Sudarshan Bhatia

Sykkylven legesenter Mann, 63 år

Autorisert1982
TilleggskompetanseSjømannslege
Ledige plasser 154 av 1650
Vil du bytte til denne fastlegen?

Sykkylven legesenter

Haugneset 20 6230 Sykkylven
Sudarshan Bhatia er en av 6 fastleger i Sykkylven

Siste vurderinger av Sudarshan Bhatia

En handlingens mann

Har hatt Bhatia som fastlege helt siden ordningen med fastlege ble innført. Handler raskt og effektivt når det er noe. Meget fornøyd!

Flink lege

Har hatt Bhatia som fastlege i lang tid , virker som en dyktig lege , rask å henvise til spesialist , om det er mistanke om noe , vel han har det litt travel , men det kan tyde på han er effektiv ,

Absolutt og altomfattende inkompetanse

Etter sykmelding annet sted i landet kom jeg tilbake til Sykkylven og skulle forlenge sykmelding og få henvisning til MR.
S.Bathia spurte meg da rett ut om jeg trodde jeg skulle gå sykmeldt i ventetia til eg fikk MR/evt operasjon.
Jeg svarte at ja, jeg er hindret i å utøve mitt yrke.
Han nærmest avbrøt brått og på en uhøflig måte at om jeg ikke kunne utøve mitt yrke fantes det andre jibber jeg kunne klare å utføre.
Da måtte jeg virkelig spørre Bathia om han skulle tvinge meg til å skifte yrke pga en meniskskade?
Han gjentok og understreket at noen jobber kunne jeg utføre og han såg ingen grunn til full sykmelding i ventetia.
I rein desperasjon måtte jeg igjen spørre om han skulle tvinge meg til å slutte som sjømann pga et forbigående probelem med et kne?
Mitt spm og hva jeg sa var han overhodet ikke interessert i, men svarte med et spm tilbake: tror du at du skal fortsette som sjømann me ddet kneet der??
Dette spm kom med hevet røst, da tydeligvis fordi eg viste selv hva som feilet meg og hva som skulle gjøres. (Har operert det andre kneet to ganger før)
Motvillig skrev han 4 uker sykmelding og henviste meg til MR hos Medi3.
Medi3 har ikke refusjonsordning så jeg stakk oppom resepsjonen på legesenteret for å sjekke hvor henvisninga var sendt. Da fikk jeg vite at det var til Medi3, som medførte at jeg må betale 2300 kr sjøl for MR.
Selv at sekretær hentet Bathia og gjorde oppmerksom på dette og han sa de skulle sende henvisning til MR klinikken siden han da tydeligvis hadde gjort en feil. Nå to uker senere er dette ikke gjort,
I forfjamselsen over å møte en slik arrogant og inkompetent lege glemte jeg å be om resept på smertestillende. Noen dager etter legebesøket ringte jeg og ba om dette, og fikk 7 (syv) betendelsesdempende tabletter,
Når jeg ringte 27.nov og spurte om resept på mer fikk jeg beskjed av sekretær å kjøpe reseptfrie tabletter på butikken. Dette godtok jeg ikke og fikk da beskjed om at Bathia skulle ringe meg senere.
Han ringte og gikk direkte til angrep på meg som person og menneske, der han gjentatte ganger med høy røst understreket at han skrev ikke ut resept på narkotika. Santidig kritiserte han hele den norske legestanden for å skrive ut narkotika i hytt og pine. Med andre ord : all smertestillende som var på resept er og blir kalt narkotika. Han påpeket også at om jeg tok for eksempel Pinex Forte kunne jeg ikke gå på jobb. Jeg måtte minne han på at jeg var sykmeldt. Neste: da kunne jeg heller ikke kjøre bil, selv etter en enkelt tablett med varseltrekant på kunne jeg ikke kjøre bil, selv ikke hele dagen derpå.
Etter så mye tull klarte jeg ikke mer og påpekte faktafeil. Bathia påsto at da at om jeg var misfornøyd med servisen jeg fikk stod jeg fritt til å velge en annen lege, og beskyldte meg for at " jeg er fornøyd når ting skjer på mine premisser"
Han refererte samtidig til en henvendelse 4 mnd tidligere og påsto at jeg var uhøflig.
Så min koklusjon er at hvis man stiller krav utfra erfaring er man uhøflig og kravstor, helt ok det siden jeg har betalt skatt i 45 år og har krav på et helsetilbud.
Jeg vil også gjøre evt brukere av Sykkylven legesenter klar over at ALT blir notert i journal også av sekretærer for å bruke det mot pasienten senere om behovet er der.
Hvor vanskelig kan det være å få MR og evt påfølgende operasjon?
To ganger før har jeg blitt behandlet av rasjonelle flinke folk i helsevesenet, og registrer med vantro at jeg må skifte lege for å få lovfestet helsetilbud.

Ufin og litt hoven.

Bahtia virker veldig lite interresert i å høre på hva du sier,
Har vert der både for akutt psykisk og fysisk sykdom.
Han kan finne på å avbryte meg før jeg er ferdig å snakke. og virker til tider som om at han egentlig ikke vet helt hva han driver med , og det kan virke som om han svarer utydelig, og vrir unna tema for at du ikke skal gjenomskue inkompetansen.
Bet meg veldig merke til at Bhatia brukte ordet "Galehuset"når det var snakk om psykiatrisk avdeling på ålesund sykehus. Vi har trøstet oss med at dette kan vere pga at han ikke kan så veldig godt norsk.
Så alt i alt, i akkutte situajoner får du en ufin og nedverdigende opplevelse av en lege som er totalt uintresert i å hjelpe.

Dårleg

Bhahtia er det sjelden eg har brukt,men dei få gangene eg har vert i kontakt med han frister ikkje til gjentakelse.han kjenner ikkje skikkeleg til norske lover og regler.han hører heller ikkje etter kva pasienten seier.