Irene Øversveen

Muren Legekontor
Kvinne, 54 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Autorisert

1992

Ledige plasser

9 av 1300

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert.

Praksis

Muren Legekontor
Østre Murallmenning 4 5012 Bergen
Tlf: 55 23 07 00 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Irene Øversveen er en av 240 fastleger i Bergen

Brukernes vurderinger

Samlet vurdering
33 vurderinger
Tilgjengelighet
29 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
22 vurderinger
Service
26 vurderinger

Siste vurderinger av Irene Øversveen

Aldri møtt fastlegen, men veldig dårlig intrykk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har aldri møtt fastlegen, bare møtt en vikar. Vikaren er grei, men hun har også vært sykemeldt de to siste gangene jeg skulle dit.

Resepsjonisten er utrivelig og uprofesjonell. Kontoret og resepsjonen er rotete og skittet. Jeg har fått de to siste timene avlyst pga syk lege og sist gang kom jeg til avtalt time og døren var låst. Jeg måtte stå utenfor og vente. Da resepsjonisten slapp meg inn (5 minutter etter legetimen skulle ha begynt) måtte jeg sitte og vente i ytterligere 10 minutter før resepsjonisten kalte meg inn for å si at legen var syk. Han sa han hadde sendt meg en SMS og informert om avlyst time, men det hadde han sendt til feil nummer.

Det er virkelig helt kaos her. Jeg har nå byttet legekontor. Jeg anbefaler ikke å gå hit!

God og sympatisk lege, men gammeldags kontor

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er kjempefornøyd med Irene som lege, og liker at man kan få time på kvelden. Jeg får alltid også rask time, og man blir tatt på alvor. Jeg ser at mange klager på tilgjengelighet på telefonen her, og det er jeg helt enig med. MEN resepsjonisten ringer alltid tilbake hvis han ser at jeg har ringt, så derfor holder det alltid å ringe bare en gang. I starten opplevde jeg også resepsjonisten som litt sur, men etter å ha blitt kjent med han har jeg endret inntrykk. Han er egentlig veldig snill og hjelpsom. Han har utrolig mye å gjøre som alene på kontoret der, så jeg forstår godt at han til tider kan bli stresset. Jeg synes likevel han takler dette på en god måte.
Det mest negative med kontoret er at de ikke har nett- og smsbestilling. Kontoret og venterommet virker også gammeldags og lite profesjonelt. Jeg har likevel valgt å bli værende, siden jeg trives godt med både Irene og resepsjonisten.

Hyggelig lege og resepsjonist

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Pleier egentlig ikke å bry meg om å skrive vurderinger, men ser det er veldig mye kritikk rettet mot resepsjonisten på legekontoret. Dette syns jeg ikke stemmer i det hele tatt. Jeg opplever ham som imøtekommende og hyggelig, selv om aksenten kanskje får ham til å høres noe brysk ut.

Det tar gjerne et par ring før jeg kommer gjennom, men syns ikke det er særlig problematisk. Det kommer selvfølgelig an på hvor akutt problemet er, men opplever også å få time relativt raskt. Forrige gang jeg ringte med betennelse i tåen fikk jeg time samme dag, en time etter at jeg ringte.

Ellers syns jeg også at Irene er veldig flink og imøtekommende, og vil dermed absolutt anbefale dette legekontoret.

Dyktig, meget fornøyd

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Mine erfaringer med Øversveen er veldig gode.
Hun er nøye og dyktig.
Det tilbyes times utover vanlig kontortid, noe som fungerer veldig bra for meg.
Helsesekretæren er fantastisk uten tvil.
De mottar også betaling via Vipps.

Bad!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

I have never met Irene as she has Vikar doctors. Before Christmas, I had A Vikar doctor who was amazing - very empathetic, professional, kind and thorough.

Unfortunately she left Muren Legekontor, and I had to change Legekontor as a result of the rude receptionist, the fact that it is impossible to call for an appointment as the phone is not answered (one must actually visit the office and wait at least 30 minutes to arrange an appointment with a very unhelpful and annoyed looking secretary!) There is no SMS service or PasientSky App like in other more transparent Legekontors. And worst of all: you cannot pay by card - only by cash!!!! As a result of this, if you do not ask for your receipt, you could be billed 2 or 3 times for the same appointment with no proof that you already paid the bill already!

Anyway: I had a nice and great doctor before Christmas. I cannot comment about the current Vikar doctor or Irene as I moved to a new Legekntor after my great doctor left Muren Legekontor. This was because I could no longer tolerate the rude and unprofessional secretary, his chaotic and dirty office, or the inefficient accounting system.