Helge Rongevær

Tlf: 64 86 81 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Helge Rongevær er en av 31 fastleger i Ski

Siste vurderinger av Helge Rongevær

Slektens fastlege

Hele slekten bor i ski kommune, og bruker han.
De første gangene jeg var der, virket han litt overlegen, så meg aldri i øynene, men etter 5-6 besøk, så tinet han opp.
Han husker alt om meg og min familie, samt resten av slekten.
Han bryr seg om sine faste pasienter, og er genuin intressert i hva du mener.

Virkelig en lege som avgir kunnskap og tillit!

Beste legen gjennom livet. Han gjør skikkelige utredninger og følger opp med spesialist- og sykehuskonsultasjoner under tvil. Kjempebra!

Meget fornøyd

Dyktig, god til å lytte, folkelig. Tar deg på alvor, kan ta ting på strakarm, f.eks fjerning av føflekk etc dersom man er bekymret. Følger opp på en glimrende måte.
Vil si at Helge er den beste fastlegen jeg har hatt....uten tvil!

Anbefales IKKE!

Denne legen fremstår som arrogant og usympatisk. Han er ikke spesielt imøtekommende og har liten evne til å lytte. Virker som om han har gjort seg opp en mening før du kommer inn døra, og han er av den grunn lite handlingsdyktig. Han snakker veldig nedlatende til mennesker, og behandler dem dårlig. Han har rett og slett en svært overlegen holdning. Føler meg til tider mobbet. Jeg har ikke en eneste positiv ting å si. Jeg anbefaler ikke denne legen!

Arrogant og sær lege

Min opplevelse med denne legen er at han er arrogant og ufyselig i oppførselen sin. Du føler deg liten i samme rom som denne legen og han vet godt å komme med sine personlige meninger, selv om det ikke er relevant. Han dømmer deg fort, og virket til og med småsur. Selve legekontoret er gammeldags, mens personale er hyggelige. Jeg byttet fastlege etter 4 besøk da følte jeg at jeg hadde fått nok.

vanskelig å beskrive

virker effektiv

Noe manglende kommunikasjon, legen måtte rykke ut på sykebesøk før jeg var ferdig, fikk ny time for orientering om tatt blodprøve, møtte opp men resultatet forelå ikke. 2 besøk i tillegg til nevnte. Fikk manglende forklaring om betalingsrutiner, kostet meg over 70.-kroner i gebyr. Mitt utgangspunkt var legeattest for fornyet førerprøve, men jeg sa ja til ett døgn med blodtrykksmåler (alt ok) Følte noe manglende kontakt, unntatt en test som var litt hard (prostatatest) Jeg kjente han ikke igjen fra siste besøk (ca 7 år tilbake), den forrige brukte samme stempel som denne, men forskjellig sign. Kanskje en vikar?? Usikker på fastlegens journal om meg ?? Et spørsmål jeg fikk forsto jeg ikke. En tidligere fastlege ved denne avdelingen i (1999) var ikke oppført på legelisten, som tidligere fastlege ved avdelingen. Jeg følte usikkerhet. Jeg skifter nå fastlege, skal flytte ut av kommunen, er også usikker på om min journal kan bli overført, noe jeg ønsker. Jeg har vært minibruker av fastlege.

Bedre kan det ikke gjøres

Sikkelig hjelpsom og føller tråen fra tidligere timer og undersøkelser.
Flink til å bringe saker å ting videre når det trengs.
En fin fyr.

Engangslege

Følte meg så dårlig ivaretatt at jeg byttet fastlege.
Bl. annet nektet å skrive ut blå resept for medisin på konstant lidelse jeg har hatt i 20 år. Hverken tidligere eller nåværende leger hadde motforestillinger mot dette.

Er meget fornøyd med min nye lege.

Verdens beste lege

Jeg er så utrolig glad for å ha han som lege. Han er tålmodig og har god forståelse for mennesker. Og han vil virkelig hjepe deg, og ser aldri begrensninger.

Mitt inntrykk er:

Jeg synes denne legen er empatisk. Har ikke i utgangspumktet så mye til overs for at man skal vurdere menneskers arbeid offentlig med slike anbefalinger osv. Men synes at når det først er blitt slik så kan jeg si noe positivt. Har ikke gått hos Helge Rongevær lenge. Men av den hjelp jeg har fått har jeg ikke noe negativt å si. Dermed 5 stjerner ;-)

Bra lege

Har hatt denne legen i flere år er fornøyd, men du må bli kjent med han først, tar litt tid før man skjønner at han faktisk er opptatt av deg som menneske og vil hjelpe deg og han har vært utrolig flink med å sende meg videre til spesialister når det har vært behov. Han kan nok til tider være litt distré.

