Dag Harald Olsen

Tlf: 70 12 10 72 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Dag Harald Olsen er en av 43 fastleger i Ålesund

Siste vurderinger av Dag Harald Olsen

Overfladisk og empatiløs lege

Besøkte legen som ledsager, har hatt kontakt med legesenteret ved flere anledninger. Resepsjonsdamen er sur, uvennlig, fullstendig respektløs og viser ingen interesse for besøkende eller å bistå disse, private telefonsamtaler i resepsjonen er viktigere. Legen er overfladisk, nedlatende og ikke så veldig interessert i annet enn å ta blodprøver. For øvrig det mest rotete og kaotiske legekontor jeg noen gang har besøkt, meterstabler med papirer og journaler både høyt og lavt. Det gir ikke akkurat tillit til at han har oversikt over noe som helst.

Uforsvarlig oppfølging...

Denne legen er hyggelig og svært kortfattet. Faglig dyktig , men når pasienten selv må følge seg selv opp er det noe som skurrer.

Aldri tilbakemeldinger på eventuelle blodprøver, og heller ikke kontakt for videre oppfølging av plager som ikke lar seg forklare via blodprøver.

Uforsvarlig at en lege ikke klarer å følge opp sine pasienter slik. Velg en annen lege !

Dårligste legen i Ålesund

Han forstår ikke pasienten, viser ingen empati og er ikke til noe stor hjelp. Veldig kjapp, overlegen og ikke ett snillt ord! Jeg har ikke fått nok hjelpen og føler meg veldig sliten av en slik lege. For å ikke snakke om helsesekretæren som irrriterer deg hver gang man ringer. Virkelig? Er dette et legekontor? Dette er en komedie. Hold dere langt unna!

Rask respons

Rask og dyktig lege. Henviser videre til riktig sted ved behov.
Kundeservicebiten kunne vært bedre. Doktor Olsen kan anbefales.

Tragisk lege og sure damer

Hadde han i 4 år fikk lite hjelp,var ingen interesse hos han og gi diagnose/hjelp , får lite tid og forklare plager.

kontordamen er aldri i imøtekomende blid bare surt fjes

Aldri svar på blodprøvene

Dårlig lege. Motarbeider pasient.

Har ikke opplevd dårligere lege. Skulle henvises til utredning hos revmatolog. Henvisningen inneholdt en frarådning til reumatalogen.. 😡. Hvordan kan denne si en ting, men skrive det motsatte ? Vi var enige om at han skulle henvise på lege timen.

Dårlig fastlege

Det føles ut som han ikke lytter når jeg snakker, jeg var inne i 3 minutter og da trykte han på magen min og hørte på den også skulle jeg ta noen blodprøver, betalte 360 kr. Har ringt inn å spurt om jeg kan få svar på blodprøvene men har ikke fått dem, det har skjedd flere ganger.

Dårlig oppfølging

Meget dårlig oppfølging og hjelp. Det er ubehagelig å ta kontakt, de er avvisende og spydig ved henvendelse og man føler seg rett og slett uvel. Slik skal man ikke behøve å føle seg i en slik situasjon.

Kurant Legesenter som kunne vært bedre

Om jeg trenger Legetime raskt er det ofte jeg må vente 1 måned for å få den. Kundeservicen blant de som tar imot telefoner for legebestillingen er ikke spesielt bra: "lite fleksibilitet, lite hyggelighet og liten service-innstilling generelt".Legen derimot er grei, men pga vanskelighet med å skaffe Legetime og servicelukens svekkede evne til service-innstilling og god kundebehandling har jeg et dårlig helhetsinntrykk.

For dårlig tid, men faglig dyktig

Har slitt med en fysisk plage over noen år som jeg ikke har fått noen løsning på.
Hver gang jeg har vært innom føler jeg han er klar med tastaturet og skal skrive samtidig som jeg snakker.
Så jeg har knapp tid på meg og får ikke helt den samtalen jeg trenger for å få frem sykdomsbildet i sin helhet.

Legen er faglig dyktig og han kommer effektivt med tiltak, men det å være en god lege er også å ta seg nok tid til å sette en riktig diagnose slik at pasienten faktisk får den RIKTIGE behandlingen. Og der kom han for kort for min del. Derfor har jeg heller ikke blitt frisk.

Som andre har nevnt er de damene virkelig ikke blide og hyggelig.
En ung dame ga meg også kjeft for at jeg ikke var skadet nok til å få hastetime. Men på sykehuset ble det konstatert brudd.
Jeg vil nok bytte lege. Mest fordi han ikke tar seg tid nok.
Hurtige 10 minutts konsultasjoner på et alvorlig sykdomsbilde som ikke er blitt løst på 5 år er ikke nok.

MYE URETTFERDIG KRITIKK.

