Irene Øversveen

Østre Murallmenning 4 5012 Bergen
Irene Øversveen er en av 236 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Irene Øversveen

forferdelig

Irene er kjempesnill, men det er bare kaos. Får ikke tak i dem når det trengs, får legetime på kvelden og dårlig behandling av resepsjonen. Får ikke tilstrekkelig hjelp eller omsorg man er vant med hos andre legekontor. Jeg har aldri vært en krevende pasient, men standarden er veldig lav her.

Ikke lenger på høyden

Jeg har gått til Irene i mange år, og hun har tidligere vært en svært så grundig og dyktig lege. Hun er fortsatt empatisk, men nå ser det meste ut til å gå på gamle rutiner, og jeg føler meg utrygg. I tillegg er det nesten umulig å få telefonkontakt med kontoret, og åpningstiden på telefonen er tilfeldig og blir stadig kortere og kortere. Resepsjonisten burde finne seg en jobb han makter ordentlig, og ikke lenger være en belastning for kontoret. Dertil er legen selv der altfor sjelden, og vi risikerer å møte en av de mange vikarlegene i stedet for. Det aller verste er at de tillater seg mange og lange ferier, og dermed tvinges man til noen tvilsomme leger på Laksevåg, som åpenbart har null interesse av annet enn pengene dine! Skammelig uansvarlig!
Uten den nødvendige kontinuitet faller vel dessuten mye av hensikten med fastlegeordningen bort?

Dyktig og flott lege

Har brukt dette legesenteret mens jeg bodde i Bergen, og opplevde legen som utrolig hjelpsom, dyktig og empatisk. Føler jeg fikk veldig god oppfølging mtp mine problemer, og jeg har derfor anbefalt flere av mine venner å gå hit. Samtlige av disse har også vært over gjennomsnittet fornøyd med legen. Det som ikke er fullt så bra med legekontoret, er respesjonisten, som veldig ofte har vært utrivelig og usympatisk. Man føler seg lite velkommen når man er i kontakt med han, om det er i telefonen eller ved betaling etter endt legetime. De tar dessuten kun kontantbetaling, og det er vanskelig å komme gjennom på telefonen (men respesjonisten har siste tiden ringt tilbake, så det får han plusspoeng for).

Hyggelig lege, gammeldags kontor

Jeg har ikke så mye å si om lege Irene selv, siden hadde bare et par konsultasjoner hos henne. Hun virker hyggelig og lytter. Men jeg er ikke fornøyd med legekontoret generelt. Det er veldig gammeldags både i service og i utstyr. Muren legekontor har ikke egen lab, så for å ta prøvene blir man send til Haukeland sykehus; har ikke nettside heller ikke samarbeider med Minhelse, der du kan bestille time online, eller ha e-konsultasjon. Og ikke det minste har de ikke kort terminal, så alt betaling er i kontant. Man på resepsjon virker rar og litt ubehagelig. Min siste argument for å bytte var at hele legekontoret plutselig ble stengt for 2 uker før Jul, så jeg kunne ikke få sykemelding og dyktig oppfølging etter at jeg var syk.

Middels fornøyd

Jeg har hatt Irene til fastlege i mange år nå men har kun møtt henne en gang ettersom hun har hatt flere vikarer. Vikaren som har vert der de siste årene har jeg ikke så mye negativt å si om, bortsett fra at hun kan være litt lite handlekraftig. Men hun er flink til å lytte og er behagelig som person.
Sekretæren derimot er svært vanskelig å forholde seg til. Jeg føler meg til bry når jeg ringer for time, skal ta blodprøve eller bare har ett spørsmål. Alt må skje fort for han har ikke tid. Jeg har opplevd flere ubehagelige episoder med han, og har nå sett meg nødt til å byttet lege/legekontor.