Usaklig

Under den første (og eneste) timen spurte og grov han i familieforhold, før han konkluderte med at jeg nok bare hadde "angst". Jeg har en stoffskiftediagnose, som jeg altså var der for å følge opp.

Har aldri følt meg så til de grader forulempet! Gikk rett hjem og skiftet fastlege. Heldigvis hadde noen andre fått ledig plass i mellomtiden.

Hobbypsykolog?

Hvis du ønsker en lege som liker å snakke og psykoanalyserer deg i retning av stress for enhver ting så er dette legen du må velge. Jeg valgte å bytte lege.

Lite handlingsdyktig. Når man forlot legen hadde man de samme spørsmålene og plagene, og det ble mer og mer forvirrende hver gang.

Både jeg og min samboer har de samme erfaringene, og valgte å bytte.

Håper denne legen blir bedre, eller at det kun var oss han krasjet med slik at andre får verdi av tjenestene han leverer.

Dårlig lege

Jeg så meg nødt til å skifte lege etter flere dårlige møter med denne legen. Han fremstår veldig arrogant og har lite kunnskap om mine sykdommer, men det verste var at han skrev tekstmeldinger under pulten og kunne plutselig forlate rommet for personlige telefonsamtaler uten unnskyldning eller forklaring. Jeg liker stilen hans med at han ikke bruker data under samtalen, men fant etterhvert ut at han egentlig ikke hørte etter allikevel.

Kontoret generelt er veldig gammeldags, men det gjør meg ingen ting. Sykepleierne er veldig hyggelige og hjelpsomme.

En seriøs og faglig sterk lege

Han er en ny fastlege til meg og mine barn. De få gangene vi har trengt hjelp har vi fått det raskt og blitt tatt vare på. Legen virker faglig sterk, kan være litt kort på måten han snakker men samtidig virker han å være interessert i oss og prøver å finne svar og løse problemet. Han er veldig hyggelig og lett å få kontakt med, barna liker han også godt. Jeg setter pris på at han ser på meg når han snakker samt han tar den tiden det tar. Jeg er glad vi valgte han som fastlege!

Veldig negative erfaringer.

Hadde denne legen som fastlege tidligere.Uvillig til aa udersoke en skade. Like uvillig til aa henvise samme behandlingstrengende skade til videre undersokelser. Men fikk til slutt henvisning,etter at davaerede legesekretaer grep inn.
Mangler basale kunnskaper om stoffskiftesykdommer.Skjodeslos og upaalitelig.
Maatte staa paa for aa faa kopier av provesvar,selv om pasienter har krav paa det.
Naavaerende legesekretaer er uvillig og vanskelig.

Fornøyd!

En sakelig og ryddig lege. Har hatt han igjennom to svangerskap og er veldig fornøyd. Han lytter og er opptatt av hvordan akkuratt du har det nå. Han kan kanskje virke litt brå og kjapp for noen, så hvos du er der for å få ren sympati så kan du finne en annen. Han er en av de legene som gjerne ønsker å ta tak i ett problem selv først, før han 'sender' noen videre i systemet. Kanskje ikke det mest moderne lokalet, med det gjør jobben. Øverigt personale er veldig flinke og hyggelige. Anbefales!!

Som å sette tiden til bake!

Å møte denne legen er gufs sv gamle dager. En utrolig arroganse med liten evne til å lytte. Kjapp med å skrive ut resepter for et hvet symptom man definerer. Et trist møte. Det må være noen bedre. Det er mulig han kan vise evner til å vise seg bedre sider. Ellers er legekontoret gammeldags å trist.

Ingen god lege

Jeg synes han fremstår som arrogant og lite interessert i å høre etter hva du faktisk sier. Jeg opplever at han har gjort seg opp en mening før jeg er ferdig med å prate, og at han ofte begrunner fysisk sykdom med psykiske problemer.

For all det - jeg aksepterer at hvordan man har det psykisk selvsagt virker inn på det fysiske, men jeg har ingen spesielle problemer og føler han prøver å konstruere noe for sin egen del.

Han bruker gjerne lang tid på deg, men det er først og fremst for å dykke ned i sine egne analyser, og jeg ser ikke noen effekt av det utenom at det kanskje kan forklare den lange ventetiden på venteværelset.

Jeg har også dårlig erfaring med øvrig personale. Jeg er blodgiver og har aldri hatt noe problem med verken å gi blod eller å ta blodprøver tidligere, men her har jeg opplevd at de måtte stikke både tre og fire ganger før de klarte å ta blodprøve.

Legg til at selve legekontoret ikke er av de mest moderne, og det er få grunner til å velge en fastlege her hvis man har mulighet til å reise andre steder.

En dyktig lege

Godt oppdatert på for meg relevante problemstillinger.