Hermod Flaaen

Autorisasjon (1991)

Hermod Flaaen er en av 33 fastleger i Harstad

Siste vurderinger av Hermod Flaaen

En travel mann

Bra: Har et rolig og behagelig vesen, virker ansvarsfull og avskrekkende. Spør om ting pasienten selv kan finne vanskelig å ta opp. Lang erfaring i yrket.

Kan bli bedre: Føler jeg ikke blir tatt seriøst, glemmer å gjennomføre enkelte ting. Sistnevnte dukket opp da jeg ba om purring på DPS hvor jeg ble henvist et år tidligere. Legen sendte henvisningen samme dag, men jeg fikk aldri brevet som bekrefter dette og ringte legekontoret etter 1-2 mnd. Legen var på ferie så jeg la igjen en beskjed, ytterlig en måned senere ringte jeg Ålesund DPS og de kunne fortelle meg at henvisningen var blitt registrert to dager i forveien.

Urelatert til dette glemte legen også å sende over resepten på et medikament slik at jeg måtte ringe legekontoret og legge igjen en beskjed.

Forhåpentligvis skjedde dette på en dårlig dag og er unntaket som bekrefter regelen. Når det kommer til mellom-meneskelig interaksjon er legen en av de bedre jeg har møtt.

Ser ikke pasienten

Følte at han ikke så meg, ikke tok meg og min informasjon på alvor. At han ikke lyttet - men tenkte mer på hva han skulle si til meg når jeg hadde forklart hva jeg tenkte. Han måtte bli informert for å huske hvem jeg var og mine problem. Har byttet til annen fastlege som ser og hører meg - som hjelper og informerer meg konstruktivt.

Svært dyktig lege.

En lege som lytter, bruker tid på pasientene, tillitsvekkende, faglig flink, god integritet.

Meget god lege.

Har alltid tid til å lytte til pasienten sine plager.Flink til å sende dem videre til å sende dem videre til spesialister når det er nødvendig.