Espen Finholt

Autorisert1982
SpesialiseringSamfunnsmedisin
TilleggskompetanseSjømannslege
Ledige plasser 7 av 1060
Vil du bytte til denne fastlegen?

Eide Legesenter ANS

Eidetorget 6490 Eide
Espen Finholt er en av 3 fastleger i Eide

Siste vurderinger av Espen Finholt

Den beste legen som jeg har hatt i Eide kommune

Han er lyttende, hyggelig og han pleier være grundig. Han er snarrådig. Jeg har hvert mye sykdomsplaget og han har reagert raskt når han mente sykehusinnleggelse har hvert nødvendig. Øyeblikkelig hjelp på stedet. Uten denne gode hjelp fra min fastlege så vet ikke jeg om jeg hadde sittet her i dag så føler jeg har mye å takke han for. Kan ikke få takket nok føler jeg. Ikke for og skryte men dette er tilfellet. Og heller ikke bare en gang men....første gangen, da jeg ble rammet av sykdommen så hadde jeg også mistet en god del blod. Blodoverføring måtte til....jeg ble liggende en måneds tid på sykehuset før jeg måtte videre til Trondheim og st.olavs. Var vanskelig og finne hva som feilet...det ble faktisk litt av et mysterium det. Men altså funn til slutt, såg ikke så bra ut og det er heller ikke bra, blir aldri helt bra. Gikk ned ganske mange kilo på kort tid. Ja, vet hva som feiler i dag og må bare leve med det. Har mye vondt men...det har hvert verre. Var skikkelig syk. Dr. Espen Finholt fortjener mye ros og en stor takk til han for all flott hjelp. Blir ikke kvitt denne pasienten her han.... Kun det positive jeg vil si her som jeg med glede vil dele med andre. Synes jeg også det føles godt og få fram ja. Igjen, tusen takk. Er da innom noen ganger i løpet av året, for kontroller, blodprøver og hvis annet ja så er han en grei og dyktig lege.

Miksede følelser til denne legen

Hadde en veldig uheldig opplevelse med denne legen. Han har vært min fastlege siden 2001 (måtte bytte nå i 2013 pga flytting).

Jeg fikk munnsår, det var der det hele startet. Jeg så ikke ut til slutt, det spredde seg til øynene og jeg hadde sår over HELE munnen, kunne ikke snakke, spise, drikke av glass etc. Alt gikk igjennom sugerør. Jeg ble satt på kur etter kur uten at noe virket. Til slutt ba vi om at jeg måtte bli sendt på sykehus for en sjekk.. Vi fikk høre på samtalen han hadde med sykehuset.. Utsagt som " hun ser ut som en kjøttkake " og " moren er nærmest hysterisk her hun sitter " ble brukt. Ikke veldig profesjonelt. Da vi ankom sykehuset ble jeg lagt rett på isolat og fikk beskjed om at jeg skulle vært der for lenge siden. Jeg hadde fått gule stafylokokker.

Etter det fikk vi gitt beskjed om at sånt tolereres ikke. Han ble som en ny lege. Lyttet alltid da jeg kom, hørte på hva jeg hadde å si. Var hyggelig og omgjengelig, noe som er bra for meg som er litt "redd" for leger. Tar seg tid til deg som pasient.

Opplever stadig kø på venterommet. Damene bak skranken er alltid hyggelige. Kan ta litt tid å komme igjennom på telefonen.

Beste legen!

Har ikke vert borti mere greiere og forståelsefull lege.
Utrolig grei med ungene også. Tar pasienten på alvor og tar seg tid til å lytte til deg.
Må flytte langt jeg før jeg bytter ;)