Per Ragnar Rogne

Mekveien 13A 6411 Molde
Tlf: 71 20 38 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Ragnar Rogne er en av 27 fastleger i Molde

Siste vurderinger av Per Ragnar Rogne

En meget dyktig og lydhør lege

Lytter til pasienten og setter i gang grundige tiltak ut i fra beskrivelsene. Forteller hva han gjør og hvorfor. Har gitt god hjelp ved flere anledninger.

Styr unna!!

Fikk time hos denne mannen da min fastlege ikke var tilstede.
Hadde bronkitt/bihulebetennelse. Ble ikke undersøkt, lyttet på eller noe annet. Selv om hadde vært syk i nesten en uke på ferie kunne han ikke tilbakedatere sykemld, og ville ikke gi mer enn 3 dager fremover. Var lite sympatisk, og ble nærmest hissig da vi sa imot han. Var mest interessert i å få oss ut av kontoret.
Har i ettertid hørt at denne mannen bør man styre langt unna, og jeg støtter det fullt ut.

Faglig inkompetent

Jeg har hatt Per Rogne som fastlege i mange år da jeg kun var innom kontoret som snarest og fikk resept på noen faste medisiner, og han virket helt ok. Helt til den dagen jeg faktisk ble syk og trengte LEGE. Rogne opplevdes som svært faglig inkompetent, og var i tillegg uvillig til å henvise videre (en dårlig kombinasjon). Han var også stresset og adspredt (så på klokka fra jeg kom inn døra), lyttet ikke og viste overhodet ingen interesse for meg som pasient, langt mindre å forsøke å finne ut av hva som feilte meg.

Da jeg byttet fastlege ble jeg tatt på alvor fra første stund, henvist videre, fikk den beste hjelp og er nå på bedringens vei!

Beste legen jeg har hatt

Fått god hjelp av Per Ragnar. Det vises at han har god erfaring i jobben, det oser trygghet av han. Kommer med faglige gode begrunnelser. Er også lett å snakke med for nye pasienter. En forståelsesfull og blid lege!

Fantastisk

Per Ragnar Rogne er helt klart den beste legen. Det er vist man tar bort det at han kan være litt slurvete med pasientene, når kona ringer han telefon og ber han komme hjem med en gang. Da ble jeg sendt hjem med øyeblikkelig virkning, og med en beskjed om at " ja dette blir bra det gutten min ".
Jeg digger Per Ragnar for at han har overlegen humor, som treffer meg iallefall. Jeg hvist man skal være en god lege så bør man ha humor så det rekker, og Per Ragnar er en mild type som har humor.

Hoven og arrogant

Føler ikke at han har tilstrekkelig faglig kompetanse. Føler at han litt vel ofte skylder på "virus" eller andre tilstander man ikke kan få kur for. Kommer det av faglig usikkerhet, eller fordi han er en rendyrket Darwinist?

I Mars 2011 hang han seg veldig opp i at jeg sa at jeg jobbet for Helse Nordmøre og Romsdal fordi det nå ikke het det lenger - nå het det Helse /Møre/ og Romsdal. Rett skal være rett, men akkurat dét var bortkastet legetid spør du meg.

Min faste i over 30 år

Lyttende, hjelpsom og en meget god støtte i vanskelige situasjoner. Lett tilgjengelig og flink med forståelige tilbakemeldinger.

Arrogant og stressa

Fikk time hos han da fastlege var borte på kort varsel for noe akutt, men han var irritert og arrogant.
Hadde dagen føre vært på kontoret for prøvetaking og skulle tilbake igjen for nye prøver dagen etter konsultasjonen og pga. dette ble det vanskelig å formidle hva det gjaldt.
Han spurte ikke en gang hva det gjaldt som alle andre gjør.
Han begynte bare å klage over diffus journal og måtte si til han at det var han som hadde oversikt over hva som stod der.
Klagde over at han egentlig ikke hadde tid og hang seg mye opp i at han ikke var fastlegen.

Hm

Rogne du Rogne. Jeg er ei jente som kommer fra Nord-Trøndelag og gikk på folkehøgskole i Molde for et-to år siden.
Jeg hadde time klokken 1430 en dag, og hva ble jeg møtt med? En lege som bare gikk og låste kontoret sitt!
Jeg måtte selvfølgelig gå etter han, og sa at jeg skulle jo ha time. "Jeg mååå ut en tur" .. og etter enda et spørsmål svarte han at han kom tilbake om 30 minutter.

En lege som ikke er imøtekommende og ikke stiller mine krav.

Lite imøtekommende og forstående

Han er veldig opptatt av papirer og dokumentasjon og noe difus i rådgiving,
Vanskelig finne empati hos ham