Helge Sårheim

Legegruppa SMS Mann, 50 år

Autorisert1993
Ledige plasser 16 av 1100
Vil du bytte til denne fastlegen?

Legegruppa SMS

Hans Blomgate 39 6900 Florø
Helge Sårheim er en av 13 fastleger i Flora

Siste vurderinger av Helge Sårheim

Grei lege, som tar seg tid til pasienten

Dr. Sårheim tar meg på alvor når eg kjem med mine problem. Han tar seg tid til å prate med pasientene sine, og er blid og hyggelig når eg kjem. Han viser empati, forståelse og omsorg. Av og til må han tenke meir gjennom kva han seier, det kan av og til komme kommentarer som ikkje alltid er like gjennomtenkte og som faktisk kan virke sårende.
Men han er flink å ta seg tid til pasientene, noko som kan føre til litt venting på venteværelset..

Alt i alt er han ein grei lege, som tar ting på alvor. Eg syns det er leit at eg no må skifte lege på grunn av hans nye stilling som kreftkoordinator.

Arrogant

Rotete kontor som er nærmest tapetisert med barnetegninger og bilder av egen familie. Blid og pratsom, men avfeier det meste en prøver å fortelle som vås. Flink til å få pasienter til å føle seg små. Lite lyttende til beskrivelser av symptomer og tanker om egen sykdom. Styr unna hvis du vurderer svangerskapsavbrudd. Denne "Se hvor lykkelig familemann jeg er" tar ikke i sånt.

Likegyldig

En lege som er meir opptatt av det private enn sitt arbeid som lege. Gjør stadig feil vurderinger, grunnen kan vere at han er meir interresert i å prate enn å ta fysiske undersøkelser.

Arrogant

Om du ikke "blør" så vil denne legen ikke bry seg særlig om dine plager.
Tar seg ikke tid til å lytte etter hva du har å si og mer opptatt av å få mest av dine penger og gir deg mest sannsynlig en resept på piller uten å sjekke deg.
Styr unna!

Uinteressert

Dårlig førsteinntrykk med rotete kontor. Hadde med meg utskrift av journal som han slang opp i haugen med andre papirer. Lite interessert i kva eg sa, kom ingen veg med timen, så måtte bestille ny eit par veker seinare. Time 2: Han hadde ikkje lese på journalen min, som fortsatt låg i dungen med papir.. Fekk ikkje kjensle av at dette var ein lege. Arrogant kommentar når eg gjekk om at "problemet" mitt måtte eg berre slutte med. Gløymte: Han hugsa ikkje første timen, så måtte fortelje alt oppatt.