Har overhode ingen problemer med denne legen.Har hadd ham som både Bedriftslege og Fastlege.Bruker han fortsatt til tross jeg har flyttet ut fra bykjærnen for lengst. Man har jo mest tillit til den legen som kjenner ens sykdommsforløp best!
------------------------------------------------------
Ålesund Legesenters tilgang via internet
er derimot fraværende og Åpningstider/Ferieavvikling er heller ikke nevnt i kataloger.

Nå bytter jeg

Har hatt denne legen i 15 år nå, og som flere skriver - her går det unna. De skal ha ros for at det er minimalt med venting før man kommer inn, og heller ikke så lenge å vente før man får time, men tiden inne hos legen er også minimal - ikke rart det går raskt. Får samme medisinen (betennelsesdempende) for alt jeg har kommet med, og han bryr seg ikke med å stille noen diagnose. Eneste gangen det er ok å gå hos en slik lege er når man som dame skal ta GU - da er det greit at det er over i en fei..... Føler jeg ikke kan kommunisere med ham, selv om jeg har vært tålmodig og prøvt i årevis. (og ikke er spesielt syk).Om jeg tror det er noe alvorlig galt med meg eller mine går jeg privat, for jeg stoler ikke på ham i det hele tatt..Damene på laben er så som så - de kan vel ha dårlige dager de også, men føler egentlig at jeg er til bry for dem.... Etter siste legebesøk er det nok - nå må jeg finne noen andre og de om det ikke kan finnes noen litt mer empatiske og dedikerte leger der ute....

SURESTE kontordamene å kjedelig lege !

Værste fastlegen jeg har vert borti ! va der kansje en gang når jeg var gravid å hadde fått sopp. men ikke noe oppfølging av han i svangerskapet , så jeg brukte langevågen legesenter istedenfor selv om han var fastlegen min..

Nei å de kontordamene var så sure, bare jeg skulle hente en resept, å de hadde pause, jeg beklaget å forstyrre , så spurte høffelig om ikke jeg kunne få resepten fordi jeg hadde dårlig tild. den låg jo på pulten hennes klar, var jo bare å gi meg den så stakk jeg igjen. MEN hu ble jo drit sur å begynte å syte å skape seg. herlighet !! aldri mer

Effektiv og lyttende fagperson med integritet.

Setter pris på at man er effektiv og konkret under et legebesøk. Har gode erfaringer, og har de gangene jeg har hatt behov for dette blitt henvist til dertil egnede spesialister.
Servicegraden og holdningen til personalet i mottaket kan det imidlertid jobbes noe mer med.

Sukk...

Når jeg ringer hit føler jeg at forstyrrer (har ennå tilgode å møte den nye, hyggelige damen som jeg har hørt så mye om ). Blir alltid mottatt med korte, kjølige svar i tlf. Legen er effektiv og rask, men svært upersonlig. Prøvesvar får vi aldri! Finnes det fremdeles noe som heter "smilekurs" er dette en god ide for Ålesund Legesenter.

Bra hvis du selv vet hva som feiler deg.

Dette er min eks fastlege gjennom 10 år. Faglig dyktig og gjør det som trengs om du vet det selv. Men han bruker kort tid på hver pasient, vet du ikke hva som feiler deg bruker han ikke tid på å finne det ut. Lytter ikke og viser ingen empati. Ekstremt sure kontordamer. Nå er der en ny som virker hyggelig, men du blir ikke godt mottatt der. Men knekker du en fot e.l er han effektiv......... Konklusjon : God på konkrete ting, elendig på diffuse lidelser. Passer godt for friske personer!

Blod blod blod?

Har hatt Dag Harald som lege i mange år, og har stort sett alltid vært fornøjd, men hvorfor blir jeg alltid sendt til blodprøve taking? Det virker litt rart på meg.

Det positive er at de nylig har de fått en utrolig hyggelig ung jente som tar blod prøvene. Får inntrykk av at det er meget med stress for damene i resepasjonen, men allikevel er denne unge damen alltid like hyggelig og høfelig. Sånt trekker opp!

dårligste lege jeg vert hos

jeg er veldig misfornøyd, men vanskelig å vite hvordan legen er før du hatt første time, og finne en ny god lege er vanskelig
jeg vert der flere ganger ikke noe hjelp å få,og ingen empati med pasient ,det går unna i full fart .lytter ikke til pas.

En lege med godt humør og fagkompetanse.

Har hatt legen som faslege i flere år og er svært godt fornøyd.
Får beskjed på prøver om det er noe galt,men ellers ved neste legebesøk.Helt ok.

Grundig og profesjonell

En utrolig dyktig lege! Jeg har alltid følt at han både har vært interessert og grundig. Det er godt å ha en lege som gjør at du føler deg trygg! Man får time raskt og slipper å sitte i en evighet å vente på å få slippe inn. Eneste minuset er sure kontordamer.