Jens Christian Sagild

Tlf: 70 19 91 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Jens Christian Sagild er en av 7 fastleger i Sula

Siste vurderinger av Jens Christian Sagild

Kjempeflink fastlege !

Han er hjelpsom og faglig dyktig. Han gir seg god tid til pasientene og driver ikke med "stoppeklokke mentalitet" som mange andre fastleger gjør.
Absolutt å anbefale !

Bedre fastlege kan man ikke få !

Jeg og min kone har hatt Sagild som fastlege i en del år. Slik jeg ser det kan man ikke få en bedre fastlege på Sula. Han er Kunnskapsrik, hjelpsom, forståelsesfull og tar seg tid til pasientene. Når jeg av pur interesse stiller spørsmål om faglige ting gir han seg god tid til å forklare det på en slik måte at selv en "lekmann" på området må forstå. Kvaliteter som dette finner man sjelden innenfor legestanden. Han snakker dansk og dette kan vel være et problem for enkelte, men selv om man er norsk kan vel ikke dansk være et problem ? Grunnet flytting til utlandet har vi vel nå ikke fastlege i Norge. Håper Sagild fortsatt er fastlege når vi kommer tilbake til Norge. For den som er i tvil om valg av fastlege og ønsker en kunnskapsrik og dyktig lege vil jeg virkelig anbefale Jens Christian Sagild.

overkvalifisert og kjempeflink

Dette er en lege det er vanskelig å finne i Norge. Han lytter 100% på det du har å fortelle, og tar de skrittene som trengs. Dette gjør han selv om han ikke er enig.
Håper det finnes flere slike leger 😊

Liker å høre seg selv prate

Denne legen kan bli langt bedre på å sette seg inn i andres problemer og ta de på alvor. Timen ender lett i en belærende tale, eller bare at han snakker deg ned og avfeier det du kom dit for. Skal du komme gjennom med noe her, må du være veldig direkte og si hva du mener. Liker du at legen lytter til deg, uten at du nærmest må kjefte deg frem, vil jeg heller anbefale at du går til andre.

Flink og grundig lege

Synes Sagild er flink og tar ting på alvor! Både jeg, mine barn og min mann har han som fastlege og har aldri opplevet han annet enn som flink. Litt vanskelig å forstå dansk til tider,men blir ikke sur om man spør opp igjen.

hører ikkje på pasientane

Sleit med mye haudeverk før, og han ville ikkje unersøke tiltross for at eg sa han skulle teste men fikk bare beskjed om og ta en ibux. Endte opp med migrene anfall.
Sleit også med ryggen etter en påkjørsel og han nekta og undersøke han meina på det er overvekt. Og nekter å undersøke. Han gjer seg opp ei meining og står ved den.

Ensporet og lite empatisk

Har en mangelfull evne til å sette seg inn i sine pasienters problemer, kun opptatt av trening og totalavhold. Kom dit med et medisinsk problem og endte med en forelesning om røykeslutt, men ingen hjelp for det medisinske problemet (som ikke hadde noe med røyking å gjøre!)

Veldig dyktig (snakker dansk)

Flink til å lytte! Slår opp i bøker,Internett. Bruker plakater,bøker og tegninger til å forklare/fortelle. Er rolig og lar dej snakke ferdig.Ikkje stressa lege som vil bli kvitt dej etter 5min.Avslutter me: Ellers,va d noko meir/anna? Virker interessert i både faget og menneske!

Den beste legen jeg har hatt

Et unikum av en lege og faglig langt over resten fra samme yrkesgruppe.

Jeg er dessuten gammel nok til å ha sett og opplevd det meste av legestanden, så jeg vet hva jeg snakker om.

Glad i å prate og derfor generøs med tid for den som liker det

Tidvis nedverdigende væremåte. Store sprang i hypoteser med konklusjoner som ikke virker begrunnet i undersøkelser men synsing.

Dyktig lege

Dyktig lege. Han er grundig og oppfølgingen er svært god.

En skam for legeyrket.

Uinteressert lege, han har helst sett du la igjen pengene hans og gått.
Han viser ingen interesse for hva som feiler deg, når du prøver å forklare
hva som er gale så finner han en måte å gjøre det til din feil eller at du
klagete, føler meg svært uvel med å gå til denner personen.
Aldri igjen.

God fastlege

Saglid er den beste fastlegen du kan få i Sula.
Flink til å finne ut kva som mangler en og sender en til sykehus eller spesialist om dette trengs. Ikkje redd for å skrive ut medesin der dette trengs.

En kompetent lege

Han tok i hvertfall guttene mine på alvor da det trengtes, og vi fikk god hjelp fra han. Hvis det er noe som han ikke kan gjøre på stedet, så sender han videre til vurdering hos en spesialist. Han liker å prate - ja. Han forteller gjerne om anatomi og kroppsopbygging - ja. Men jeg synes at han tar pasientene på alvor, og undersøker grundig.

Grundig og engasjert.

Da jeg byttet fastlege pga flytting, hadde jeg aldri trodd jeg skulle finne en lege som var like dyktig som min forrige lege. Der tok jeg heldigvis feil! Jeg er utrolig fornøyd med Sagild. Han er lett å snakke med, dyktig, interessert og grundig.

Liker best å høre seg selv prate

Han virker lite interessert i å hjelpe med de problemer man måtte ha for å komme dit, går greit om det er noe som er helt innlysende, foreks uvi eller lignende som er lett å finne ut av, da får man god hjelp, men kommer man med noe som er litt mer diffust som smerter av ukjent årsak eller andre litt diffuse ting så får du nok en time i anatomi om hvordan kroppen er bygget opp osv, han er veldig glad i å høre seg selv prate, og jeg som pasient kommer sjelden igjennom med det jeg kom for. igrunn bortkasta tid og energi å gå dit.

Det er en grunn til at det alltid er ledig plass hos han...

Jeg opplever mine besøk hos ham som om jeg er i veien og ikke verdt å høre på.
Når jeg har kommet med et problem han ikke forstår, penser han inn på noe annet som kan behandles, og prater "vekk" det han ikke forstår.
Han sender sjelden pasienter videre til vurdering til spesialister eller sykehus, det er forventet at alt skal gå over av seg selv.