Irene Øversveen

Muren Legekontor

1992

Ingen på venteliste

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Muren Legekontor
Østre Murallmenning 4 5012 Bergen
Tlf: 55 23 07 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Irene Øversveen er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Irene Øversveen

Aldri møtt fastlegen, men veldig dårlig intrykk

Jeg har aldri møtt fastlegen, bare møtt en vikar. Vikaren er grei, men hun har også vært sykemeldt de to siste gangene jeg skulle dit.

Resepsjonisten er utrivelig og uprofesjonell. Kontoret og resepsjonen er rotete og skittet. Jeg har fått de to siste timene avlyst pga syk lege og sist gang kom jeg til avtalt time og døren var låst. Jeg måtte stå utenfor og vente. Da resepsjonisten slapp meg inn (5 minutter etter legetimen skulle ha begynt) måtte jeg sitte og vente i ytterligere 10 minutter før resepsjonisten kalte meg inn for å si at legen var syk. Han sa han hadde sendt meg en SMS og informert om avlyst time, men det hadde han sendt til feil nummer.

Det er virkelig helt kaos her. Jeg har nå byttet legekontor. Jeg anbefaler ikke å gå hit!

God og sympatisk lege, men gammeldags kontor

Jeg er kjempefornøyd med Irene som lege, og liker at man kan få time på kvelden. Jeg får alltid også rask time, og man blir tatt på alvor. Jeg ser at mange klager på tilgjengelighet på telefonen her, og det er jeg helt enig med. MEN resepsjonisten ringer alltid tilbake hvis han ser at jeg har ringt, så derfor holder det alltid å ringe bare en gang. I starten opplevde jeg også resepsjonisten som litt sur, men etter å ha blitt kjent med han har jeg endret inntrykk. Han er egentlig veldig snill og hjelpsom. Han har utrolig mye å gjøre som alene på kontoret der, så jeg forstår godt at han til tider kan bli stresset. Jeg synes likevel han takler dette på en god måte.
Det mest negative med kontoret er at de ikke har nett- og smsbestilling. Kontoret og venterommet virker også gammeldags og lite profesjonelt. Jeg har likevel valgt å bli værende, siden jeg trives godt med både Irene og resepsjonisten.

Hyggelig lege og resepsjonist

Pleier egentlig ikke å bry meg om å skrive vurderinger, men ser det er veldig mye kritikk rettet mot resepsjonisten på legekontoret. Dette syns jeg ikke stemmer i det hele tatt. Jeg opplever ham som imøtekommende og hyggelig, selv om aksenten kanskje får ham til å høres noe brysk ut.

Det tar gjerne et par ring før jeg kommer gjennom, men syns ikke det er særlig problematisk. Det kommer selvfølgelig an på hvor akutt problemet er, men opplever også å få time relativt raskt. Forrige gang jeg ringte med betennelse i tåen fikk jeg time samme dag, en time etter at jeg ringte.

Ellers syns jeg også at Irene er veldig flink og imøtekommende, og vil dermed absolutt anbefale dette legekontoret.

Dyktig, meget fornøyd

Mine erfaringer med Øversveen er veldig gode.
Hun er nøye og dyktig.
Det tilbyes times utover vanlig kontortid, noe som fungerer veldig bra for meg.
Helsesekretæren er fantastisk uten tvil.
De mottar også betaling via Vipps.

Bad!

I have never met Irene as she has Vikar doctors. Before Christmas, I had A Vikar doctor who was amazing - very empathetic, professional, kind and thorough.

Unfortunately she left Muren Legekontor, and I had to change Legekontor as a result of the rude receptionist, the fact that it is impossible to call for an appointment as the phone is not answered (one must actually visit the office and wait at least 30 minutes to arrange an appointment with a very unhelpful and annoyed looking secretary!) There is no SMS service or PasientSky App like in other more transparent Legekontors. And worst of all: you cannot pay by card - only by cash!!!! As a result of this, if you do not ask for your receipt, you could be billed 2 or 3 times for the same appointment with no proof that you already paid the bill already!

Anyway: I had a nice and great doctor before Christmas. I cannot comment about the current Vikar doctor or Irene as I moved to a new Legekntor after my great doctor left Muren Legekontor. This was because I could no longer tolerate the rude and unprofessional secretary, his chaotic and dirty office, or the inefficient accounting system.

Anbefales ikke.

Veldig vanskelig å få kontakt med legekontoret. Ikke så hyggelig resepsjonist. Legen var grei nok men anbefaler ikke dette legekontoret.

Fornøyd!

Legen er kjempeflink og føler eg blir tatt på alvor. Syns også den siste vikarlegen er kjempeflink og lett å prate med. Syns han resepsjonen kan virke veldig stresset både på kontoret og i telefon. Syns det er dårlig at vi ikke kan ringe å bestille time før kl 10.00. Telefon burde besvares fra klokken 08.00! De burde også ta kort betaling.

