Kjell Skare

Tlf: 67 11 33 66 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Kjell Skare er en av 104 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Kjell Skare

Uproffesjonell

Hilser ikke, smiler ikke, virker ekstremt uinteressert. Stresser igjennom legetimen og avbryter når jeg svarer på ting han spørr om, blir senere irritert fordi jeg ikke har svart på ting. Får ikke sakt alt jeg vil si. Han snakker heletiden ned til meg når jeg forteller om skaden eller sykdommen.

Han ville ikke skrive ut resepter jeg er avhengig av eller henvise til hudlege, selvom han leste i min journal at jeg har gått på de type resepter lenge.

Jeg ville ikke anbefalt denne legen til noen!

Kraftig irritert

Jeg ble sendt til Kjell da min egentlige lege ikke var til stede den dagen det gjaldt. Det virker som han hadde noe imot meg da jeg var der. Han var frekk, arrogant og irritabel. Jeg forklarte problemene mine, og svarte med å spørre om jeg var sikker på at jeg hadde vondt der det gjorde mest vondt. Han kommentere også at han ikke var glad for at jeg var der. og at jeg skulle passe på neste gang at min egentlige fastlege var til stede. Han var overhodet ikke interessert i å høre på hva jeg sa, og han avbrøt meg gjentatte ganger mens jeg forklarte problemene mine. Han nektet for at jeg var syk, helt til han sjekket febern, da virket det som han forsto at det faktisk var grunn for å dra til lege.

Ikke fornøyd - vil bytte fastlege

Ikke fornøyd med måten jeg ble mottatt på, måten han hørte etter på eller utføring av GU og andre tester. Virker lei jobben sin.

Flink allmennpraktiker

Hele familien får den hjelpen vi trenger hos denne flinke og tilgjengelige legen. Følger opp prøvesvar og melder tilbake. Pluss for mulighet for elektronisk timebestilling.

Usympatisk og ikke til stede

Første gang jeg har hatt time hos han.
Smilte ikke da jeg ble hentet selv om jeg gjorde det, jeg ventet på å bli tatt i hånden men det skjedde ikke så jeg tok han i hånden og det ble ganske awkward.

Legen nærmest dyttet meg ned fra benken for å dra ut mer papir da jeg hadde ligget på benken og ødelagt papiret. Det bråket såpass at det avbrøt samtalen vi hadde. Dette kunne han ha gjort etter timen istedenfor å avbryte samtalen. Han kunne også ha bedt meg om å gå ned istedenfor å grynte og "dytte" meg ned.

Følte at samtalen var veldig enveis. Jeg fikk ikke sagt det jeg ville. Legen virket overlegen og ikke interessert.

Konklusjonen var at det ikke var noe spesielt som var galt. Jeg måtte selv aktivt spørre hva jeg kan gjøre for å ikke ha mer vondt i beinet.
Da svarte han at jeg må trene mer. Uten å spesifisere hva jeg må trene eller råd videre. Føler at jeg ikke ble tatt seriøst.

Føler også at legen under hele seanser virket som om at han skyndet seg veldig, og uinteressert og overlegen.

Jeg bytter fastlege.

Trivelig og effektiv lege

Var på en undersøkelse hos Kjell Skare i dag for første gang, og hadde en veldig god opplevelse.
Vi småpratet og lo litt til å begynne med, og så var det rett på sak.
Kastet ikke bort noen tid, vi kom til en konklusjon og jeg reiste derfra noen spørsmål fattigere.

Jeg opplever Kjell Skare som en proff og kunnskapsrik lege med lang yrkeserfaring.

Anbefales!

Veldig misfornøyd og har byttet lege

Føler at legen er arrogant og nedlatende. Spør meg hva jeg vil han skal gjøre med problemet. Han er lege og bør vite evt hva som må gjøres og hvor det skal henvises. Man skal ikke behøve å fortelle legen det! Har alltid følt meg veldig utilpass etter konsultasjoner hos denne legen og anbefaler ingen å gå dit.

Krenkende opplevelse

Dr. Skare startet vår samtale med å skjelle meg ut på venteværelset fordi jeg var noen få minutter for sen til timen, hvilket jeg umiddelbart beklaget. Han presenterte seg ikke og tok meg ikke i hånden, på tross av at vi aldri hadde møtt hverandre før. Videre snakket han til meg på en brysk og uvennlig måte, og fikk meg enkelt sagt til å føle meg som et hår i suppa. Mine innspill og spørsmål i forhold til oppfølgingen av mine helseplager ble raskt avfeid på en arrogant og nedlatende måte. Denne måten å drive praksis på er ikke i tråd med føringene i pasientrettighetsloven, der pasientens rett til medvirkning i egen behandling er tydelig beskrevet. Jeg vil ikke anbefale denne legen til noen.

Den desidert beste legen jeg noensinne har hatt

Skare er definitivt den beste legen jeg noen gang har hatt.
Han er svært kunnskapsrik og nøye sånn som jeg ser det.
Jeg har aldri før opplevd noen som har fulgt opp så tett.
Jeg har flere års erfaring med Skare både med rutinesjekk og tilfeller hvor jeg faktisk har vært skikkelig dårlig.
Jeg ser ikke noe kritikkverdig hos Skare.
Jeg leser at noen mener han er "arrogant".
Det er jeg særdeles uenig i. JA han kan være
streng og besluttsom når det trengs, men det er
ikke negativt.
Jeg bare håper han fortsetter som han gjør og
ønsker ham all lykke til videre i sitt arbeid.

