Helge Rongevær

Langhus Legesenter Mann, 51 år

Autorisert1999
Ledige plasser 51 av 1350
Vil du bytte til denne fastlegen?

Langhus Legesenter

Langhus Senteret 7 1405 Langhus
Helge Rongevær er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Helge Rongevær

Anbefales IKKE!

Denne legen fremstår som arrogant og usympatisk. Han er ikke spesielt imøtekommende og har liten evne til å lytte. Virker som om han har gjort seg opp en mening før du kommer inn døra, og han er av den grunn lite handlingsdyktig. Han snakker veldig nedlatende til mennesker, og behandler dem dårlig. Han har rett og slett en svært overlegen holdning. Føler meg til tider mobbet. Jeg har ikke en eneste positiv ting å si. Jeg anbefaler ikke denne legen!

Arrogant og sær lege

Min opplevelse med denne legen er at han er arrogant og ufyselig i oppførselen sin. Du føler deg liten i samme rom som denne legen og han vet godt å komme med sine personlige meninger, selv om det ikke er relevant. Han dømmer deg fort, og virket til og med småsur. Selve legekontoret er gammeldags, mens personale er hyggelige. Jeg byttet fastlege etter 4 besøk da følte jeg at jeg hadde fått nok.

vanskelig å beskrive

virker effektiv

Noe manglende kommunikasjon, legen måtte rykke ut på sykebesøk før jeg var ferdig, fikk ny time for orientering om tatt blodprøve, møtte opp men resultatet forelå ikke. 2 besøk i tillegg til nevnte. Fikk manglende forklaring om betalingsrutiner, kostet meg over 70.-kroner i gebyr. Mitt utgangspunkt var legeattest for fornyet førerprøve, men jeg sa ja til ett døgn med blodtrykksmåler (alt ok) Følte noe manglende kontakt, unntatt en test som var litt hard (prostatatest) Jeg kjente han ikke igjen fra siste besøk (ca 7 år tilbake), den forrige brukte samme stempel som denne, men forskjellig sign. Kanskje en vikar?? Usikker på fastlegens journal om meg ?? Et spørsmål jeg fikk forsto jeg ikke. En tidligere fastlege ved denne avdelingen i (1999) var ikke oppført på legelisten, som tidligere fastlege ved avdelingen. Jeg følte usikkerhet. Jeg skifter nå fastlege, skal flytte ut av kommunen, er også usikker på om min journal kan bli overført, noe jeg ønsker. Jeg har vært minibruker av fastlege.

Bedre kan det ikke gjøres

Sikkelig hjelpsom og føller tråen fra tidligere timer og undersøkelser.
Flink til å bringe saker å ting videre når det trengs.
En fin fyr.

Engangslege

Følte meg så dårlig ivaretatt at jeg byttet fastlege.
Bl. annet nektet å skrive ut blå resept for medisin på konstant lidelse jeg har hatt i 20 år. Hverken tidligere eller nåværende leger hadde motforestillinger mot dette.

Er meget fornøyd med min nye lege.