Bjørg Grete Sandberg

Helset Legesenter A/S

1984

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Helset Legesenter A/S
Skollerudveien 11 1353 Bærums Verk
Tlf: 67 80 22 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørg Grete Sandberg er en av 105 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Bjørg Grete Sandberg

Dyktig og oppmerksom

Behagelig og imøtekommende. Har tid til samtalen når det trengs. Kan anbefale henne til hvem det skal være. Vil ikke miste henne.

Tilstede og interessert

Dyktig lege som er tilstede i de få minuttene en legeavtale varer. Hun er også flink til å henvise videre når noe kanskje bør ses nærmere på.

Utrolig dyktig lege!!

Grete er en utrolig dyktig lege som tar deg på alvor, følger opp og hendviser videre om det er nødvendig. Om det skulle være noe akutt får man som regel time på dagen som er kjempe flott.

Hatt Grete som min lege i over 20 år, og selv om jeg har flyttet har jeg ikke å byttet lege. Noe jeg er svært fornøyd med.

Helt topp

Det er den beste legen jeg har hatt etter at gamledoktoren sluttet.

Dette er legen uten grenser...

Det finnes ingen grenser for hvor fornøyd jeg er med Grete. Jeg opplever henne som interessert, faglig dyktig og som er jordnært medmenneske. Jeg har brukt henne som lege i hele mitt liv, og det kommer jeg til å gjøre så lenge hun holder på som lege. Jeg liker at hun tar seg tid (ikke rusher av gårde fordi hun er stresset om hun en sjelden gang er forsinket,), at hun virker oppdatert og at hun er flink til å henvise til riktige steder dersom hun føler at det er til det beste.

Stå på videre og fortsett med den gode jobben du gjør Grete. Både familien min og jeg føler oss så trygge på deg.

Dyktig og saklig

Engasjert og dyktig fastlege som virkelig ønsker å gjøre en god jobb. Saklig og ryddig, men kanskje ikke den mest omgjengelige. Viktigst av alt: Hun finner gjerne riktig diagnose og henviser når det er nødvendig.
En av legesekretærene er ikke alltid like hyggelig.
Ved fravær dekker kollegaene godt opp for hverandre. Noe ventetid, men også mulighet for akuttimer midt på dagen hvis det haster.

Vil ikke anbefale denne legen eller helsestasjonen.

Jeg har vært hos denne legen noen ganger i det siste og har ikke følt at hun har tatt meg og mine problemer på alvor. Opplevde at legen 'gikk i fra meg' etter å fått utlevert et prøvebeger, selv om jeg fremdeles hadde flere spørsmål igjen. Jeg har også hatt medisinske spørsmål til henne som jeg synes hun ikke har klart å svare godt nok på. Hun anbefalte medisin til meg som gav bieffekter hun på forhånd hadde sagt ikke skulle komme, da jeg tok dette opp med henne hadde hun få forslag til andre medikamenter. Endte med at jeg tok saken i egne hender og gjorde min egen research på nettet om hvilket medikament som best burde passe til min situasjon. Jeg foreslo dette til henne og hun skrev ut resept, og dette medikamentet har passet bra. Er bra at alt fikk en god løsning men det burde jo ikke være slik at man må gjøre legearbeidet for legen! Jeg synes ikke hun virker så veldig kompetent. Dette er bare min personlige mening etter å ha vært der noen få ganger, men jeg har hatt mye bedre, mer kompetente og mer imøtekommende leger tidligere. I tillegg er servicen jeg har fått fra helsestasjonen tidvis elendig. Administrasjonsansatte har vært frekke og lite høflige i telefonen.

bytter ikke selv ved flytting

Grete er nok den beste legen jeg har hatt. Hun lytter, og gir deg råd som står i samsvar på det man selv kan klare når man er skadet eller syk. Vil hun ha deg på sykehus, går det ikke mange dagene før sykehuset sender en time til deg. Det vil jo si at Grete sender rekvisisjon med en eneste gang. Noe som er trygt. Grete er også kjempeflink på å følge opp, selv om dette ikke omhandler hvorfor du egentlig dro til en legetime. Forståelsesfull, og alltid i godt humør! Tar seg også god tid til pasientene sine!

Stjerne-eksempel på en fastlege! Som en "gammeldags huslege".

Det gjelder ikke bare legen, men hele legekontoret. Vi får den hjelpen vi trenger, blir behandlet på en forsvarlig og trygg måte og føler at legen og de andre ansatte kjenner oss som personer. Det trekker jo ikke nedover at det bare er hyggelige og blide mennesker som arbeider på dette legekontoret. Hvis fastlegen vår ikke er til stede f.eks. i ferietiden, blir vi like godt ivaretatt av den andre legen.
Grete Sandberg lytter, snakker med oss (ikke bare til oss) og gir råd - ikke pålegg. Hun er også åpen for våre vurderinger og ønsker. Hun er særdeles dyktig på tilbakemeldinger på prøver som er tatt.
Enkle ting som ikke krever legetime som f.eks. fornying av rekvisisjon eller resepter på medisiner vi bruker jevnlig ordnes raskt og greit over telefon.
Vår eneste bekymring er at det nye forslaget til fastlegeordning skal ødelggge for det fine arbeidet som utføret ved dette legekontoret og at hun slutter som fastlege.

Veldig flink lege

Hun høre på deg, sender deg til undersøkelse. Hun gir ikke opp hvis hun ikke vet hva som feiler deg.

En trygg og ikke-dømmende lege

Grete Sandberg var legen min fra jeg var barn til jeg var 20 år. Jeg byttet til en annen lege da jeg flyttet til et annet fylke. Da jeg flyttet tilbake for en periode fikk jeg byttet tilbake selv om listen hennes var full, siden det bare hadde gått to år fra jeg sluttet. Jeg opplevde at hun var trygg og tydelig i sine vurderinger og forholdt seg til pasienten på en respektfull og ikke-dømmende måte. Som pasient var jeg ofte både redd for å ikke bli trodd eller få den hjelpen jeg trengte, redd for sprøyter og ukomfortabel med undersøkelser. Grete gjorde det veldig mye lettere for meg fordi hun forklarte godt med forståelig språk hva hun skulle gjøre og hva hun tenkte, og lyttet ordentlig til hva jeg hadde på hjertet eller var bekymret for. Det hjalp også å ha en lege som hadde kjent meg og min familie fra jeg var liten. Jeg tror det gjorde det lettere for henne å sette seg inn i min situasjon. Jeg trengte ikke å forklare og fortelle i langdrag siden hun kjente personlig til meg, min sykehistorie og min familie.