Dr. Skare dyktig og seriøs

Ser av andre kommentarer at han oppfattes som stresset og arrogant. Dette har jeg aldri opplevet, men tvert imot er jeg glad for hans kompetanse og vennlighet. Kjenner meg ikke igjen i de negative kommentarene her. Har hatt ham som lege i solskinn og storm, og som skipper har han navigert meg stødig igjennom. Når det skal sies, så har jeg hatt ham som lege i mange år - lenge før "fastlegeordningen". At han prospektivt har over 2000 pasienter, har lite å si for legegjerningen. Det finnes de som har langt flere, og trives godt med det. Men "hvis man ikke får viljen sin" hos en lege, kan man sikkert bli irritert og reagere nagativt. Men da er vel dette ikke legen skyld?

Arrogant og uinteressert

Kald og utrivelig. Sta i sin mening og virker ikke interessert i pasienten. Anbefales absolutt ikke!

Kjell skare er en lite hyggelig fastlege

Jeg byttet fastlege til Kjell Skare, desverre uvitende om hans holdning til pasientene sine.

Helt fra begynnelsen av var Kjell en utrolig lite hjelpsom og imøtekommende når det gjaldt overføring av resepter på medikamenter som jeg er avhengig av og har gått på i 1.5 år.

Han brydde seg mest om "å ha sitt på det rene" og krevde alt av dokumentasjon som finnes mellom himmel og jord uten å løfte en finger for å hjelpe meg å finne dette eller undersøke det selv.

Det endte opp med at jeg gikk tom for medikamentet og måtte klare meg en uke uten, frem til en annen lege kunne skrive ut en fornyelse av reseptet. Etter en måned med papirjag og pendling fikk jeg resept av Kjell Skare.

Jeg er ikke ofte hos fastlegen min og er nesten aldri syk ellers, så det er viktig at legen min tar meg seriøst når behovet for en lege er der. Kjell er ikke mannen som kan yte denne seriøsiteten ovenfor sine pasienter.

vurderer du å kjøpe hund er det ikke vits å spørre kjell om en allergitest og beskjeden du får er "det er ikke noe vits siden du ikke har hatt noen plager". Jeg har aldri vært i nærheten av en hund mer enn en halvtime om gangen og aldri hatt verken hund eller katt selv eller i familien.

Det eneste som er bra med denne legen er at han får små problemer og spørsmål fort gjennomgått.

Jeg ville ikke anbefalt denne legen til noen.

Glad det er over

Virker som en "samlebånd-lege", som bare vil bli fort ferdig og ikke tar pasienter seriøst. Som flere andre skriver er arroganse og mangel på empati fremtredende. Er glad jeg ikke er pasient der lenger.

Ikke den beste lege jeg har hatt.

Kjell Skare really wasn't the doctor for me; he came across as arrogant, condesending and was just really bad at explaining what was going on. On one occasion he claimed the chickenpox/vannkopper vaccination wasn't available in Norway when it clearly is. He has also sent me to get EKG tests done before appointments without actually telling me why he was sending me to the lab area.

Being relatively young and new to Norway, he wasn't a good doctor for me to have. I think he would be a fine doctor if you know exactly what you want and are just visiting for perscriptions.

Ingen god erfaring

Jeg legger vanligvis ikke igjen negative tilbakemeldinger verken om leger eller andre tjenester, men nå kjenner jeg behovet for det.

Noen leger får meg til å føle meg bedre når jeg går ut av kontoret, andre får meg til å føle meg dum og litt i veien. Skare var det andre.

Jeg ser for meg at mange kan være fornøyd med ham, om de er av den typen som enkelt og greit vil inn til legen, få en antibiotikaresept og gå. Mens andre, som meg, trenger å føle seg litt sett og hørt. Da anbefaler jeg at man velger en annen fastlege.

Når det er sagt, jeg fikk resepten min.

dårlig, ikke interesert i pasienter, har aldri tid, arogant

Solid lege som ser sine pasienter an !

Jeg har vært pasient hos dr. Skare i over 30 år. Mange pasienter , bl.a. jeg, "flyr ikke til legen i tide og utide, men jeg vet at han er der når jeg trenger ham. Når man spør om hjelp, får man det. Ønsker man bare en fornyelse av en resept, går det fort og greit. Dette passer meg bra :-)

Arrogant og lite interessert.

De tre gangene jeg har vært hos han har alle vært negative opplevelser. Han har hatt en arrogant holdning og kommet med frekke kommentarer som har gått direkte på meg som person. Jeg tror det er lett for mange å føle seg veldig dum og liten med en sånn lege. Han har heller aldri virket interessert i det jeg har hatt å si.

Vurderer å bytte ut Kjell Skare som fastlege

Det er sjelden jeg og mine barn trenger å gå til fastlegen, men de gangene vi har vært hos Kjell Skare synes jeg han tar lite tak i problemet og helst vil formidle at det er tull å sjekke så mye som man har mulighet til å sjekke i dag.

Jeg er redd han kan overse alvorlig sykdom med sin holdning...

Han kan nok mye som fastlege og han henviser videre hvis du jobber hardt for å få han til å gjøre det.... men han bryr seg lite om pasientene sine. Han har åpent for 2000 pasienter - pluss helsestasjonsarbeid!

Skummel

Virker ikke interessert i pasienten.

Spørsmålene han stiller virker nærmest retoriske, da svarene en tilbyr ofte er feil. Her blir man beskt korrigert med terminologi en ikke kan.

Det kan også virke som om legen sitter fast i en svunnen med gammeldagse og ut daterte behandlingsmetoder.

Ellers kjenner jeg meg godt igjen i de lavere vurderingene som er gjort på denne siden.
Her lønner det seg å bytte fastlege om man setter helsa først.