Erik Shetelig

1980

Siste vurderinger av Erik Shetelig

Beste lege :)

Pappa'n min var lege.
Shetelig er beste fastlege/lege jeg har. :)
Synd han skal gå av med pensjon, men han har en god erstatter.

Endelig byttet

Styr unna! Shetelig sitter og skriver på maskin i stedet for å lytte eller sjekke pasienten. Han er lite fleksibel og kan komme med nedlatende kommentarer og konklusjoner. Glad jeg har bytta

Veldig bra lege

Han er god til å lytte og virker interessert i meg . Han er også meget flink til å føge opp, ofte med telefon.
Han kankanskje bruke litt mer tid, men dette føles ikke som han ikke bruker den tiden som er nødvendig.
Jeg føler at han er godt orientert om aktuelle sykdommer etc.

God lege

E.S er en flink lege. Han er alltid hyggelig og i møte-
kommende.Han er meget flink til å henvise til gode
spesialister og andre spesialundersøkelser. Det siste året har han også tatt seg bedre tid. Så dette må bli
en 5.

Hold deg unna...

Jeg har hatt Erik Shetelig som fastlege i et par år nå. Jeg er veldig frisk til vanlig, men den dagen jeg trengte lege pga. ryggskade fikk jeg ingen hjelp. Legen hører, men stoler ikke på pasientenes ord. I dag bytter jeg endelig fastlege.

Bra

Godt fornøyd. Han lyttet og rekvirerte nødvendige undersøkelser. Følte at jeg ble tatt på alvor.

Bortkastet tid.

Erik kommer ofte med konklusjonen før du har fortalt ferdig om problemet. Mer interessert i å skrive i journal enn å se på deg og lytte. Null kommunikasjon, firkantede løsninger og generelt sett ubehagelig lite omsorgsfull.

Effektiv som bare det, så sikkert grei ved en standard influensa osv, men du skal ikke lengre enn ryggplager eller en rar føflekk før du bør skifte lege.

Grei ved ukomplisert sykdom

Det positive med Shetelig er at han er lett tilgjengelig og raskt ekspederer forespørsler om resepter ol. Mindre positivt er at han tilsynelatende ikke holder seg oppdatert på nyere medisinske litteratur og tidvis fremviser skrøpelige kommunikative ferdigheter. Dette er legen å velge ved ukompliserte, forbigående sykdommer. Ved mer alvorlige tilstander ville jeg funnet meg en annen fastlege.

Litt stresset, helt grei

Er selv ikke noe fan av unødvendig smalltalk, men syns denne legen er i overkant "effektiv". Helt sikkert flink, men klarte ikke å fjerne hele føflekken min.

Tja

Mannen ble komisk jovial etter at han skjønte han hadde tatt feil og pasienten (jeg) hadde rett.. Det kan vel skje alle, men han var altfor skråsikker (på godt gammelt legevis). Gir ham en stjerne for godt humør, en for grei behandling bare Røntgen hadde oppklart saken(!) + han kan få en stjerne til fordi de jeg har gått til siden har vært verre, både humørløse og arrogante og dårlige. Han havner altså på verken eller, hvilket kan passe ettersom jeg var der bare en gang, og kjenner ham jo igrunnen ikke.

Eldre lege.

Hyggelig lege.
Hører etter hva som blir sagt. Sender videre til andre prøver hvis nødvendig. Ringer tilbake hvis prøver ikke er som de skal.

Dreven ringrev

Shetelig er en erfaren og positiv lege som uten dikkedarer gir klar melding eller henviser videre. Han vet hva han driver med og gir et betryggende inntrykk av å ha oversikt over fagfeltet. Kan anbefales til alle som ikke er på jakt etter leger som jatter med pasientene!

Av den gamle skole

Eldre lege. Fokus på å være positiv.
Ikke ME-vennlig, men derimot LP- vennlig.