Uprofesjonell resepsjonist

Da jeg bodde i Bergen hadde jeg Irene som fastlege, men fikk dessverre ikke gleden av å møte henne. Vikarene som var inne for henne var svært hyggelige og profesjonelle, og jeg var veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk av dem. MEN: Resepsjonisten er usympatisk, frekk og yter på ingen måte service for pasientene. Ved en anledning nektet han meg å snakke med legen min da jeg var utenbys og trengte oversendelse av papirer for å få nødvendig legehjelp der jeg var. Han begynte å krangle med meg, og jeg la til slutt på - trodde jeg. Etter å ha ført en privat samtale med min mor i nesten 3 minutter så jeg at "røret" på mobiltelefonen ikke var lagt på, men tenkte ikke over det og la bare på. Med en gang jeg hadde lagt på ble jeg faktisk ring opp (!) av resepsjonisten - som sa at han "ville informere meg om at han hørte alt jeg hadde sagt til min mor"! Han hadde sittet og lyttet til en samtale han ikke skulle være en del av- og ringte opp igjen for å si det! Dette opplevdes ganske ekkelt - særlig med tanke på hvor dårlig han har behandlet meg ved tidligere anledninger der. Først da jeg truet med å ringe fylkeslegen gikk han med på å sende over disse papirene jeg sårt trengte. Legekontoret oppleves rotete og skittent, jeg ville styrt unna det her. Synd - for legen er sikkert ok men når man har en så uprofesjonell resepsjonist som Muren legekontor har, så er det ikke greit å være pasient. Sånt kan vi ikke ha i helsevesenet i Norge.

Fin lege

Irene er veldig koselig, tar deg på alvor og vil komme til bunns i saker. Jeg ser at mange klager på sekretæren, men jeg synes han også er koselig. Litt distré, men jeg får alltid time med en gang, og synes han er ganske hyggelig..! Minus at de ikke har nettside hvor man kan bestille time og egen lab.

Treigt, gammeldags og nokså håpløst

Jeg har gått til Irene nå i et par måneder, da jeg skulle få time til psykolog. Jeg var inne til time; hun sa hun skulle kontakte noen psykologer, og satt opp en time igjen til oss etter to uker.

Da jeg kom inn igjen etter to uker, har hun ikke kontaktet noen psykologer. Jeg sa at dette hastet, og da ble hun litt "overrasket" og gav meg navnet på EN psykolog jeg kunne ringe; og om han ikke "tok telefonen" kunne jeg ringe inn til hennes kontormann og be han gi beskjed til Irene, så skulle hun ringe meg og navngi noen flere.

Jeg syns dette er ubrukelig, udugelig - og helt bak mål.

forferdelig

Irene er kjempesnill, men det er bare kaos. Får ikke tak i dem når det trengs, får legetime på kvelden og dårlig behandling av resepsjonen. Får ikke tilstrekkelig hjelp eller omsorg man er vant med hos andre legekontor. Jeg har aldri vært en krevende pasient, men standarden er veldig lav her.

Ikke lenger på høyden

Jeg har gått til Irene i mange år, og hun har tidligere vært en svært så grundig og dyktig lege. Hun er fortsatt empatisk, men nå ser det meste ut til å gå på gamle rutiner, og jeg føler meg utrygg. I tillegg er det nesten umulig å få telefonkontakt med kontoret, og åpningstiden på telefonen er tilfeldig og blir stadig kortere og kortere. Resepsjonisten burde finne seg en jobb han makter ordentlig, og ikke lenger være en belastning for kontoret. Dertil er legen selv der altfor sjelden, og vi risikerer å møte en av de mange vikarlegene i stedet for. Det aller verste er at de tillater seg mange og lange ferier, og dermed tvinges man til noen tvilsomme leger på Laksevåg, som åpenbart har null interesse av annet enn pengene dine! Skammelig uansvarlig!
Uten den nødvendige kontinuitet faller vel dessuten mye av hensikten med fastlegeordningen bort?

Dyktig og flott lege

Har brukt dette legesenteret mens jeg bodde i Bergen, og opplevde legen som utrolig hjelpsom, dyktig og empatisk. Føler jeg fikk veldig god oppfølging mtp mine problemer, og jeg har derfor anbefalt flere av mine venner å gå hit. Samtlige av disse har også vært over gjennomsnittet fornøyd med legen. Det som ikke er fullt så bra med legekontoret, er respesjonisten, som veldig ofte har vært utrivelig og usympatisk. Man føler seg lite velkommen når man er i kontakt med han, om det er i telefonen eller ved betaling etter endt legetime. De tar dessuten kun kontantbetaling, og det er vanskelig å komme gjennom på telefonen (men respesjonisten har siste tiden ringt tilbake, så det får han plusspoeng for).

