Helge Rongevær

Langhus Legesenter

1999

Langhus Legesenter Telefonnummer64 86 81 6064 86 81 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Langhussenteret 7 1405 Langhus
Helge Rongevær er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Helge Rongevær

Svært misfornøyd med legen!

Hadde denne fastlegen i en to års tid. Jeg strevde med sterke symptomer på post traumatisk stress lidelse, og ba om henvisning til psykolog. Legen ville ikke henvise, med begrunnelse i at han ikke trodde dette ville hjelpe, og refererte til at det tydeligvis ikke hadde hjulpet tidligere i min barndom å snakke med psykolog (min bakgrunn hadde han ingen kjennskap til.) Det var dessuten flere hendelser som nylig hadde skjedd, og legen viste ingen interesse for å spørre om dette, eller gi hjelp/sende henvisning videre. Som følge av dette byttet jeg fastlege. Fikk deretter henvisning til DPS-og gikk i behandling der i flere år.

Glimt i øyet

Kan virke stille og reservert. Men er både kunnskapsrik hjelpsom. Får alltid hjelp og svar på eventuelle problemer jeg måtte ha.

Slektens fastlege

Hele slekten bor i ski kommune, og bruker han.
De første gangene jeg var der, virket han litt overlegen, så meg aldri i øynene, men etter 5-6 besøk, så tinet han opp.
Han husker alt om meg og min familie, samt resten av slekten.
Han bryr seg om sine faste pasienter, og er genuin intressert i hva du mener.

Virkelig en lege som avgir kunnskap og tillit!

Beste legen gjennom livet. Han gjør skikkelige utredninger og følger opp med spesialist- og sykehuskonsultasjoner under tvil. Kjempebra!

Meget fornøyd

Dyktig, god til å lytte, folkelig. Tar deg på alvor, kan ta ting på strakarm, f.eks fjerning av føflekk etc dersom man er bekymret. Følger opp på en glimrende måte.
Vil si at Helge er den beste fastlegen jeg har hatt....uten tvil!