann

Åserud er en talentfull, god, og fantastisk mann. Jeg er veldig glad jeg har fått han som fastlege. Har aldri følt meg så "hørt" før - og jeg kommer til å beholde han så lenge som overhode mulig!

Han jobber på lag med deg, lytter til det du har og si, og jobber hardt for å hjelpe. Anbefaler han som fastlege på det aller sterkeste!

Jeg har alt godt å si om han. Bedre kunne jeg ikke fått det.

Hadde åserud Før og måtte bytte grunnet flytting. Det var en av de dummeste tingene jeg har gjort i mitt liv. Men jeg har fått en ny mulighet for å kunne gi et godt svar på han som lege er bare. Må prøves for å kunne gi deg selv den mest forståelsesfulle og en god lege som har gjort det de andre legene jeg har hatt skulle gjort for lenge siden. Beste legen i byen Bergen....

Han fikk meg røykfri!

Ved hjelp av motivasjon og ærlige situasjonsbeskrivende tilbakemeldinger fikk han meg til å innse at røykinga holdt på å
ta livet av meg. Etter 33 års røyking, har jeg vært røykfri siden
påskeaften 2000.
En veldig flink lege, ofte litt vel mye å gjøre men en blir veldig godt
ivaretatt.

Beste legen jeg har hatt.

Dr Åserud er klart den beste legen jeg har hatt. Han hører på pasienten og kommer fram med løsninger. Dette er noe andre leger ikke klarer. Han er også veldig fleksibel angående timebestilling. Resepsjonisten er alltid smilende og imøtekommende. Jeg vil anbefale han på det sterkeste.

Meget flink til å lytte, tar de nødvendige prøver, forklarer seg greit. Noen kontroverser, men intet alvorlig.

Erling Aaserud har visstnok overlatt til sin sekretær å avgjøre hvem som kan være pasient. Dette er meget betenkelig.

Meget bra. Den beste jeg noen gang har hatt.

Meget bra. Kommer på hjemmebesøk når jeg har smerter så jeg ikke klarer å dra til Fortunen legekontor.

Har hatt Dr.Åserud i mange år, han er en fanatisk lege som virkelig ser meg og mine behov, han har hjulpet meg mye med omskolering. Jeg vil si at Erling gjør mye mer en det man kan forvente av en lege

den aller aller beste legen

Jeg ble veldig tidlig syk og uføretrygdet men kan si såpass at hadde det ikke vært for Erling Åserud så vet ikke jeg hvordan det hadde gått. En bedre lege finnes ikke, han lytter og forstår og tar seg god tid til sine pasienter. Har gått hos ham i 35 år, fantastisk lege på alle måter, han er bare nr en

Erling Åserud er lege, menneske og god på begge deler. Nøye, snakker klart og bestemt. Ingen "jatte lege".

Han har hjulpet meg på en skånsom måte å forstå mitt eget beste. Takker ham for det!

Helt konge lege :)

Erling vil alltid være min lege. Hyggelig, flink og dyktig i sitt arbeid. Han er en legende og kjent mann her i Bergen.

Lyttende, men rotete

Erling er en flott mann. Han lytter til deg og dine behov og ønsker. Problemet er bare når du må sendes videre til andre instanser – da stopper det dessverre opp, noe jeg har sett gang på gang på gang på gang. Henvisninger ser ut til å ende opp i et eller annet sort hull, og konfliktsky som jeg er så ønsker jeg ikke akkurat kjefte på legen min heller.

Samtidig er dette den eneste legen jeg har hørt om som har delt ut sitt private mobilnummer "i tilfelle det er noe". Har aldri hatt bruk for deg selvfølgelig, og det får jeg sikkert ikke heller, men det tyder på høy tillit og gjør at jeg klamrer meg fast til denne mannen.

Skal for øvrig sies at den siste timen jeg hadde der, virket han ekstremt stresset, alle rommene var opptatt så endte med å ta konsultasjon på lunsjrommet, han fikk ikke notert i journalen og ikke halvparten av det han skulle teste for i blodprøve ble testet for, pluss at nok en henvisning ble borte. Jeg skal prøve med en ny time nå snart, men om tingenes tilstand er de samme må jeg vemodig lete etter en annen.

Bør også være oppmerksom på at han kommer til å gå av med pensjon om kort tid og at de fleste pasientene da vil bli henvist til hun andre som holder til der.

den beste legen

Erling Åserud er en fantastisk lege ikke bare en fantastisk lege men også et fantasisk medmenneske som virkelig bryr seg om alle uansett.Andre leger har mye å lære av han.Han dømmer aldrig noen uansett.Hanhar reddet mange av de svakeste isamfunet Vi er veldig takknemlig for at det finnes sånne leger som han.

En ualminnelig dyktig lege som alltid gir trygghet og hjelp

Erling Aaserud er en fantastisk lege og et herlig medmenneske som gir meg trygghet og hjelp når jeg trenger det.

Aaserud yter hjelp langt ut over det man kan forvente av en fastlege
både med den rutinemessige fastlegebistand men også ved alvorlig sykdom og dødsfall i familien nå du trenger det mest.

Den beste jeg har hatt

Han er flink til å lytte ,føler meg velkommen og føler at han tar de tingene jeg kommer med seriøst.
Har heller aldri ventet på time får time med en gang det er noe .
Hos andre leger må du ofte vente i en uke får å få hjelp , da er du som regel frisk

Flott menneske og lege som drukner i rot

Har hatt Erling Åserud som fastlege tidligere og selvom jeg tildels var svært fornøyd med ham for den menneskelige biten; med det at han var en varm, empatisk person som virkelig bryr seg om mennesker, så jeg meg etterhvert nødt til å bytte lege da det var svært mye rot rundt timene og elendig oppfølging. Jeg satt på det meste i EN OG EN HALV time og ventet på å komme til (burde ha gått da, men det var viktig) enda jeg hadde bestilt time i god tid i forveien. Det skal da sies at han ikke ville ta betalt for timen, noe jeg setter pris på - slik burde det nemlig være når man må vente lengre enn en halvtime (som var tiden han virket til å sitte som grense for om han tok betalt for timen eller ikke), og jeg opplevde to ganger å slippe å betale grunnet venting på 1.5 time ene gangen og 45min andre gangen.

Det var også svært dårlig med å henvise når det trengtes - det stod ikke på viljen, men det ble glemt igjen og igjen, så det var medvirkende til at jeg ikke kunne stole på ham som legen min og derfor gir jeg lav karakter. Men som et medmenneske i legefrakk har han alltid vært usedvanlig varm og virker til å virkelig bry seg.

Meget fornøyd

Hadde dr Åserud i alle årene jeg bodde i sentrum. Utrolig dyktig, setter seg inn i problemstillinger og er meget behjelpelig opp mot NAV

Den beste legen jeg har hatt.

Vært min lege i flere år. Fantastiske DR, kjenner veien rundt i NAV-rotet, står virkelig på for deg. Eneste negativet å si er at det kan bli litt rot med papirer av og til