Hyggelig lege, gammeldags kontor

Jeg har ikke så mye å si om lege Irene selv, siden hadde bare et par konsultasjoner hos henne. Hun virker hyggelig og lytter. Men jeg er ikke fornøyd med legekontoret generelt. Det er veldig gammeldags både i service og i utstyr. Muren legekontor har ikke egen lab, så for å ta prøvene blir man send til Haukeland sykehus; har ikke nettside heller ikke samarbeider med Minhelse, der du kan bestille time online, eller ha e-konsultasjon. Og ikke det minste har de ikke kort terminal, så alt betaling er i kontant. Man på resepsjon virker rar og litt ubehagelig. Min siste argument for å bytte var at hele legekontoret plutselig ble stengt for 2 uker før Jul, så jeg kunne ikke få sykemelding og dyktig oppfølging etter at jeg var syk.

Middels fornøyd

Jeg har hatt Irene til fastlege i mange år nå men har kun møtt henne en gang ettersom hun har hatt flere vikarer. Vikaren som har vert der de siste årene har jeg ikke så mye negativt å si om, bortsett fra at hun kan være litt lite handlekraftig. Men hun er flink til å lytte og er behagelig som person.
Sekretæren derimot er svært vanskelig å forholde seg til. Jeg føler meg til bry når jeg ringer for time, skal ta blodprøve eller bare har ett spørsmål. Alt må skje fort for han har ikke tid. Jeg har opplevd flere ubehagelige episoder med han, og har nå sett meg nødt til å byttet lege/legekontor.

Kjempefornøyd!

Jeg måtte tilbake i dag, og har bare gode ting å si om dem som jobber på dette kontoret. Alle er forskjellige, og det gode med fastlegeordningen er at det er så lett å bytte til en annet kontor, dersom en ikke er fornøyd. Selv, kunne jeg ikke tenke meg å bytte til noen andre. Mitt inntrykk er at de har svært gode rutiner på ting, og er handlekraftige. Jeg har noen ganger ikke kommet gjennom på telefon, da jeg ringte i telefontiden, men har da blitt tilbakeringt igjen, og fikk bestille time likevel. Stort pluss at jeg har kunnet betale med vipps, da jeg ikke hadde kontanter med meg!

Fantastisk dame!

Jeg har hatt Irene som fastlege en god stund, og har hatt kun gode opplevelser med henne. Hun er svært flink til å lytte, og rask med å henvise videre om det trengs. Du får virkelig inntrykk av at hun lytter til deg, og tar deg på alvor. Hun strekker seg langt for å finne utav dine problemer. Hun sender også raskt svar på resultater av blodprøver osv i posten. Så jeg har ingenting vondt å si om henne, flott og koselig dame!

Når det kommer til selve legekontoret er dette ikke maksimalt. Det er utrolig vanskelig å få kontakt med kontoret, og du må gjerne ringe 20 ganger for å komme igjennom, slik du får bestilt deg time. De har også kun visse tider på dagen det er mulig å komme i kontakt med dem.

Resepsjonisten kan jeg heller ikke si meg fornøyd med. Han stresser enormt når du endelig får kontakt med ham, kan virke nesten litt sur og krass, noe som gjør at jeg har gruet meg til å ringe å bestille timer noen ganger. På grunn av den dårlige tilgjengeligheten samt dårlig kommunikasjon og service fra resepsjonist, har jeg sett meg nødt til å bytte fastlege. Trist, med tanken på hvor kunnskapsrik og god Irene er!

Verdens nydeligste lege, men grusom resepsjonist

Jeg valgte Muren legekontor pga. fleksible åpningstider og sentral lokasjon.

Irene er en sympatisk og forståelsesfull lege som jeg anbefaler på det varmeste. Jeg er vanligvis en av de som foretrekker å lese anmeldelser istedenfor å være en av skribentene, men jeg føler denne gangen at det er helt nødvendig å ytre min mening.

På vegne av meg selv, andre pasienter, og ikke minst Irene, så fortjener Muren legekontor en bedre resepsjonist. Jeg kjenner direkte ubehag etter hver samtale. Han er krass og direkte, og bjeffer tilbake uten mål og mening. Dette må bare bli gjort noe med.

legen er flott, erfaren og sympatisk.

Laboratorie- og kontormannen er veldig lite samarbeidsvillig, uhøflig og vanskelig og snakke med.

De har ikke noe e-post, sms-tjenest el.l. som gjør ting tungvint

Fantastisk service og dyktig

Har vært min fastlege i 12 år og jeg er kjempe fornøyd, kommer raskt til,hun er forståelsesfull og tar tak i problemer med en gang. Et kjempe pluss for meg er åpningstider. Timer på kveldstid er fantastisk for meg som er selvstendig næringsdrivende